Huomannut ystävän olevan kateellinen.
Hän on minun hyvä ystäväni. Itse älytön hänestä paljon, hän on rakas minulle. Minua on vain alkanut häiritsemään kun olen huomannut hänen olevan kateellinen. En enää halua kertoa hänelle niitä iloisia juttuja mitä minulle tapahtuu, kun huomaan hänen menevän surulliseksi eikä osaa iloita puolestani vaikka niin sanoo. Kääntää jutun lopulta aina itseensä kuinka hänellä on asiat niin ja näin. 😐 Olen ollut monesti hänen tukena ja aidosti olen iloinen hänen saavutuksista ja niistä kehun usein. Hän myös vertailee itseään minuun usein (ulkonäöllisesti) ja kertonut, ettei tykkää lähteä kanssani esim. baariin kun minua kuulemma aina tullaan iskemään. Asia ei ole niin mielestäni.
Onko järkevintä vaan jättää mainitsematta tästä lähtien nuo omat saavutukset, jottei toiselle tule paha mieli?
Kommentit (10)
Tuli vähän humble brag vibat tästä...
Vierailija kirjoitti:
Tuli vähän humble brag vibat tästä...
Se nyt ei ole tarkoitus. En pidä itseäni mitenkään ylitsemuiden, enkä muutakaan. Kerroin vain miten hän on asian ilmaissut.. En tiedä onko tuo vain tekosyy vai tarkoittaako oikeasti tuota.
Tämä. Feministit kyttää facebookissa ja ulisee jotain katellista kakkaa.
Vaarallisia ihmisiä ja ulos elämästä.
Mulla oli tällainen samanlainen ystävä aikoinaan! Tiedän tarkalleen mitä tarkoitat.
Hän ei ole tyytyväinen itseensä jos vertaa muihin. Kuinka vanhoja olette?
Nuorempana silloinen paras ystäväni ei koskaan lähtenyt kanssani juhlimaan samasta syystä. Hän oli kateellinen minulle. Ei olla ystäviä enää.
Ehkä hänellä on asiat huonommin kuin sinulla, jolloin on vaikeampi iloita toisen puolesta? En lähtisi välejä katkaisemaan, jos kerran on sinulle rakas ystävä, mutta on tietysti ikävää, jos ei saa kivoista jutuista kertoa ystävälle. Kuitenkin jonain päivänä hänelläkin voi olla asiat paremmin ja muuttaa käyttäytymistään. Ja voihan asian ottaa puheeksikin, jos ei muu auta.
Joo kuulostaa tutulta. Mut itse oon kyllä semmonen moottoriturpa et ei aina kukaan jaksa kuunnella:D Mut ei siinä auta varmaan kuin ottaa asia esille, hienotunteisesti jos siis niin vaivaa..
Itse ehkä pitäisin hieman taukoa näkemisestä.