Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

J.K Rowlingille kakkaa urakalla niskaan, ansaitustiko?

Vierailija
19.12.2019 |

Laittoi Twitteriin viestin, jossa yksinkertaistettuna totesi, että sukupuolia on vain 2. Vaikka tuntisit itsesi miksi, niin biologinen totuus on tämä.

Tämä koetaan nyt vihapuheena, mutta olen kyllä samaa mieltä.

Kommentit (298)

Vierailija
101/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J.K Rowling on oikeassa. Sukupuolet on olemassa ja tulee myös olemaan. Minä en ala tanssimaan vähemmistön pillin mukaan että ei saisi sanoa enää poika, tyttö, mies, nainen, isä, äiti. Vaan pitäisi ainoastaan olla ihmisiä tai kutsua etunimellä. Suurta hulluutta tämä. 90% kokee kuitenkin syntymästään lähtien olevansa oikeassa sukupuolessa ja minä rakastan olla nainen ja äiti ja aion jatkossakin korostaa sitä! Mutta jos joku kokee olevansa trans niin se on yhtä ok, ei sen takia pidä alkaa kiusaamaan ketään.

Ei kuitenkaan voi olla niin että jos pieni vähemmistö kokee olevansa väärässä sukupuolessa niin heidän takia pistetään koko maailma mullinmallin ja poistetaan sukupuolet maailmankartalta!

Trans vähemmistö saa oikeutensa siinä että heidät hyväksytään omana itsenään ja ketään ei aleta kiusaamaan, siitä huolimatta saa edelleen olla äitejä, isiä, tyttöjä... jne

Hyvin sanottu!

Tyhmän ihmisen mielestä hyvin sanottu.

Trans ihmiset itse pilanneet keissinsä. Luulen, että suurelle osalle ihmisistä asia ei ole ollut mikään ongelma, mutta kun trans ihmiset nostavat nyt itse itsensä johonkin korokkeelle, kerjäävät huomiota, niin se on alkanut kaiken homo- ja pride hössötyksen jälkeen jo ärsyttämään ihmisiä. Kun täytyy jollain pätee, ei taviksetkaan koko aika huutele että minä, minä, minä. Syy vastarintaan on ihmisten kyllästyminen tähän "oikeuksien" hakemiseen. Tavikset ei ajattele näitä asioita 24/7.

Olkoon mitä ovat, mutta on myös väärin vaatia muilta kannanottoja koko ajan. Suurinta osaa ei kiinnosta.

Vierailija
102/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että Rowling on biologi.

Mistä lähtien ihmisen on täytynyt olla biologi voidakseen kutsua naisia naisiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä on vain 2. Jokainen syntyy joko naiseksi tai mieheksi. Tottahan se puhui.

Vierailija
104/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J.K Rowling on oikeassa. Sukupuolet on olemassa ja tulee myös olemaan. Minä en ala tanssimaan vähemmistön pillin mukaan että ei saisi sanoa enää poika, tyttö, mies, nainen, isä, äiti. Vaan pitäisi ainoastaan olla ihmisiä tai kutsua etunimellä. Suurta hulluutta tämä. 90% kokee kuitenkin syntymästään lähtien olevansa oikeassa sukupuolessa ja minä rakastan olla nainen ja äiti ja aion jatkossakin korostaa sitä! Mutta jos joku kokee olevansa trans niin se on yhtä ok, ei sen takia pidä alkaa kiusaamaan ketään.

Ei kuitenkaan voi olla niin että jos pieni vähemmistö kokee olevansa väärässä sukupuolessa niin heidän takia pistetään koko maailma mullinmallin ja poistetaan sukupuolet maailmankartalta!

Trans vähemmistö saa oikeutensa siinä että heidät hyväksytään omana itsenään ja ketään ei aleta kiusaamaan, siitä huolimatta saa edelleen olla äitejä, isiä, tyttöjä... jne

Hyvin sanottu!

En itse näe että tuossa alkuperäisessä viestissä oli mitään tyhmää, se oli ihan järkevästi ja suvaitsevasti kirjoitettu kommentti. Yritätkö tahallaan provota vai alkaako argumentit loppua kun pitää haukkua muita kommentoijia ilman mitään syytä tyhmiksi vai onko sulla joku agenda?

Vierailija
105/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien ihmisen on täytynyt olla biologi voidakseen kutsua naisia naisiksi?

Niin, eihän sinunkaan tarvitse tietää mistään mitään esiintyäksesi jonain älykkönä netissä. Ei sillä, että kukaan uskoisi sinua.

Vierailija
106/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu!

En itse näe että tuossa alkuperäisessä viestissä oli mitään tyhmää, se oli ihan järkevästi ja suvaitsevasti kirjoitettu kommentti. Yritätkö tahallaan provota vai alkaako argumentit loppua kun pitää haukkua muita kommentoijia ilman mitään syytä tyhmiksi vai onko sulla joku agenda?

Älä käytä noin isoja sanoja kun olet ihan tavallinen öyhöttäjä.

Vierailija
107/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma transihmisille se fakta että biologisia sukupuolia on kaksi? Eikö he itse nimenomaan koe olevansa vastakkaista sukupuolta väärässä kehossa, todistaen näin itsekin että fakta pitää paikkaansa? Transmies ja mies, transnainen ja nainen, edelleen kaksi sukupuolta. Tämä näkyy kaikessa biologiassa, myös kasvikunnassa on uroksia ja naaraita. Kukaan ei ole kieltämässä seksuaalistasuuntautumista. Jos olet aseksuaali naisen kehossa oleva mies, niin silloin olet biologisesti nainen ja henkisesti mies. Edelleen: kaksi sukupuolta! Jos sukupuolia olisi kolmas niin sillä olisi nimi ja funktio elämän jatkumisen kannalta. Kertokaa minulle tyhmälle mikä SUKUPUOLI on olemassa uroksen ja naaraan lisäksi?

Tämä on aina ihmetyttänyt itseäkin kovasti. Osaisiko joku täällä vastata?

Sama täällä! Tietääkö kukaan mistä tää johtuu???

Vierailija
108/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle konservatiiville höpökirjojen kirjoittaja on uskottava auktoriteetti kun pitää taistella kulttuurimarxismeja ja muita oman mielikuvituksen tuotteita vastaan.

Vierailija
109/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma transihmisille se fakta että biologisia sukupuolia on kaksi? Eikö he itse nimenomaan koe olevansa vastakkaista sukupuolta väärässä kehossa, todistaen näin itsekin että fakta pitää paikkaansa? Transmies ja mies, transnainen ja nainen, edelleen kaksi sukupuolta. Tämä näkyy kaikessa biologiassa, myös kasvikunnassa on uroksia ja naaraita. Kukaan ei ole kieltämässä seksuaalistasuuntautumista. Jos olet aseksuaali naisen kehossa oleva mies, niin silloin olet biologisesti nainen ja henkisesti mies. Edelleen: kaksi sukupuolta! Jos sukupuolia olisi kolmas niin sillä olisi nimi ja funktio elämän jatkumisen kannalta. Kertokaa minulle tyhmälle mikä SUKUPUOLI on olemassa uroksen ja naaraan lisäksi?

Kannattaisiko opiskella biologiaa vauvapalstan sijasta? Olisiko faktat siellä? Mitä luulet??????????

Vierailija
110/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on 2, kromosomiparit XY ja XX vaikka sairaat muuta väittäisivätkin.

Nobel todellakaan ole. On naisia joilla on miehen kromosomit ja toisinpäin. Esim Wikipediasta voi löytää seuraavat yhdistelmät:

humans this may refer to:

45, X, also known as Turner syndrome

45,X/46,XY mosaicism

46, XX/XY

47, XXX, also known as Triple X syndrome and trisomy X

47, XXY, also known as Klinefelter syndrome

47, XYY, has normal phenotype

48, XXXX

48, XXXY

48, XXYY

49, XXXXY

49, XXXXX

XX gonadal dysgenesis

XY gonadal dysgenesis

XX male syndrome

Kyllä minäkin tajuan, että kromosomitasolla on joitakin harvinaisia poikkeuksia kahden sukupuolen sääntöön. Mutta jos ihmisen kromosomit ovat naisen tai miehen kromosomit, kyllä hän silloin on nainen tai mies. Enkä tajua miksi ei siitä pitäisi tehdä joku ongelma.

Vierailija
111/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää Rowlingilta. Hän on kouluttamaton yh joka kirjoittaa keksittyjä juttuja. Pysykööt lestissään.

Rowlingilla kylläkin on opettajan koulutus, ja oli jopa työllistynyt ammattiinsa silloin kun vielä yritti saada ensimmäisen kirjansa julkaistua, jos oikein muistan.

Hän ei myöskään ole yh vaikka onkin eronnut lapsensa isästä aikoinaan.

Vierailija
112/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on 2, kromosomiparit XY ja XX vaikka sairaat muuta väittäisivätkin.

Nobel todellakaan ole. On naisia joilla on miehen kromosomit ja toisinpäin. Esim Wikipediasta voi löytää seuraavat yhdistelmät:

humans this may refer to:

45, X, also known as Turner syndrome

45,X/46,XY mosaicism

46, XX/XY

47, XXX, also known as Triple X syndrome and trisomy X

47, XXY, also known as Klinefelter syndrome

47, XYY, has normal phenotype

48, XXXX

48, XXXY

48, XXYY

49, XXXXY

49, XXXXX

XX gonadal dysgenesis

XY gonadal dysgenesis

XX male syndrome

Kyllä minäkin tajuan, että kromosomitasolla on joitakin harvinaisia poikkeuksia kahden sukupuolen sääntöön. Mutta jos ihmisen kromosomit ovat naisen tai miehen kromosomit, kyllä hän silloin on nainen tai mies. Enkä tajua miksi ei siitä pitäisi tehdä joku ongelma.

Miksi sitten olet osa ongelmaa?

Vierailija
113/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän sinunkaan tarvitse tietää mistään mitään esiintyäksesi jonain älykkönä netissä. Ei sillä, että kukaan uskoisi sinua.

En esittänyt mitään väitettä, mutta jatka toki oman älysi esittelemistä.

Vierailija
114/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko opiskella biologiaa vauvapalstan sijasta? Olisiko faktat siellä? Mitä luulet??????????

Miksi oot noin hyökkäävä muiden kommentteja kohtaan? Ei tarvitse hermostua, kai muut saa esittää täällä kysymyksiä? :D Sitähän varten tää palsta on. On myöskin ihmetyttänyt juuri tuo miksi jotkut transaktivistit (eivät siis toki kaikki) tuntuu hermostuvan kahden sukupuolen olemassaolosta, kun itsekin identifoituvat aina joko mieheksi tai naiseksi.

Vierailija
115/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle konservatiiville höpökirjojen kirjoittaja on uskottava auktoriteetti kun pitää taistella kulttuurimarxismeja ja muita oman mielikuvituksen tuotteita vastaan.

Sukupuolien olemassaolon tunnustaminen = perussuomalaisten jäsenkirja. Tämä selvä.

Vierailija
116/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaukset tähän kysymykseen ovat tieteenfilosofiassa eivätkä biologiassa, mutta ehkä itsesi kannattaisi ennemminkin tavata sitä aapista.

Vierailija
117/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko transuskovaisten paras argumentti on "Ite oot!"

Vierailija
118/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oot noin hyökkäävä muiden kommentteja kohtaan? Ei tarvitse hermostua, kai muut saa esittää täällä kysymyksiä? :D Sitähän varten tää palsta on. On myöskin ihmetyttänyt juuri tuo miksi jotkut transaktivistit (eivät siis toki kaikki) tuntuu hermostuvan kahden sukupuolen olemassaolosta, kun itsekin identifoituvat aina joko mieheksi tai naiseksi.

Miksi et kommentoi Rowling-puolustajien mielipuolista hyökkäävyyttä?????????? Osaatko kertoa??????????? Tiedätkö miltä näytä, kun olet muka asiakeskustelija, joka toellisuudessa ajaa idioottimaista agendaa????????????

Vierailija
119/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko transuskovaisten paras argumentti on "Ite oot!"

Setämieshenkinen holhous tähän vaihteeksi. Tai koominen kevennyshän sinä olet.

Vierailija
120/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potteria esittänyt Ratcliffe myös hyökännyt Rowlingia vastaan. Taitaa olla ura katkolla, kun eihän hän mikään komistus ole, eikä muutoinkaan mielenkiintoinen. Sääli, että pilaa nyt monelta Harry Potter -elokuvien katsomisen ilon.

Rowlingin kirjat sen sijaan tulevat myymään aina hyvin, ja niitä tullaan lukemaan vielä sadan vuoden päästäkin.