Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vetäisit nyt yllesi nuoruusvuosiesi karmeimman - mutta silloin tyylikkäänä pitämäsi - asukokonaisuuden, mitä pukisit?

Vierailija
18.12.2019 |

No?

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapusero jonka vyötäröllä patellavyö+hiihtarit

Vierailija
102/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glittertoppi, pitsireunaiset leggarit (kalsarit!) ja trikoinen pinkki minihame. Kenkinä paskaiset ballerinat ja laukkuna farkkuolkalaukku jossa luki glitterillä "HOT" "SEXY" "LOVE" yms. :D Näin minä 14-vuotiaana. 14-vuotta sitten.

Voi luoja........ Ei enää ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanruskeat lännenmokkasaappaat, jossa oli hevosenharjahapsutus takana. Kivipestyt tiukat farkut ja lyhyt pullea toppatakki, jonka resori on tungettu farkkujen sisään.

Ja otsatukka pesty ja kiepautettu toispuoleisesti geelillä ylöspäin

Vierailija
104/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha! Minä kokeilin vähän kaikkea hurjassa nuoruudessani, ihan äkkiseltään tulee mieleen eräs yhdistelmä: aniliininpunaiset pillifarkut, valkoinen t-paita jollain valtavalla "merkki"printillä, mustavioletti emo-tyylinen ruutuhuivi ja seppälän kympin tennaritossut jossain kirkuvassa värissä. Hiukset kusenpolttaman väriset ja räväkästi joka suuntaan tupeeratut. Kulmakarvat mustalla kulmakynällä raapustetut eikä häivyttämisestä tietoakaan.

Tässä kirjoittaessa alkoi pulpahtamaan mieleen muitakin kokonaisuuksia, eikä tämä ei todellakaan ole pahimmasta päästä. 😂

Vierailija
105/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme näitä alapeukuttaa?

Vierailija
106/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eriväristä painijaselkätoppia päällekkäin, farkkuminari, lanteilla vauvankakanvärinen koristeinen "nahka"vyö, sukkahousukankaasta tehdyt caprileggingssit ja linttaan astutut Spiritstoren ballerinat. Vyö saattoi välillä seikkailla myös tissien alle, ei kuitenkaan vahingossakaan sinne, missä sitä kuuluisi pitää. Kasvojen huono iho olisi epäonnistuneesti peitettynä vähän liian tummalla Maybellinen Dream Matte Moussella, silmämeikiksi hieman levinnyt ripsari, hyvin vahva ja epätasainen musta kajal ja silmän sisänurkkaan valkoinen lokinpaskaläikkä. Kulmia tai varjostuksia ei missään nimessä tehtynä, huulissa peitepuikkoa tai hyvin tahmaista huulikiiltoa. Kainaloon niitein korosteltu musta "nahka"laukku, jossa L&M:n sininen pikkuaski, Rekorderligin karviaissiideriä (tätä on oikeastikin ikävä) tai kultalonkeroa. Tähän enää pussittava, bombermallinen musta tekonahkatakki, jossa resorit hihoissa ja helmassa ja tyylikkäänä Helsingin yöhön vuonna 2005! Kohteena Ale Pub, Highlight tai Ooppera.

Vierailija
107/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun pissismuotia. Lantiofarkut, joiden leveät lahkee tungettiin sukkiin. Kirkuvan väriset, lyhyehköt paidat kaverina ja muoviset korvarenkaat. Parhaimmillaan vilkkui jotkut pinkit rintsikan olkaimet ja hurjimmilla (ei minulla) stringit.

Vierailija
108/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävy sävyyn pukeutuminen oli minun juttuni 1980-luvulla:

Yksi asukokonaisuus sisälsi vaaleansiniset farkkumaiset puuvillahousut ja sellaisen pussimaisen fiftari-pusakan, joita oli tytöilläkin. Kenkinä oli ehkä siniset mokkasiinit, mutta pahin oli päässä keikkuva vaaleansininen lätsä eli sellainen vanhojen ukkojen litteä lippalakki. Kun menin tuossa asussa katsomaan uusinta Bond-elokuvaa, eräs teatterin kulmilla autoonsa nojaileva nuori mies lausahti Frederikin biisin sanoin:"Tule tyttö kyytiin!" Äiti sen sijaan piti pukeutumistani oudon miesmäisenä.

Yksissä valmistujaisissa pukeuduin laatikkomaiseen sähkönsiniseen bleiseriin ja joihinkin pitkiksiin. Kaulassa oli sähkönsinistä tekonahkaa oleva rusetti ja olalla samaa materiaalia ja väriä oleva pieni olkalaukku. Löysin nuo asusteet kesällä yhdestä laatikosta ja päätin säilyttää niitä edelleen. Tuota Miami Vice- bleiseriä piti äitikin.

Pahin oli ehkä Iines Ankka -asuni joskus 1990-luvun alkupuolella. Siihen kuului sininen pitkähkö hame ja merimieskauluksellinen lyhythihainen valkoinen paita kultaisin napein. Asun tyylikkyyden täydensi tummansininen Spencer- jakku ja valkoiset avokkaat, joiden takaosaa koristi pieni ankkuri. Menin myöhemmin tuossa asussa mieheni kanssa Viking Linen risteilylle ja joku matkustaja luuli minun rooliasussani kuuluvan laivan henkilökuntaan.

Eihän tuosta tyylikkyydestä enää puuttuneet kuin myöhemmin koko kansan päähineeksi tullut kipparinlakki ja Irwin-vainaan tunnetuksi tekemät silmälasien päälle laitettavat vaakasuoraan kääntyvät aurinkolasiläpät!

Meikkaamisen aloitin vasta lukion viimeisellä luokalla ja silloinkin käytin vain ripsiväriä ja poskipunaa. Myöhemmin jäljittelin ihailemaani Walesin prinsessaa ja laitoin alaluomelle sinistä kajalia ja aloin käyttää sinistä ripsiväriä. Muuta yhteistä horoskooppimerkin lisäksi Dianalla ja minulla ei ollutkaan.

Vierailija
109/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarppa666 kirjoitti:

Itse epäonnistuneesti blondattu kissanpissanvärinen tukka jossa muutama läikkä tavoiteltua platinablondia  siellä täällä ja kilo hiuslakkaa, halvalla leviävällä mustalla kajalkynällä rajat silmien ympärillä, harmaata kimaltavaa luomiväriä ilman häivytystä kulmakarvoissa asti,  piikkisuorissa ripsissä puoli putkiloa mustaa ripsiväriä, ohuet mustat mäkkärinkaari-kulmat,  sinertävänlilaa huulipunaa joka sai näyttämään siltä kuin olisi kylmissään ja lilalla rajauskynällä ylirajatut huulet. Kulmalävistys ja tribaalitatuointi alaselässä.

Tiukat mustat kangashousut joissa nyöritys edessä ja pinkki playboypupu peffan päällä, tiukka  musta veluurihuppari, paksupohjaiset mustat lenkkarit,  kulahtanut pinkki  tekonahkainen käsilaukku johon  tungettu meikit, röökit ja taskumatti. Baariin! Pubiruusupissis tyyliä vuodelta 2003. 

Haiskahtaa Pink Catilta ja mukikebabilta :D

Olin jo unohtanut mukikebabit! Saakohan niitä enää mistään? Oli ihan parasta känniruokaa, kätevä syödä kävellessä ja halpaa :D

Vierailija
110/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveälahkeiset vaaleanruskeat samettihousut, kirkkaanvärinen kuviollinen kauluspaita ja tolppapohjakengät. 

Vierailija
111/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan noloa mutta en osaa hävetä edelleenkään tätä tyyliä: mustat käärmekuviopintaiset korolliset sandaletit, mustat leveälahkeiset tekonahkahousut, kultainen paljettituubitoppi joka pituudeltaan tasoa napapaita, jätti hoopsit korviksina ja isot hiukset.

Elin ysärin lopulla jotain omaa diskon kulta-aikaa ja tollasilla vermeillä menin itsenäisyyspäivän tanssiaisiin teininä XD

Vierailija
112/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla: sininen satiinipaita, kapea hame college-kankaasta, leveä vyö. Lisäksi föönattu valtava permanenttipörrö ja meikkiä runsaasti, huh.

Vierailija
113/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kokeiltua vähän kaikenlaista ysäriteininä, muodin  ja itseni etsimisen mukaan. Ehkä karmein asuni ikinä oli isän liian iso vihreä villapaita jonka päällä oli kiiltävä keltainen vyö, kukallinen pitkä hame, äidin resorihelmainen vaaleansininen nahkatakki, ruskeat puukengät ja virkattu valkoinen antennipipo! En voi uskoa, että olen siinä pipossa pomppinut baanalla ja ruotsinlaivalla.... 

Olin myös arka meikkaja, äidin  meikkipussista pihistin  ruskeaa ripsiväriä  ja vaaleanpunaista luomiväriä joka sai silmät näyttämään umpeen turvonneilta.  

Vierailija
114/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kokeiltua vähän kaikenlaista ysäriteininä, muodin  ja itseni etsimisen mukaan. Ehkä karmein asuni ikinä oli isän liian iso vihreä villapaita jonka päällä oli kiiltävä keltainen vyö, kukallinen pitkä hame, äidin resorihelmainen vaaleansininen nahkatakki, ruskeat puukengät ja virkattu valkoinen antennipipo! En voi uskoa, että olen siinä pipossa pomppinut baanalla ja ruotsinlaivalla.... 

Olin myös arka meikkaja, äidin  meikkipussista pihistin  ruskeaa ripsiväriä  ja vaaleanpunaista luomiväriä joka sai silmät näyttämään umpeen turvonneilta.  

Sähän olet ollut oikea väriläiskä :D Ei se pipo enää pahenna tilannetta...

Vierailija
115/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1990-luvun alkupuolella: mustat 60-den sukkikset, farkkushortsit mallia mikro, musta läpikuultava toppi, musta lyhyt blazer ja isoja ristiriipuksia. Jotain Madonna-tyyliä... kai.

Mun päässä tää asu näyttää oikeasti hyvältä. :D

Vierailija
116/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pukeutunut mihinkään sellaiseen jota häpeäisin myöhemmin. Tyylini on aina ollut klassinen ja pienestä lähtien olen ihmetellyt ihmisiä jotka ostavat vaatteita vain koska ovat muodissa ja sit parin vuoden jälkeen häpeillen naureskelevat että mitäs sitä tulikaan puettua päälleen.

Edit. ei kun olenpas, kerran puin juhlaan tuliaisiksi saamani liian lyhyen hameen, senkin kohteliaisuussyistä kun kerran olin saanut lahjaksi. Mutta nekin vaatteet voisin pukea milloin vain uudestaan jos se hameen helma olisi pidempi.

Vierailija
117/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skottiruutuminihame ja sen alla tummansiniset stretch-farkut...

Vierailija
118/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bleiseri, ribbitoppi ja hiihtarit. Joskus käytin myös isäni (!) vanhoista farkuista kyhättyjä pöksyjä. Ne koostuivat lähinnä paikoista, niitä oli paljon enemmän kuin alkuperäistä kangasta.

Vierailija
119/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Okei. Jotain 2000-luvun alkua tämä taisi olla: Mustaksi värjätty pitkä tukka raskaalla otsatukalla (Kill Bill oli juuri tullut ja Gogo suosikkini), ei ollenkaan kulmameikkiä (olen luonnostani blondi ja kulmani ovat todella vaaleat eli olivat melkein olemattomat), egyptiläistyyliset musta-vihreät silmänrajaukset, ei ripsiväriä, naama puuteroitu valkoiseksi, mustat huulet kajalilla väritettynä. 

Päälläni oli musta-punaraidalliset sukkahousut, niiden päällä läpikuultavan mustat sukkahousut johon olin polttanut sytkärillä reikiä. Sitten oli musta itse ompelemani lyhyt tyllihame, pitkähihainen musta paita johon olin tehnyt reiät että sain peukalot hihansuista läpi, sen päällä kallein aarteeni, topiksi leikkelemäni valkoinen MyLittlePony-paita lapsuudestani, kaulassa kasa epämääräistä muovikrääsää joista olin itse askarrellut koruja, ainakin joku vihreä dinosaurus ja avaimenperäksi tarkoitettu pieni trollihahmo vihreällä tukalla. 

Korvissani killuivat vanhemman serkkuni kätköistä ysäriltä tutut läpikuultavan vihreät muovitutit, joista olin tuunannut korvikset. Toinen peukalonkynsi oli niin pitkä että saatoin lävistää sen minihakaneulalla ja sain näin aistillisen kynsikorun. Kynnet olivat mustat ja lakka tietenkin kulunut. Laukkuna minulla taisi olla joku armeijan leipälaukku joka oli ääriään myöten täynnä tussilla tehtyjä piirroksia ja kirjoituksia, pinssejä, kangasmerkkejä, avaimenperäleluja, Europe housen puhallettava neonvihreä ufo ja muuta krääsää. 

Kenkäni olivat mustat maiharit mutta niihinkin olin tietenkin vaihtanut nauhat: leveää, vihreää silkkinauhaa. Ai että. Tuo kuva minusta istumassa bussipysäkillä kun ysiluokka oli juuri päättynyt, mulkoilemassa kohtalokkaana kuvan ottanutta äitiäni otsatukkani alta ja puristamassa cd-soitintani sylissäni molemmin käsin kuin lasta (sisällä taisi olla Dir en grey) kaivetaan edelleen välillä esille, kun vierailen lapsuudenkodissani. Veljeni pitivät huolta siitä, että jokainen vanhemmillani vieraillut seurustelukumppanini on nähnyt tuon kuvan. Muistan tuolta ajalta vaikka minkälaisia virityksiä, mutta tuo kokonaisuus on kuvan takia syöpynyt mieleeni aivan liian elävästi. Huh huh! :D

Vierailija
120/157 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat, piukat farkut, mustat bootsit varret niitten lahkeitten päällä. Niittivyö, musta farkkupaita ja punainen bandana kaulan ympärillä. Pitkä, musta vaarinaikuinen takki ja pitkinä liehuvat, kiharat hiukset.

Tai:

Katkaistut farkut, vaaleansininen kimalteinen 1970-luvun paita. Viininpunainen, koristeinen liivi intian basaarista ja meripihka helminauha. Ruskeat sandaalit sukkien kanssa.