Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä on seksiä vakiintuneessa parisuhteessa?

Vierailija
11.12.2019 |

Meillä on jatkuvasti nyt riitoja tämän asian takia. Itken varmaan joka toinen päivä. Olemme olleet yhdessä 3 vuotta ja noin vuosi sitten mies otti asian esille ensimmäisen kerran ja sanoi, että meillä on nykyään liian vähän seksiä hänen mielestään. Tämä tuli minulle ihan puskista, koska en ollut kiinnittänyt asiaan itse mitään huomiota.

Nyt viimeisin vuosi on ollut sitä, että mietin aihetta oikeastaan koko ajan. Seksi on vähentynyt entisestään, koska minua ei yksinkertaisesti huvita. Mies on etäinen ja sulkeutuneempi päivä päivältä. En tiedä mitä tehdä.

Harrastimme seksiä suhteen alussa, ensimmäiset 6kk varmaan n. 4 kertaa viikossa. Sen jälkeen ehkä kerran viikossa. Nyt viimeisin vuosi on sujunut niin, että ehkä kerran kuussa jotain seksin kaltaista tapahtuu. Haluni ovat vain menneet, eikä kyse ole siitä, etten rakastaisi miestäni. Rakastan häntä ihan hirveästi, mutta seksi ei edes tule mieleeni, paitsi sitten, kun siitä tulee taas uusi riita muutaman viikon välein ja väliajan stressaan asiaa itsekseni.

Ajattelin, että tahdin hidastuminen on normaalia, kun suhde etenee. Mieheni selvästi kuitenkin kärsii tästä, emmekä osaa puhua aiheesta ainakaan mitenkään fiksusti. Mies on vihainen, minä olen ahdistunut.

Paljonko muilla on seksiä pitkissä parisuhteissa? Onko minussa jotain vikaa?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vähän, noin 4 kertaa viimeisen vuoden aikana, aiemmin sentään pari kertaa kuukaudessa ja suhteen alussa useinkin. En ole tyytyväinen, mutta näillä näkymin tilanteeseen ei ilmeisesti ole luvassa parannusta. Itselleni tilanne aiheuttaa turhautumisen, vihankin tunteita ajoittain ja miehelle puolestaan ahdistusta, mutta asiasta on vaikea saada aikaan keskustelua. Olen miettinyt eroa tai sivusuhdetta, mutta ensimmäinen tuntuu jotenkin pikkumaiselta ajatukselta ja jälkimmäiseen taas en usko kykeneväni. Parisuhteessa yli 5 vuotta.

Vierailija
42/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihotutko miehestäsi ylipäätänsä? Masturboitko koskaan? Oletko ikinä ollut itseksesi seksuaalinen olento? Onko sinulla fantasioita, leluja, ..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huolestuttavaa, jos 3 vuotta pitkä suhde ja seksiä on enää kerran kuussa, jos sitäkään. Onko sulla huolia, stressiä, masennusta?

Ei ole mitään huolia, enkä ole vaihtanut ehkäisyä tai muutakaan, mitä googlatessani löysin selittäviksi tekijöiksi. Minulla on kuparikierukka, eli ei johdu mistään hormonaalisesta ehkäisystäkään.

Ainoa huoli ja stressi on siis minun haluttomuuteni, ja tuntuu nykyään jo, että kaikki pyörii vain sen ympärillä.

AP

Nautitko seksistä silloin kun sitä on? Tietysti nyt huoli ja stressi seksin harrastamisesta varmasti voi vaikuttaa siihenkin, mutta miten ennen kuin mies mainitsi asiasta?

Nautin kyllä. Seksiä harrastamme ainoastaan silloin, kun minä nimenomaan olen sille avoin ja silloin se on ollut ihan nautinnollista. Suhteen alussa oli paljon spontaanimman oloista kiihotusta omalla kohdallani, ja se on hiljalleen jäänyt sitten pois. Tuntuu, etten vain kiihotu tai koe tarvetta seksiin. Olen ollut suhteessa tyytyväinen koko ajan seksistä riippumatta.

En oikeastaan miettinyt koko asiaa pahemmin ennen kuin mieheni siitä puhui.

AP

Saatko orgasmin/orgasmeja ylipäätänsä?

Vierailija
44/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä 7 vuotta ja miehen halut ovat menneet. Ne ovat hiipuneet pikkuhiljaa. Nyt on ollut n 2 kk viime kerrasta. Olen ottanut asian esiin monesti, mutta tämä on se suunta näköjään. Hetkeksi on tullut pieni väkinäinen parannus ja sitten taas jäänyt. Olen alkanut haaveilla muista miehistä viime aikoina. Minusta muutama kerta viikossa olisi ihanteellista.

N46

Vierailija
45/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama tilanne. 4 vuotta yhdessä. Ollaan nyt jumitettu tässä tilanteessa muutama kuukausi, mies uhkasi erolla jo ajat sitten. Itseä inhottaa ajatuskin seksistä. En osaa valitettavasti auttaa.

Vierailija
46/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet yhdessä 7 vuotta ja miehen halut ovat menneet. Ne ovat hiipuneet pikkuhiljaa. Nyt on ollut n 2 kk viime kerrasta. Olen ottanut asian esiin monesti, mutta tämä on se suunta näköjään. Hetkeksi on tullut pieni väkinäinen parannus ja sitten taas jäänyt. Olen alkanut haaveilla muista miehistä viime aikoina. Minusta muutama kerta viikossa olisi ihanteellista.

N46

Pyydä miestä mittauttamaan testosteroniarvonsa. Jos hänkin on siis 40v tienoilla.

Vierailija
47/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huolestuttavaa, jos 3 vuotta pitkä suhde ja seksiä on enää kerran kuussa, jos sitäkään. Onko sulla huolia, stressiä, masennusta?

Ei ole mitään huolia, enkä ole vaihtanut ehkäisyä tai muutakaan, mitä googlatessani löysin selittäviksi tekijöiksi. Minulla on kuparikierukka, eli ei johdu mistään hormonaalisesta ehkäisystäkään.

Ainoa huoli ja stressi on siis minun haluttomuuteni, ja tuntuu nykyään jo, että kaikki pyörii vain sen ympärillä.

AP

Nautitko seksistä silloin kun sitä on? Tietysti nyt huoli ja stressi seksin harrastamisesta varmasti voi vaikuttaa siihenkin, mutta miten ennen kuin mies mainitsi asiasta?

Nautin kyllä. Seksiä harrastamme ainoastaan silloin, kun minä nimenomaan olen sille avoin ja silloin se on ollut ihan nautinnollista. Suhteen alussa oli paljon spontaanimman oloista kiihotusta omalla kohdallani, ja se on hiljalleen jäänyt sitten pois. Tuntuu, etten vain kiihotu tai koe tarvetta seksiin. Olen ollut suhteessa tyytyväinen koko ajan seksistä riippumatta.

AP

En kovin usein. Masturbointi ei tunnu miltään, ei ole koskaan tuntunut enkä siksi ole sitä oikein ikinä harrastanut. Suhteen alussa sain puolen vuoden jälkeen ensimmäisen kerran orgasmin, ja se olikin ihanaa aikaa, mutta en nyt ole varmaan vuoteen ainakaan saanut tai se ollut lähelläkään. Olen miehen kanssa saaut orgasmeja ainoastaan todella pitkän nuolemisen seurauksena, yleensä siihen on mennyt ainakin tunti. 

Ja mies on aina kyllä yrittänyt parhaansa, en vain tule kovinkaan helposti :s

AP

Vierailija
48/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

En kovin usein. Masturbointi ei tunnu miltään, ei ole koskaan tuntunut enkä siksi ole sitä oikein ikinä harrastanut. Suhteen alussa sain puolen vuoden jälkeen ensimmäisen kerran orgasmin, ja se olikin ihanaa aikaa, mutta en nyt ole varmaan vuoteen ainakaan saanut tai se ollut lähelläkään. Olen miehen kanssa saaut orgasmeja ainoastaan todella pitkän nuolemisen seurauksena, yleensä siihen on mennyt ainakin tunti. 

Ja mies on aina kyllä yrittänyt parhaansa, en vain tule kovinkaan helposti :s

AP

Tuossa varmaankin osasyy ainakin sitten ongelmaan... sinun kannattaisi ehdottomasti alkaa etsiskelemään seksuaalista puoltasi lelujen, fantasioiden avulla ja opetella laukeamaan ihan itse, niin että voitte miehesi kanssa yhdessä harjoitella sitä myös. Orgasmit ovat tärkeä motiivi seksin haluamiselle.

Vierailija
49/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko haluta enemmän? Teidän kannattaisi puhua miehesi kanssa ja miettiä mitä asioita sinä voisit haluta seksissä. Ilmeisesti aika moni ei aktiivisesti halua seksiä, mutta haluaa sitä kuitenkin jos kiinnostavaa seksiä tarjotaan. Kolmen vuoden suhteen jälkeen on todennäköisesti jotain kiinnostavaakin kokeiltavaa jäljellä ja toivottavasti se kiinnostaisi molempia. Se, että saat harrastamassanne seksissä harvoin orgasmin vaikuttaa varmaan seksuaaliseen itsetuntoon ja ylipäänsä kiinnostukseen seksiä kohtaan. Puhukaa ja kokeilkaa!

Vierailija
50/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu yhessä 15 vuotta ja seksiä joskus kaks kertaa viikossa, joskus kolmekin viikkoa niin ettei kertaakaan.

Mies on valitellut kärsivänsä puutetta.

Itse taas en ole ollut kiihottunut seksissä ainakaan kymmeneen vuoteen. Ei vaan haluta, en saa itseäni mitenkään "vireeseen" tai himokkaaksi, vaikka miten yrittäisin. Ja siis kun ei tähän ole edes mitään syytä, en käytä hormoniehkäisyä, mies on taitava ja viitseliäs, rakastan häntä enkä ole stressaantunut enkä masentunut. En vaan koe enää himoa.

Suostun silloin tällöin pitääkseni miehen tyytyväisenä, vaikkei hän kai kovin tyytyväinen ole, sanookin että toivoisi minun olevan himokkaampi. En kuitenkaan viitsi enää tämän enempää näytellä.

Ainakaan en onneksi ole täysin yksin tämän asian kanssa. Helpottavaa kuulla, että on muitakin, keitä ei vain haluta. Tuntuu siltä, että enemmistö pareista harrastaa vain seksiä koko ajan päivät pitkät :s

AP

Vierailija
51/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu yhessä 15 vuotta ja seksiä joskus kaks kertaa viikossa, joskus kolmekin viikkoa niin ettei kertaakaan.

Mies on valitellut kärsivänsä puutetta.

Itse taas en ole ollut kiihottunut seksissä ainakaan kymmeneen vuoteen. Ei vaan haluta, en saa itseäni mitenkään "vireeseen" tai himokkaaksi, vaikka miten yrittäisin. Ja siis kun ei tähän ole edes mitään syytä, en käytä hormoniehkäisyä, mies on taitava ja viitseliäs, rakastan häntä enkä ole stressaantunut enkä masentunut. En vaan koe enää himoa.

Suostun silloin tällöin pitääkseni miehen tyytyväisenä, vaikkei hän kai kovin tyytyväinen ole, sanookin että toivoisi minun olevan himokkaampi. En kuitenkaan viitsi enää tämän enempää näytellä.

Ainakaan en onneksi ole täysin yksin tämän asian kanssa. Helpottavaa kuulla, että on muitakin, keitä ei vain haluta. Tuntuu siltä, että enemmistö pareista harrastaa vain seksiä koko ajan päivät pitkät :s

AP

Sillä ei ole mitään merkitystä mitä muut tekevät vaan sillä oletteko sinä ja miehesi tyytyväisiä suhteessanne. Toinen ei ole, joten teidän on löydettävä jokin ratkaisu, joka lisää onnellisuuttanne suhteessa. - eri

Vierailija
52/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko haluta enemmän? Teidän kannattaisi puhua miehesi kanssa ja miettiä mitä asioita sinä voisit haluta seksissä. Ilmeisesti aika moni ei aktiivisesti halua seksiä, mutta haluaa sitä kuitenkin jos kiinnostavaa seksiä tarjotaan. Kolmen vuoden suhteen jälkeen on todennäköisesti jotain kiinnostavaakin kokeiltavaa jäljellä ja toivottavasti se kiinnostaisi molempia. Se, että saat harrastamassanne seksissä harvoin orgasmin vaikuttaa varmaan seksuaaliseen itsetuntoon ja ylipäänsä kiinnostukseen seksiä kohtaan. Puhukaa ja kokeilkaa!

Haluaisin haluta enemmän. En vain keksi mitään, mikä varsinaisesti kiihottaisi. Alussa halusin seksiä ikään kuin itsestään, ja nautin siitä läheisyyden tunteesta mieheeni, mitä koin seksin aikana.

Minulle riittää pelkkä lusikassa olo ja suuteleminen ja puhuminen läheisyyden kokemiseen, enkä koe, että seksi on välttämätöntä siihen. Mies ei kuitenkaan jaa ajatuksiaan, ja on ollut jopa masentuneen oloinen tästä asiasta, kun minä en kuulemma halua häntä. 

En oikein keksi, mitä kokeilla. Mies on ehdottanut kaikenlaista, mutta en itse halua missään nimessä a n a a li seksiä tai mitään sitomisleikkejä. 

Edellisin seksikertamme jäi vain kesken, koska mies oli nuollut minua yli tunnin enkä vain onnistunut saamaan orgasmia ja alapääni oli ihan puutuneen oloinen jo siinä vaiheessa. Mies vain totesi sitten, että kokeillaan joku toinen päivä uudestaan ja se jäi siihen. 

Olen kokeillut p o r n on katselemista, mutta mielestäni se on vain ällöttävää, jos rehellisiä ollaan.

AP

Vierailija
53/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seksiä ainakin 5 kertaa viikossa vielä 5 vuoden yhdessäolon jälkeenkin. Joskus vapaapäivinä parikin kertaa päivässä.

Mielestäni suhteenne ei yksinkertaisesti toimi, ja olisitte molemmat varmaankin onnellisempia muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
54/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan kerran viikossa. Yleensä harvemmin. Olen alkanut miettiä eroa tai sivusuhdetta, kun vaimon mielestä tahti on juuri hyvä. Ilmeisesti tähtäimessä on seksielämän lopettaminen parin vuoden sisällä.

Olisitko todella valmis pettämään vaimoasi seksin takia? 

AP

Vierailija
55/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin haluta enemmän. En vain keksi mitään, mikä varsinaisesti kiihottaisi. Alussa halusin seksiä ikään kuin itsestään, ja nautin siitä läheisyyden tunteesta mieheeni, mitä koin seksin aikana.

Minulle riittää pelkkä lusikassa olo ja suuteleminen ja puhuminen läheisyyden kokemiseen, enkä koe, että seksi on välttämätöntä siihen. Mies ei kuitenkaan jaa ajatuksiaan, ja on ollut jopa masentuneen oloinen tästä asiasta, kun minä en kuulemma halua häntä. 

En oikein keksi, mitä kokeilla. Mies on ehdottanut kaikenlaista, mutta en itse halua missään nimessä a n a a li seksiä tai mitään sitomisleikkejä. 

Edellisin seksikertamme jäi vain kesken, koska mies oli nuollut minua yli tunnin enkä vain onnistunut saamaan orgasmia ja alapääni oli ihan puutuneen oloinen jo siinä vaiheessa. Mies vain totesi sitten, että kokeillaan joku toinen päivä uudestaan ja se jäi siihen. 

Olen kokeillut p o r n on katselemista, mutta mielestäni se on vain ällöttävää, jos rehellisiä ollaan.

AP

Oletko aseksuaali tai jotain traumoja?

Vierailija
56/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei teidän suhde kyllä tule kestämään tota menoa. Itselle naisena seksi on niin tärkeä osa parisuhdetta, että sitä on oltava. Onneksi halut kohtaa miehen kanssa edelleen monen vuoden jälkeen.

Sama, meillä huomaa heti suhteessa, jos seksi on jäänyt välistä pariin päivään :D

Vierailija
57/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos haluat pysyä yhdessä miehesi kanssa niin suosittelen lämpimästi näkemään vaivaa sen eteen, että haluaisit. Tuossa ylempänä olikin hyviä vinkkejä. Osta laadukas klitoriskiihotin, jossa monipuolisesti erilaisia ohjelmia niin löydät tärinän joka tuntuu sinusta parhaalta ja sitä kautta orgasmikin voisi löytyä. Ja vaikka ei löytyisikään niin silti olisi tärkeää, että löytäisit kuitenkin halun seksiin miehesi kanssa. Oon pitkässä parisuhteessa ja miehellä oli pitkä haluton kausi joka oli mulle todella kova paikka. Oon seksuaalisesti aktiivinen ja oli raastavaa kun yhtäkkiä toinen ei enää halunnutkaan läheisyyttä. Siinä oli koetuksella tahto olla yhdessä toisen kanssa. Nyt tilanne on onneksi parempi, mutta on jättänyt isot arvet mun tunteisiini suhteessa mieheeni. Mies kyllä jollain lailla ymmärtää, mutta ei tule ehkä koskaan täysin ymmärtämään kuinka totaalisen hajalle menin.

Vierailija
58/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v yhdessä. Nykyisin 1-2 kertaa viikossa. Tahti menettelee kutakuinkin, mutta kaipaisin enemmän vaihtelua ja aktiivisuutta vaimolta. Hän on monessa asiassa turhan konservatiivinen.

Saman paikka, aika ja muukin kaava toistuu. Parasta on kun saan hänet juomaan lasin tai pari viiniä niin silloin voi jopa vähän hasssutella.

Vierailija
59/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku s a n a jää sensuuriin... Meilläkin seksiä on 2-4 kertaa viikossa tilanteessa, jossa elämme aika kuormittavaa pikkulapsiaikaa. Tuossa on aika iso ongelma jos ette arvosta seksiä samallalailla. En halua neuvoa ketään eroamaan koska jokainen osaa tehdä sen valinnan itse. S i t o mis- ja p e p pus e k si eivät ole sinua varten tällä hetkellä. Osaatko yhtään sanoa mikä sai sinut kiinnostumaan s e k sistä suhteen alussa? Tai sinkkuna ollessasi? M a s turboitko koskaan nyt tai ennen suhdetta? Noista voisi löytyä sytykkeitä miehesi kanssa. On n. 100 % varmaa, ettei kyseinen mies voi olla täysin onnellinen kanssasi ilman s e k siä eikä suhde lopulta kestä sitä.

Vierailija
60/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys oli paljonko ja vastaus on että ei ole paljon vaan vähän. Vaimon seksinälkä hävisi kun kävi ottamassa hormonikierukan. Sitä ennen oli paljon mutta nyt kuten sanottu vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän