Sinä joka syöt jotain lisäravinteita tms, mitkä ole huomannut että oikeasti auttavat jossakin?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut 2,5 vuotta päivittäin imeskeltävän sinkkiasetaatin (pitäisi parhaiten imeytyä näin) enkä ole kertaakaan ollut edes pienessä flunssassa tällä ajanjaksolla. Aiemmin sairastin 1-3 kertaa vuodessa flunssan, hyvin harvoin on mennyt edes vuotta ilman jotain nuhaa tätä ennen. En tiedä onko sattumaa, tämän sinkin ansiota vai jotain muuta, mutta näin joka tapauksessa asia on.
Minulle tuosta sinkistä tulee huono olo, sellainen oksettava olo, niin ei sitä mielellään ota. En tiedä mistä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mg + kalium toimivat parina, natrium siihe vielä kolmanneksi pyöräksi.
Kannattaa tutkia tuota asiaa.Toimivat mihin?
Tarkoituksenmukaista on niiden yhteisvaikutus, tasapaino. Verisuonien läpäisy, ihan kaikki.
Jos ottaa vain yhtä, pitää tutkia sen määrä suhteessa muihin. Ja olisiko vain yhdestä aineesta pulaa.
Esimerkkeinä monet kasvikset, niissä molempia K + mg.
83
unohti kirjoittaa, että kyllä vain, jotkut sydänlääkärit suosittelevat mg -lisää.
Sinkistä on ollut apua akneen. Suosittelen lämpimästi jos tunnette finnien kanssa tuskailevia teinejä.
Probiootit parantaa vastustuskykyä. En juuri koskaan sairastu flunssiin ja vatsatautia ei ole ollut yli kahteenkymmeneen vuoteen.
Mistäs tiedätte ettei ole kyseessä pelkkä plasepo vaikutus?? Tai etteivät ne flunssaherpekset muutenkin olisivat lähteneet samaan vaikkette olisi ottaneet noita zinkki c vitamiini echinaceae tapletteja?
T. Ap
Mä en ole sairastanut mitään kymmeneen vuoteen ja syön vitaeprota, sattumaa tai ei niin en uskalla lopettaa sen verran ikäisekseni hyvässä kunnossa olen. Voisiko joku suositella hyvää tuotetta ja mistä saa iholle+ hiuksille?
N51
Rautatabletit. Kun hemoglobiini kerran tippui huolestuttavan alas, niiin pari viikkoa niitä popsittua ihan normiannoksia ne nousi jo yli keskimääräisten arvojen. Magnesiumtabletit auttaa jonkun verran kramppien ehkäisyyn esim. pitkiä fillarilenkkejä tehdessä
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedätte ettei ole kyseessä pelkkä plasepo vaikutus?? Tai etteivät ne flunssaherpekset muutenkin olisivat lähteneet samaan vaikkette olisi ottaneet noita zinkki c vitamiini echinaceae tapletteja?
T. Ap
Ei mistään. Placebovaikutusta ei pidä väheksyä, siinä mielikin työskentelee paranemisen eteen. Uskon että osa omista hyvistä kokemuksista on placeboa mutta ainakaan en saa sivuvaikutuksia joita reseptilääkkeistä tulee. Oon syönyt lääkkeitä päivittäin yli 20v, bacopa monnieri auttoi lääkkeen sivuvaikutuksiin, paransi muistia ja vähensi aivosumua. Olen aivovammainen liikennetapaturman jäljiltä ja epilepsialääkkeitä syön. Ashwagandha tasoittaa mielialaa ja lisää haluja makkarissa, urheilustakin palautuu nopeammin. Vihreä tee lopetti matala-asteisen tulehduksen kropassa koska olo on kuin eri ihmisellä. En edes välitä vaikka ois pelkkää placeboa kunhan toimii. Oon oppinut kuunteleen omaa kroppaa paremmin ja tehnyt paljon pieniä muutoksia jotka myös vaikuttaa positiivisesti jaksamiseen. Osana terveellisiä elintapoja lisäravinteet toimii mulla hyvin, tärkeämpää on silti uni, ruoka ja liikunta. Ei tarvi olla biohakkeri, tietoa löytyy ja tutkimusta samoin kunhan osaa etsiä. Mun suosikki on Rhonda Patrick, asiallista tekstiä luotettavilla lähdeviitteillä.
Kromi vähensi makeanhimoa ja näläntunnetta.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Sydänterveyteen ja mieskuntoon sekä ihon kuntoon olen syönyt pycnogenolia, l-karnitiinia, arginiinia, kurkumaa, inkivääriä, nokkosta, rypäleen siementabletteja, Q10:tä, alfalipoiinihappoa jne.
Kaikista noista on olemassa tutkimusta, että alentavat tulehdusta yleisesti (esim.C-reaktiivinen proteiini) ja vaikuttavat usein positiivisesti verenpaineeseen ja kolesteroliarvoihin.
Syön jo monipuolisesti, joten en käytä vitamiini- ja hivenainevalmisteita. Mainitsemieni lisäravinteiden teho perustuu yhdisteisiin, joita ei saa ruuasta ollenkaan tai yhtä paljon.
Kerrankin asiallinen ja fiksu kommentti.
Rautaa syön vakavaan raudanpuuteanemiaan. On parempi olo, lääkäri määräsi vuoden kuurille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut 2,5 vuotta päivittäin imeskeltävän sinkkiasetaatin (pitäisi parhaiten imeytyä näin) enkä ole kertaakaan ollut edes pienessä flunssassa tällä ajanjaksolla. Aiemmin sairastin 1-3 kertaa vuodessa flunssan, hyvin harvoin on mennyt edes vuotta ilman jotain nuhaa tätä ennen. En tiedä onko sattumaa, tämän sinkin ansiota vai jotain muuta, mutta näin joka tapauksessa asia on.
Minulle tuosta sinkistä tulee huono olo, sellainen oksettava olo, niin ei sitä mielellään ota. En tiedä mistä johtuu.
Tod.näk otat sen tyhjään vatsaan, jos tulee tuollainen olo. Keho nimittäin tulkitsee tyhjään vatsaan suuren määrän sinkkiä myrkkynä ja huono oksettava olo on kehon tapa oksentaa myrkky ulos.
Kokeile ottaa iltapalan päätteeksi/keskellä, ei pitäisi tulla huonoa oloa.
Ehkä D-vitamiinilisällä on osuutensa siihen, etten ole ollut kunnon kuumeessa, enkä ole tarvinnut lääkkeitä 15 vuoteen. Toisaalta kyllä uskon, että korkea ikäni selittää kuumeilun puuttumisen.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ainakaan fitlineä kiskoko kitusiinne... Hesari on jo useampaan otteeseen varoittanut toimintamallista!
Nyt.fi: Cheyenne Järvinen julkaisi lähes kaksituntisen videon, jossa kertoo selvittäneensä totuuden verkostomarkkinoinnista, video lähti viraaliksi – tästä on kyse https://www.hs.fi/nyt/art-2000006349594.html?share=cdd081288c0539258920…
Eihän se toimintamalli tee aineesta huonoja 😆
Omega on paha jos joutuu yllättäen leikkaukseen, loukkaantuu onnettomuudessa tai esim ihan hampaan poistossa. Verenvuodosta ei meinaa tulla loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole puutetta sinkistä. Kun otat sitä niin saat sitä liikaa ja oireet on sen mukaiset (kts. linkki).
Uskon että elimistö kertoo tuolla pahoinvoinnilla että et tarvitse sitä ainetta. Itselläni tulee kanssa huono/oksettava olo sinkistä ja olen ajatellut sen johtuvan siitä et elimistöni EI TARVITSE sitä. Seuraava juttu/linkki vahvisti tämän olettamukseni.
"Reinivuon mukaan sinkin liikasaannin akuutteja oireita ovat ylävatsakivut, pahoinvointi, oksentelu, vatsakrampit, ripuli ja päänsärky."
https://www.is.fi/terveys/art-2000004872815.html
Mulla on paniikkihäiriö. Käytän magnesiumsitraattia iltaisin palautumaan urheilusta ja edistämään unentuloa. Kolmesti on iskenyt paha paniikkikohtaus toisena päivänä kun magnesium on loppunut, en enää luovu siitä.
5 htptä käytin mielialalääkkeistä vieroittautumiseen, toimii masennuksen hoidossa lääkkeen tavoin ilman sivuvaikutuksia, käytetään mm bulimian hoidossa kun vähentää ruokahalua ja tasaa mielialaa.
Mm polvien naksumiset ja jalkojen kivut on lakannut kun aloin päivittäin vetämään viherpirtelöitä joissa reilusti inkivääriä, on ehkä vähentänyt myös kuukautiskipuja.
L-glutamiinia käytän urheilusta palautumiseen. Palautuminen on nopeampaa, vatsavaivat on helpottaneet ja sivuoireena alkoholin ja makean himo on vähentynyt.
Talvisin syön yleensä myös helokkiöljyä, auttaa kuivaan ja kutisevaan ihoon eikä tarvitse lotrata kosteusvoiteella jota kuluu talvikuukausina litroittain muuten.
Syön joka ilta ison annoksen magnesiumsitraattia, levottomat jalat, yölliset krampit kiusaa niin tilanne on vähän rauhottunut. Otan päivittäin 75 mikrogrammaa d-vitamiinia. Sinkkiasetaattia jos flunssa meinaa iskeä, jokusen kerran olen saanut täysin karkotettua tällä keinolla. Nyt pitäisi hyvä rautalisä etsiä kun löytyi raudanpuutos.