Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähinnä uskovaiset auttavat köyhiä?

Vierailija
21.12.2019 |

Leipäjonot ovat lähinnä uskovaisten järjestämiä. Eivätkö ateistit koe tarvetta auttaa köyhiä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah mikä vitsi. Uskovaiset eivät muuta tee kuin tuomitse muita. Lähimmäisenrakkaus ja-auttaminen jää uskonnottomien hommaksi.

Vierailija
2/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. Heillä menee aika siihen, että pitää ilmoittaa, jos jossain on näkynyt/kuulunut uskontoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ei pidä meteliä auttamisistaan, kun eivät ole yhtä ulkokultaisia.

Vierailija
4/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska he ovat muutenkin helposti höynäytettäviä. Minä maksan jo ihan tarpeeksi veroja, jotta meillä olisi hyvä sosiaaliturva, niinkuin onkin. Ei ole enää tarve lisää auttaa.

5/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että kristityt seurakuntien kautta auttavat köyhiä huomattavasti sekä Suomessa että maailmalla. 

Kuitenkin suomalaiset muutenkin auttavat köyhiä ja kaikkia ihmsiä veroilla kustannettavien palveluiden ja tukien kautta.

Vierailija
6/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Jeesus käski auttamaan. Eivätkä kristityt hae julkisuutta toiminnalle kiillottaajseen sädekehäänsä, vaan hankkiakaan lisää rahoittajia toiminnalle. Auttamisella ei muuten pääse silti taivaaseen, joten ateistien on turha vetää esiin sitä korttia, että kristittyjen moraali olisi jotenkin huonompi ja pelon sanelema. Ateistien oma ymmärrys on vaan pimentynyt. En silti sano ettei myös ateisteissa voisi olla aidosti auttavaisia ihmisiä. Mutta se ei kyllä ole mitään auttavaisuutta että vetoaa verorahoihin ja sosiaaliturvaan.

Vierailija
7/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko motivoi auttamaan. ”Lahjaksi olette saaneet, siis lahjaksi antakaa”. Mikäs ateistia motivoi?

Vierailija
8/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah mikä vitsi. Uskovaiset eivät muuta tee kuin tuomitse muita. Lähimmäisenrakkaus ja-auttaminen jää uskonnottomien hommaksi.

Hurstikin oli uskova mies.

Paljonko muuten olet laittanut tänä vuonna itse hyväntekeväisyyteen? Minä olen 200 euroa.

Vierailija
9/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen ateisti VeroprosenttinI on 39. Tämän lisäksi joka kuukausi tuen suoraveloituksena minulle tärkeitä kohteita Suomessa ja ulkomailla plus erilaiset keräykset.

Me emme vain pidä siitä samanlaista mekkalaa niin kuin jotkut ehkä. Ja ateisteillahan ei ole ollut monisatavuotista veronkanto-oikeutta miekalla tai ilman...

Vierailija
10/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoihin täällä meilläpäin on "auttajiksi" päätynyt myös hyvin kiukkuisia mummoeläjiä, jotka tiuskivat, hoputtavat,huokailevat,valittavat,käyttävät "valtaa",yrittävät nöyryyttää...eli siis niitä perinteisiä hartaita uskovaisia siis.

Vierailija
11/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskonnottomana köyhänä haluan yhteiskunnan, jossa ihmiset eivät ole kenenkään "armeliaisuuden" varassa, vaan he saavat riittävän toimeentulon automaattisesti, itsestäänselvyytenä. Sellainen yhteiskunta luodaan politiikan avulla. Jos kaikki ihmisten effortti, joka laitetaan "hyväntekeväisyyteen" laitettaisiin yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja asioiden muuttamiseen, ei tarvittaisi mitään ruokajakeluja. Inhottaa sellainen amerikkalaistyylinen kovien arvojen yhteiskunta, jossa ihmiset omaa egoa nostaakseen harrastavat hyväntekeväisyyttä, kun ensin ovat äänestäneet valtaan kurjistajia.

Vierailija
12/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitteko, että Jenkeissä hyväntekeväisyyteen lahjoitetut rahat saa laittaa vähennyksiin.

Vierailija
13/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalot teot ovat osamaksu taivaspaikasta! MOT

Vierailija
14/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskonnoton ja laitoin tänä jouluna keräyksiin 250 euroa. Toisaalta olen kuitenkin sitä mieltä, että kenenkään ei pitäisi joutua elämään toisten armeliaisuuden varassa. Lisäksi ein missään nimessä halua kertoa kenellekään antamastani almusta.

Vierailija
15/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalot teot ovat osamaksu taivaspaikasta! MOT

Taivaspaikkaan riittää kyllä usko Jeesukseen.

Vierailija
16/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös monet ei-uskovaisetkin auta, itse ainakin tunnen useamman. Ei tuomita ketään =) 

t. yksi auttava uskis

Vierailija
17/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistit ei pidä meteliä auttamisistaan, kun eivät ole yhtä ulkokultaisia.

Tämä oli kyllä ikävästi sanottu =( Väitätkö että vaikka Hurstit on ulkokultaisia?

Aina löytyy ulkokultaisia ihmisiä, mutta kyllä suuri osa uskovaisista noudattaa "vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee"- periaatetta. 

Vierailija
18/18 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myös monet ei-uskovaisetkin auta, itse ainakin tunnen useamman. Ei tuomita ketään =) 

t. yksi auttava uskis

Miksi (lopullinen) tuomio ja hymiö ovat samassa lauseessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan