Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nyt se on varmaan tv lupatarkastaja!" ja muita juttuja jotka eivät aukene nuoremmalle sukupolvelle

Vierailija
13.12.2019 |

Jos ovikello soi emmekä odota ketään, vitsaillaan miehen kanssa että siellä on lupatarkastaja, telkka piiloon! Jälkikasvu ei ymmärrä.

Kommentit (1826)

Vierailija
1521/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pleikkari ykkösen ja kakkosen muistikortit tallennusvälineenä ovat historian havinaa.

Onko peleissä vielä erillistä menua, johon pitää mennä tallentamaan edistyminen ettei ole automaattista tallennusta?

Vierailija
1522/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan nimeltä joku Pen service, missä hain minäkin kirjeenvaihtokavereita ulkomailta. Monta ehti olla, yhteen voisin olla edelleen yhteyksissä. Kirjoiteltiin kuukausien taukoja pitäen mutta kuitenkin sitä jatkui pitkälle nuoruusaikuisuuteen. Näen vieläkin unia että postilaatikossa on häneltä tullut kirje:D Ihania unia mutta harmi kun en ehdi lukea ennen heräämistä. Hän oli minulle suuri ihastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarilupatarkastajista liikkui villejä huhuja. Heillä oli kuulemma laitteita josta näkevät jo kerrostalon pihalla että missä huushollissa on telkkari. Tai sitten tsekkasivat  ikkunoista telkkarin paljastavia  välähdyksiä. Itselläkin oli silloinen asunto sellainen että viereiseltä kalliolta pystyi näkemään mun telkkarin. Pelkäsin usein että siellä kalliolla se tarkastaja kiipeilee  kyttäämässä. Olisi kai  ollut helpompaa hankkia se lupa mutta rahat olivat todella vähissä.

Siihen aikaan telkkari oli tosi tärkeä, suorastaan välttämättömyys. Nykypäivänä en hankkisi lupaa, kun en sitä juurikaan katsele. 

Vierailija
1524/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinkopissa voi kuunnella "viikon iskelmät". Numero oli 022.

Tuohon olen liian nuori, mutta musiikkipuhelimen viikon listaa joskus kotona kuuntelin, kun vanhemmat olivat poissa. Muuten olisi tullut satikutia, tosin vain verbaalisesti. 😁 Neiti Aikaa ja säätiedotustakin joskus kuuntelin.

Kun puhelimen raha-aukkoon laittoi kamman ja löi nyrkillä koneen kylkeen juuri kun puhelu yhdistyi sai kuunnella niin pitkään kuin halusi ilman rahaa.

Se oli 70-luvun hakkerointia.

Toi muuten olikin jo 60 -luvulla. Ja sitten 80 -luvulle:

TTV lähetti kaapelissa viikonloppuöisin ohjelmia joita varten piti itse rakentaa salauksenpurkulaite.

Vierailija
1525/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin ei ollut auki kuin R-kioskit, eikä myöhään nekään !

Vierailija
1526/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten sävellahja 22001 :)

Juontajana joko Jake Nyman tai Liisa Lääveri, myöhemmin myös Kikka Pohjaväre. Nuo muistan, oliko vielä muita? Jakeen se tietysti eniten henkilöityi, hän oli se Mr Nuorten Sävellahja.

Pitikö Jake Nyman musiikkiohjelmaa, Purkkaa ja jytää? Tälläinen oli joskus, samoin Kevyesti keskellä päivää. Mankalla nauhoitettiin itse ja piti hyssytellä muita, ettei tulisi mitään ylimääräistä kasetille. Meilläkin kuului haarukoiden kilinää äidin kattaessa pöytää ja vanhempieni äänet. Harmi näin kun ovat jo kuolleet, olisi ollut nostalgista kuulla ääniään, me kun emme videoineet toisiamme, emmekä mitään muutakaan.

Sunnuntaisin Levyraati, kuuli ja näki videolta uusimpia ulkomaalaisia hittejä, lisänä kotimaisia. Siellä eka kerran näin nuoren Michael Jacksonin ja en saanut unta seuraavana yönä, oli niin jotain uutta ja ihanaa. Tilasin kasetin tulemaan. Oli vielä silloin mustaihoinen, leveänenäinen ja WOW, tanssi seksikkäästi täyskimaltelevassa housupuvussa.

Vierailija
1527/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykääs lapsiltanne mikä on vappumarssi, voi mennä ihmetyksen jalka hämmästyksen suuhun.

Marssit vain lisääntyi. aluksi oli kait demareilla ja kommunisteilla marssit, sitten kommunistit jakautui kahteen kolmeen porukkaan, myös maolaisiin. Mukaan tuli Kepu puhetilaisuudella ja vielä myöhemmin Kokoomuskin piti puhetilaisuutensa. Mihinkähän on marssit hävinneet vapusta? Itsenäisyyspäivänä niitä nykyään on.

Vappupäivänä oli tärkeää vappulounas. Iltauutisiin kuvausryhmä oli kuvannut Tähtitorninmäellä, Kalastajatorpalla ja Kappelissa. Joku perhe oli kustakin valittu haastateltavaksi ja keltainen yo-lakki päässä öristiin: me juhlitaan joka Vappu, tänään varataan pöytä ensi vapuksi. Tää on hauskaa, ööööö.

Vierailija
1528/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinkopissa voi kuunnella "viikon iskelmät". Numero oli 022.

Tuohon olen liian nuori, mutta musiikkipuhelimen viikon listaa joskus kotona kuuntelin, kun vanhemmat olivat poissa. Muuten olisi tullut satikutia, tosin vain verbaalisesti. 😁 Neiti Aikaa ja säätiedotustakin joskus kuuntelin.

Kun puhelimen raha-aukkoon laittoi kamman ja löi nyrkillä koneen kylkeen juuri kun puhelu yhdistyi sai kuunnella niin pitkään kuin halusi ilman rahaa.

Se oli 70-luvun hakkerointia.

Toinen kikka oli laittaa kolikko puheluriin ja yhdistää se puhelimen runkoon.

Vierailija
1529/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku vielä ns. puolinopeusvideot, joilla tavalliselle VHS-kasetille sai mahtumaan tuplasti enemmän ohjelmaa. On ko. laitet edelleen tallessa.

Vierailija
1530/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pomo oli raivonnut pää punaisena, kun joku oli soittanut kaukopuhelun Tampereelle.

Vierailija
1531/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelataan jassoa. Aina lopuksi peliä kuului pamauttaa nyrkillä.

Vierailija
1532/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskaltanut juoda appelsiinin makuisia tetratrippejä koska uskoin sen olevan tomaattimehua pakkauksessa olevan kuvan takia.

Vierailija
1533/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pleikkari ykkösen ja kakkosen muistikortit tallennusvälineenä ovat historian havinaa.

Onko peleissä vielä erillistä menua, johon pitää mennä tallentamaan edistyminen ettei ole automaattista tallennusta?

On. Olen varmaan sitten "boomeri" mutta vaikka automaattitallennus olisikin käytössä, niin tallennan pelin silti vielä valikosta.

Vierailija
1534/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelin aikoina ei tiennyt koskaan  kuka soittaa. Veljelläni oli oma rasittava  tapa suoriutua tästä. Hän pyysi usein minua  vastaamaan ja evästi pitkällä litanialla kelle tyttöystävälle  hän oli tavattavissa ja kelle taas ei. Ja kelle taas piti sanoa joku viesti. Minä taas ihan kiusallani sekoitin joskus nimet. Sitten seurasin huvikseni kuinka veli änkkäsi puhelimessa naama punaisena. 

Vierailija
1535/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1980   ja 2006 syntynyt tyttöni ei tykkää yhtään kun  käytän ilmaisuja kuten  venttaa ja revippä siitä. Kerran tyttö jätti minut keskellä HenkkaMaukkaa koska olin kuulemma niin nolo  sanoessani tsiikaa näitä, huutelin sitten perään että Ada venttaa :D 

Käsittääkseni stadin slangi ei ole mikään menneisyyden juttu, eikä tsiigaaminen ja venttaaminen ole mihinkään kadonnut.

Vierailija
1536/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on melko hauska, jos sen ymmärtää ilman "tulkkailukuvausta".

Lapsi katseli kotonaan seinäkelloa. Äiti kysyi, jotta opetteletko tietämään paljonko kello on.

Lapsi vastasi, jotta en, ihmettelen vaan, mikä sillä on niin hauskaa, jotta se aina jaksaa heiluttaa häntäänsä.

Sitten se kuvailutulkkaus:

Kyseessä on seinäkello,  jonka alaosassa riippuu heiluri. Lapsi katseli heilurin liikettä ja muisti, että koira on silloin iloinen, kun se heiluttaa häntäänsä. Siispä kellokin heiluttaa häntäänsä.....

Vierailija
1537/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla ei saanut soittaa musaa eikä tanssia ravintelissa pääsiäisenä !

Vierailija
1538/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyramidin muotoisia Trip-mehupakkauksia ei muista kukaan.

Jep ja värikäs  Trip-lippis oli kova sana !

Vierailija
1539/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankapuhelin aikoina ei tiennyt koskaan  kuka soittaa.

Vierailija
1540/1826 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetutkiskelun aakkoset tuli opeteltua Anttilan katalogin naisten alusvaatesivuilta !