Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika suuttui kun ilmoitimme että hänen vegaani tyttöystävänsä saa tuoda omat ruoat mukanaan joulupöytäämme

Vierailija
19.12.2019 |

Meillä on joulupöydässä kahdeksantoista eri herkkua. En todellakaan ala vääntämään jollekin huomionhakijasutturalle omia ruokia jos meidän ruoat eivät kelpaa. Nyt poika pitää MEITÄ kohtuuttomina.

Kommentit (803)

Vierailija
121/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa hyvin. Joulu nyt vaan on monilla hyvin perinteinen juhla ja pöytään kuuluu usein jo lapsuuden jouluista tutut ruoat ja maut. Myös hommaa on muutenkin valtavasti kokkailujen kanssa, etenkin jos iso porukka tulossa.

En todellakaan itsekään haluaisi alkaa yhden vieraan mielihalujen ja periaatteiden vuoksi omia ja koko muun porukan jouluperinteitä muokkaamaan. Talossa talon tavalla ja joulun suhteen pidän omista periaatteistani kiinni kun kerran emännöin. Jos joustoa oletetaan, vegaani voi joustaa ihan yhtä lailla kun kyse on vain haluista, ei terveydestä. Kasviskermoja sun muita voin kokeilla ihan mielelläni joskus, mutta joulupöytääni kuuluvat ne meille tutut ja varmat maut. Allergiat on sitten aivan eri asia kuin henkiset allergiat.

Pyytäisin poikaa tai vegaania itse tekemään nyyttärimeiningillä jos jotain tiettyä juttua haluaa. Tämä koskee myös muita. Eli jos joulupöytään ehdottomasti jotain lisää kaipaa niin mukana sopii tottakai tuoda. Minä hoidan loput.

Tuolla lailla elää hyvin yksinäisen elämän ihmetellen miksi lapset vieraantuu, lapsenlapsia ei näe eikä miniä käy.

Ja sä saat seuraa nuolemalla muitten buttholeja?

Vierailija
122/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muuten syö vegaanista ruokaa terveydellisistä syistä.

On helpompi sanoa, että on vegaani kuin pyytää maidotonta ruokaa. Ihmiset ei vieläkään ymmärrä, että maidoton todella tarkoittaa maidotonta.

Alkavat aina sanoa, että hei tämä on laktoositon tai tässä on ihan vähän maitoa, ei kai se haittaa?

Helpompaa täräyttää suoraan, että vegaaniruokaa kiitos kuin alkaa säätämään tuollaisia. Maidoton kun tuntuu olevan monille suomalaislle tosi vaikea käsittää.

Jouluruoasta on muuten tosi helppo tehdä vegaanille sopivaa. Laatikot kaikki onnistuu ilman mitään eläinperäistä ja salaatit ja rosollit nyt käy muutenkin. Paitsi sellainen rosolli jonne on silliä pilkottu sekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te teette kun sukuun tulee ulkomaalaisia tyystin erilaisine tapoineen?

Vierailija
124/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin vaan etten osaa tehdä vegaaniruokaa joten ei voi mitään. Ja kai siinä joulupöydässä jotain on mikä varmuudella on vegaanista, esim peruna, suolakurkku ja punajuuri. Vegaani voi popsia niitä ja juoda päälle vettä.

Miksi vettä? Esim. viinit ja samppanja on vegaanisia myös. Vai onko niin pihi emäntä, ettei löydy kuin kraanavettä joulupöydästä?

Vierailija
125/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä emännät ei huomioi varmaan ollenkaan. Kun on aina ollut tällainen laatikko pöydässä, ei sitä kenekään takia aleta muuttamaan. Vaikka muuttuisi paremmaksi.

Vierailija
126/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Noin ne minunkin appivanhemmat suhtautui kasvissyöntiini.

Ei sitten juuri käyty siellä eikä viwtetty yhtään joulua heidän kanssaan.

Anoppi keittäjä muttei muka osannut tehdä mitään kasvisruokaa.

Onneksi omat appivanhempani eivät ole samanlaisia mulkeroita. Päin vastoin, ekana yhteisenä pääsiäisenä anopilla lähti mopo käsistä, ja oli tehnyt pelkästään minulle 7 erilaista kasvisruokalajia.

Vierailija
127/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miniäkokelas todella tuo omat eväät. Se, jota tuijotetaan, on epäkohtelias emäntä, kun vieraat joutuvat tulemaan omien ruokien kanssa. Kukaan ei varmasti vaadi kaiken muuttamista, mutta joku sopiva ruokalaji ei ole liikaa vaadittu, ja kasvisruoka sopii teille muillekin. Pojan ja miniäkokelaan voi myös pyytää kokkailemaan ja osallistumaan ruuanlaittoon.

Minä en voi käyttää lehmänmaitotuotteita, mutta ei ole virallista diagnoosia. Maito tekee ihottumaa ja saa mahan kipeäksi. Olen siirtynyt kasvimaitotuotteisiin, mutta koska ei ole lääkärin paperia esittää, anoppi ei reagoi asiaan = olen keksinyt asian. Hän asuu kaukana ja olemme siellä yötä, jolloin juon kahvini mustana ja elän lähinnä salaatilla ja kuivalla leivällä. Jos vien omat ruuat ja maidot, hän alkaa vääntää itkua, että häntä loukataan kun ei ruoka kelpaa. Miettisin oikeasti sitäkin, haluatko pitää pojan ja aikanaan hänen perheensä lähelläsi vai et, kaikki tylytys vaikuttaa siihen. Minä en esimerkiksi aio anoppiani koskaan hoitaa tai autella, kun hän vanhenee, on niin itsekäs.

Vierailija
128/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin vaan etten osaa tehdä vegaaniruokaa joten ei voi mitään. Ja kai siinä joulupöydässä jotain on mikä varmuudella on vegaanista, esim peruna, suolakurkku ja punajuuri. Vegaani voi popsia niitä ja juoda päälle vettä.

Miksi vettä? Esim. viinit ja samppanja on vegaanisia myös. Vai onko niin pihi emäntä, ettei löydy kuin kraanavettä joulupöydästä?

Noh, itseasiassa kaikki viinit eivät ole vegaanisia suinkaan, niissä on käytetty mm. eläinperäisiä kirkasteita. Osa toki on.

Vierailija
129/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aahhahahahaa!!!!

Ei tule.

Vierailija
130/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tietenkin sopeutuu vallitsevaan kulttuuriin?

Hän toteuttaa omia tapojaan ihan vapaasti omassa taloudessaan, ja minä sopeudun silloin niihin.

Vierailija
131/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa hyvin. Joulu nyt vaan on monilla hyvin perinteinen juhla ja pöytään kuuluu usein jo lapsuuden jouluista tutut ruoat ja maut. Myös hommaa on muutenkin valtavasti kokkailujen kanssa, etenkin jos iso porukka tulossa.

En todellakaan itsekään haluaisi alkaa yhden vieraan mielihalujen ja periaatteiden vuoksi omia ja koko muun porukan jouluperinteitä muokkaamaan. Talossa talon tavalla ja joulun suhteen pidän omista periaatteistani kiinni kun kerran emännöin. Jos joustoa oletetaan, vegaani voi joustaa ihan yhtä lailla kun kyse on vain haluista, ei terveydestä. Kasviskermoja sun muita voin kokeilla ihan mielelläni joskus, mutta joulupöytääni kuuluvat ne meille tutut ja varmat maut. Allergiat on sitten aivan eri asia kuin henkiset allergiat.

Pyytäisin poikaa tai vegaania itse tekemään nyyttärimeiningillä jos jotain tiettyä juttua haluaa. Tämä koskee myös muita. Eli jos joulupöytään ehdottomasti jotain lisää kaipaa niin mukana sopii tottakai tuoda. Minä hoidan loput.

Tuolla lailla elää hyvin yksinäisen elämän ihmetellen miksi lapset vieraantuu, lapsenlapsia ei näe eikä miniä käy.

Perheessä usein joutuu tekemään kompromisseja, jos haluaa pysyä välilöissä.

Eri

Vierailija
132/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No EI tule! Ei ainakaan joulupöytään.

Vierailija
133/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tee laatikkoruokia tai rosollia?

Kyllä teemme. Tämä tyllerö haluaa kuitenkin tanssia oman pillinsä tahtiin ja haluaa ties mitä.

ap

No mitä hän tarkalleen vaatii?

Vierailija
134/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät ole. Jotkut voivat olla, suurin osa ei.

Vierailija
135/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tämä ketju. Menkääpä jouluna kylään ranskalaiseen perheeseen ja alkakaa vängätä ruokavalioistanne :D

Vierailija
136/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä usein joutuu tekemään kompromisseja, jos haluaa pysyä välilöissä.

Eri

Niin. Koskee sitten varmaan kaikkia osapuolia?

Vierailija
137/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle voi sanoa että hän voi hankkia omilla rahoillaan oman kodin ja järjestää siellä sellaisen joulun kuin haluaa jos teidän järjestämä ei kelpaa.

Melko varmaan näin tulee käymäänkin, mutta vanhainkodissa on sitten turha pillittää, että miksei lapset käy katsomassa.

Vierailija
138/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän toteuttaa omia tapojaan ihan vapaasti omassa taloudessaan, ja minä sopeudun silloin niihin.

Eli lapsesi viettää sitten joulunsa muualla.

Vierailija
139/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniseen ruokavalioon ei kai kuulu mikään, mikä on kasvuvaiheessa lannoitettu eläimen lannalla? Eli aika moni vilja on jo ongelmallinen.

Vierailija
140/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lapsesi viettää sitten joulunsa muualla.

Miksi lapseni olisi ulkomaalainen? Käytkö ihan täysillä pytyillä?