Jos vetäisit nyt yllesi nuoruusvuosiesi karmeimman - mutta silloin tyylikkäänä pitämäsi - asukokonaisuuden, mitä pukisit?
Kommentit (157)
Mun yläasteella oli muotia ehkä vuonna 2003 että farkkujen lahkeet tungettiin sukanvarsiin. Pillifarkut ei siis ihan vielä muotia vaan lahkeet oli vähän levenevät, ja ne sitten tursotti sieltä sukanvarresta semmoisina pieninä pusseina. Pojat laittoivat myös lahkeet näin, sekä farkut että tuulipuvun housut.
En todellakaan tiedä mistä tämä villitys tuli, mutta se näyttäisi aikas dorkalta mun silmään nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusenkeltaiseksi blondattu tukka ponnarilla ja siksak-jakaus, mustat kajal-rajaukset ja hämähäkkiripset, meikkivoidehuulet ja liian tummaa meikkivoidetta, supermatalat ja hyvin tiukat vaaleansiniset hieman leveälahkeiset MicMacin farkut TAI Kill Off -merkkiset liekkikuvioiset housut, housujen alta pilkistää värikkäät Seppälän stringit, valko-vaaleanpunaiset Buffalo-skeittikengät, Onlyn erittäin lyhyt valkoinen toppatakki jossa karvakaulus ja -hihansuut, liian pieni tre kronor-teepaita (!?) ja GSUS-huppari, lokinpaskameikki ja isot muoviset korvarenkaat. Käteen vielä Pink/Green/Black/Red Cat-juomasekoite tai sikspäkki Upcider Summer Fruits -siideriä niin avot.
Olin yläasteella vuosina 2002-2005 ja oppikirjaesimerkki pissiksestä.
Mikä hitto on lokinpaskameikki? 😂
Tarkoittanee sitä, että silmiin tehtiin tuhdit rajaukset mustalla kajalilla, oikein tunkkaiset tihrusilmärajaukset lähes koko silmän ympäri. Tuskin edes häivytettiin. Silmäluomelle ja silmän sisänurkkaan tupsuteltiin reilusti valkoista luomiväriä, koska sen uskottiin suurentavan silmiä. Olisi se kai suurentanutkin, jos ensin olisi jätetty se silmiä pienentävä musta rajaus tekemättä.
Nykyään kai suositaan pehmeämpää rajausta häivytysten kera sekä nudesävyä valkoisen sijaan.
Kiitos selvennyksestä, nyt olen taas paljon viisaampi 👍
Mahdottoman lyhyen moniväriruudullisen minihameen, nykyään hameeseen mahtuu toinen reisi, keltaisen Nami-Nami vanukkaiden lyhythihaisen mainosTpaidan, hihat ja kaula-aukko oli kantattu ruskealla. Jalkaan pippurinruskeat sukkahousut ja paksupohjaiset ja palikkakantaiset remmikorkkarit, joissa oli keltaista ja ruskeaa.
Hitto kun olin hieno, Tampereen Anttilan työmaaparakin ikkunoissa poitsut vihelteli kahvitunnilla perääni ja huuteli että nami-nami, kun ohi kuljin. 1972 taisi olla vuosi.
Jos farkut valitsin niin alhaalta suht leveät lahkeet, ylhäältä tiukat ja hyvin läikikäs pesu.
Oi ihana nuoruus!
Tutuille terkut! Tälle minun kedävaatetukselle on naurettu eräänkin kerran kun valokuvia on katsottu.
Semmoinen tuli vielä mieleen, että koskaan ei tuntunut olo epävarmalta, sitä luuli olevansa ihan hyvän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin 80-luvulla hippityylinen eli hyvin kaukana tyylikkyydestä tai trendikkyydestä, mutta koska sen ajan asukokonaisuuteni ovat edelleenkin mielestäni tosi hienoja, niitä ei ole syytä kertoa.
Kaikkein hirveimmän asuni - jota onneksi käytin vain yhden kerran - vedin ylleni alle kolmikymppisenä 90-luvulla: joka paikasta kireän, puoleen reiteen ulottuvan, pitkähihaisen, kirkkaanvioletin loimusamettimekon, mustat sukkahousut ja mustat korkkarit, joilla en osannut kävellä. Oli minulla asuun sopiva, melko tyrmäävä missinvartalo (jota kaipaan joka päivä), mutta se ei pelastanut yhtään sitä, miten perusteellisen mauttomalta näytin. Työnsin mekon kellarikomeroon ja sieltä lopulta roskikseen, koska minusta alkoi tuntua siltä, ettei se ehkä ollutkaan kovin tyylikäs. En pysty edelleenkään katsomaan loimusamettia tuntematta pientä häpeää. Kiittelin ensin mielessäni sitä, ettei minulla ole mekosta valokuvia, kunnes selvisi, että ei minulla ole.
Mä jaan täysin tämän loimusamettituskan. Itsellä tuo vastaava - kullanvärinen - on ylioppilaskuvassa. Valitettavasti kehystettynä vanhempien seinällä. Sitä verkkokalvojen hiertymää.
Leveälahkeiset sammarit, pinkki isokauluksinen paita, ja vitun tiukka nahkatakki. Voisin kyllä vieläkin laittaa, mutta ei mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Kusenkeltaiseksi blondattu tukka ponnarilla ja siksak-jakaus, mustat kajal-rajaukset ja hämähäkkiripset, meikkivoidehuulet ja liian tummaa meikkivoidetta, supermatalat ja hyvin tiukat vaaleansiniset hieman leveälahkeiset MicMacin farkut TAI Kill Off -merkkiset liekkikuvioiset housut, housujen alta pilkistää värikkäät Seppälän stringit, valko-vaaleanpunaiset Buffalo-skeittikengät, Onlyn erittäin lyhyt valkoinen toppatakki jossa karvakaulus ja -hihansuut, liian pieni tre kronor-teepaita (!?) ja GSUS-huppari, lokinpaskameikki ja isot muoviset korvarenkaat. Käteen vielä Pink/Green/Black/Red Cat-juomasekoite tai sikspäkki Upcider Summer Fruits -siideriä niin avot.
mikäs on tilanne nyt...
Vierailija kirjoitti:
Goottityylinen samettimekko + kilo meikkiä. Ou jea.
mutta et ollut gootti?
omistatko nykyään maiharit?
ovatko housusi lyhyet ja leveät
onko gollagesi lyht ja leveä?
oletko sinä....ja....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikäs on tilanne nyt...
sama..mutta +50 koogeetä siihen
Vierailija kirjoitti:
Sarppa666 kirjoitti:
Itse epäonnistuneesti blondattu kissanpissanvärinen tukka jossa muutama läikkä tavoiteltua platinablondia siellä täällä ja kilo hiuslakkaa, halvalla leviävällä mustalla kajalkynällä rajat silmien ympärillä, harmaata kimaltavaa luomiväriä ilman häivytystä kulmakarvoissa asti, piikkisuorissa ripsissä puoli putkiloa mustaa ripsiväriä, ohuet mustat mäkkärinkaari-kulmat, sinertävänlilaa huulipunaa joka sai näyttämään siltä kuin olisi kylmissään ja lilalla rajauskynällä ylirajatut huulet. Kulmalävistys ja tribaalitatuointi alaselässä.
Tiukat mustat kangashousut joissa nyöritys edessä ja pinkki playboypupu peffan päällä, tiukka musta veluurihuppari, paksupohjaiset mustat lenkkarit, kulahtanut pinkki tekonahkainen käsilaukku johon tungettu meikit, röökit ja taskumatti. Baariin! Pubiruusupissis tyyliä vuodelta 2003.
Tulee mieleen BB-Sari vuodelta 2006.
Mahtaa näitä tribaali/unisieppari -tyyppejä hävettää.
Pukisin mustat trumpettihousut, mustan liivin, röyhelöhihaisen valkoisen puseron, kaulaan kietoisin mustan choker-nauhakorun. Dramaattinen meikki. Hiukset isolla tupeeratulla nutturalla, paljon hiuslakkaa. Tämä oli 90-luvun puoliväliä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Don Johnson-vaateparren, johon sonnustautuneena menin sokkotreffaamaan tulevaa vaimoani.
Tuplafail: hän oli koulutukseltaan vaatesuunnittelija & ajankohta oli noin 10 vuotta Miami Vicen huippuvuosien. Jostain syystä sain kuitenkin "parikin" uusintatreffiä. Myöhemmin hääpippaloissa meille annettiin tehtäväksi kertoa joku nolo juttu ensitreffeiltä ja hän paljasti että sai hädin tuskin pidettyään pokkansa, kun treffattava yritti tehdä vaikutusta vähän ajastaan jääneellä tyylillä...
70-luvulla leveälahkeinen valkoinen kokohaalari. Lyhyet hihat ja suuret kaulukset. Olisi varmaan huipputrendikäs taas!
Sarppa666 kirjoitti:
Itse epäonnistuneesti blondattu kissanpissanvärinen tukka jossa muutama läikkä tavoiteltua platinablondia siellä täällä ja kilo hiuslakkaa, halvalla leviävällä mustalla kajalkynällä rajat silmien ympärillä, harmaata kimaltavaa luomiväriä ilman häivytystä kulmakarvoissa asti, piikkisuorissa ripsissä puoli putkiloa mustaa ripsiväriä, ohuet mustat mäkkärinkaari-kulmat, sinertävänlilaa huulipunaa joka sai näyttämään siltä kuin olisi kylmissään ja lilalla rajauskynällä ylirajatut huulet. Kulmalävistys ja tribaalitatuointi alaselässä.
Tiukat mustat kangashousut joissa nyöritys edessä ja pinkki playboypupu peffan päällä, tiukka musta veluurihuppari, paksupohjaiset mustat lenkkarit, kulahtanut pinkki tekonahkainen käsilaukku johon tungettu meikit, röökit ja taskumatti. Baariin! Pubiruusupissis tyyliä vuodelta 2003.
Apua! Itsekin entisenä pissiksenä tämä kuvaus pysäytti. Joku Kerava-edition?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset Leviksen viisnollayköset joiden lahkeet levennetty kukallisella samettikankaalla, keltainen poolo, sininen farkkupaita, vihreä pilotti ja ruskeat teräkärkiset bootsit. Kruununa pystyyn tupeerattu, sivuun käännetty otsatukka.
Ai kauheaa! Kuvailit minut vuonna 1992, mulla ei ollut pilottia eikä bootseja. Mulla oli maiharit. Aina.
Vaihtoehtona maiharit, villasukkahousut, minihame ja kauluspaita. Joskus ohut neule. Ja pitkä musta nahkatakki.
Olitko gootti? naurettiinko sinulle?
Ei ainakaan päin naamaa :)
Olin tosiaan hieman gootti, kaikki oli mustaa ja violettia, hiuksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 80-luvulla hippityylinen eli hyvin kaukana tyylikkyydestä tai trendikkyydestä, mutta koska sen ajan asukokonaisuuteni ovat edelleenkin mielestäni tosi hienoja, niitä ei ole syytä kertoa.
Kaikkein hirveimmän asuni - jota onneksi käytin vain yhden kerran - vedin ylleni alle kolmikymppisenä 90-luvulla: joka paikasta kireän, puoleen reiteen ulottuvan, pitkähihaisen, kirkkaanvioletin loimusamettimekon, mustat sukkahousut ja mustat korkkarit, joilla en osannut kävellä. Oli minulla asuun sopiva, melko tyrmäävä missinvartalo (jota kaipaan joka päivä), mutta se ei pelastanut yhtään sitä, miten perusteellisen mauttomalta näytin. Työnsin mekon kellarikomeroon ja sieltä lopulta roskikseen, koska minusta alkoi tuntua siltä, ettei se ehkä ollutkaan kovin tyylikäs. En pysty edelleenkään katsomaan loimusamettia tuntematta pientä häpeää. Kiittelin ensin mielessäni sitä, ettei minulla ole mekosta valokuvia, kunnes selvisi, että ei minulla ole.
Mä jaan täysin tämän loimusamettituskan. Itsellä tuo vastaava - kullanvärinen - on ylioppilaskuvassa. Valitettavasti kehystettynä vanhempien seinällä. Sitä verkkokalvojen hiertymää.
:D Ai kamala! Minä sentään esiinnyin tuossa vain firman pikkujouluristeilyllä aikana, jolloin loimusametti oli hetken jopa muotia. Kävin juuri verestämässä muistojani kuvahaun kautta ja havaitsin, että ei varmaan ole olemassa kangasta, joka huutaisi kovempaa, että MINÄ OLEN HALPAAAAAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset Leviksen viisnollayköset joiden lahkeet levennetty kukallisella samettikankaalla, keltainen poolo, sininen farkkupaita, vihreä pilotti ja ruskeat teräkärkiset bootsit. Kruununa pystyyn tupeerattu, sivuun käännetty otsatukka.
Ai kauheaa! Kuvailit minut vuonna 1992, mulla ei ollut pilottia eikä bootseja. Mulla oli maiharit. Aina.
Vaihtoehtona maiharit, villasukkahousut, minihame ja kauluspaita. Joskus ohut neule. Ja pitkä musta nahkatakki.
Olitko gootti? naurettiinko sinulle?
Ei ainakaan päin naamaa :)
Olin tosiaan hieman gootti, kaikki oli mustaa ja violettia, hiuksetkin.
Eix hävetä..tommosta tyhmää luukkii menit kokeilemaan
Jalassa superstar-kengät ja vanhat kunnon kiiltäväkankaiset Addun verkkarit, joiden revenneet lahkeet oli kursittu kasaan hakaneuloilla ja vyötärönauhaan ommeltu kiinni ketjuja(!!). Mansikkana kakun päällä puoleen väliin reittä ylettyvä tiukka printtihuppari.
Faith kirjoitti:
Pukisin mustat trumpettihousut, mustan liivin, röyhelöhihaisen valkoisen puseron, kaulaan kietoisin mustan choker-nauhakorun. Dramaattinen meikki. Hiukset isolla tupeeratulla nutturalla, paljon hiuslakkaa. Tämä oli 90-luvun puoliväliä.
Minulla on yo-kuvassa tuollainen musta choker-kaulakoriste. 🤭 Olin kovis. Nynnyillä oli Kalevalakorut. Miksi nyt ei tunnu enää siltä että oma valinta oli parempi? 😅