Mihin deittailusta katosi romantiikka?
Deittaillessani 20-32-vuotiaana kaikki oli jotenkin viattomampaa. Miehet pyysi deiteille kahville, leffaan, syömään. Tekivät kotona illallista tai järjestivät picnicin. Ei kuuloonkaan, että ekoilla deiteillä tulisi seksiehdotuksia. Nekin, jotka halusivat lähinnä seksiä näkivät vaivaa ja tapailtiin edes muutaman kerran.
Nyt 40-vuotiaana tämä Tinder-kulttuuri on ihan hanurista. Olen käynyt syksyn aikana noin 15 miehen kanssa deiteillä. Niistä vain kolme on johtanut uuteen tapaamiseen. Nekin ovat olleet lopulta 1-2 yön suhteita, ja miehet eivät ole halunneet sitoutua.
Moni deitti on mennyt oikeasti hyvin. Juttua ja flirttiäkin on riittänyt useiksi tunneiksi. Sitten joko moikka ilman puhetta uusista deiteistä tai tekstailua, joka ei johda mihinkään.
Ja joo, en varmaan ole täydellinen, mutta ihan nätti, kehtaanko sanoa, mutta isorintainen, hyvässä työssä, hauska, asiat kunnossa. En varmasti mikään jäykkä tosikko. Usein miehet kehuvat ulkonäköä deiteillä. En tiedä mikä menee pieleen. Sillä ulkoisista seikoista ei luulisi olevan kyse, kyllä moni tavallinenkin nainen löytää seuraa. Olen toisella kierroksella, samoin miehet. Siitäkö on kiinni, että nämä miehet ovat pettyneitä valmiiksi? Ei tule kuuloonkaan, että mies kutsuisi esim luokseen tai näkisi vaivaa. Tai olisi herrasmies kuten nämä opiskeluaikojen deitit, jotka tapasin yleensä yliopiston bileissä
. Kukaan näistä ei ole vielä ainakaan Tinderistä poistunut, joten ilmeisesti kukaan muukaan ei ole kolahtanut.
Onko tämä tyypillistä vai onko mussa vika, josta en tiedä ja kukaan ei myöskään kehtaa kertoa?
Kommentit (88)
Nykyään on tää, kun jonossa on 10 muuta. Ei tartte enää sitoutua, eikä nähdä mihinkään vaivaa. Seksiä saa helposti ja ihmiset etsivät täydellistä Sitä Oikeaa, jota ei kuitenkaan ole olemassakaan, ja vaikka olisikin ja sattuisi sellainen omalle kohdalle, niin se ei näille Tinder-tyypeille riittäisi pitkäksi aikaa.
Vika on siinä, että elämästä on tullut peliä. Näin se on toki aina ollut, mutta nyt se on korostunut mm. teknologian myötä entistä aggressivisemmaksi. Semmoinen aito lähimmäisen rakkaus on katoamassa ja tilalle on tullut kylmä ja itsekeskeinen peli. Vain omilla intresseillä on väliä, viis muista.
Ihmisistä on tullut hahmoja, joita voi mielin määrin swaippailla ja päättää kenen kanssa taas kokeilee vähän aikaa.
Ilmiöstä on tehty jo monen monta sataa tv-ohjelmaa ympäri maailman, jossa haetaan kumppania. Eikö tuo jo kerro mikä on tilanne ja miten tavallisille kansalaisille nauretaan päin naamaa? Heidän elämistään on tullut pelkkää viihdettä.
Seksiä ja aivoja tyhmentävää tosi-tv roskaa on kadut, somet ja telkkarit täynnä. Moraalit ja ihmiskunta rappeutuu, sille on syy. Ei kannata sinne Tinderinkään tunkea sen takia, koska ''kaikki muutkin on siellä''.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei ne vain kehtaa sanoa, ettei kiinnosta tarpeeksi.
Oletettavasti juttelevat kymmenien naisten kanssa ja käyvät treffeillä useiden kanssa.
Eli toisin sanoen ap, anna tinderityypit elävät omassa tinderimaailmassaan. He ovat jo niin kaavoihinsa kangistuneita ja mielensä puuduttaneita tyyppejä, että heillä ei mikään maistu enää miltään. He ovat kuin jotain fleguja zombeja, joilla normaalit ihmissuhteet eivät enää yksinkertaisesti onnistu.
En tiedä ap oletko sinäkin jo liian syvällä tinderisuossa, voi olla. Itse asiassa se on hyvin mahdollista, sillä jo kirjoituksesi ja itsesi esittely on hieman masentavaa luettavaa.
Elävästä elämästä löytää onneksi paljon aitoja ihmisiä, jotka eivät ole pilanneet itseään tinderillä.
Just näin. Mielestäni normaali fiksu ihminen ei käytä Tinderiä. Se on loputon suo, joka pilaa lopulta ihmisen. Eräs tuttavani löysi tinderistä miehen. Seurustelivat 4 vuotta ja saivat lapsenkin. Ero tuli sitten nopeasti ja nyt tuttava on yh. Tämä hänen ex-miehensä on etsinyt jo vuosia tinderistä seuraa ja ikää molemmilla yli 30. Minusta tuo on todella surullinen keissi ihan kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tää, kun jonossa on 10 muuta. Ei tartte enää sitoutua, eikä nähdä mihinkään vaivaa. Seksiä saa helposti ja ihmiset etsivät täydellistä Sitä Oikeaa, jota ei kuitenkaan ole olemassakaan, ja vaikka olisikin ja sattuisi sellainen omalle kohdalle, niin se ei näille Tinder-tyypeille riittäisi pitkäksi aikaa.
Vika on siinä, että elämästä on tullut peliä. Näin se on toki aina ollut, mutta nyt se on korostunut mm. teknologian myötä entistä aggressivisemmaksi. Semmoinen aito lähimmäisen rakkaus on katoamassa ja tilalle on tullut kylmä ja itsekeskeinen peli. Vain omilla intresseillä on väliä, viis muista.
Ihmisistä on tullut hahmoja, joita voi mielin määrin swaippailla ja päättää kenen kanssa taas kokeilee vähän aikaa.Ilmiöstä on tehty jo monen monta sataa tv-ohjelmaa ympäri maailman, jossa haetaan kumppania. Eikö tuo jo kerro mikä on tilanne ja miten tavallisille kansalaisille nauretaan päin naamaa? Heidän elämistään on tullut pelkkää viihdettä.
Seksiä ja aivoja tyhmentävää tosi-tv roskaa on kadut, somet ja telkkarit täynnä. Moraalit ja ihmiskunta rappeutuu, sille on syy. Ei kannata sinne Tinderinkään tunkea sen takia, koska ''kaikki muutkin on siellä''.
Samaa mieltä. En tiedä, että haluasinko itse edes seurustella jonkun tinder lampaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti juttelevat kymmenien naisten kanssa ja käyvät treffeillä useiden kanssa.
Eli toisin sanoen ap, anna tinderityypit elävät omassa tinderimaailmassaan. He ovat jo niin kaavoihinsa kangistuneita ja mielensä puuduttaneita tyyppejä, että heillä ei mikään maistu enää miltään. He ovat kuin jotain fleguja zombeja, joilla normaalit ihmissuhteet eivät enää yksinkertaisesti onnistu.
En tiedä ap oletko sinäkin jo liian syvällä tinderisuossa, voi olla. Itse asiassa se on hyvin mahdollista, sillä jo kirjoituksesi ja itsesi esittely on hieman masentavaa luettavaa.
Elävästä elämästä löytää onneksi paljon aitoja ihmisiä, jotka eivät ole pilanneet itseään tinderillä.
Miten pitkään olet käyttänyt tinderiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama mieltä. Olen katsonut työkavereiden touhuja ja ajatellut samaa. Heille ei riitä mikään, mikään ei tunnu miltään, mikään ei riitä ja aina saattaa olla parempaa odottamassa. Se ei ole normaalia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naimisissa 20 vuotta, mutta lähipiiristä löytyy liikaa varoittavia esimerkkejä. Sinä olet ilmeisesti yksi ruma esimerkki tinderin uhreista. Otan osaa.
"Nyt 40-vuotiaana tämä Tinder-kulttuuri on ihan hanurista. Olen käynyt syksyn aikana noin 15 miehen kanssa deiteillä. Niistä vain kolme on johtanut uuteen tapaamiseen. Nekin ovat olleet lopulta 1-2 yön suhteita, ja miehet eivät ole halunneet sitoutua.
Moni deitti on mennyt oikeasti hyvin. Juttua ja flirttiäkin on riittänyt useiksi tunneiksi. Sitten joko moikka ilman puhetta uusista deiteistä tai tekstailua, joka ei johda mihinkään."
Tinderi on tasokkaile miehillä loistopaikka seksin etsimiseen. Tasokkaat ja parisuhdetta etsivät miehet löytävät parisuhteen livenä, ilman hakuammuntaa jota nettitreffailu on.
"Onko tämä tyypillistä vai onko mussa vika, josta en tiedä ja kukaan ei myöskään kehtaa kertoa?"
Kyllä ja kyllä.
Kyllä, tämä on tyypillistä.
Kyllä, sinussa on vikana se ettet ole samaa tasoa kuin suositut miehet joita tapailet. Jos olisit 10v nuorempi, tilanne voisi olla toinen.
Arvioi itsesi realistisesti uusiksi miesten näkökulmasta ja mieti haluatko laskea rimaa vai olla suosiolla ilman parisuhdetta.
Sori rehellisyys.
Tinderi on muuttanut kaiken, kaikki jotka ovat siellä harrastaa sarjadeittailuja. Liiallinen deittailu on myös kadottanut panostuksen deittailuihin koska on turhaan nähdä vaivaa kun kohta on kuitenkin toiset treffit paremman kanssa, jos ei itsellä niin ainakin deittikumppanilla on.
"Sillä ulkoisista seikoista ei luulisi olevan kyse, kyllä moni tavallinenkin nainen löytää seuraa."
Sinä olet tavallinen nainen.
Nelikymppisenä naisen pitää olla filmitähtitasoa jotta näyttää ei-tavalliselta miesten silmissä.
Jos googlaan kuvia kauniista nelikymppisistä naisista, 90% on silmissäni taviksia tai ihan nättejä.
Jos vaihdan ikähaitarin parikymppisiin, 100% on erittäin kauniita.
Tuossahan se selitys tuli. Kuvittelet olevasi huippulaatua ja treffailet kärkitason miehiä. Et huomioi ikääsi ja luulet hyvin työn olevan naiselle samanlainen valtti kuin miehelle. Kärkitason miehille kelpaa seksi, mutta parisuhteeseen vaaditaan kovempaa tasoa.
Olet itse pinnallinen, ja olit silloinkin kun odotit passiivisena miehen tekevän aloitteen ja hurmaavan. Mutta silloin olit nuori ja lapseton.
Oikeassa olet siinä että ei kukaan enää kaipaa romantiikkaa. Romantiikka on ihmisten mielestä turhanpäiväistä haihattelua ja unelmointia, ajan hukkaa. Nykyään deittailu on ihmisten mielestä silkka käytännön järjestely jolla saa itselle seksiä, puolison, viihdettä, lapsia, seikkailuja, matkoja, jne. Deittikumppanit ovat siis silkkoja välineitä joita käyttämällä itselle saa mitä itse haluaa. Entisaikoina oli paremmin.
Mutta: mainitset sen että miehet eivät tahdo sitoutua kanssasi. En ymmärrä miksi puhut romantiikasta ja sitoutumisesta yhtä aikaa. Minun kokemukseni nuoruuteni romanttisista ajoista on että sitoutuminen on romantiikan kuolema. Siis, naisen kanssa oli viatonta ja hyväntahtoista ja vilpitöntä ja ihanaa siihen asti kunnes sitouduttiin. Sitten naisten pään sisällä jotkin kytkin vinksahti, pimahti oikein totaalisesti, ja naiset muuttuivat aivan kammottaviksi hirviöiksi. Hyvästi kaikki romantiikka ja onnellisuus, tervetuloa aivan karmea orjuutus-kyykytys-vankila.
Eli ei entisaikoinakaan täydellistä ollut. Romantiikkaa oli vain ennen sitoutumista. Mutta nykyään ei romantiikkaa ole missään vaiheessa. Ymmärrän jos vanhat ihmiset ovat sen verran väsyneitä etteivät enää oikein jaksaisi romanttisia leikkejä. Kai nuoret ihmiset ovat aina olleet romanttisempia kuin vanhat. Mutta nykyään vaikuttaa siltä tuon Y-sukupolven kohdalla että heitä ei romantiikka kertakaikkiaan kiinnosta edes ihan nuorina.
Minkälaisia boomerit olivat nuorina? Olivatko he yhtä piittaamattomia, tunteettomia, eivät välittäneet mistään, eivät kaivanneet rakkautta? Oliko romantiikka ainoastaan X-sukupolven juttu? Onko romantiikka ainoastaan masentuneiden luusereiden juttu?
t. Mies, masentunut x-sukupolvelainen
seksuaalinen vapautuminen, feminismi ja viimeisen naulan arkkuun löi kýrpäkàrúsèllı. kas siinä kadonneen romantiikan yhtälö
Tavismiehenä joka yrittää etsiä netissä parisuhdetta koen tilanteen melko mahdottomaksi.
Treffejä ehtinyt kertyä parissa vuodessa yli 55 ja ei ole tunteet koskaan molemminpuolisia.
Sarjadeittailuksi menee väkisinkin kun kenellekään ok-tasoiselle naiselle ei kelpaa vaikka esim tänäkin vuonna olen päässyt 2.treffeille kaikkien naisten kanssa jotka olen tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naimisissa 20 vuotta, mutta lähipiiristä löytyy liikaa varoittavia esimerkkejä. Sinä olet ilmeisesti yksi ruma esimerkki tinderin uhreista. Otan osaa.
Niinpä niin. Olet aivan revetä raivosta tinderiä ja sen käyttäjiä kohtaan vaikka sinulla ei ole kerta kaikkiaan MITÄÄN kokemusta koko sovelluksesta. Silti rähjäät miten tietynlaiset ihmiset ovat ihan "pilalla" vaikka et tosiaan heidän elämäänsä tunne.
Minuakin nimittelet "rumaksi esimerkiksi" siksi että kysyin, kauanko olet käyttänyt tinderiä. En sanonut mitään muuta. Silti hyökkäät kimppuuni. Sinulla on pahoja ongelmia jotka eivät liity mitenkään tinderiin.
En ole kyseistä sovellusta ikinä käyttänyt ja naimisissa minäkin.
Lue nyt oikeasti tuo törkeä haukkumisviestisi ja mieti vähän, mistä noin hirveä viha tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehenä joka yrittää etsiä netissä parisuhdetta koen tilanteen melko mahdottomaksi.
Treffejä ehtinyt kertyä parissa vuodessa yli 55 ja ei ole tunteet koskaan molemminpuolisia.
Sarjadeittailuksi menee väkisinkin kun kenellekään ok-tasoiselle naiselle ei kelpaa vaikka esim tänäkin vuonna olen päässyt 2.treffeille kaikkien naisten kanssa jotka olen tavannut.
Miksi määrittelet olevasi tavis? Minusta 55 epäonnistumista on kyllä keskimääräistä paljon huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaudut näille miehille? Mulla on tietynlainen plan naiselle.
1. Ensitapaaminen yleensä jossain rauhallisessa kuppilassa tai kahvilassa. Halaus mahdollinen treffien päätteeksi ehkä suutelu jos on kemiaa.
2. Toinentapaaminen, yleensä esim rauhallinen kävely jossain luonnossa missä pysähdytään keskustelemaan johonkin mukavaan paikkaan.
3. Yhteinenilta esim ruuanlaittoa ja elokuvan katsomista. Ei seksiä.
Missään vaiheessa en meinaa alentua ruinaamaan seksiä, koska se on alentavaa minulle.
Musta tuntuu että valitsen tietynlaisia miehiä treffeille kanssasi.
Miten olet ajatellut järjestää tilaisuuden, jossa valitset ap:lle treffikumppaneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Olet aivan revetä raivosta tinderiä ja sen käyttäjiä kohtaan vaikka sinulla ei ole kerta kaikkiaan MITÄÄN kokemusta koko sovelluksesta. Silti rähjäät miten tietynlaiset ihmiset ovat ihan "pilalla" vaikka et tosiaan heidän elämäänsä tunne.
Minuakin nimittelet "rumaksi esimerkiksi" siksi että kysyin, kauanko olet käyttänyt tinderiä. En sanonut mitään muuta. Silti hyökkäät kimppuuni. Sinulla on pahoja ongelmia jotka eivät liity mitenkään tinderiin.
Lue nyt oikeasti tuo törkeä haukkumisviestisi ja mieti vähän, mistä noin hirveä viha tulee.
Voi sinua ressukkaa!! 😄 Otahan lääkkeesi ja rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua ressukkaa!! 😄 Otahan lääkkeesi ja rauhoitu.
Et sitten muuta keksinyt? Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen naiset osasivat vaatia romantiikkaa, nykyään annetaan ensimmäisillä treffeillä. Miksi mies ottaisi tästä hyödyksi? Muutenkin, en kiinnostuisi naisesta joka antaa liian helposti. Antaa hänestä halvan kuvan.
Suurin ongelma tässä on se, että ne deitit eivät johda mihinkään. Ei seksiin, ei toisille treffeille. Ehkä olen liian ”valmis paketti” kun on esim. työasiat ja koti kunnossa. En ole rikki henkisesti. Laiteaudun deiteille ja pukeudun naisellisesti, mutta tyylikkäästi. Usein tulen suoraan töistä, joten päällä esim. mekko.
Miksi miehet esittävät deiteillä kiinnostunutta ja sitten radiohiljaisuus? Deitit saattavat hyvinkin kestää koko illan, 18-24 tms. Jos ei kiinnosta, niin miksi hukkaavat aikaa.
Olet tylsä, olet koppava ja täynnä itseäsi, olet liian ulkonäkökeskeinen hienohelmainen minäminä -tyyppi, jota ei voi edes kuvitella elämään arkea "tyylikkyytensä" kanssa. Olet ihan ok yhdeksi illaksi, mutta kun mies on nukkunut yön yli treffien jälkeen, niin he tajuavat, että et vastaa ollenkaan heidän ajatuksiaan ja toiveitaan ihanasta naisystävästä. Miehet eivät osaa kuvitella arkeaan ja elämäänsä sinun kanssasi. He eivät usko, että sinulla olisi heille mitään enempää annettavaa kuin yhden illan ajan ja että miehellä olisi itsellään sinulle enää mitään sellaista, jota vaadit.
Johtuuko se siitä, että kälätät kaiken heti vai siitä, että et kerro itsestäsi mitään? Vai siitä, että et yritä edes tutustua mieheen ja ole kiinnostunut hänen ajatuksistaan vai sitten se, että yrität liikaa tutustua ja utelet asioita, joista toinen ei ole valmis vielä puhumaan mitään? Joka tapauksessa sinusta jää miehille paha maku suuhun ja yhteydenpito loppuu.
Olipas hurja tylytys, huhhuh!
Vaikka edellisessä olisikin totuuden siementä, sen kirjoittaja ei ymmärrä, että on paljon ihmisiä (yleensä hyvätuloisia, kouluttautuneita, itseensä luottavia), joille se kuuluisa 'arki' eli tavallinen elämä on erilaista kuin duunari/wt-pariskunnalla.
Tyylikkäitä (☺️😁) ollaan kotonakin ja pöytä katetaan kauniisti päivällistä varten.
Joten jos ap on _näitä_ ihmisiä, tapaamansa miehet ovat olleet alempaa luokkaa tavoiltaan ja odotuksiltaan. He ymmärtävät loppupeleissäitsekin, ettei heissä ole substanssia, joka yltäisi ap:n (oletettuun) elämäntyyliin.
Joku laatutietoinen golfaava tj voisi olla ap:stä kiinnostunut. 😉
Minulla on myös taso-ongelma tarjolla olevien miesten kanssa. Erilainen kuin ap:llä, kyllä, mutta yhtä mahdoton löytää sopivaa kumppania. Tinderistä en edes etsi, 'minun mieheni' ei ikimaailmassa käyttäisi sitä.
Onko Tinderin myötä tullut tämä vänkääminen siitä, kuka maksaa kahvit treffeillä? Tämä kuulostaa jotenkin tosi vieraalta. Itse olen ollut sinkku viimeksi 90-luvun lopulla ja kun olin menossa ensimmäistä kertaa nykyisen mieheni kanssa ulos, kävimme ihan syömässä tyyliin alkuruoka, pääruoka, jälkiruoka, ja juomat päälle. Mies maksoi eikä asiasta käyty edes keskustelua.
Onko tämä jatkuva ventovieraiden ihmisten kanssa treffailu johtanut siihen, ettei ole edes kahvikupillista varaa tarjota, saati päivällistä? Jotenkin pidän sitä vanhaa systeemiä parempana, jossa tutustuttiin ensin ja ekojen treffien aikana selvisi sitten aletaanko seurustella vai ei. Nykyisin on tullut joku hämärä amerikkalaistyylinen tapailuvaihe, jossa tapaillaan useampia ihmisiä samaan aikaan ja seksikumppaneitakin saattaa olla kierrossa useampia kerrallaan. En vain pysty ymmärtämään miten tällaisen prosessin kautta voisi löytää itselleen kumppanin, jonka kanssa perustetaan perhe ja ollaan yhdessä happily ever after. Vai onko se nykyisin edes tavoitteena?