Mies jätti ja lähti
Heippa. Mielipiteitä kaipaisin.tämä on pitkä tarina ja en todellakaan väitä, että minussa ei ikinä vikaa ole. Olen ollut mieheni kanssa 18 vuotta yhdessä, kolme lasta meillä. Nuorina yhteen päädyttiin. Jo ensimmäiseten kuukausien aikana miehellä oli tapa suuttuessaan lähteä monen päivän reissuille. Aina olen kotiin takas ottanut tai ite pyytänyt päästä kotiin. Viimesen 7 vuoden aikana mies reissuillaan ollut toisen naisen kanssa neljä kertaa. Ilmoittanut minulle aina jälkeenpäin ettei olla oltu yhdessä joten se ei ole pettämistä.Näihin naisiin liittyy huumeita. Otin takasin joka kerta, hetki menee hyvin ja taas suuttuu ja lähtee ja sama rumba aina vaan. Saa tehdä mitä haluaa kun ei kerta sillon olla yhdessä. Reissuillaan vaihtaa numeron, etten saa kiinni ja etsii paljon naispuolisia kavereita(monet mulle ilmoitelleet kun vinkuu naisilta tiettyä asiaa). Peliongelma mutta ei apua halua, koska ei ole paha. Siitä syystä yhdessä sovittu, että minun takana kaikki rahat ja maksan laskut. Saan aina siitä kuulla kun kaikki rahat menee kotiin, laskuihin ja pentuihin(itse en tätä sanaa käytä). Mitähän vielä.. Paljon kaikkea.. Tuntuu että pää sekoo. Viikko sitten lähti taas, jäi valheesta kiinni ja kun kysyin asiasta, suuttui kun minä kuulema vahdin häntä. En vahtinut vaan tuttava kertoi asioita.. Huusi lasten kuullen, taas, miten paska ämmä olen. Eli kun suuttuu, lähtee
. Vaatii, että on oltava hyvällä päällä koko ajan.. En vain pysty. Luottamus mennyt, välillä tuntuu, että kaikki ok mutta jää valheista kiinni noin kuukauden välein.. Silti minä vaan hänet takaisin ottaisin.. Apua, mitä teen.. Kannattaako? En pääse yli tästä kun ei ole kelle puhua..
Kommentit (72)
Ole nyt kiitollinen, että pääsit tuollaisesta paskasta eroon. Sun pitäis pistää juhlat pystyyn onnesta.
Suoraan sanottuna en suosittelisi jatkamaan. Pärjäät itseksesi paljon paremmin ja ilman toistuvia loukkaamisia. Ei teidän suhde mene millekään katkolle siitä syystä että mies vetää herneet nenään valitsemastaan asiasta. Hän on loukannut sinua paljon vuosien saatossa. Ainut onni on se, että rahat menevät sinun tilillesi, muutoin voisitte olla aika isoissa taloudellisissa ongelmissa jo. Miten hän muuten rahoittaa suuttumisretkensä? Tuollainen suuttumisretki on oikein hyvä aika järjestellä omaa tai miehen muuttoa.
Ei ole normaalia tuollainen käytös ollenkaan. Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja alat joulun jälkeen järjestämään omaa ja lastesi elämää. Tuo mies ei ole arvoisesi. Lapsetkin ihan varmasti ymmärtävät päätöksesi. Ei tuo mies tule enää muuttamaan tapojaan.
Mieti mitä sanoisit esim. parhaalle ystävällesi tai aikuiselle tyttärellesi vastaavassa tilanteessa. Ei kenenkään tule kestää tuollaista sontaa.
Olisi parasta pohtia jo kunnolla eroamista.
Olet varmasti hyvin väsynyt ja uupunut henkisesti.
Sinun pitäisi hakea jotain henkistä apua. Saada puhua ammattitaitoislle ihmiselle.
Sekin jo helpottaa vaikeita asioita, kun saa jutella niistä jonkun kanssa.
Jo lapsiesi hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että sinä jaksat, käy vaikka terveyskeskuslääkärillä ja pyydä sitä kautta jotain keskusteluapua. Esim. psykologi / psykiatrinen sairaanhoitaja / sairaanhoitaja.
Kiva kun jaksoitte lukea.Tuota samaa mitä te kirjoitatte, on vuosien aikaan kaikki sanoneet minulle. Retkeilyt mies rahoittaa niin, että vaatii minua antamaan rahaa, koska hänen palkka... Uhkailee rikosilmoituksella jos en anna, joten pakko.. Kun kotiin saapuu, rahaa hällä ei ole senttiäkään.. Jatkuvaan joudun olemaan varpasillaan, koska pelkään, milloin ja mistä suuttuu. Niin.. Mä en tiiä miten pääsen irti tästä ajatuksesta.. Pelottavaa jäädä yksin vaikka lapset "isoja", vanhin muuttanee parin vuoden päästä omaan kotiin.. Hassua, mutta lapset sanoneet samaa, että elä ota isiä kotiin enää kun se aina lähtee pois. Tämä lasten isä myös suuttuessaan soittelee soskuun ja tekee perättömiä ilmoituksia, joita joudun setvimään aina. Kaikkien kanssa välit mennyt miehellä, joten siinä samassa mulla. Olen aika yksinäinen. Lapset pärjää varmasti, siinä ei mitään. Oon ite kummiskin vasta 36 ja näin kauan oon tässä suhteessa ollu. Mies sanoo, että hän on tossun alla.. Rahojen takia..
Ja lisään vielä. Olo on enimmän aikaa huono ja ahdistunut.. Sitten tulee kun tulee, niin haukkumaan miten kaikki on minun vikaa ja minun vika, että hän lähti.. Sydän on taas ihan murskana.. Tietäsittepä vain mitä kaikkea on tapahtunut.. Ei riitä päivä kertomaan asioita :(
Silti tuntuu niin pahalle :(
Meilläkin muksuja ja mies tekee katoamisreissuja. Ahdistaa.. Vetäytyy omiin oloihin ja puhuu erilleen muutosta. Haastaa riitaa tyhjästäkin. Meillä ollut hyvin asiat joten mietityttää miksi ykskaks kaikki toisin
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun jaksoitte lukea.Tuota samaa mitä te kirjoitatte, on vuosien aikaan kaikki sanoneet minulle. Retkeilyt mies rahoittaa niin, että vaatii minua antamaan rahaa, koska hänen palkka... Uhkailee rikosilmoituksella jos en anna, joten pakko.. Kun kotiin saapuu, rahaa hällä ei ole senttiäkään.. Jatkuvaan joudun olemaan varpasillaan, koska pelkään, milloin ja mistä suuttuu. Niin.. Mä en tiiä miten pääsen irti tästä ajatuksesta.. Pelottavaa jäädä yksin vaikka lapset "isoja", vanhin muuttanee parin vuoden päästä omaan kotiin.. Hassua, mutta lapset sanoneet samaa, että elä ota isiä kotiin enää kun se aina lähtee pois. Tämä lasten isä myös suuttuessaan soittelee soskuun ja tekee perättömiä ilmoituksia, joita joudun setvimään aina. Kaikkien kanssa välit mennyt miehellä, joten siinä samassa mulla. Olen aika yksinäinen. Lapset pärjää varmasti, siinä ei mitään. Oon ite kummiskin vasta 36 ja näin kauan oon tässä suhteessa ollu. Mies sanoo, että hän on tossun alla.. Rahojen takia..
Nyt kuule... kasvata selkäranka heti!
Eihän tuossa ”suhteessa” ole yhtään mitään järkeä. Sehän vie sua kuin litran mittaa. Ei olla yhdessä rilluttelureissun aikana, hah hah.
Se ON pettänyt sua.
Se vaarantaa teidän taloudellisen tilanteen kerta toisensa jälkeen.
Lapset pelkää sitä ja toivoo rauhaa.
Se uhkailee sua.
Mitä vielä pitää olla, että, sulle ilmestyy järki päähän?!
Mies on narsisisti ja hyväksikäyttäjä. Ja routa porsaan kotiin ajaa, niin kauan kun hänellä on mahdollisuus palata kodin "lämpöön", hän käy hulttioreissuilla ja näännyttää teidät kaikki. Ei tuollaista porsasta tarvitse kenenkään sietää. Mies ei todennäköisesti koskaan tuosta parane, ilkeämmäksi vaan muuttuu iän myötä. Heitä pihalle, ja anna upota, joku nainen ehkä vielä luulee pelastavansa hänet niin kauan kuin ei ole ihan vielä hampaaton haiseva juopo, mutta etköhän sinä ole jo tehnyt riittävästi. Armahda itseäsi ja lapsiasi, vaihdata lukot. Sinua odottaa huomattavasti parempi elämä kunpääset läpipaskasta eroon. nimin. kokemusta on
Haiskahtaa provolle, sillä eihän kukaan voi antaa itseään kohdeltavan noin. Eihän?!! Mutta JOS ei ole provo, niin kysy nyt ap hyvänen aika itseltäsi, että miksi olisit enää tuollaisen ihmisen kanssa yhtä ainoaa päivää tai viikkoa? Mitä SINÄ saat suhteesta? No mies ehkä osaa anella takaisin ja esittää kelpo miestä tovin, jotta pääsee taas nöyryyttämään hetken päästä sinua. Mutta millainen perheen malli tuo on lapsillekaan? Lapset näkevät, että äitiä saa kohdella miten paskasti tahansa. Isää lapset todennäköisesti vihaavat, tai alkavat vihaamaan, koska ymmärtävät että isä tekee pahoja asioita. Tilanne voi kulminoitua häijyksi joskus myöhemmin, kun lapset uskaltavat käydä isäänsä vastaan.
Eli tee itsellesi ja lapsillesi palvelus, ja ota ero. Muuta muualle ja katko välit mieheen. Lasten asioista sovitte ja omaisuuden jaatte ammattilaisten avustuksella, noin häijysti käyttäytyvä mies tuskin kykenee asialliseen lasten asioista sopimiseen tai omaisuuden jakoon. Olet vielä nuori ja ehdit rakentaa itsellesi oikein kivan elämän. Opettele olemaan yksin äläkä ryysi uuteen suhteeseen, anna itsellesi aikaa toipua. Kokoa itsesi.
Kiitos kaikille kommenteista. Kyllä, mies tosiaan suuttuu ja riehuu.. Ottaa, heittää sormuksen ja lähtee. Ei ota edes vaatteitaan mukaan. Onko vaan tekosyy palata kotiin.. On.. Mun on pakko tehä jotain. Nytkin pelkään mitä seuraavaks tulossa.. Oon aina antanut kaikkeni ja vaikka kiristää, myönnyn kaikkeen ettei suutu. Kun asian otan puheeksi, minussa vika kun suututan.. En vaa enää jaksa. Joudun turvautuu lääkkeisiin(lääkäri määränny), että nukahan.. Mulla on pää ja sydän niin rikki, etten tiiä mitä teen.. Miks mä en vaa osaa päästää irti:(
Parasta olisi, että sinun ja lasten ei tarvitsisi enempää kärsiä. Tarvitset tukea, jaksaisitko hakea sellaista? Enää ei kannata odottaa, että mies paremmaksi muuttuisi. Pikku hiljaa alat salassa valmistautumaan vähintäänkin erilleenmuuttoon. Jos olette naimisissa, niin pohdi eroamista vakavissasi. Olisiko nyt tullut pohja vastaan eli parempi lähteä kuin jäädä?
Hän on henkisesti väkivaltainen ja luultavasti persoonallisuushäiriöinen ihminen. Kyllä sinä pärjäät yksin vaikka ei tuntuisikaan siltä. Olet jo vain kasvanut niin sisään tuohon että et näe metsää puilta. Saat aivan uudenlaisen sisäisen rauhan, olit sitten yksin tai et, kunhan et tuollaista helvettiä enää joudu sietämään. Lapsesikin ovat joutuneet jo kärsimään. Hekin saisivat rauhallisemman kodin ja tasapainoisemman äidin.
Et tässä edes kerro mitä kaikkea olet joutunut sietämään. Kun on tuollaisesta ihmisestä kyse, hänen reaktionsa lopulliseen eroon voi olla arvaamaton ja jopa väkivaltainen. Eron hetki on se vaarallisin hetki väkivaltaisessa suhteessa. Varmista että sinä ja lapset olette turvassa. Älä eroa kun olette miehen kanssa vain keskenänne kotona. Mene vaikka turvakotiin, vaihdata lukot kun mies on poissa tai muuta vastaavaa. Kunhan sinä tai lapsesi eivät altistu vaaralle.
Ja ei, tämä ei oo provo vaan täyttä totta. Ja niinkun mainitsin, en minä täydellinen itsekkään ole, mutta olo on kuin jyrän alle jääneellä. Mies osaa ihana kun riita on sovittu, mutta alkaa sama touhu.. Selän takana asioiden teko ja valehtelu..jos meillä ei yhteisiä lapsia olisi niin ei me yhdessä ois vuosiin oltukkaan. Olen yrittäny vuosia saaha miehen juttelemaan jonnekkin, joko yksin tai minun kanssa. Ei kuulema oo tarvetta kun mulla vaan. Ja ihan totta, teini-ikänen lapseni on todella vihainen isälleen, jatkuvaan.. Minä en isää hauku lapsille, en ikinä. Hän vaan sattuu kaiken kuulemaan kun isän mukaan lapset niin isoja, että ei haittaa. Ja minä haluaisin suojella lapsia pahalta aina.. Kaksi koulu ikäistä ja vanhempi teini..
Jos kerran olet nyt vapaana niin ei muuta kuin tinder laulamaan. Itse en kyllä katsoisi tuollaista paskaa
T. Mies joka jätti valehtelevan vaimon
Ei voi olla totta että tämmöisiä suhteita vielä nykyään on. Minkä mallin annat lapsillesi sillä he jatkavat tätä samaa paskaa perhemallia 90 prosenttisesti. Olet sairas ja menisit hoitoon.
Et ikinä arvaa mitä sanon nyt, mutta Eroa 15 vuotta sitten jo.