Sinä joka syöt jotain lisäravinteita tms, mitkä ole huomannut että oikeasti auttavat jossakin?
Kommentit (110)
Mä syön vahvinta rautaamitä apteekissa myydään.
Argiini ja c vitamiini kolesterolin laskuun.
Sinkki on auttanut mulle mm.iho-ongelmiin.
Minulle tulee myös sinkistä ja seleenistä ihan hirveän huono, oksettava olo. En ollenkaan voi niitä ottaa.
Ruusunjuuri on antanut uskomattoman paljon energiaa ja kestävyyttä, myös henkistä jaksamista.
Olen syönyt sitä viisi vuotta ja edelleen tehoaa. Suosittelen stressielämänvaiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Laadukas palautusjuoma on ehdoton, muuten tulehtuu kroppa treeneistä aivan täysin. Tosin oma treeni onkin 5-8x viikossa kovatehoista crossfittailua.
Sinkki on ihan tosissaan auttanut pitämään flunssat poissa. Vissi ero aiempaan flunssakierteilyyn.
Magnesium ym suolat toki myös kovaa urheilevalle todella hyvä lisäravinne, eipä ole kramppeja ja lihasnykinää esiintynyt.
Mikä olisi hyvä palautusjuoma? Sama ongelma, että keho jotenkin tulehtuu kovemman treenin jälkeen, iskee helposti flunssa jne.
Käytin aikaisemmin ja nyt en enää moneen vuoteen, enkä ole huomannut eroa. Lääkäri kielsi kaikki vitamiinivalmisteet (kukaan ei niitä valvo) kun maksa-arvot olivat huomattavan koholla. Ja syy löytyy vitamiini valmisteista ja 3kk lopettamisen jälkeen maksa-arvot olivat ok.
Kaikkien jotka syövät vitamiinivalmisteita, pitäisi säännöllisesti ottaa maksa-arvot.
Itse pidin, ja tavallaan edelleen myös pidän, lisäravinteita turhana. Syystä tai toisesta olen kuitenkin päätynyt syömään niitä.
Magnesiumia syön estääkseni lihaskramppeja. Vaikutuksen huomaa, jos pillerit jää ottamatta.
Syön kalaöljykapseleita, koska en voi syödä kalaa. Otin nämä ohjelmaan rustojen takia, mutta sivuvaikutuksena iho ja hiukset näyttävät paremmilta.
Rautaa rupesin syömään lääkärin kehotuksesta. Hemoglobiini-arvon lasku todettiin johtuvan raudan puutteesta. Monista urheiluharrastuksistani johtuen riittävää rautamäärää on vaikea saada ravinnosta.
Viimeisin löytämäni ravintolisä on BCAA-urheilujuomat. Aiemmin join treenien aikana vain vettä. Maku on hirveä, mutta tuntuu parantavan suorituskykyä lajissa kuin lajissa.
Raudan ollessa alhaalla alan masentua. Myt 38 arvolla tilanne ok. Kaapissa on ramavittia, johon tiputan maltofer tippoja. Syön sitä silloin tällöin.
Rautaa kun oon ottanu nii tulee parempi olo noin niiku yleisesti. Alkuraskaudesta en tajunnu ottaa ja menin tosi heikoksi. Yks 100mg ei auttanu ja laski vaan mutta tupla annos alko nostattaa hemoglobiinia ja samalla olo alko helpottaa.
Up