Mistä johtuu että mies haluaa erota raskausaikana ja alkaa yhtäkkiä syyllistää kaikesta?
Jos raskaus on ollut pitkään toivottu ja pitkä suhde takana?
Yhtäkkiä olen vanhemmalle lapselle maailman haitallisin äiti ja näytän haitallista esimerkkiä esimerkiksi laittamalla vääränlaista ruokaa, lukemalla hänelle liian vähän jne. Myös omista tavoistani saan jatkuvasti moitteita, kuten että ostelen liikaa turhaa tavaraa, hiukset valuu ruoassa kun syön jne. Hän niputtaa pieniä asioita ja nyt hän lopulta sanoo että minun pitäisi muuttaa pois.
Hän ei kuulemma uskalla luvata lasta minun luokseni, koska pelkää että osaanko huolehtia hänestä. Myös vauvan synnyttyä sen olisi hyvä tulla heti hänen luokseen. Hän aikoo kuulemma ottaa lastensuojeluun yhteyttä saadakseen tahtonsa läpi. Mitä teen?
Kommentit (31)
Onko miehellä ollut pitkään pahoja mielenterveysongelmia? Varmasti hyvin tietää kaikki normijärkiset että vastasyntynyttä ei äidistään erota täällä mikään jos äiti ei ole narkki tai alkkis. Kannattaisi varmasti ottaa puheeksi neuvolassa isän mt ongelmat ja pyytää lastensuojelusta apua.
Lisäyksenä. Jos miehesi ei ole seonnut päästään niin sitten toinen vaihtoehto on se, että mies on narsisti ja aivopesee sinua. Uusi rouva on jo katsottu ja sinut siivotaan nyt pois tieltä, jotta he voi aloittaa perhe elämän lapsesi ja heille tekemäsi vauvan kanssa.
Itsellä oli vähän vastaava tilanne joskus. Kävin turvakodilla ja tästä seuraa automaattisesti lasun selvitys. Turvakodilla ollessani mies olikin jo ehtinehtinyt soittaa sosiaalipäivystykseen ja kertoa omat "huolensa".
Valitettavasti minun kohdalla kävi niin, että en saanut lasusta apua, vaan alettiin selvittää vaan juurikin miehen väitteitä. Että laitan ruokaa liian vähän, lapsen vaatteet on kelvottomia, kylvetän liian harvoin jne.
Tukeudu siis läheisiisi, jos sinulla on. Hae apua ystäviltä ja perheeltä. Pyydä vaikka tapaamispaikkaa jo valmiiksi sille ajalle kun vauva syntyy
Äkkiä yhteys neuvolaan terv hoitajaan ja sos. työntekijään. Kerro tilanteesta myös luotettavalle ystävälle, joka ei mene miehesi puolelle. Miehelläsi on toinen nainen. Parempi erota ennen toisen lapsen syntymää. Hän voi hulluudessaan saada sinutkin sekoamaan. Lue väkivallan muodoista, miehesi käyttää nyt henkistä väkivaltaa.
Hän väittää että ei ole toista naista. Paremmikin kääntää asiat niin että minä olisin pettänyt. Hän väittää myös että minulla on mielenterveysongelmia, joista täytyy puhua neuvolassa ja vaatia heti hoitoon pääsyä osastolle. Ap
Mitä jätät nyt kertomatta? Miksi hän sanoo että sinun pitäisi olla osastolla? Mikset pystyisi huolehtimaan lapsista? Onko sinulla esim masennusta johon et hae apua?
Outoa. Mitähän mies siellä petailee. Jos olisi ollut ensimmäinen lapsi, olisin veikannut oudon käytöksen syyksi jännitystä muuttuvasta elämäntilanteesta.
Ettei vaan suunnittelisi uutta elämää jonkun toisen kanssa ja haluaa lapset itselleen, ettei tarvitse maksaa elareita?
Laittaako mies ítse ruokaa lapselle tai lukeeko tälle? Ala kirjoittamaan päiväkirjaa miehen sanomisista ja miten hän hoitaa lasta. Ota kuvia ruoka-annoksista. Yritä saada mies kirjoittamaan watsupilla tms uhkailujaan tai nauhoita niitä puhelimella.
Vaikeaa tulee olemaan lasten saaminen äidiltä pois. Älä suostu mihinkään "muuta pois ja jätä lapset tänne" -manipulointeihin. Ala katsomaan uutta kämppää itsellesi ja lapsillesi.
Johtuu sun hormoneista, naisista tulee ärsyttäviä, sekä pöllyttävät niitä feromoneja ja hormoneita raskausaikana niin että miehetkin meinaa seota.
Vierailija kirjoitti:
Hän väittää että ei ole toista naista. Paremmikin kääntää asiat niin että minä olisin pettänyt. Hän väittää myös että minulla on mielenterveysongelmia, joista täytyy puhua neuvolassa ja vaatia heti hoitoon pääsyä osastolle. Ap
Tämä on selkein merkki siitä että kuviossa on toinen nainen. Syytetään uhria siitä mitä itse on tehnyt. Sinua yritetään tehdä nyt hulluksi. Nyt on se hetki kun lähdet!
Mulla oli myös tuollainen tilanne. Lasten ollessa pieniä tein yhtäkkiä kaiken väärin ja olin vääränlainen, mieheltä tuli moittimista ja nälvimistä. Hoidin lapsia väärin. Ostin vääriä asioita. Laitoin väärää ruokaa. Mies oli tuskin edes kotona näkemässä. Miehellä oli toinen nainen. Ero tuli, mutta lapsia hän ei onneksi halunnut uuden onnensa tielle. Uusi onni ei kestänyt pitkään. En ottanut takaisin.
Hyökkäys on paras puolustus, siitä johtuu miehesi käytös. Nyt lähdet äkkiä sieltä kodistanne vaikka kyläilemään vanhemmillenne tms.
Uusperhekuviota suunnittelee. Tai sitten tästä kertomuksesta puuttuu jotain olennaista.
Mies on narsisti. Kannattaa varoa kun hän lyöttäytyy yhteen sossujen kanssa, niin sinut nujerretaan henkisesti.
Tuossa tilanteessa minä selvisin ottamalla vastaan perhetyöntekijän, kun lasten isä vaati lasulta sitä ja että hänen täytyy käydä viikottain. Perhetyöntekijä kävi muistaakseni kuukauden ja totesi ettei näe tarvetta perhetyölle eikä huolta lasten elämässä.
Älä lähde tuohon miehen aivopesuun että olet hullu tai sinussa on vikaa, älä jää myöskään selittelemään miehen tuulestatemmattuja syytöksiä. Itse olen psykopaatin kanssa elänyt nuo samat asiat läpi ja se hokee että olet hullu niin pitkään että tulet oikeasti hulluksi ja pystyy tämän jälkeen myös viemään lapset koska saa kaikki vakuutetuiksi että et pysty niistä huolehtimaan. Parasta on vain olla reagoimatta mihinkään, muuttaa pois ja hoitaa asiat viranomaisten välityksellä. Koko ajan säilyttäen oman rauhallisuutensa.
Jos hän nyt yhtäkkiä tajusi, kuinka paljon sinussa on puutteita lasten kannalta, tottakai hän huolestui. Ei siihen tarvita suurempia ongelmia vaan ihan se, että jatkuvasti kokee sinut vähän hömpäksi - mut sellainen olet, minkäs teet? Voit yrittää kehittyä paremmaksi hänen neuvojensa avulla, mutta älä suostu alistettuun asemaan. Kokeile puhua avoimesti ja vilpittömästi hänen kanssaan, jotta hän tuntisi enemmän hallintaa omiin lapsiinsa.
Tai sitten olet elänyt pilvilinnoissa ja antanut tuollaisen käytöksen aiemmin anteeksi. Nyt hormonihuuruissa ruusunpunaiset lasit ovat tippuneet ja tajuat miehen oikean luonteen.
Oletko huomioinut miestäsi vai onko hän syrjäytynyt perheessä ulkopuoliseksi? On perhe enää myös miehesi perhe vai vain sinun? Jos näin on niin varaudu että hän saattaa lähteä.
Hullu ukko! Soita Sinä lastensuojeluun ja pyydä neuvoja.