Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä on seksiä vakiintuneessa parisuhteessa?

Vierailija
11.12.2019 |

Meillä on jatkuvasti nyt riitoja tämän asian takia. Itken varmaan joka toinen päivä. Olemme olleet yhdessä 3 vuotta ja noin vuosi sitten mies otti asian esille ensimmäisen kerran ja sanoi, että meillä on nykyään liian vähän seksiä hänen mielestään. Tämä tuli minulle ihan puskista, koska en ollut kiinnittänyt asiaan itse mitään huomiota.

Nyt viimeisin vuosi on ollut sitä, että mietin aihetta oikeastaan koko ajan. Seksi on vähentynyt entisestään, koska minua ei yksinkertaisesti huvita. Mies on etäinen ja sulkeutuneempi päivä päivältä. En tiedä mitä tehdä.

Harrastimme seksiä suhteen alussa, ensimmäiset 6kk varmaan n. 4 kertaa viikossa. Sen jälkeen ehkä kerran viikossa. Nyt viimeisin vuosi on sujunut niin, että ehkä kerran kuussa jotain seksin kaltaista tapahtuu. Haluni ovat vain menneet, eikä kyse ole siitä, etten rakastaisi miestäni. Rakastan häntä ihan hirveästi, mutta seksi ei edes tule mieleeni, paitsi sitten, kun siitä tulee taas uusi riita muutaman viikon välein ja väliajan stressaan asiaa itsekseni.

Ajattelin, että tahdin hidastuminen on normaalia, kun suhde etenee. Mieheni selvästi kuitenkin kärsii tästä, emmekä osaa puhua aiheesta ainakaan mitenkään fiksusti. Mies on vihainen, minä olen ahdistunut.

Paljonko muilla on seksiä pitkissä parisuhteissa? Onko minussa jotain vikaa?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huolestuttavaa, jos 3 vuotta pitkä suhde ja seksiä on enää kerran kuussa, jos sitäkään. Onko sulla huolia, stressiä, masennusta?

Ei ole mitään huolia, enkä ole vaihtanut ehkäisyä tai muutakaan, mitä googlatessani löysin selittäviksi tekijöiksi. Minulla on kuparikierukka, eli ei johdu mistään hormonaalisesta ehkäisystäkään.

Ainoa huoli ja stressi on siis minun haluttomuuteni, ja tuntuu nykyään jo, että kaikki pyörii vain sen ympärillä.

AP

Nautitko seksistä silloin kun sitä on? Tietysti nyt huoli ja stressi seksin harrastamisesta varmasti voi vaikuttaa siihenkin, mutta miten ennen kuin mies mainitsi asiasta?

Nautin kyllä. Seksiä harrastamme ainoastaan silloin, kun minä nimenomaan olen sille avoin ja silloin se on ollut ihan nautinnollista. Suhteen alussa oli paljon spontaanimman oloista kiihotusta omalla kohdallani, ja se on hiljalleen jäänyt sitten pois. Tuntuu, etten vain kiihotu tai koe tarvetta seksiin. Olen ollut suhteessa tyytyväinen koko ajan seksistä riippumatta.

En oikeastaan miettinyt koko asiaa pahemmin ennen kuin mieheni siitä puhui.

AP

No mutta. Rakkaudesta voi tehdä kaikenlaista vaikkei niin kamalasti aina huvittaisikaan, mm. harrastaa seksiä puolisonsa kanssa.

Kokeile edes! Päätät et vaikka kahden kuukauden ajan suostut mukisematta. Jos sen jälkeen olet kuolemaisillasi, niin joko terapiaa tai terapiaa ja ero. Saattaa olla, että huomaatkin, että eihän se niin kauheaa ollutkaan, ja teit miehesi tosi onnelliseksi. Se tarkoittaa, että hänkin tekee sinut helpommin onnelliseksi =)

Vierailija
62/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vähän, noin 4 kertaa viimeisen vuoden aikana, aiemmin sentään pari kertaa kuukaudessa ja suhteen alussa useinkin. En ole tyytyväinen, mutta näillä näkymin tilanteeseen ei ilmeisesti ole luvassa parannusta. Itselleni tilanne aiheuttaa turhautumisen, vihankin tunteita ajoittain ja miehelle puolestaan ahdistusta, mutta asiasta on vaikea saada aikaan keskustelua. Olen miettinyt eroa tai sivusuhdetta, mutta ensimmäinen tuntuu jotenkin pikkumaiselta ajatukselta ja jälkimmäiseen taas en usko kykeneväni. Parisuhteessa yli 5 vuotta.

Ero ja sivusuhde, siinä vaihtoehtosi? Mites olis vaikka kekustelu tai terapia?

Ihmettelen kyllä, miten nykyajan ihmiset on ihan sekaisin. Ei seksiä eikä myöskään kommunikointia. Olen todella pahoillani, että tähän on menty. Normaalit asiat on muodostuneet ihme ongelmaksi.

N52 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä om seksiä kerran viikossa. Lomilla 2-3 kertaa viikossa. Ja se on hyvää. Joskus kaipaisin sen toisenkin kerran viikossa, mutta nyt ainakin ehtii kunnon kiima (Vaimolla on kroppa kunnossa eikä itselläkään se ole repsahtanut) ja naisen kaipuu nousemaan viikon odotuksella. Vaimoni tekee yleensä aloitteen, koska hänen ajatuksia on vaikea saada kääntymään arjesta seksiin yhtäkkiä. Olemme olleet yhdessä 32 v.  M52, N54

Vierailija
64/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähenevissä määrin enää 2 kertaa viikossa entisen 5-6 kerran jälkeen. Syy: mies ei jaksa/halua/paikat särkee/tulee hybä televisio ohjelma. Tumputtaa tosin päivittäin mutta seksi kanssani ei nappaa. Syö itsetuntoani todella pahasti. Niksi en enää kelpaa? Seksi on ihan uomissaan ja itse kaipaisin vaihtelua mutta miestä ei jaksa kiinostaa.yhdessä yli 10 vuotta. Mies 51 nainen 38

Vierailija
65/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suhdetta takana 5 vuotta. Tilanne sama kuin aloittajalla, paitsi emme riitele.

Omassa päässä olen päättänyt jotta kevääseen asti on aikaa naisella, sen jälkeen hommaan seksin muualta. Pari kaveria käy maksullisilla ja sinne aion itsekkin sijoittaa.

M37

Vierailija
66/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vieraisiin niin ei tarvitse sinun kärvistellä.

Ei se mikään ihme ole, jos mies on etäinen tuossa tilanteessa.

Jos vaikka yrittäisit hakea apua haluttomuuteesi.

En pysty mitenkään kuvittelemaan avointa suhdetta, että mies harrastaisi seksiä muiden naisten kanssa. Ajatuskin aiheuttaa pahoinvointia.

Millaista apua suosittelisit? Terapia tms?

AP

Sinä et halua seksiä, joten vaadit myös selibaattia mieheltäsi. Kiva hei! Hanki vaikka maksullinen lahjaksi.

Käy jollain seksuaalineuvojalla tai terapeutilla vaikka alkuun. Osannee ohjata eteenpäin.

Vierailija
67/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin erilainen seksin määrän tarve johtaa auttamattomasti lopulta eroon. Kysymys on vain siitä kumpi on rohkeampi ja rakastaa niin paljon että ottaa asian esille. Vähemmän haluava voi osoittaa rakkautensa päästämällä toisen menemään. Jatkuva torjutuksi tuleminen ja seksin puute syö ketä vain sisältä päin. Puhukaa ja jos ei auta päästäkää menemään.

Vierailija
68/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa enemmän. Nyt 2 krt / vko. Yhdessä 52 vuotta.

Vierailija
69/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 2 kertaa viikossa, joskus jopa 4. naimisissa oltu 40 v M70 N60 hyvin pelittää tosin joskus viegran avulla.

Vierailija
70/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikaisemmin 1-3krt kuukaudessa mutta nyt ison aviokriisin myötä panemista on melkein joka päivä.

Ns seksuaalinen kipinä löytyi aika yllättäen vaikka itsekin olin jo aika varma että näin 15v jälkeen avioliitto olisi ollut siinä. Nyt molemmat haluaa toisiaan jatkuvasti. Eikä haittaa yhtään :)

Vierailija
71/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan kerran viikossa. Yleensä harvemmin. Olen alkanut miettiä eroa tai sivusuhdetta, kun vaimon mielestä tahti on juuri hyvä. Ilmeisesti tähtäimessä on seksielämän lopettaminen parin vuoden sisällä.

Olisitko todella valmis pettämään vaimoasi seksin takia? 

AP

Voisi olla hyvä ratkaisu, jos sillä pelastuu avioliitto.

Vierailija
72/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli aikaisemmin 1-3krt kuukaudessa mutta nyt ison aviokriisin myötä panemista on melkein joka päivä.

Ns seksuaalinen kipinä löytyi aika yllättäen vaikka itsekin olin jo aika varma että näin 15v jälkeen avioliitto olisi ollut siinä. Nyt molemmat haluaa toisiaan jatkuvasti. Eikä haittaa yhtään :)

Sitä olen aina ajatellutkin, että naiset kaipaavat draamaa, että halu pysyisi yllä. Jos kohtelee tasaisen hyvin, alkaa alamäki.

Vierailija
73/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tää mun mies täällä kirjoittelemassa? N37v

Vierailija
74/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v yhdessä. Seksiä viimeksi 2017.että ei kovin usein.

m44

Vierailija
75/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan kerran viikossa. Yleensä harvemmin. Olen alkanut miettiä eroa tai sivusuhdetta, kun vaimon mielestä tahti on juuri hyvä. Ilmeisesti tähtäimessä on seksielämän lopettaminen parin vuoden sisällä.

AP

Ohis,

mutta minkä muunkaan syyn takia? Seksi voi olla yhtä tärkeää kuin läheisyys esim sulle.

Vierailija
76/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ohis,

mutta minkä muunkaan syyn takia? Seksi voi olla yhtä tärkeää kuin läheisyys esim sulle.

En ole koskaan pettänyt, mutta enpä minäkään keksi kovin monta muuta syytä pettämiselle kuin seksin ja läheisyyden vähyys tai puute. Tietysti myös vaihtelunhalu, mutta sitä kasvattaa erityisesti se, ettei ole mitään vaihtelua ja vastakaikua kotona. Toivottavasti aloittajan mies ei petä, mutta ei kuulosta hyvältä, että seksiä on 3 v kohtalaisen stressittömän yhdessäolon jälkeen noin vähän. Jos aloittaja ei olisikaan estoinen vaan ainoastaan matalalibidoinen niin teidän on silloin vaikea vastata toistenne tarpeisiin ja toiveisiin. Estoista eli haluamiensa asioiden peloista sentään voi päästä eroon. En itse olisi varmasti jatkanut suhdetta mieheni kanssa pidemmälle jos seksi olisi loppunut tuossa vaiheessa.

Vierailija
77/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tää mun mies täällä kirjoittelemassa? N37v

Hetken mietin olisitko ollut vaimoni, mutta hän onkin pari vuotta vanhempi ;)

Hyvä kuulla jos muille on käynyt yhtä hyvin kuin meille. Se on kumma miten se kadotettu kipinä voikin löytyä vielä silloin kun luulee että kaikki on menetetty. Seksi on nyt parempaa kuin on koskaan ollut ja molemmat puhuvat ensimmäisen kerran avoimesti haluistaan.

Vierailija
78/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 4krt/vko, vielä viime vuonna 2krt/vko. Nyt puolisen vuotta saanut lähinnä säälistä (se tosin käy koska vaan), mutta vaimoa ei kiinnosta yhtään. Päivät on täysiä ja pitkiä töiden ja lasten takia, vapaa-aikaa ei ole olemassakaan. Mistään ei kuulemma voi hidastaa, niin kaippa sitä sitten ollaan joku vuosi ilman. Saapa nähdä miten tässä käy, 10v yhdessä mennyt kuitenkin jo kivasti. Oma optimi olisi varmaan tuo 4krt/vko, ja vaikka kymmenen kertaa päivässäkin kävisi.

Vierailija
79/79 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen aina ajatellutkin, että naiset kaipaavat draamaa, että halu pysyisi yllä. Jos kohtelee tasaisen hyvin, alkaa alamäki.

Tälläinen käsitys itsellekin tullut. Pitänyt välillä nostaa kissa pöydälle ja ärähtää. Näin juuri viimeksi kun alkoi välit mennä 2 viikkoon, eikä sittenkään vaimo näyttänyt haluja. Nyt on ollut seksiä jo 2 kertaa viikon sisään ja vaimo muutenkin kehrännyt paremmmin. Ilmeisesti miesten pitää välillä näyttää kovistelulla että haluaa vaimoa tosissaan. Yhteiseloa yli 40v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä