Sinä joka syöt jotain lisäravinteita tms, mitkä ole huomannut että oikeasti auttavat jossakin?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa aiheesta luettavaa. https://www.cbc.ca/news/health/aging-slowed-in-mice-with-supplement-mix…
Olen iloinen että uunipankkopoika ei käytä lisäravinteita
Vaihtarioireisiin auttoi ihan täydellisesti Vogelin menoforce-tabletit. Vaikutus alkoi jo muutamassa päivässä. Parin viikon käytön jälkeen loppui hikoilut ja kuumat aallot kokonaan, samalla aloin taas nukkua hyvin. Ihan uskomattoman tehokas tuote ainakin mulle. Onneksi en mennyt hakemaan hormoneja, vaikka nekin oli jo mielessä, kun hikoilu oli ihan hirveää, varsinkin yöllä.
Carmolis-tippoja käytän aina flunnsan aikana, auttaa kurkkukipuun ja tukkoiseen nenään. Sinkki on hyvä flunssan aikana, jos ottaa heti kun alkaa tulla oireita, flunssa ei yleensä tulekaan. Mies käyttää magnesiumia ja se pitää "suonenvedot" loitolla, muuten niitä on jatkuvasti ja herättävät yölläkin. Tea tree-öljy on ihan loistotuote, auttaa palovammoissa, ei tule yhtään kipeäksi, paranee tosi nopeasti eikä jää arpea. Vie kutinan hyttysenpistoista ja auttaa jopa ampiaisen pistoon niin, että ei tule kipeäksi ja se patti laskee melkein heti. Kipeisiin "kynsitikkuihin" auttaa myös ja olenpa parantanut sillä myös ientulehduksen. Pihkavoide auttaa, jos on mennyt tikku syvälle ihoon, pihka nostaa sen sieltä itsekseen ylös, eikä tule kipeäksi. Tosin teen tuon voiteen itse mummoni ohjeella, että en tiedä, onko myytävät voiteet yhtä hyviä. Karpalomehu auttaa virtsatietulehdukseen. Homeopaattinen kamomilla auttaa kun vauvalle tulee hampaita, ei kutise eikä kivistele ikeniä, olen käyttänyt kaikille meidän lapsille.
Tässä nyt jotain. Meidän lääkekaapista löytyy monenlaisia luontaistuotteita ja kyllä niillä pärjääkin pitkälle. Ja jos ei pelkästään niillä, niin onneksi on luontaishoidot. Lääkäriin mennään sitten, jos on aihetta epäillä jotain vakavampaa. Viimeksi olen käynyt v. 2001, mies armeija-aikana 80-luvulla.
Kalaöljyn myötä ldl kolesteroli ja verenpaine laskenut. Syön myös muita lisäravinteita, mutta niiden mahdolliset vaikutukset näkyy vasta vuosikymmenten kuluttua.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ruusunjuuri eli Rosenrot on auttanut kestämään vuosia jatkuneen mielettömän stressin ja varmaan myös B-vitamiini, jossa on ne kaikki eri B-vitamiini lajit.
Vehnänalkioöljy sisäisesti, saanut hiukset ja ihon upeiksi.
Magnesium estää suonenvetoja ja antaa levollinen unen.
Valeriaana auttaa ahdistukseen.
Rosenrot on Saksaa ja tarkoittaa ruusunpuna...
Tuttava söi kaikenlaisia lisäravinteita ja nuorennuseliksiirejä ja kuoli sitten vatsasyöpään.
Minä taas kehun reishi-uutetta. Sillä pääsin eroon kainaloissa ja alapäässä muhivista paiseista.
Discovery of Ganoderma lucidum triterpenoids as potential inhibitors against Dengue virus NS2B-NS3 protease.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31836806
Ganoderma lucidum/reishi/lakkakääpä
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ruusunjuuri eli Rosenrot on auttanut kestämään vuosia jatkuneen mielettömän stressin ja varmaan myös B-vitamiini, jossa on ne kaikki eri B-vitamiini lajit.
Vehnänalkioöljy sisäisesti, saanut hiukset ja ihon upeiksi.
Magnesium estää suonenvetoja ja antaa levollinen unen.
Valeriaana auttaa ahdistukseen.Rosenrot on Saksaa ja tarkoittaa ruusunpuna...
On Ruotsia ja tarkoittaa ruusunjuuri
Vierailija kirjoitti:
Itse syön noin 20-25 lisäravinnetta 5 krt viikossa sekä kuureina paria kymmentä. En näihin satoja euroja laittaisi, jos olisivat placeboa tai turhia. Biokemian asiantuntija, funktionaalisen lääketieteen diletantti ( pos. konnotaatiolla) ja laillistettu ravitsemusterapeutti löytyvät titteleinä, jos se auktoriteettiani validoivat kriittisille. Toki syön välimerellisesti, pätkäpaastoten, luomua suosien sekä mono- ja disakkarideja vältellen, mutta edes "oligo"ortorektinen, hiottu ja hyväksi empiirisesti havaittu ruokavalioni ei vain yksinkertaisesti riitä. Tulevaisuudessa, kun suolisto- ja mieleterveysongelmat ovat räjähtäneet käsiin, ihmisten dysbioosia, neuroinflammaatiota, diffuusia inflammaatiota sekä insuliiniresistenssia hoidetaan täsmäsuolistobakteerikomboilla. Tätä ennen täytyy yrittää vain optimoida subjektiivinen dieetti sekä käydä vuoden välein mittauttamassa vitamiini-ja hivenainetasot yks. Klinikoilla.
Itse kuulostat juuri joltakin huuhaa poppamieheltä joka käyttää itsestään titteliä biohakkeri tms ja on jollakin antioksidantti "klinikalla" töissä.
Terv ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön noin 20-25 lisäravinnetta 5 krt viikossa sekä kuureina paria kymmentä. En näihin satoja euroja laittaisi, jos olisivat placeboa tai turhia. Biokemian asiantuntija, funktionaalisen lääketieteen diletantti ( pos. konnotaatiolla) ja laillistettu ravitsemusterapeutti löytyvät titteleinä, jos se auktoriteettiani validoivat kriittisille. Toki syön välimerellisesti, pätkäpaastoten, luomua suosien sekä mono- ja disakkarideja vältellen, mutta edes "oligo"ortorektinen, hiottu ja hyväksi empiirisesti havaittu ruokavalioni ei vain yksinkertaisesti riitä. Tulevaisuudessa, kun suolisto- ja mieleterveysongelmat ovat räjähtäneet käsiin, ihmisten dysbioosia, neuroinflammaatiota, diffuusia inflammaatiota sekä insuliiniresistenssia hoidetaan täsmäsuolistobakteerikomboilla. Tätä ennen täytyy yrittää vain optimoida subjektiivinen dieetti sekä käydä vuoden välein mittauttamassa vitamiini-ja hivenainetasot yks. Klinikoilla.
Itse kuulostat juuri joltakin huuhaa poppamieheltä joka käyttää itsestään titteliä biohakkeri tms ja on jollakin antioksidantti "klinikalla" töissä.
Terv ap
Teetkö THL:lle jotain tutkimusta kenties?
Oon kokeillut reishiä ja lysiiniä herppekseen. Ei mitään apua. Tosin eipä se valcyclovirkään näytä auttavan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv ap
Teetkö THL:lle jotain tutkimusta kenties?
En. Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
mg + kalium toimivat parina, natrium siihe vielä kolmanneksi pyöräksi.
Kannattaa tutkia tuota asiaa.
Toimivat mihin?
Magnesium auttaa suonenvetoihin ja sydämen sykettä pysymään normaalina.
Kromi taas pitää verensokerin tasaisempana kuin ilman ollessa.
Sinkki ja c-vitamiini auttaa flunssassa, ehkäisemään tai lyhentämään tautia.
Jodin vaikutusta en ole huomannut.
Älkää ainakaan fitlineä kiskoko kitusiinne... Hesari on jo useampaan otteeseen varoittanut toimintamallista!
Nyt.fi: Cheyenne Järvinen julkaisi lähes kaksituntisen videon, jossa kertoo selvittäneensä totuuden verkostomarkkinoinnista, video lähti viraaliksi – tästä on kyse https://www.hs.fi/nyt/art-2000006349594.html?share=cdd081288c0539258920…
Täyttä humpuukiahan nuo on, naiset nyt tuppaavat noihin haksahtaa. Uskon kyllä, että plasebo-vaikutus toimii noissa. Sehän on todettu sokkotestein, että se on todellinen ilmiö. Tyhmiltä rahat pois.
Kreatiini lisää hetkellistä voiman tuottoa merkittävästi.
kalsiumia, kun en juo maitoa, tittelinä löytyy mm. vaillinaisen lääketieteen desantti (per os.)
Sydänterveyteen ja mieskuntoon sekä ihon kuntoon olen syönyt pycnogenolia, l-karnitiinia, arginiinia, kurkumaa, inkivääriä, nokkosta, rypäleen siementabletteja, Q10:tä, alfalipoiinihappoa jne.
Kaikista noista on olemassa tutkimusta, että alentavat tulehdusta yleisesti (esim.C-reaktiivinen proteiini) ja vaikuttavat usein positiivisesti verenpaineeseen ja kolesteroliarvoihin.
Syön jo monipuolisesti, joten en käytä vitamiini- ja hivenainevalmisteita. Mainitsemieni lisäravinteiden teho perustuu yhdisteisiin, joita ei saa ruuasta ollenkaan tai yhtä paljon.
Minulla on pari vuotta ollut ärhäkkä herpes, joka uusi lähes viikoittain. Rakkulat olivat kipeitä, rumia ja paranivat hitaasti. Aloin pari kuukautta sitten syödä L-lysiiniä 1000 mg eikä rakkuloita ole näkynyt sen koommin.