Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin deittailusta katosi romantiikka?

Vierailija
14.12.2019 |

Deittaillessani 20-32-vuotiaana kaikki oli jotenkin viattomampaa. Miehet pyysi deiteille kahville, leffaan, syömään. Tekivät kotona illallista tai järjestivät picnicin. Ei kuuloonkaan, että ekoilla deiteillä tulisi seksiehdotuksia. Nekin, jotka halusivat lähinnä seksiä näkivät vaivaa ja tapailtiin edes muutaman kerran.
Nyt 40-vuotiaana tämä Tinder-kulttuuri on ihan hanurista. Olen käynyt syksyn aikana noin 15 miehen kanssa deiteillä. Niistä vain kolme on johtanut uuteen tapaamiseen. Nekin ovat olleet lopulta 1-2 yön suhteita, ja miehet eivät ole halunneet sitoutua.
Moni deitti on mennyt oikeasti hyvin. Juttua ja flirttiäkin on riittänyt useiksi tunneiksi. Sitten joko moikka ilman puhetta uusista deiteistä tai tekstailua, joka ei johda mihinkään.
Ja joo, en varmaan ole täydellinen, mutta ihan nätti, kehtaanko sanoa, mutta isorintainen, hyvässä työssä, hauska, asiat kunnossa. En varmasti mikään jäykkä tosikko. Usein miehet kehuvat ulkonäköä deiteillä. En tiedä mikä menee pieleen. Sillä ulkoisista seikoista ei luulisi olevan kyse, kyllä moni tavallinenkin nainen löytää seuraa. Olen toisella kierroksella, samoin miehet. Siitäkö on kiinni, että nämä miehet ovat pettyneitä valmiiksi? Ei tule kuuloonkaan, että mies kutsuisi esim luokseen tai näkisi vaivaa. Tai olisi herrasmies kuten nämä opiskeluaikojen deitit, jotka tapasin yleensä yliopiston bileissä
. Kukaan näistä ei ole vielä ainakaan Tinderistä poistunut, joten ilmeisesti kukaan muukaan ei ole kolahtanut.
Onko tämä tyypillistä vai onko mussa vika, josta en tiedä ja kukaan ei myöskään kehtaa kertoa?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä tinderissä ole tarkoituskaan kolahtaa, kun etsitään panoseuraa. Mitä sinä sieltä oikein kuvittelit löytäväsi?

Vierailija
22/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap voisi lähteä hiihtolomalle jonkun ryhmän kanssa. Tapaisi sitä kautta samanhenkisiä ihmisiä. 

Minkä ryhmän?

Tarkoitan että järjestetään erilaisia ryhmämatkoja esim alpeille hiihtämään/laskettelemaan eli valmismatkoja. Itse olen esim mennyt tällaiselle laskettelemaan ja oli todella hauska matka ja säpinääkin oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä romanttista on irtoseksi-naisissa? siihen tämä ilmiö lopulta perustuu.

Eipä mitään, siinä se paradoksi piileekin.

Vierailija
24/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä romantiikkaa välttämättä koskaan ollutkaan. Se oli vain teatteria, mitä piti vetää, että mies pääsi pöksyihin ja kevytsuhteeseen.

Minusta romantiikan kuoleminen on ikävää. Siinä minusta molemmat osapuolet menettävät jotain.

Mutta toisaalta hyvä on sekin, että asioista voi puhua suoraan. En tarkoita tällä kuitenkaan suoraa ehdottelua. Vaan sitä, että parhaimmillaan odotetaan, että toiseen saa puheyhteyden myös seksiin liittyvissä asioissa ja asioista voi todella puhua. Ei tarvitse esittää jotain, kummankaan osapuolen. Minun ei tarvitse olla roolissa, jossa naisen ei ole soveliasta puhua seksistä ja minut "pitää hurmata".

Kuten sanottu, en ole huomannut, että omanikäiset miehet etsisivät suhdetta.

N41

Vierailija
25/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen naiset osasivat vaatia romantiikkaa, nykyään annetaan ensimmäisillä treffeillä. Miksi mies ottaisi tästä hyödyksi? Muutenkin, en kiinnostuisi naisesta joka antaa liian helposti. Antaa hänestä halvan kuvan.

Löysin Tinderistä mahtavan miehen, joka sanoo kauniita asioita, kohtelee mua hyvin ja järjestää ihania asioita meille.

"Annoin" tokilla treffeillä, oisin varmaan antanut jo ekoillakin. Seksuaalisuus on mulle tärkeää, enkä koe tarvetta häpeillä asiaa vain siksi et oon nainen. Mies on alusta asti pitänyt siitä, sillä tykkää seksistä itsekin, eikä asia ole millään tavalla huonontunut hänen suhtautumistaan muhun. Ehkä sulla on oman seksuaalisuutesi kanssa vielä tekemistä?

Tokalla kierroksella, edellinen suhde kesti 17 vuotta ja silloinkin olin aloitteellinen seksiin.

Vierailija
26/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Hyvin usein nämä ”olen ulkoisesti paremman näköinen kuin muut joten luulisi kelpaavan”- Humblebraggaajatyypit ovat sellaisia henkilöitä, joita ei halua tapailla toista kertaa.

Pää pois sieltä pilvilinnasta ja hiukka oikeanlaista nöyryyttä peliin!

Nyt luit väärin. En ajattele olevani muita paremman näköinen, en itse asiassa tiedä ollenkaan ”tasoani”. Mutta kaiken järjen mukaan olen ilmeisesti ok, koska kasvonpiirteet ovat sopusuhtaiset, silmistä, hiuksista, hymystä ja vartalosta olen saanut deiteillä kehuja. Itse olen viehättävyydestäni hyvinkin epävarma.

Luon aivan oikein. Tämä vastauksesi antoi siihen varmistuksen.

Vierailija
27/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Hyvin usein nämä ”olen ulkoisesti paremman näköinen kuin muut joten luulisi kelpaavan”- Humblebraggaajatyypit ovat sellaisia henkilöitä, joita ei halua tapailla toista kertaa.

Nyt luit väärin. En ajattele olevani muita paremman näköinen, en itse asiassa tiedä ollenkaan ”tasoani”. Mutta kaiken järjen mukaan olen ilmeisesti ok, koska kasvonpiirteet ovat sopusuhtaiset, silmistä, hiuksista, hymystä ja vartalosta olen saanut deiteillä kehuja. Itse olen viehättävyydestäni hyvinkin epävarma.

Jep, nuo on ne kaikkein tavanomaisimmat normikehut.

Vierailija
28/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen naiset osasivat vaatia romantiikkaa, nykyään annetaan ensimmäisillä treffeillä. Miksi mies ottaisi tästä hyödyksi? Muutenkin, en kiinnostuisi naisesta joka antaa liian helposti. Antaa hänestä halvan kuvan.

Suurin ongelma tässä on se, että ne deitit eivät johda mihinkään. Ei seksiin, ei toisille treffeille. Ehkä olen liian ”valmis paketti” kun on esim. työasiat ja koti kunnossa. En ole rikki henkisesti. Laiteaudun deiteille ja pukeudun naisellisesti, mutta tyylikkäästi. Usein tulen suoraan töistä, joten päällä esim. mekko.

Miksi miehet esittävät deiteillä kiinnostunutta ja sitten radiohiljaisuus? Deitit saattavat hyvinkin kestää koko illan, 18-24 tms. Jos ei kiinnosta, niin miksi hukkaavat aikaa.

Olet tylsä, olet koppava ja täynnä itseäsi, olet liian ulkonäkökeskeinen hienohelmainen minäminä -tyyppi, jota ei voi edes kuvitella elämään arkea "tyylikkyytensä" kanssa. Olet ihan ok yhdeksi illaksi, mutta kun mies on nukkunut yön yli treffien jälkeen, niin he tajuavat, että et vastaa ollenkaan heidän ajatuksiaan ja toiveitaan ihanasta naisystävästä. Miehet eivät osaa kuvitella arkeaan ja elämäänsä sinun kanssasi. He eivät usko, että sinulla olisi heille mitään enempää annettavaa kuin yhden illan ajan ja että miehellä olisi itsellään sinulle enää mitään sellaista, jota vaadit.

Johtuuko se siitä, että kälätät kaiken heti vai siitä, että et kerro itsestäsi mitään? Vai siitä, että et yritä edes tutustua mieheen ja ole kiinnostunut hänen ajatuksistaan vai sitten se, että yrität liikaa tutustua ja utelet asioita, joista toinen ei ole valmis vielä puhumaan mitään? Joka tapauksessa sinusta jää miehille paha maku suuhun ja yhteydenpito loppuu.

Vierailija
29/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Jep, nuo on ne kaikkein tavanomaisimmat normikehut.

Ja toimii :)

Vierailija
30/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kehtaa sanoa että olet isorintainen. Kehitä luonne ja niin vahva sellainen, että on ihan sama roikkuuko sun leuan alla läsipallot vai ei.

Vierailija
31/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä ainakin rakastan just tätä!

Olen edellisen kerran ollut sinkku teininä 17 vuotta sitten ja olisi todella väsyttävää heittäytyä siihen "oih, hurmaa minut, olen siveä ja viaton pieni nainen" pjaskaan.

Tuon sijasta olen käynyt nyt kymmenillä mahtavilla treffeillä, jossa molemmat osapuolet ovat suunnitelleet ohjelman. Jos kemiaa on, olemme päätyneet sänkyyn vaikka sitten ekoilla treffeillä ja ai jessus kuulkaas mitä panoja! Tyytyväisinä seuraavana aamuna ollaan pussattu heipat, joskus oltu yhteydessä hetken aikaa vielä, useimmiten ei. Tämä siksi, että hauskuus loppuu samalla kun hullaantuminenkin ja itse en hae mitään vakavaa. Palaan omaan arkeeni yhtä ihanaa kokemusta rikkaampana. Kerran ihastuin ja siinä edettiin sitten hitaammin noin muuten, mutta kuten joku täällä jo kirjoittikin, ihan parasta oli, että siinäkin pystyi avoimesti puhumaan fiiliksistä tyyliin "pannaanko me nyt vaan vai katsotaanko jos olisi jotain enemmän". Olen 30+ v.

32/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Mihin deittailusta katosi romantiikka?

ai jossa miehet tekee kaiken?

say hello to my #tasa-arvo :D

What's in it for me!

Vierailija
33/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderöintiin. Ja rapautumisprosessi alkoi jo seksuaalisen vapautumisen aikaan.

Ei itsellä ainakaan herää mitään romanttisia ajatuksia koko kulmakunnan yhteishyvälle. Liittyä jonoon toki aina voi hetkeksi.

Vierailija
34/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat "ammattideittaajia". Kun deittaamisesta tulee yhtä arkista kuin kaupassakäynti, siinä ei paljoa ole enää romantiikasta jäljellä. Sellaista rutiininomaista tekemistä.

Tinder ja muut sovellukset ovat luoneet svaippaamalla niin helpon systeemin, että deittituttavuutta tulee ja menee. Kukaan ei enää muista viime kuukauden deittejä. En ihmettelisi, jos on sovittu vielä toiset deitit samalle päivälle. Kiire on.

Tätä kun jatkuu kuukausia, mihin sitä enää mitään suhdetta tarvitsee? Seksiä on siinä välillä, mutta miksi sitä itseään kenenkään sitomaan, kun uutta on aina tarjolla? Appsit luovat illuusion loputtomasta tarjonnasta.

Sitten on niitä, joita saattaa nähdä vuosienkin jälkeen. Eivät ne enää mitään deittejä tai romantiikkaa hae siinä vaiheessa. Olisivat löytäneet, jos olisivat halunneet tuossa ajassa.

Vierailija
35/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi antaudut näille miehille? Mulla on tietynlainen plan naiselle.

1. Ensitapaaminen yleensä jossain rauhallisessa kuppilassa tai kahvilassa. Halaus mahdollinen treffien päätteeksi ehkä suutelu jos on kemiaa.

2. Toinentapaaminen, yleensä esim rauhallinen kävely jossain luonnossa missä pysähdytään keskustelemaan johonkin mukavaan paikkaan.

3. Yhteinenilta esim ruuanlaittoa ja elokuvan katsomista. Ei seksiä.

Missään vaiheessa en meinaa alentua ruinaamaan seksiä, koska se on alentavaa minulle.

Musta tuntuu että valitsen tietynlaisia miehiä treffeille kanssasi.

Ai antaudun? Olen siis tavannut 17 miestä. Yhden kanssa tapailtiin, ja kyllä ”antauduin” kolmansilla treffeillä, koska en ollut saanut seksiä vuoteen. Sitten oli tyyppi, jonka kanssa kaksilla treffeillä ilman suutelua ja seksiä. Kolmas mies oli sellainen, jota kadun. Oli puolituttu, ja hän juotti kämpillään humalaan. Klassisesti kävi, kadun sitä. Neljäs mies oli sellainen, että tapailtiin 3-4 kertaa. Harrastin seksiä, koska halusin tietää, onko vetoa, koska omalta puoleltani sitä ei juuri ollut. Ei ollut, ja juttu jäi. Mutta se olikin ainoa jutuista, jonka itse lopetin.

Jos sulla ei ole vetoa ilman seksiä niin ei sitä ole seksin kanssakaan. Pointti tapailussa on juuri se että tutustutaan toiseen ja se veto kasvaa jokaisella kerralla kunnes on mahdotonta pitää näppejä toisessa erossa. Tähän ei kuulu känni missään vaiheessa.

Vierailija
36/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ensitapaaminen yleensä jossain rauhallisessa kuppilassa tai kahvilassa. Halaus mahdollinen treffien päätteeksi ehkä suutelu jos on kemiaa.

2. Toinentapaaminen, yleensä esim rauhallinen kävely jossain luonnossa missä pysähdytään keskustelemaan johonkin mukavaan paikkaan.

Missään vaiheessa en meinaa alentua ruinaamaan seksiä, koska se on alentavaa minulle.

Ai antaudun? Olen siis tavannut 17 miestä. Yhden kanssa tapailtiin, ja kyllä ”antauduin” kolmansilla treffeillä, koska en ollut saanut seksiä vuoteen. Sitten oli tyyppi, jonka kanssa kaksilla treffeillä ilman suutelua ja seksiä. Kolmas mies oli sellainen, jota kadun. Oli puolituttu, ja hän juotti kämpillään humalaan. Klassisesti kävi, kadun sitä. Neljäs mies oli sellainen, että tapailtiin 3-4 kertaa. Harrastin seksiä, koska halusin tietää, onko vetoa, koska omalta puoleltani sitä ei juuri ollut. Ei ollut, ja juttu jäi. Mutta se olikin ainoa jutuista, jonka itse lopetin.

Jos sulla ei ole vetoa ilman seksiä niin ei sitä ole seksin kanssakaan. Pointti tapailussa on juuri se että tutustutaan toiseen ja se veto kasvaa jokaisella kerralla kunnes on mahdotonta pitää näppejä toisessa erossa. Tähän ei kuulu känni missään vaiheessa.

Taitaa olla yleisempääkin, että seksin kautta testaillaan onko vetoa vai ei. On kokemusta, valitettavasti. Minusta tuo ihan käsittämätöntä jo pelkästään ajatuksen tasolla. Kyllä vetovoiman tai sen puutteen huomaa välittömästi kun ihmisen kohtaa, ei siinä mitään fyysistä kanssakäymistä tarvita. Jo pelkkä ajatus siitä on mahdoton ihmisen kanssa, johon en tunne vetoa.  Näin me sitten olemme erilaisia.

Vierailija
37/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder jutuissa edetään niin nopeasti että ihastumista ei ehdi tapahtua. Yhtä potentiaalista komeaa miestä tapailin pari kuukautta mutta mies oli ihan liian innokas. Olisin voinut kiinnostua mutta ahdistuin koska pelkäsin ettei minulle herää tunteita ja loukkaan toista. Se sovellus taitaa sopia aika harvalle. Mielummin tapaan oikeassa elämässä. Aloitin vasta uudestaan opiskelut ja ekoina päivinä ryhmässä ei ollut ketään kiinnostavaa. Nyt yksi mies on herättänyt kiinnostusta kun olen nähnyt häntä koulussa ja hän on tehnyt vaikutuksen jutuillaan. Toivon aina että hän istuu viereen tai laittaa jotain whatsapp ryhmään että voisin vastata juuri hänen viestiin :D hymyilen jos tulee katsekontakti yms. Jos olisin tavannut hänet tinderissä en olisi edes tykännyt kuvasta :(

Minulle kumppanin löytyminen on lähes mahdotonta netin kautta koska tarvitsee nähdä olemus ja miten käyttäytyy luonnollisessa ympäristössä.

Vierailija
38/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä niitä opiskelujen tai töiden kautta löytyneitä tyyppejä tuntee jo sen verran että uskaltaa pyytää vaikka kotiinsa? Ja silloinhan on jo ihastusta/kiinnostusta ilmassa kun taas tinderin kautta ei oikeasti tunne ihmistä vielä lainkaan.

Tinderin aikakautena aina löytyy helposti uusi mahdollinen kumppani kuin liukuhihnalta. Aikaisemmin kiinnostuttiin tyypistä ensin ja sitten ruvettiin sopimaan treffejä ja silloin niihin kannattikin vähän satsata koska seuraavana päivänä ei olisi uutta tyyppiä jonossa.

Uskon myös tähän!

Kun olin viimeksi sinkkuna 18-vuotiaana (joo siis ikuisuus sitten, mutta kuitenkin), jutut lähti aina niin että ensin iski silmänsä johonkin kivaan tyyppiin. Aluksi juteltiin paljon esim. mesessä tms. Ja kun oli todettu puolin ja toisin että kemiaa on ja juttukin luistaa, tuli treffit. Ja näillä treffeillä oli usein hyvä onnistumisprosentti.

Nyt olen 30v ja eronnut. Koko tindermaailma tuntuu ihan hullulta. Sehän on käytännössä sama kuin sokkotreffit; et yhtään tiedä mitä saat. Se on hakuammuntaa, ei ihme että epäonnistumisia tulee. Ja kukaan ei panosta, koska seuraavat on jo jonossa.

Itse edelleen ihastun aika helposti ihan arkielämässä. Nytkin on eräs mielenkiintoinen mies kiikarissa. Ongelma vaan on se että aloitteenteko on selvästi jäänyt meille naisille, eli sen suhteen pitää vaan itse uskaltaa tehdä niitä siirtoja. Ennen riitti hymy koulun käytävällä kiinnostavalle pojalle, niin johan oli tullut heti illalla kommenttia irc-galleriassa 😂 ja siitä ne “suhteet” sitten usein lähti.

Vierailija
39/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole vetoa heti, on itsensä pettämistä yrittää elvyttää hiipuvaa liekkiä jatkotreffien muodossa...

Vierailija
40/88 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei ne vain kehtaa sanoa, ettei kiinnosta tarpeeksi.

Oletettavasti juttelevat kymmenien naisten kanssa ja käyvät treffeillä useiden kanssa.