Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika suuttui kun ilmoitimme että hänen vegaani tyttöystävänsä saa tuoda omat ruoat mukanaan joulupöytäämme

Vierailija
19.12.2019 |

Meillä on joulupöydässä kahdeksantoista eri herkkua. En todellakaan ala vääntämään jollekin huomionhakijasutturalle omia ruokia jos meidän ruoat eivät kelpaa. Nyt poika pitää MEITÄ kohtuuttomina.

Kommentit (803)

Vierailija
141/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs te teette kun sukuun tulee ulkomaalaisia tyystin erilaisine tapoineen?

Hän tietenkin sopeutuu vallitsevaan kulttuuriin?

Hän toteuttaa omia tapojaan ihan vapaasti omassa taloudessaan, ja minä sopeudun silloin niihin.

Eli lapsesi viettää sitten joulunsa muualla.

Miksi lapseni olisi ulkomaalainen? Käytkö ihan täysillä pytyillä?

Lapsen puoliso.

Vierailija
142/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tämä ketju. Menkääpä jouluna kylään ranskalaiseen perheeseen ja alkakaa vängätä ruokavalioistanne :D

Mene sinä vaikka turkkilaiseen perheeseen joulukinkkusi kanssa vänkäämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniseen ruokavalioon ei kai kuulu mikään, mikä on kasvuvaiheessa lannoitettu eläimen lannalla? Eli aika moni vilja on jo ongelmallinen.

No kaikki koneellisesti puitu vilja on epä-vegaanista koska puinnissa kuolee hyönteisiä ja jyrsijöitä suuret määrät.

Vierailija
144/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän toteuttaa omia tapojaan ihan vapaasti omassa taloudessaan, ja minä sopeudun silloin niihin.

Lapsen puoliso.

Aaahhahahahaa!

Ei.

Vierailija
145/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen jouluruoka nyt on aika helppo juttu veganisoida ilman mitään eksoottisia höpötyksiä. Lihat ja kalat ovat pääosin omana erillisinä ruokalajeinaan ja muut taas ovat käytännössä puhdasta kasvisruokaa. Riittää, että voin ja kerman korvaa kasviperäisillä rasvoilla, mikä ei ole kovinkaan vaikeaa. 

Itse kyllä sanoisin vegaanivieraalle, että kananmunista en luovu enkä korvaa. Jos ei ole oikeaa muna-allergiaa tms. terveydellistä syytä, niin itse kasvatettujen omien lemmikkikanojen munat saavat kelvata eettiselle vegaanille, tai sitten saa olla syömättä. Muna on teknisiltä ominaisuuksiltaan ylivoimainen ja helppo, sekä myös maukas ja ravintorikas. En haluaisi millään kuituliistereillä yms. sahajauhoilla yrittää korvata sitä laatikoiden rakenteen sitojana.

Vierailija
146/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että miniä olisi valmis tuomaan ruokansa, mutta poikasi sinulle suuttui. Meillä menee näin äitini kanssa, kun olemme menossa sukujuhliin, niin minä vegaanina olisin valmis tuomaan omat sapuskani, mutta äitini on se joka vetää herneet nenään jos minua ei oteta huomioon.

Toinen asian jos tämä tarina on totta on, että miten itse ilmaisit asian. En veikkaa, että kellekkään olisi ongelma jos kauniisti ilmaisee, että ei ole esim varaa tai taitoa tehdä kyseisiä erikoisruokia, mutta jos olet ilmoittanut töykeästi, että et millekkään huomionhakuiselle sutturalle mitään erikoista tee, niin ei ole ihme, että sinulle suututaan. Kyseessä on kuitenkin pojallesi tärkeä henkilö ja jos käyttäydyt huonosti itse häntä kohtaan, niin et voi olettaa hyvää käytöstä takaisin.

Vierailija
147/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen puoliso.

Otan osaa jos olet kasvattanut lapsestasi ma mu pat jan, mutta älä oleta että muutkin ovat epäonnistuneet siinä määrin vanhemmuudessaan.

En minä ole vaan appiukko. Joustamaton juntti sai meksikolaisen vävyn.

Vierailija
148/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu vakiintuneine jouluruokineen ja -perinteineen on tosi hankala paikka ruveta säätämään yhden vieraan takia. Kaikille luulisi olevan toimivampi ratkaisu, että poikkeavan ruokavalion henkilö voi tuoda itselleen sopivat ruuat, kummankaan osapuolen siitä pahastumatta.

Meillä on aattona tusinan verran syöjiä. Ruokataakkaa on vähän jaettu, eli osa ruuista tulee vieraiden mukana etukäteen sovitulla tavalla. Niinpä tuo yksi vegaani tuo mukanaan itselleen sopivia ruokia, eikä muiden tarvitse ihmetellä voiko laatikot tehdä perinteisellä reseptillä.

Vierailija
149/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen puoliso.

Otan osaa jos olet kasvattanut lapsestasi ma mu pat jan, mutta älä oleta että muutkin ovat epäonnistuneet siinä määrin vanhemmuudessaan.

Hyi saatana.

Tekniikan tohtori, opiskellut Usassa. Siinä on juntilla kestämistä.

Vierailija
150/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on jo suvussasi, ei hän sinne tule ulkomailta vieraile tapoineen.

Kahvilla polkaisen aamulla itseni käyntiin ja loppupäivän käyn täysipainoisella sekaravinnolla.

Vierailija
151/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tämä ketju. Menkääpä jouluna kylään ranskalaiseen perheeseen ja alkakaa vängätä ruokavalioistanne :D

Joopa. Helpointa on, että molemmat osapuolet sopivat, että pöytään voi tuoda niitä omia herkkuja. Isäntäväen on usein vaikea toteuttaa kaikkia ruokaoikkuja.

Vierailija
152/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin poika ja tämän tyttöystävä olisivat jotain hienoja jouluvieraita, joille pitää tarjoilla tahtomaansa ruokaa, kuin että ihan vaan perheenjäseniä. Tässä tilanteessa tyttö voi hyvin tuoda itse vegaanista sapuskaa ja osallistua joulun tekoon, ei mielestäni appivanhempien tarvitse alkaa vaivautumaan eikä liiemmin suuttumaankaan. Tai ainakin itse näin 26v. ja kohta kymmenisen vuotta saman kanssa olleena tuntuisi kummalliselta koko tilanne, että vaatisin poikaystävän äidiltä jotain vegaanijoulupöperöä ja että poikaystävä loukkaantuisi puolestani kun sitä ei olisi. Totta kai voisin tuoda itse omia laatikoita. Varsinkin jos olisin ehdoton vegaani eikä mitkään joulun perinneruuat kelpaisi ilman vegaaniversiota, siinä on ihan liikaa vaivaa yhden ihmisen takia.

Vierailija
153/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa. Helpointa on, että molemmat osapuolet sopivat, että pöytään voi tuoda niitä omia herkkuja. Isäntäväen on usein vaikea toteuttaa kaikkia ruokaoikkuja.

Hyvää käytöstä on huomioida kaikki vieraat.

Ei ole vaikeaa tehdä vegaanista tai ranskalaiselle valmistaa jouluhalko jne.

Vierailija
154/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä toki ala valmistamaan mitään. Miksi et käy kaupasta hakemassa vaikka

-hummusta

-joku leipä

-säilykekikherneitä

-vegaaninen peruna-, porkkana- tai lanttulaatikko (ainakin Kruunu ja Kymppi tekee näitä)

-kylmäsavujalotofua tai joku seitankinkku (tofu paljon halvempaa jos raha on ongelma)

Noilla nyt ainakin nälkä lähtee ja kaikki löytyy valmiina kaupasta.

Kuulostaa aivan järjettömän ankealta, sääliksi käy niitä jotka tollasta shaibaa syö.. Onneksi en ole vegaani.

Niin siis nämä oli sellaisia mitä saa ihan valmiina helposti ja halvalla kaupasta. Parempi ei kuin mitään, jos ap:n pitää saada helposti ja nopeasti jotain vegaanille. Mutta olet toki jo päättänyt että kaikki vegaaniruoka on ihan shaibaa ja sua vaan säälittää vegaanit :)

Vierailija
155/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen puoliso.

Hyi saatana.

Ei kai tämä meksikolainen kuitenkaan odota saavansa suomalaisessa joulupöydässä meksikolaisia jouluruokia tai edes usalaisia? Kalkkuna voi toteutua, mutta muuten voi olla heikompaa.

Vierailija
156/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen puoliso.

Hyi saatana.

Juu. Mitä nyt paperit katosi muurin yli kiivettäessä.

Vierailija
157/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen puoliso.

Hyi saatana.

Ei kai tämä meksikolainen kuitenkaan odota saavansa suomalaisessa joulupöydässä meksikolaisia jouluruokia tai edes usalaisia? Kalkkuna voi toteutua, mutta muuten voi olla heikompaa.

Tietenkin hänellä on oikeus omiin perinteisiin. Sukujoulu on juuri sitä että se muokkaantuu kaikkien mukaan.

Meillä myös esim vaihtarit on aina saaneet ne omat toiveensa huomioitua.

Vierailija
158/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa hyvin. Joulu nyt vaan on monilla hyvin perinteinen juhla ja pöytään kuuluu usein jo lapsuuden jouluista tutut ruoat ja maut. Myös hommaa on muutenkin valtavasti kokkailujen kanssa, etenkin jos iso porukka tulossa.

En todellakaan itsekään haluaisi alkaa yhden vieraan mielihalujen ja periaatteiden vuoksi omia ja koko muun porukan jouluperinteitä muokkaamaan. Talossa talon tavalla ja joulun suhteen pidän omista periaatteistani kiinni kun kerran emännöin. Jos joustoa oletetaan, vegaani voi joustaa ihan yhtä lailla kun kyse on vain haluista, ei terveydestä. Kasviskermoja sun muita voin kokeilla ihan mielelläni joskus, mutta joulupöytääni kuuluvat ne meille tutut ja varmat maut. Allergiat on sitten aivan eri asia kuin henkiset allergiat.

Pyytäisin poikaa tai vegaania itse tekemään nyyttärimeiningillä jos jotain tiettyä juttua haluaa. Tämä koskee myös muita. Eli jos joulupöytään ehdottomasti jotain lisää kaipaa niin mukana sopii tottakai tuoda. Minä hoidan loput.

Tuolla lailla elää hyvin yksinäisen elämän ihmetellen miksi lapset vieraantuu, lapsenlapsia ei näe eikä miniä käy.

Ja sä saat seuraa nuolemalla muitten buttholeja?

Sulla on melkosen sairas ajatusmaailma. Eipä ihme, ettei niitä kavereita hirveästi ole.

Vierailija
159/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on jo suvussasi, ei hän sinne tule ulkomailta vieraile tapoineen.

Kahvilla polkaisen aamulla itseni käyntiin ja loppupäivän käyn täysipainoisella sekaravinnolla.

No niinpä. Eli niitä ulkomaalaisia ei tule sukuun huonoine tapoineen.

Vierailija
160/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen puoliso.

Aaahhahahahaa!

Ei.

Sullahan ei ole lasta, eikä puolisoa. Miksi vänkäät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän