Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika suuttui kun ilmoitimme että hänen vegaani tyttöystävänsä saa tuoda omat ruoat mukanaan joulupöytäämme

Vierailija
19.12.2019 |

Meillä on joulupöydässä kahdeksantoista eri herkkua. En todellakaan ala vääntämään jollekin huomionhakijasutturalle omia ruokia jos meidän ruoat eivät kelpaa. Nyt poika pitää MEITÄ kohtuuttomina.

Kommentit (803)

Vierailija
321/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miniä laittaa itse omat ruokansa aina, joulunakin. En osaa ja jaksa tehdä kuin muutamaa ruokaa.  En ole koskaan kutsunut häntä, hän tulee kutsumatta.

Meillä sama anopin kanssa. Tunkee kylään kutsumatta, ilmoittaen vaan milloin pitää mennä hakemaan juna-asemalta. Raskasta.

Kasvisruokaa tarjoan hänelle aina, ja on kelvannut.

Vierailija
322/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT Kysy pojalta, onko suttura niin vegaani, ettei edes ota suikkiin.

Vegaani ei SYÖ lihaa (eikä MUNAA) mutta kai sitä voi muuten käyttää. Ja teilläkö vaimo "suikkiin" ottaessaan pureskelee ja syö/nielee koko munasi? Mutta eihän sitä sitten enää ole, joten vaimo saatoi ottaa "suikkiin" vain kerran ja sen jälkeen sinulla ei enää sukukalleukisa olekaan. Hurjaa touhua.

Huono vitsi tämä, mutta niin oli tuo sinunkin.

Ei kai vegaani voi ottaa suikkiin, koska sinnehän ne miljoonat siittiöt joutuisivat. Eläinperäistähän ihmisen siemenneste on. Tuskin syö kalanmätiäkään.

Tässäpä kerrassaan originelli ja kekseliäs kommentti! Yksikään vegaani ei ole kuullutkaan tätä kuin ehkä noin miljoona kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten tässä ketjussa on tehty vegaanin ruokkimisesta niin hankalaa. Siskoni on vegaani ja juuri jouluna hänet on kaikista helpoin ruokkia. Laatikot on helppo tehdä vegaanisina ja niitä voi syödä kaikki. Salaatit on jo vegaanisia ja meidän joulupöytään kuuluvat myös perunat. Taatelikakku kuuluu jouluun ja helppo tehdä vegaanisena. Lisäksi ostan sisarelle muutaman soijanakin, niin homma on paketissa.

Vierailija
324/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sanottiin lapsille ihan suoraa, että olisi todella kiva, jos viettäisitte joulunne siellä, missä on se rakkain. Eli ilahdumme suuresti, jos ette tuo jouluna tänne mitään ruokavieraita, vaan jouluilette muualla.

Kummallisia ihmisiä.... Ellei trolli.

Vierailija
325/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tilanne jo monena jouluna eikä ole ollut ongelmaa, olen aina sanonut että tein kaikki laatikot vegaaniseksi rakkaan miniäni takia. Iloisena on popsinut ihan samoja laatikoita kun me muutkin kun on luullut ettei ole kananmunaa tai kermaa, yhden mantelikerma purkin aina ostan ja sitä esittelen sitten niin ei epäile aikeitani. Tänä jouluna olen aikonut laittaa seitan kinkun oikean kaveriksi, teen sen kanasta ja kasviksista kutterilla.

Vierailija
326/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt näiden vegaanifeministien totalitarismiin. Kaikkien pitäisi elää heidän oppiensa mukaan tai on huono ja halveksittava ihminen.

Olette fundamentalisteja. Maailmaan kuitenkiin mahtuu monenlaisia ideologioita ja suvaitsevaisuus auttaa meitä kaikkia mahtumaan samaan joulupöytään. Maailma ei oikeasti kaadu kinkun syömiseen jouluna...

Keppi pois sieltä takapuolesta.

N43

Sun kyllästymisesi tuskin kiinnostaa ketään vegaania pätkän vertaa. Huvittavinta on, että saarnaat suvaitsevaisuudesta, etkä kuitenkaan itse suvaitse nyt esim. veganismia.

Vierailija
327/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten tässä ketjussa on tehty vegaanin ruokkimisesta niin hankalaa. Siskoni on vegaani ja juuri jouluna hänet on kaikista helpoin ruokkia. Laatikot on helppo tehdä vegaanisina ja niitä voi syödä kaikki. Salaatit on jo vegaanisia ja meidän joulupöytään kuuluvat myös perunat. Taatelikakku kuuluu jouluun ja helppo tehdä vegaanisena. Lisäksi ostan sisarelle muutaman soijanakin, niin homma on paketissa.

Ja niiin! Torttutaikina on jo valmiiksi vegaanista!

Vierailija
328/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi ok, jos te kaikki muutkin kelpuutatte korvikeruuat. Joillekin ruuan laatu on myös osa nautintoa, mutta ei näköjään teidän perheessä.

Vierailija
329/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan kyllä huomioon vegaanitkin. Aina on jotain kasvistakin tarjolla.

Ja on maistunut kaikille. Eihän esim laatikoissa ole lihaa muutenkaan, vaan käyvät kyllä kaikille. Jos et jaksa laittaa, niin osta valmiina ja lorauta vähän kermaa päälle, niin tulee maukkaampaa. Porkkanalaatikko ainankin onnistuu noin, kokemuksella.

Ja vegaani syö kermaa? 😅

Esim kaurakermaa tai muuta kasvispohjaista kermaa kyllä.

No se on jotain kasvisvalmistetta, muttei se mitään kermaa ole. Kermalla on ihan omat ominaisuutensa ruuanlaitossa, joita noilla kasvisvalmisteilla ei ole. Kermasta ja voista tulee jouluruokaan ihana, täyteläinen maku, kananmuna taas auttaa hyvän koostumuksen aikaansaamisessa. Ei ole samantekevää tyyliin "ei eroa huomaa", käyttääkö kermaa, voita ja kananmunia ruokiin ja leivonnaisiin.

Ööö?

Juuri tein kauratuotteilla porkkanalaatikon ja ei tosiaan huomaa eroa.

Kerma on rasvasta litkua, munat asia erikseen.

Kerma litkua? Rasvaista toki, onhan siinä 40% rasvaa.

Kaurakorvikkeethan ne varsinaista litkua ovat, rasvaa muutama prosentti.

Jos et makua erota, niin eihän sille mitään voi. Useimmat kyllä erottavat.

Onnea vain valitsemallasi tiellä.

En ole vegaani, mutta kiitos vain.

Osaan laittaa ruokaa, joten maidottoman laatikon tekeminen ei ole ongelma ja osaan tehdä hyvää ruokaa myös kauratuotteilla.

Mutta onnea vaan putkiaivoiselle kermafanille siellä.

Kauralitkut ja kerma on ihan eri asia. Jos tykkäät kauralitkuilla tehdyn ruoan mausta ja rakenteesta, hyvä niin. Ei se mitään ihmeellistä taitoa vaadi. Moni kuitenkin ihan aidosti pitää oksettavina noita kauralitkumuunnoksia vaikka olisi mikä huippukokki niitä tehnyt. 

Itse en kyllä lähtisi pilaamaan joululaatikoita kauralitkuilla, enkä kyllä muutakaan ruokaa. 

Vierailija
330/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen jouluruoka nyt on aika helppo juttu veganisoida ilman mitään eksoottisia höpötyksiä. Lihat ja kalat ovat pääosin omana erillisinä ruokalajeinaan ja muut taas ovat käytännössä puhdasta kasvisruokaa. Riittää, että voin ja kerman korvaa kasviperäisillä rasvoilla, mikä ei ole kovinkaan vaikeaa. 

Itse kyllä sanoisin vegaanivieraalle, että kananmunista en luovu enkä korvaa. Jos ei ole oikeaa muna-allergiaa tms. terveydellistä syytä, niin itse kasvatettujen omien lemmikkikanojen munat saavat kelvata eettiselle vegaanille, tai sitten saa olla syömättä. Muna on teknisiltä ominaisuuksiltaan ylivoimainen ja helppo, sekä myös maukas ja ravintorikas. En haluaisi millään kuituliistereillä yms. sahajauhoilla yrittää korvata sitä laatikoiden rakenteen sitojana.

Terveydellisistä syistä en käytä margariinia joten sillä en pilaa ruokaa jonka valmistan.

Kuitenkaan en narise tai jätä syömättä jos minulle kylässä tarjotaan jotain margariinia sisältävää.

Vierailija
331/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt näiden vegaanifeministien totalitarismiin. Kaikkien pitäisi elää heidän oppiensa mukaan tai on huono ja halveksittava ihminen.

Olette fundamentalisteja. Maailmaan kuitenkiin mahtuu monenlaisia ideologioita ja suvaitsevaisuus auttaa meitä kaikkia mahtumaan samaan joulupöytään. Maailma ei oikeasti kaadu kinkun syömiseen jouluna...

N43

Ei ole OK elää fundamentalistisesti vegaanina, mutta ihan OK olla fundamentalistinen sekasyöjä ja elää sen ideologian mukaan? 🙈😂😂

Tällä esimerkillä sinäkin ymmärrät:

Marja ja Pertti menevät kylään poikansa Joonaksen ja tämän tyttöystävän Katjan luo. Katja on vegaani ja on tehnyt vegaaniaterian, jonka tarjoilee koko porukalle. Kaikki syövät.

Vuorostaan Marja ja Pertti kutsuvat Joonaksen ja Katjan luokseen kylään ja tarjoavat aterian. Katja ei voi ottaa pöydästä oikein mitään, kun melkein kaikissa ruuissa on maitoa, kermaa, munia, lihaa...,

Tämä on se ero.

Katja on siis parempi emäntä kuin Marja.

Vierailija
332/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niiin! Torttutaikina on jo valmiiksi vegaanista!

Mutta voitaikina ei ole, siitähän ne tortut tehdään.

Vierailija
333/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Ei ole OK elää fundamentalistisesti vegaanina, mutta ihan OK olla fundamentalistinen sekasyöjä ja elää sen ideologian mukaan? 🙈😂😂

Marja ja Pertti menevät kylään poikansa Joonaksen ja tämän tyttöystävän Katjan luo. Katja on vegaani ja on tehnyt vegaaniaterian, jonka tarjoilee koko porukalle. Kaikki syövät.

Vuorostaan Marja ja Pertti kutsuvat Joonaksen ja Katjan luokseen kylään ja tarjoavat aterian. Katja ei voi ottaa pöydästä oikein mitään, kun melkein kaikissa ruuissa on maitoa, kermaa, munia, lihaa...,

Tämä on se ero.

Siinä päivänä kun Marja ja Pertti ilmoittavat, että syövät VAIN JA AINOASTAAN eläinperäisiä ruokia, eivät koskaan yhtä ainoaa kasvista, hedelmää, viljatuotteita jne, lupaan tehdä heille vaikka karjalanpaistin.

T. Vegaani

Vierailija
334/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Tämä on se ero.

kohtalaisen pas-ka vertaus

Vierailija
335/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä suhde jatkuu niin tiedossa on mahtava anoppi-miniä suhde. Pitäiskö edes yrittää?

Vierailija
336/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti poika tyttöystävineen tajuaa kiertää ap:n juhlat jatkossakin. Mitäpä sitä tuppautumaan kylään, kun ei ole toivottu vieras. Saattaa mammelia joskus vielä harmittaa kun lapsenlapsetkaan ei halua mummolaan.

Vegaanit eivät ravinteiden puutteiden takia yleensä ole kovin hedelmällisiä. Onneksi.

Aijaa, oon ollut vegaani 7 vuotta ja tulin säännöllisistä e-pillereistä huolimatta raskaaksi. Sanoisin, että olen jopa liian hedelmällinen.

Vierailija
337/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Noin ne minunkin appivanhemmat suhtautui kasvissyöntiini.

Ei sitten juuri käyty siellä eikä viwtetty yhtään joulua heidän kanssaan.

Anoppi keittäjä muttei muka osannut tehdä mitään kasvisruokaa.

No eihän se vanhempi polvi yleensä osaakaan tehdä kasvisruokaa, vaikka olisi minkälainen keittäjä. Ne yritelmät ovat yleensä jotain erittäin kuivakkaa ja mausteetonta raastetta. Ja sitten jeesustellaan, että tuommosta ne kasvissyöjät näköjään syövät.

Vierailija
338/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten olisin nyt ap:n tilanteessa huolissani pojasta, joka on mennyt pariutumaan vegaanin kanssa. Ihminen, joka on näin ehdoton syömistenkin kanssa, harvoin on kovin kompromissikykyinen muissakaan asioissa. Fanaattista omien näkökulmien ja päähänpinttymien mukaan elämistä ja muiden on tottakai sopeuduttava. Jokainen tuntemani vegaani on tämmöinen päsmäri, ideologinen syyllistäjä, jankkaaja ja melko tosikko. Itse toivoisin pojalleni rentoa ja leppoisaa, kivaa huumorintajuista vaimoa tai miksei miestäkin. Tiukkapipovegaani olisi minulle kyllä rehellisesti sanoen kauhistus. Onneksi ei ole mitään sen suuntaisia viitteitä, että poikani kiinnostuisi vegaanista :D

Jos poikasi on tullut mammaansa, niin voi olla, että menestys vastakkaisen sukupuolen kanssa on heikonlaista. Silloin täytyy ottaa se mitä saa.

Vierailija
339/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Tämä on se ero.

Niin, tuossa on se ero.

Sekasyöjät voivat syödä vegaaniruokaa ja vegaanit eivät voi syödä sekaruokaa.

= kaikki voi syödä vegaaniruokaa, joten tehdään sitä.

Sinun esimerkkisi olisi validi, jos sekasyöjät söisivät VAIN lihaa ja eläinperäisiä asioita.

Ja hyyyvin moni sekaani nyrpistelee vegaaniruualle. Myös tällä palstalla.

Myös vegaani voi syödä lihaa, maitotuotteita yms, mutta hän valitsee olla syömättä. Myös sekasyöjällä oikeus valita syödä kermaa, lihaa ym ja oikeus tehdä valinta jättää esimerkiksi epäterveelliset margariinit, soijarouheet, prosessoidut mukamas kermat ym pois ruokavaliosta.

Vierailija
340/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaan taas valittaa, ei tässä muuta. Anoppi-miniä on aina suosittua. Tosin ap:n pitäisi olla miniä, niin saisi enemmän kannatusta.

En muutenkaan ymmärrä, miksi jouluruoka on niin tärkeätä. Meillä syödään joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän