Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika suuttui kun ilmoitimme että hänen vegaani tyttöystävänsä saa tuoda omat ruoat mukanaan joulupöytäämme

Vierailija
19.12.2019 |

Meillä on joulupöydässä kahdeksantoista eri herkkua. En todellakaan ala vääntämään jollekin huomionhakijasutturalle omia ruokia jos meidän ruoat eivät kelpaa. Nyt poika pitää MEITÄ kohtuuttomina.

Kommentit (803)

Vierailija
101/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Noin ne minunkin appivanhemmat suhtautui kasvissyöntiini.

Ei sitten juuri käyty siellä eikä viwtetty yhtään joulua heidän kanssaan.

Anoppi keittäjä muttei muka osannut tehdä mitään kasvisruokaa.

Ongelmahan teissä vege-ihmisissä on yleensä se ehdottomuus. Että vaikka lanttulaatikko olisi muuten täysin vegaaninen, mutta siinä on käytetty vähän juuri sitä kananmunaa tai kermaa, niin se on sitten heti nou nou. Kun olisitte vähän joustavampia, niin vastapuolikin voisi paremmin yrittää. Kannattaa muistaa myös että monelle ihmiselle se vegaaninen ruokavalio voi tosiaan olla täysin uutta. Tuollainen ehdottomuus ja kompromissien tekemisen mahdottomuus antaa ihmisestä huomionhakuisen kiukuttelijan kuvan.

En ole vegaani, vaan kasvissyöjä. Anoppilassa oli tarjolla vain lihaa, lihaa, lihaa, lihaa, lihaa.

Ainoa mitä siellä oli minulle oli keitetyt perunat ja puolukkahillo.

Ja se miksi siellä ei jaksanut käydä oli se appivanhempien meuhkaaminen ruokapöydässä. Minulle tarjoiltiin aina näyttävästi niitä lihavateja ja kun en ottanut, alkoi huuto Afrikan nälkäänäkevistä ja Helsingin herroista jne.

Meillä he eivät kuulemma voineet ruokailla, "koska eivät pidä iduista".

Eli se ehdottomuus oli kyllä siellä päässä.

Tässä taas ne toisen laidan ääri-ihmiset törmännyt sinuun. Jos kumpikin olisi ollut valmis vähän joustamaan, niin homma olisi toiminut. Mutta ei, kun vain minä olen tässä oikeassa, enkä jousta!

Ja tää iduista riehuminen oli sitten toinen lukunsa. Appivanhemmat tulivat meille, kutsumatta, veimme torille ostaaksemme tarveaineet ateriaan. Tarkoitus oli ostaa sieltä myös kala.

Ei käynyt, hirvittävä temppuilu. Kuin uhmaikäisiä olisi kaitsenut kadulla.

Ei, he eivät syö meillä koska idut.

Sitten kuljetettiin kaksi tuntia eri ravintoloiden ovella. Ja taas tuota temppuilua.

Loppujen lopuksi saimme heidät yhteen sisään ja mitä he siellä tilasivat? KASVISMUNAKKAAT!

Vierailija
102/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään voi tuntua pieneltä asialta tuollaiset kiistat joulupöydästä, ja provolta, mutta miettikääpä anoppikokelaat sitä että tässä ollaan mahdollisesti luomassa pohjaa ihmissuhteelle, joka kestää teidän loppuelämänne ja vaikuttaa esimerkiksi siihen minkä verran tulette olemaan tekemisissä tulevien lastenlasten kanssa. Jos nyt jo törppöilette ja annatte itsestänne veemäisen kuvan, niin ei hyvältä näytä. Itse en olisi vienyt poikaystävää kotiin ollenkaan, jos olisi tullut minkäänlaista tylytystä. Olisimme menneet jouluksi hänen vanhemmilleen nyt ja ehkä tulevaisuudessakin.

Minun appivanhempani halusivatkin meidän eroavan. Olisi pitänyt ottaa joku lihaa syövä sairaanhoitaja Savosta.

No, eivätpä sitten paljon lapsenlapsiaan nähneet. Tai poikaansa.

Taisivat väistää melkoisen miinan! Onnittelut heille!

Kuolleita jo aikaa sitten, köyhinä ja katkerina ja erittäin yksinäisinä kuolivat. Myrkylliset ihmiset kun tuppaavat kuolemaan juuri noin.

Meillä sen sijaan menee hyvin.

Niin niin. Jatka vain tuon kertomista itsellesi, joku päivä vielä uskot sen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tää ois provo ymmärrän, että on aika kohtuutonta pyytää tekemään tavallisten laatikoiden ja ruokien lisäksi vielä vegaanisetkin. Itse en ees osaisi tehdä laatikoita ilman kananmunaa. Ihan totta. Mikä vaiva miniälle on tuoda omat vegaaniset laatikot mukanaan? Vai onko vaatimus, että muutkin söisivät vegaanisia laatikoita? Itse haluan kunnolla kermaa ja voita laatikoihin, koska ne ei muuten ole hyviä jos silloinkaan.

Miksi ei voi jouluna kyläpaikassa joustaa sen verran että syö maitotuotteita ja kananmunaa jos kyse ei ole allergiasta?

Jokaisen pitäisi muutenkin osallistua ruoanlaittoon ja kuluihin eikä olettaa, että mutsi tekee ja maksaa kaiken.

Itse en voi allergian takia syödä kaikkea ja teen itse pöperöni, ei ongelmaa.

Vierailija
104/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku on yloeä juntteudestaan? Jos juhlapöytään on tulossa vegaani, niin jokainen fiksu katsoo, että löytyy sopivasti vegaanistakin ruokaa. Sen on ihan normaalia ihmisen toimintaa, eikä liity vegaanisuuden hyvyyteen tai huonouteen.

Ei muuten ole!

Vierailija
105/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Ongelmahan teissä vege-ihmisissä on yleensä se ehdottomuus. Että vaikka lanttulaatikko olisi muuten täysin vegaaninen, mutta siinä on käytetty vähän juuri sitä kananmunaa tai kermaa, niin se on sitten heti nou nou. Kun olisitte vähän joustavampia, niin vastapuolikin voisi paremmin yrittää. Kannattaa muistaa myös että monelle ihmiselle se vegaaninen ruokavalio voi tosiaan olla täysin uutta. Tuollainen ehdottomuus ja kompromissien tekemisen mahdottomuus antaa ihmisestä huomionhakuisen kiukuttelijan kuvan.

En ole vegaani, vaan kasvissyöjä. Anoppilassa oli tarjolla vain lihaa, lihaa, lihaa, lihaa, lihaa.

Ja se miksi siellä ei jaksanut käydä oli se appivanhempien meuhkaaminen ruokapöydässä. Minulle tarjoiltiin aina näyttävästi niitä lihavateja ja kun en ottanut, alkoi huuto Afrikan nälkäänäkevistä ja Helsingin herroista jne.

Tässä taas ne toisen laidan ääri-ihmiset törmännyt sinuun. Jos kumpikin olisi ollut valmis vähän joustamaan, niin homma olisi toiminut. Mutta ei, kun vain minä olen tässä oikeassa, enkä jousta!

Ja tää iduista riehuminen oli sitten toinen lukunsa. Appivanhemmat tulivat meille, kutsumatta, veimme torille ostaaksemme tarveaineet ateriaan. Tarkoitus oli ostaa sieltä myös kala.

Ei käynyt, hirvittävä temppuilu. Kuin uhmaikäisiä olisi kaitsenut kadulla.

Ei, he eivät syö meillä koska idut.

Sitten kuljetettiin kaksi tuntia eri ravintoloiden ovella. Ja taas tuota temppuilua.

Loppujen lopuksi saimme heidät yhteen sisään ja mitä he siellä tilasivat? KASVISMUNAKKAAT!

Anna olla jo, kukaan ei usko satujasi.

Vierailija
106/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvin erikoista, miten niin moni tuntuu ärsyyntyvän jos joku haluaa syödä vegaanisesti. Ärsyttääkö myös kasvissyöjät, vai pelkästään vegaanit?

Vegaani on kuin äärimuslimi. Mikään muu kuin oma oppi ei voi olla oikeassa.

Meillä ainakin joululaatikoihin käytetään aitoa voita ja kermaa. Vegaanivieras voi tuoda omat pöperöt, sukupolvia vanhoista resepteistä en luovu yhden vieraan takia. Mulle ei olisi ongelma ottaa omia ruokia mukaan, jos menisin vegaanille jouluaterialle. Miksi se toisin päin näyttää olevan ongelma?

Vierailija
107/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan kyllä huomioon vegaanitkin. Aina on jotain kasvistakin tarjolla.

Ja on maistunut kaikille. Eihän esim laatikoissa ole lihaa muutenkaan, vaan käyvät kyllä kaikille. Jos et jaksa laittaa, niin osta valmiina ja lorauta vähän kermaa päälle, niin tulee maukkaampaa. Porkkanalaatikko ainankin onnistuu noin, kokemuksella.

Kerma ei ole vegaanista.

On todellakin olemassa vegaanisia kermoja!

Kerma ei voi olla vegaanista!

Jokainen normaali ihminen tietää, että kaurakermoja sanotaan kermoiksi, eikä ne tule lehmästä. Jos ei tiedä, niin nyt tietää.

Vierailija
108/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen "kerma" ei todellakaan tee ruuasta yhtä hyvää. Miksi kaikkien pitäisi kärsiä?

Olisi hauska toteuttaa sokkotesti miten moni huomaisi oikeasti eroa vaikka perunamuusisa riippuen onko käytetty maitoa, kermaa, kauratuotetta tai muuta mahdollista ainetta.

Pidätkö kerman ja voin syöjiä aivottomina ja makuaistittomina??

Vierailija
109/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah noi plantin kermat ovat ihan parhaimmat. En ole vegaani mut niitä käytetään muulloinkin ruokaan. Ja ja ja voi on heleppoo löytää. Vegaanijuustot ovat huonoja. Härkis on hyvää.

Vierailija
110/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun menevät naimisiin ihmettelet miksi et saa nähdä lapsenlapsiasi.

Ääliö.

Vierailija
111/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen "kerma" ei todellakaan tee ruuasta yhtä hyvää. Miksi kaikkien pitäisi kärsiä?

Olisi hauska toteuttaa sokkotesti miten moni huomaisi oikeasti eroa vaikka perunamuusisa riippuen onko käytetty maitoa, kermaa, kauratuotetta tai muuta mahdollista ainetta.

Aitoon perunamuusiin laitetaan huomattava määrä voita. Aidoista aineista tehdyn maun erottaa kyllä. Ei tulisi pieneen mieleenikään tehdä perunalaatikkoa ilman voita kaurajuomaan.

Vierailija
112/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

En ole vegaani, mutta oletan että jos ei ole vuosiin syönyt maitotuotteita tai kananmunaa, niistä tulee vatsa kipeäksi kun ei ole tottunut. Usein se menee noin. Varsinkin maitotuotteet voi olla äkkiseltään paha.

Vierailija
113/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pojallesi että heivaa sen kuivakan tofupillun takavasemmalle ja ottaa kunnon punakan porsaanleikkeistä pitävän emännän.

Vierailija
114/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa hyvin. Joulu nyt vaan on monilla hyvin perinteinen juhla ja pöytään kuuluu usein jo lapsuuden jouluista tutut ruoat ja maut. Myös hommaa on muutenkin valtavasti kokkailujen kanssa, etenkin jos iso porukka tulossa.

En todellakaan itsekään haluaisi alkaa yhden vieraan mielihalujen ja periaatteiden vuoksi omia ja koko muun porukan jouluperinteitä muokkaamaan. Talossa talon tavalla ja joulun suhteen pidän omista periaatteistani kiinni kun kerran emännöin. Jos joustoa oletetaan, vegaani voi joustaa ihan yhtä lailla kun kyse on vain haluista, ei terveydestä. Kasviskermoja sun muita voin kokeilla ihan mielelläni joskus, mutta joulupöytääni kuuluvat ne meille tutut ja varmat maut. Allergiat on sitten aivan eri asia kuin henkiset allergiat.

Pyytäisin poikaa tai vegaania itse tekemään nyyttärimeiningillä jos jotain tiettyä juttua haluaa. Tämä koskee myös muita. Eli jos joulupöytään ehdottomasti jotain lisää kaipaa niin mukana sopii tottakai tuoda. Minä hoidan loput.

Vierailija
115/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen poika ilmeisesti menisi tyttöystävän vanhemmille jouluksi, kun omalle perheelle laatikot on tärkeämpiä kuin seura.

Vierailija
116/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on maistunut kaikille. Eihän esim laatikoissa ole lihaa muutenkaan, vaan käyvät kyllä kaikille. Jos et jaksa laittaa, niin osta valmiina ja lorauta vähän kermaa päälle, niin tulee maukkaampaa. Porkkanalaatikko ainankin onnistuu noin, kokemuksella.

Kerma ei ole vegaanista.

Jokainen normaali ihminen tietää, että kaurakermoja sanotaan kermoiksi, eikä ne tule lehmästä. Jos ei tiedä, niin nyt tietää.

Ei ole olemassa kauraMAITOA tai -KERMAA. Ne ovat kaurajuomia tms.

Vierailija
117/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerma ei ole vegaanista.

No minä laitan sitten joululaatikoihini lehmänmaidosta tehtyä kermaa ja kerron vegaanille, että on se kermaan tehty. Luulisi maistuvan, kun se kerran on sama asia.

Vierailija
118/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupöydässä ei kyllä ole kuin ehkä rosolli vegaanista (vinkkinä: vegaanit ei syö maitotuotteita...).

Vierailija
119/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä toki ala valmistamaan mitään. Miksi et käy kaupasta hakemassa vaikka

-hummusta

-joku leipä

-säilykekikherneitä

-vegaaninen peruna-, porkkana- tai lanttulaatikko (ainakin Kruunu ja Kymppi tekee näitä)

-kylmäsavujalotofua tai joku seitankinkku (tofu paljon halvempaa jos raha on ongelma)

Noilla nyt ainakin nälkä lähtee ja kaikki löytyy valmiina kaupasta.

Kuulostaa aivan järjettömän ankealta, sääliksi käy niitä jotka tollasta shaibaa syö.. Onneksi en ole vegaani.

Vierailija
120/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa hyvin. Joulu nyt vaan on monilla hyvin perinteinen juhla ja pöytään kuuluu usein jo lapsuuden jouluista tutut ruoat ja maut. Myös hommaa on muutenkin valtavasti kokkailujen kanssa, etenkin jos iso porukka tulossa.

En todellakaan itsekään haluaisi alkaa yhden vieraan mielihalujen ja periaatteiden vuoksi omia ja koko muun porukan jouluperinteitä muokkaamaan. Talossa talon tavalla ja joulun suhteen pidän omista periaatteistani kiinni kun kerran emännöin. Jos joustoa oletetaan, vegaani voi joustaa ihan yhtä lailla kun kyse on vain haluista, ei terveydestä. Kasviskermoja sun muita voin kokeilla ihan mielelläni joskus, mutta joulupöytääni kuuluvat ne meille tutut ja varmat maut. Allergiat on sitten aivan eri asia kuin henkiset allergiat.

Pyytäisin poikaa tai vegaania itse tekemään nyyttärimeiningillä jos jotain tiettyä juttua haluaa. Tämä koskee myös muita. Eli jos joulupöytään ehdottomasti jotain lisää kaipaa niin mukana sopii tottakai tuoda. Minä hoidan loput.

Tuolla lailla elää hyvin yksinäisen elämän ihmetellen miksi lapset vieraantuu, lapsenlapsia ei näe eikä miniä käy.