Sinä joka syöt jotain lisäravinteita tms, mitkä ole huomannut että oikeasti auttavat jossakin?
Kommentit (110)
Magnesium auttaa suonenvetoihin. Tajusin kuitenkin yhteyden sokerin syömisellä ja suonenvedoilla. Olen vähentänyt valkoisen sokerin syömistä, eikä minulla enää ole suonenvetoja.
Kalsium vähentää merkittävästi kuukautiskipuja. Kalsiumia ei tarvitse syödä koko ajan vaan kuuriluontoisesti kuukautisten aikaan, eli esimerkiksi kolmea päivää ennen kuukautisia ja parina päivänä kuukautisten alkamisen jälkeen.
Auringonhattu-uute ehkäisee flunssan tulemisen, kun ottaa heti kun tuntuu että on tulemassa kipeäksi.
Fitskut oli hyvii, sääli ettei oo rahaa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Berberin+kromi. Liikakilot ja diabetes katosivat.
Noiden lisäksi krapula helpottuu tai ei tule ollenkaan.
mg + kalium toimivat parina, natrium siihe vielä kolmanneksi pyöräksi.
Kannattaa tutkia tuota asiaa.
Laadukas palautusjuoma on ehdoton, muuten tulehtuu kroppa treeneistä aivan täysin. Tosin oma treeni onkin 5-8x viikossa kovatehoista crossfittailua.
Sinkki on ihan tosissaan auttanut pitämään flunssat poissa. Vissi ero aiempaan flunssakierteilyyn.
Magnesium ym suolat toki myös kovaa urheilevalle todella hyvä lisäravinne, eipä ole kramppeja ja lihasnykinää esiintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tyrnimehu on auttanut kuiviin silmiin, paremmin kuin mitkään silmätipat.
Kuinka paljon juot päivässä?
Krooninen akne. Sinkki auttaa minulla näkyvästi.
E-epa vahvoina kapseleina krooniseen lievähköön masennukseen on ajoittain kuurina, haittaa ei ole ollut ja syystä tai toisesta päässyt aina ylöspäin.
Echinaforce ajoissa isoina annoksina pysäyttänyt monet monituiset alkavat vilustumiset tai flunssat kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kollageenia aloin ottamaan, kun iän myötä alkoi tulla huomattavan ikäviä nivelkipuja.
Ei ole kipuja nyt.https://www.apteekkari.fi/uutiset/kenelle-kollageenia.html
Ihmeellistä, että ihmiset uskovat näihin kollageeneihin vieläkin. Siinä vaiheessa kun se syömäsi tabletti imeytyy suolestasi, se ei enää ole kollageenia vaan yksittäisiä aminohappoja. Täysin turhia nuo tuotteet plasebovaikutuksineen.Jaa! Olen ymmärtänyt melkein kaiken, mitä syödään, muuttuvan suolistossa. Sisäelimet sitten jatkavat prosessointia.
Ei perunakaa sellaisenaan vaeltele nahkan alla!
Kyllä, lähes kaikki hajoaa suolistossa ja sen vuoksi on typerää väittää että kollageenitabletti auttaisi ihon kimmoisuuteen/nivelvaivoihin, eli toisinsanoen että kollageeni sellaisenaan siirtyisi em. kudoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut kaikkia noita eikä mitään eroa. Kuitenkin ootte jossain lifen ja ruohonjuuren kassalla töissä.
Terveisin AP
En ole. Kollageenin hyötyjä ei varmasti nuorena huomaakaan, mutta kunhan naiselle vaihdevuodet iskee, niin kollageenin puutteen näkee ihossa ja tuntee nivelissä.
Olen jo vuosia ottanut D-vitamiinilisää säännöllisesti. En ole varsinaisesti huomannut mitään, mutta luotan tutkimustuloksiin, joiden mukaan se on terveydelle hyödyllistä ja ennaltaehkäisee sairauksia ja niiden pahentumista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kollageenia aloin ottamaan, kun iän myötä alkoi tulla huomattavan ikäviä nivelkipuja.
Ihmeellistä, että ihmiset uskovat näihin kollageeneihin vieläkin. Siinä vaiheessa kun se syömäsi tabletti imeytyy suolestasi, se ei enää ole kollageenia vaan yksittäisiä aminohappoja. Täysin turhia nuo tuotteet plasebovaikutuksineen.Jaa! Olen ymmärtänyt melkein kaiken, mitä syödään, muuttuvan suolistossa. Sisäelimet sitten jatkavat prosessointia.
Luitkohan ollenkaan tuota viestissä ollutta artikkelia?
Vierailija kirjoitti:
Kalaöljy auttaa moneenkin asiaan, mutta varsinkin aivot tuntuu tykkäävän, eli ajatus luistaa hyvin.
Mäkikuisma auttaa ahdistukseen paremmin kuin mitkään lääkkeet.
Mäkikuisma toimii täsmälleen samalla mekanismilla kuin masennuslääkkeet: siinä on SSRI- ja SNRI-vaikutus ja jopa hiukan MAO-estäjää.
Eli jos toimii paremmin kuin lääkkeet, placebo toimii.
Minulla se aiheutti vielä pahempaa päänsärkyä kuin useimmat oikeat lääkkeet.
Itse syön noin 20-25 lisäravinnetta 5 krt viikossa sekä kuureina paria kymmentä. En näihin satoja euroja laittaisi, jos olisivat placeboa tai turhia. Biokemian asiantuntija, funktionaalisen lääketieteen diletantti ( pos. konnotaatiolla) ja laillistettu ravitsemusterapeutti löytyvät titteleinä, jos se auktoriteettiani validoivat kriittisille. Toki syön välimerellisesti, pätkäpaastoten, luomua suosien sekä mono- ja disakkarideja vältellen, mutta edes "oligo"ortorektinen, hiottu ja hyväksi empiirisesti havaittu ruokavalioni ei vain yksinkertaisesti riitä. Tulevaisuudessa, kun suolisto- ja mieleterveysongelmat ovat räjähtäneet käsiin, ihmisten dysbioosia, neuroinflammaatiota, diffuusia inflammaatiota sekä insuliiniresistenssia hoidetaan täsmäsuolistobakteerikomboilla. Tätä ennen täytyy yrittää vain optimoida subjektiivinen dieetti sekä käydä vuoden välein mittauttamassa vitamiini-ja hivenainetasot yks. Klinikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä, että ihmiset uskovat näihin kollageeneihin vieläkin. Siinä vaiheessa kun se syömäsi tabletti imeytyy suolestasi, se ei enää ole kollageenia vaan yksittäisiä aminohappoja. Täysin turhia nuo tuotteet plasebovaikutuksineen.
Elä ja kasva. Huomaat kyllä sitten, kun oma kollageenintuotantosi romahtaa. Ja muutkin huomaavat.
Ladyvita Care, olen syönyt sitä kaksi pakettia, eikä ole enää tullut monen päivän järkyttävää päänsärkyä kuukautisten aikana, niin kuin yleensä. Toivon todella että ei ole sattumaa.
Syön vaikka mitä ja niiden avulla uupumus, raudanpuute ja kolotukset ovat poissa, iho, kynnet ja hiukset ovat paremmat ja nukun paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä, että ihmiset uskovat näihin kollageeneihin vieläkin. Siinä vaiheessa kun se syömäsi tabletti imeytyy suolestasi, se ei enää ole kollageenia vaan yksittäisiä aminohappoja. Täysin turhia nuo tuotteet plasebovaikutuksineen.Elä ja kasva. Huomaat kyllä sitten, kun oma kollageenintuotantosi romahtaa. Ja muutkin huomaavat.
Noh, tämä ei ollut minun mielipiteeni, vaan tutkittua tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön noin 20-25 lisäravinnetta 5 krt viikossa sekä kuureina paria kymmentä. En näihin satoja euroja laittaisi, jos olisivat placeboa tai turhia. Biokemian asiantuntija, funktionaalisen lääketieteen diletantti ( pos. konnotaatiolla) ja laillistettu ravitsemusterapeutti löytyvät titteleinä, jos se auktoriteettiani validoivat kriittisille. Toki syön välimerellisesti, pätkäpaastoten, luomua suosien sekä mono- ja disakkarideja vältellen, mutta edes "oligo"ortorektinen, hiottu ja hyväksi empiirisesti havaittu ruokavalioni ei vain yksinkertaisesti riitä. Tulevaisuudessa, kun suolisto- ja mieleterveysongelmat ovat räjähtäneet käsiin, ihmisten dysbioosia, neuroinflammaatiota, diffuusia inflammaatiota sekä insuliiniresistenssia hoidetaan täsmäsuolistobakteerikomboilla. Tätä ennen täytyy yrittää vain optimoida subjektiivinen dieetti sekä käydä vuoden välein mittauttamassa vitamiini-ja hivenainetasot yks. Klinikoilla.
En kyllä valitettavasti ymmärtänyt puoliakaan tekstistä. En varmaan ole tarpeeksi valosi sitten.
Aihepiiri kiinnostaisi mutta konnotaatioita ei riitä. Harmi.
Jaa! Olen ymmärtänyt melkein kaiken, mitä syödään, muuttuvan suolistossa. Sisäelimet sitten jatkavat prosessointia.