Mihin deittailusta katosi romantiikka?
Deittaillessani 20-32-vuotiaana kaikki oli jotenkin viattomampaa. Miehet pyysi deiteille kahville, leffaan, syömään. Tekivät kotona illallista tai järjestivät picnicin. Ei kuuloonkaan, että ekoilla deiteillä tulisi seksiehdotuksia. Nekin, jotka halusivat lähinnä seksiä näkivät vaivaa ja tapailtiin edes muutaman kerran.
Nyt 40-vuotiaana tämä Tinder-kulttuuri on ihan hanurista. Olen käynyt syksyn aikana noin 15 miehen kanssa deiteillä. Niistä vain kolme on johtanut uuteen tapaamiseen. Nekin ovat olleet lopulta 1-2 yön suhteita, ja miehet eivät ole halunneet sitoutua.
Moni deitti on mennyt oikeasti hyvin. Juttua ja flirttiäkin on riittänyt useiksi tunneiksi. Sitten joko moikka ilman puhetta uusista deiteistä tai tekstailua, joka ei johda mihinkään.
Ja joo, en varmaan ole täydellinen, mutta ihan nätti, kehtaanko sanoa, mutta isorintainen, hyvässä työssä, hauska, asiat kunnossa. En varmasti mikään jäykkä tosikko. Usein miehet kehuvat ulkonäköä deiteillä. En tiedä mikä menee pieleen. Sillä ulkoisista seikoista ei luulisi olevan kyse, kyllä moni tavallinenkin nainen löytää seuraa. Olen toisella kierroksella, samoin miehet. Siitäkö on kiinni, että nämä miehet ovat pettyneitä valmiiksi? Ei tule kuuloonkaan, että mies kutsuisi esim luokseen tai näkisi vaivaa. Tai olisi herrasmies kuten nämä opiskeluaikojen deitit, jotka tapasin yleensä yliopiston bileissä
. Kukaan näistä ei ole vielä ainakaan Tinderistä poistunut, joten ilmeisesti kukaan muukaan ei ole kolahtanut.
Onko tämä tyypillistä vai onko mussa vika, josta en tiedä ja kukaan ei myöskään kehtaa kertoa?
Kommentit (88)
Eiköhän tässä palata ikäkysymykseen, nelikymppiseen ei jakseta enää panostaa
Toisella kierroksella olevat tinderöijät eivät etsi mitään vakavaa, uskokaa jo.
Tinder-nainen
En jaksanut lukea loppuun, koska menit mukaan yhden yön suhteisiin.
Hyvin usein nämä ”olen ulkoisesti paremman näköinen kuin muut joten luulisi kelpaavan”- Humblebraggaajatyypit ovat sellaisia henkilöitä, joita ei halua tapailla toista kertaa.
Pää pois sieltä pilvilinnasta ja hiukka oikeanlaista nöyryyttä peliin!
Vierailija kirjoitti:
Tinder-nainen
Kerro lisää. Koska jotenkin tuntuu, että ongelma on tässä Tinder-kulttuurissa. Omat kaverit edelleen onnellisesti (?) naimisissa, en ole voinut vaihtaa kokemuksia.
Vaan mistäs sitten muualta kuin Tinderistä? Baari vielä epätoivoisempi, ja yksinkö sinne menisin? Työpaikallani on vain naisia. Harrastan hiihtoa ja lenkkeilyä, eli ei sieltäkään.
Ennen naiset osasivat vaatia romantiikkaa, nykyään annetaan ensimmäisillä treffeillä. Miksi mies ottaisi tästä hyödyksi? Muutenkin, en kiinnostuisi naisesta joka antaa liian helposti. Antaa hänestä halvan kuvan.
Ehkä ongelman ydin on siinä, että opiskelijaympyröissä ihmiset kuitenkin tunsivat toisensa kun menivät treffeille ja ilmassa oli oikeanlaista jännitystä ja halua miellyttää toista (silloin panostetaan). Nyt tämä tinder aika on aika kolkkoa ja kellään ei ole oikein mitään odotuksia ja panostamista ei ole koska oletetaan että eihän se oikea voi ekalla kerralla löytyä. Ikäväähän tämä on. Näitä aitoja kohtaamisia kun ei enää oikein tule, kellään ei ole kotibileitä joissa voisi tavata sinkkuja. Melkeenpä työympyröistä löytyisi helpommin.
Jos jäisin itse nyt sinkuksi, sanoisin kaikille tutuille ja kavereille että etsin treffiseuraa. Ainahan joku tuntee jonkun. Ehkä sitä kautta hommaan tulisi panostettua, kun se treffiseuralainen on kuitenkin jonkun tuntema.
Onnea seuraavaan kertaan!
Ukko37 kirjoitti:
Hyvin usein nämä ”olen ulkoisesti paremman näköinen kuin muut joten luulisi kelpaavan”- Humblebraggaajatyypit ovat sellaisia henkilöitä, joita ei halua tapailla toista kertaa.
Pää pois sieltä pilvilinnasta ja hiukka oikeanlaista nöyryyttä peliin!
Nyt luit väärin. En ajattele olevani muita paremman näköinen, en itse asiassa tiedä ollenkaan ”tasoani”. Mutta kaiken järjen mukaan olen ilmeisesti ok, koska kasvonpiirteet ovat sopusuhtaiset, silmistä, hiuksista, hymystä ja vartalosta olen saanut deiteillä kehuja. Itse olen viehättävyydestäni hyvinkin epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder-nainen
Kerro lisää. Koska jotenkin tuntuu, että ongelma on tässä Tinder-kulttuurissa. Omat kaverit edelleen onnellisesti (?) naimisissa, en ole voinut vaihtaa kokemuksia.
Vaan mistäs sitten muualta kuin Tinderistä? Baari vielä epätoivoisempi, ja yksinkö sinne menisin? Työpaikallani on vain naisia. Harrastan hiihtoa ja lenkkeilyä, eli ei sieltäkään.
Oikeasta elämästä. Jos nykyinen on jo koluttu läpi, laajenna sitä. Näin kävi minullekin. Tinderistä sain vain hiivan ja paljon panoja.
Tinder-nainen
Miksi antaudut näille miehille? Mulla on tietynlainen plan naiselle.
1. Ensitapaaminen yleensä jossain rauhallisessa kuppilassa tai kahvilassa. Halaus mahdollinen treffien päätteeksi ehkä suutelu jos on kemiaa.
2. Toinentapaaminen, yleensä esim rauhallinen kävely jossain luonnossa missä pysähdytään keskustelemaan johonkin mukavaan paikkaan.
3. Yhteinenilta esim ruuanlaittoa ja elokuvan katsomista. Ei seksiä.
Missään vaiheessa en meinaa alentua ruinaamaan seksiä, koska se on alentavaa minulle.
Musta tuntuu että valitsen tietynlaisia miehiä treffeille kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Ennen naiset osasivat vaatia romantiikkaa, nykyään annetaan ensimmäisillä treffeillä. Miksi mies ottaisi tästä hyödyksi? Muutenkin, en kiinnostuisi naisesta joka antaa liian helposti. Antaa hänestä halvan kuvan.
Suurin ongelma tässä on se, että ne deitit eivät johda mihinkään. Ei seksiin, ei toisille treffeille. Ehkä olen liian ”valmis paketti” kun on esim. työasiat ja koti kunnossa. En ole rikki henkisesti. Laiteaudun deiteille ja pukeudun naisellisesti, mutta tyylikkäästi. Usein tulen suoraan töistä, joten päällä esim. mekko.
Miksi miehet esittävät deiteillä kiinnostunutta ja sitten radiohiljaisuus? Deitit saattavat hyvinkin kestää koko illan, 18-24 tms. Jos ei kiinnosta, niin miksi hukkaavat aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder-nainen
No ehkä sun pitää hankkia seurallisempia harrastuksia. Sillä voisi olla vaikutusta myös siihen, miten mielenkiintoinen ihminen sinä olet.
Ulkoinen ja sisäinen kauneutesi on sen verran ankeaa tasoa, että et innosta romanttisiin juttuihin. Olet muutenkin sen verran tympeä ja tylsä mamma, että kiinnostus ei riitä. Sinusta se vain on kiinni, ei kaikista miehistä. Et innosta ketään edes yrittämään, vaan olet valmis avaamaan reitesi ja epätoivoisuutesi pelottaa miehiä.
Kun itse olin vapaana muutama vuosi sitten eroni jälkeen, en lähtenyt epätoivoisena treffeille yhtään. Viihdyin niin hyvin yksin lapsettomina viikkoina ja en edes ajatellut enempää kuin kaverisuhdetta jos sitäkään. Se oli jännä kun huomasi kuinka miehiä alkoi yhtäkkiä tulla joka suunnasta ja he olivat hyviä miehiä. Yritystä todella oli ja kaikkea ihanaa olisi ehdotettu, mutta kun eteen tuli lapsuudesta tuttu mies, niin se oli siinä. Romantiikkaa löytyy vieläkin enemmän kuin uskoinkaan vaikka olemme reippaasti yli nelikymppisiä. Itsestäsi se on kiinni, panosta hieman enemmän laatuun kuin määrään. Älä ole helppo ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder-nainen
Oikeasta elämästä. Jos nykyinen on jo koluttu läpi, laajenna sitä. Näin kävi minullekin. Tinderistä sain vain hiivan ja paljon panoja.
Tinder-nainen
En saa edes panoja sieltä.
Mutta mistä löydän sen miehen kun olen töissä 5 naisen firmassa. Kaverit viettävät aikaa perheineen. Mahdollisuus kohdata livenä on aika nolla.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä mentiin siihen villakoiran ytimeen. Se ksiä on tullut harrastettua jo ekoilla treffeillä ihan kivojen naisten kanssa, mutta ite en tahdo lähteä mihinkään vakavampaan seksin kautta. Ovat olleet kertapanoja vaan. Muut jutut on tultava ensin, jos sitoutuminen on mielessä.
M34
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaudut näille miehille? Mulla on tietynlainen plan naiselle.
1. Ensitapaaminen yleensä jossain rauhallisessa kuppilassa tai kahvilassa. Halaus mahdollinen treffien päätteeksi ehkä suutelu jos on kemiaa.
2. Toinentapaaminen, yleensä esim rauhallinen kävely jossain luonnossa missä pysähdytään keskustelemaan johonkin mukavaan paikkaan.
3. Yhteinenilta esim ruuanlaittoa ja elokuvan katsomista. Ei seksiä.
Missään vaiheessa en meinaa alentua ruinaamaan seksiä, koska se on alentavaa minulle.
Musta tuntuu että valitsen tietynlaisia miehiä treffeille kanssasi.
Ai antaudun? Olen siis tavannut 17 miestä. Yhden kanssa tapailtiin, ja kyllä ”antauduin” kolmansilla treffeillä, koska en ollut saanut seksiä vuoteen. Sitten oli tyyppi, jonka kanssa kaksilla treffeillä ilman suutelua ja seksiä. Kolmas mies oli sellainen, jota kadun. Oli puolituttu, ja hän juotti kämpillään humalaan. Klassisesti kävi, kadun sitä. Neljäs mies oli sellainen, että tapailtiin 3-4 kertaa. Harrastin seksiä, koska halusin tietää, onko vetoa, koska omalta puoleltani sitä ei juuri ollut. Ei ollut, ja juttu jäi. Mutta se olikin ainoa jutuista, jonka itse lopetin.
Ehkä ap voisi lähteä hiihtolomalle jonkun ryhmän kanssa. Tapaisi sitä kautta samanhenkisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap voisi lähteä hiihtolomalle jonkun ryhmän kanssa. Tapaisi sitä kautta samanhenkisiä ihmisiä.
Minkä ryhmän?
Ehkäpä niitä opiskelujen tai töiden kautta löytyneitä tyyppejä tuntee jo sen verran että uskaltaa pyytää vaikka kotiinsa? Ja silloinhan on jo ihastusta/kiinnostusta ilmassa kun taas tinderin kautta ei oikeasti tunne ihmistä vielä lainkaan.
Tinderin aikakautena aina löytyy helposti uusi mahdollinen kumppani kuin liukuhihnalta. Aikaisemmin kiinnostuttiin tyypistä ensin ja sitten ruvettiin sopimaan treffejä ja silloin niihin kannattikin vähän satsata koska seuraavana päivänä ei olisi uutta tyyppiä jonossa.
No jos kyse ei ole ulkoisista seikoista, kuten sanot, se on sitten sisäisistä. Joko sinun tai valitsemiesi miesten.
Eet kerro mitään siitä, millä perusteilla valitset miehiä treffeille, etkä mitään siitä, mitä itse olet (paitsi hyvän näköinen ja ”toisella kierroksella”). Mut ehkä tässä on jotain, mitä kannattaisi tarkstella lähemmin ja muuttaa tai tarkentaa. Voi myös olla, että sun kannattaisi etsiä seuraa jotenkin muuten kuin tinderistä.