Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä on seksiä vakiintuneessa parisuhteessa?

Vierailija
11.12.2019 |

Meillä on jatkuvasti nyt riitoja tämän asian takia. Itken varmaan joka toinen päivä. Olemme olleet yhdessä 3 vuotta ja noin vuosi sitten mies otti asian esille ensimmäisen kerran ja sanoi, että meillä on nykyään liian vähän seksiä hänen mielestään. Tämä tuli minulle ihan puskista, koska en ollut kiinnittänyt asiaan itse mitään huomiota.

Nyt viimeisin vuosi on ollut sitä, että mietin aihetta oikeastaan koko ajan. Seksi on vähentynyt entisestään, koska minua ei yksinkertaisesti huvita. Mies on etäinen ja sulkeutuneempi päivä päivältä. En tiedä mitä tehdä.

Harrastimme seksiä suhteen alussa, ensimmäiset 6kk varmaan n. 4 kertaa viikossa. Sen jälkeen ehkä kerran viikossa. Nyt viimeisin vuosi on sujunut niin, että ehkä kerran kuussa jotain seksin kaltaista tapahtuu. Haluni ovat vain menneet, eikä kyse ole siitä, etten rakastaisi miestäni. Rakastan häntä ihan hirveästi, mutta seksi ei edes tule mieleeni, paitsi sitten, kun siitä tulee taas uusi riita muutaman viikon välein ja väliajan stressaan asiaa itsekseni.

Ajattelin, että tahdin hidastuminen on normaalia, kun suhde etenee. Mieheni selvästi kuitenkin kärsii tästä, emmekä osaa puhua aiheesta ainakaan mitenkään fiksusti. Mies on vihainen, minä olen ahdistunut.

Paljonko muilla on seksiä pitkissä parisuhteissa? Onko minussa jotain vikaa?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehkäisy teillä on käytössä? Jos hormonaalinen niin se voi vaikuttaa haluihin. Jos mahdollista (esim. et syö pillereitä kuukautisiin tmv) niin olkaa jonkin aikaa kondomilla ja katsokaa palaako halut.

Vierailija
22/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhessä 15 vuotta ja seksiä joskus kaks kertaa viikossa, joskus kolmekin viikkoa niin ettei kertaakaan.

Mies on valitellut kärsivänsä puutetta.

Itse taas en ole ollut kiihottunut seksissä ainakaan kymmeneen vuoteen. Ei vaan haluta, en saa itseäni mitenkään "vireeseen" tai himokkaaksi, vaikka miten yrittäisin. Ja siis kun ei tähän ole edes mitään syytä, en käytä hormoniehkäisyä, mies on taitava ja viitseliäs, rakastan häntä enkä ole stressaantunut enkä masentunut. En vaan koe enää himoa.

Suostun silloin tällöin pitääkseni miehen tyytyväisenä, vaikkei hän kai kovin tyytyväinen ole, sanookin että toivoisi minun olevan himokkaampi. En kuitenkaan viitsi enää tämän enempää näytellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö pillereitä? Tappaa kyllä seksihalut.

Ei ole kyllä hyvän suhteen merkki, jos harrastatte seksiä kerran kuussa tai harvemmin eikä sinulla tee edes koskaan mieli. Ja teillä ei ole edes lapsia! Mitäs sitten, jos teette lapsia, miten saatte ne edes alkuun ja sen jälkeen seksi loppuu tuolla menolla kokonaan. Ei huolta, vaikka et osaa ajatellakaan eroa, miehesi mielessä se on pyörinyt kyllä jo pitempään.

Apua, aloin itkemään kun luin kommenttisi lopun. Mies ei ole maininnut eroa koskaan, mutta tuntuu etten saa häneen enää aitoa yhteyttä. Kesästä asti välillämme on tuntunut ihan selvä etäisyys ja mies on ruvennut viettämään selvästi enemmän aikaa harrastustensa parissa (salilla). 

En tiedä miten enää puhua asiasta miehelle kun ei minulla ole mitään selitystä annettavana. Muuttaisin itseni heti jos voisin, mutta en pysty pakottamaankaan itseäni harrastamaan seksiä, koska olen kokeillut kerran enkä yksinkertaisesti kiihotu, ja se on vain ahdistavaa.

AP

Vierailija
24/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa. Ihan liian vähän minulle, mutta mies on tyytyväinen ja "määrää tahdin". 

Kärsin tästä ja olen harkinnut eroa. Kuten sanottu, ei olla seksuaalisesti yhteensopivia, ja se nakertaa kyllä suhdetta ja pahasti.

Vierailija
25/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tyydytän itseäni lähes päivittäin, seksiä on miehen kanssa joka päivä aina lomalla normaalisti arkena 2 krt viikossa. Se on minulle liian vähän.

Joka päivä mietin seksiä. Joka päivä haluan seksiä. Eikö sua ala panett***amaan kun seksiä on noinkin vähän??

Jos näin on, ettet kaipaa seksiä, anna edes miehesi takia. Seksin puutteessa kärvisteleminen on kamalaa, kidutusta.

Jos et pysty antamaan, eroa. Muutoin tulee tuosta asiasta ongelmia, ennen pitkää. Tai annat ukkosi hakea tyydytyksen muualta.

Kyllä tuo minusta on jo ongelma.

Vierailija
26/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noin 1-3x/kk ollut jo parin vuoden ajan, jossain välissä oli parin kuukauden taukokin. Mulla halut laski e-pillereistä, mutten halunnut niitä lopettaakaan. Ollaan käyty asiasta keskusteluja, muttei ajauduttu mihinkään kriisiin. Mies hoitelee itsensä silloin kun meidän halut ei kohtaa, eikä minua haittaa tämä järjestely ollenkaan. Ollaan siis n. kolmekymppisiä ja yhdessä kuusi vuotta.

Vierailija
27/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v yhdessä. Viimeisten kolmen vuoden aikana ehkä kaksi-kolme kertaa : /

Vierailija
28/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi kerta viikossa ja yhdessä oltu 5 vuotta. Ymmärrän miestäsi ja ei ole mitään väärää, että haluatte seksiä eri määriä. Mutta ette sovi seksuaalisesti yhteen.

Ajattelitko, että seksuaaliset halut on joku betonoitu ominaisuus? Ja sitten joko sovitaan tai ei? Minä uskon, että se on aika harvoin niin. AP:han sanoi, että miehen nalkutus ärsyttää, ja siksi ei halua seksiä. Tässä tapauksessa seksittömyys on vain ukkosenjohdatin, oikeasti siellä takana on ihan muut ongelmat.

Ihmisen seksuaaliset halut vaihtelee valtavasti elämän aikana. Joskus on aktiivisempi ja joskus passiivisempi kausi. Kun on kumppani, sen kanssa pitää pystyä puhumaan ja myös joustamaan kompromisseja.

Vierailija
29/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huolestuttavaa, jos 3 vuotta pitkä suhde ja seksiä on enää kerran kuussa, jos sitäkään. Onko sulla huolia, stressiä, masennusta?

Ei ole mitään huolia, enkä ole vaihtanut ehkäisyä tai muutakaan, mitä googlatessani löysin selittäviksi tekijöiksi. Minulla on kuparikierukka, eli ei johdu mistään hormonaalisesta ehkäisystäkään.

Ainoa huoli ja stressi on siis minun haluttomuuteni, ja tuntuu nykyään jo, että kaikki pyörii vain sen ympärillä.

AP

Nautitko seksistä silloin kun sitä on? Tietysti nyt huoli ja stressi seksin harrastamisesta varmasti voi vaikuttaa siihenkin, mutta miten ennen kuin mies mainitsi asiasta?

Vierailija
30/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin 3-5 krt/vko. Yhdessä 42 vuotta.

Vierailija
31/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ehkäisy teillä on käytössä? Jos hormonaalinen niin se voi vaikuttaa haluihin. Jos mahdollista (esim. et syö pillereitä kuukautisiin tmv) niin olkaa jonkin aikaa kondomilla ja katsokaa palaako halut.

Minulla on kuparikierukka eli ei johdu siitä, valitettavasti.

AP

Vierailija
32/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vieraisiin niin ei tarvitse sinun kärvistellä.

Ei se mikään ihme ole, jos mies on etäinen tuossa tilanteessa.

Jos vaikka yrittäisit hakea apua haluttomuuteesi.

Vierailija
33/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan useammin kuin mies, mutta olen tyytynyt 1x/1-2 vko tahtiin. Muutoin sit omaa kivaa. Suhde 11 v.

Vierailija
34/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö pillereitä? Tappaa kyllä seksihalut.

Ei ole kyllä hyvän suhteen merkki, jos harrastatte seksiä kerran kuussa tai harvemmin eikä sinulla tee edes koskaan mieli. Ja teillä ei ole edes lapsia! Mitäs sitten, jos teette lapsia, miten saatte ne edes alkuun ja sen jälkeen seksi loppuu tuolla menolla kokonaan. Ei huolta, vaikka et osaa ajatellakaan eroa, miehesi mielessä se on pyörinyt kyllä jo pitempään.

Apua, aloin itkemään kun luin kommenttisi lopun. Mies ei ole maininnut eroa koskaan, mutta tuntuu etten saa häneen enää aitoa yhteyttä. Kesästä asti välillämme on tuntunut ihan selvä etäisyys ja mies on ruvennut viettämään selvästi enemmän aikaa harrastustensa parissa (salilla). 

En tiedä miten enää puhua asiasta miehelle kun ei minulla ole mitään selitystä annettavana. Muuttaisin itseni heti jos voisin, mutta en pysty pakottamaankaan itseäni harrastamaan seksiä, koska olen kokeillut kerran enkä yksinkertaisesti kiihotu, ja se on vain ahdistavaa.

AP

Voi muru <3 Vanhan rouvan vinkki: käyttäkää liukkaria, se helpottaa hommia kovasti, PLUS ainakin minä kiihotun siitä, vaikka ensin olisi kiinnostus ollut nollissa. Ei ole vaarallista, vaan päinvastoin oikein rakastaa kumppania fyysisellä tavalla, silloinkin vaikkei itse halua. 

Jos sinua seksi ahdistaa etkä itse keksi miksi, niin suosittelen terapiaa.

Tsemppiä!

Vierailija
35/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huolestuttavaa, jos 3 vuotta pitkä suhde ja seksiä on enää kerran kuussa, jos sitäkään. Onko sulla huolia, stressiä, masennusta?

Ei ole mitään huolia, enkä ole vaihtanut ehkäisyä tai muutakaan, mitä googlatessani löysin selittäviksi tekijöiksi. Minulla on kuparikierukka, eli ei johdu mistään hormonaalisesta ehkäisystäkään.

Ainoa huoli ja stressi on siis minun haluttomuuteni, ja tuntuu nykyään jo, että kaikki pyörii vain sen ympärillä.

AP

Nautitko seksistä silloin kun sitä on? Tietysti nyt huoli ja stressi seksin harrastamisesta varmasti voi vaikuttaa siihenkin, mutta miten ennen kuin mies mainitsi asiasta?

Nautin kyllä. Seksiä harrastamme ainoastaan silloin, kun minä nimenomaan olen sille avoin ja silloin se on ollut ihan nautinnollista. Suhteen alussa oli paljon spontaanimman oloista kiihotusta omalla kohdallani, ja se on hiljalleen jäänyt sitten pois. Tuntuu, etten vain kiihotu tai koe tarvetta seksiin. Olen ollut suhteessa tyytyväinen koko ajan seksistä riippumatta.

En oikeastaan miettinyt koko asiaa pahemmin ennen kuin mieheni siitä puhui.

AP

Vierailija
36/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei teidän suhde kyllä tule kestämään tota menoa. Itselle naisena seksi on niin tärkeä osa parisuhdetta, että sitä on oltava. Onneksi halut kohtaa miehen kanssa edelleen monen vuoden jälkeen.

Vierailija
37/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useampi kerta viikossa ja yhdessä oltu 5 vuotta. Ymmärrän miestäsi ja ei ole mitään väärää, että haluatte seksiä eri määriä. Mutta ette sovi seksuaalisesti yhteen.

Ajattelitko, että seksuaaliset halut on joku betonoitu ominaisuus? Ja sitten joko sovitaan tai ei? Minä uskon, että se on aika harvoin niin. AP:han sanoi, että miehen nalkutus ärsyttää, ja siksi ei halua seksiä. Tässä tapauksessa seksittömyys on vain ukkosenjohdatin, oikeasti siellä takana on ihan muut ongelmat.

Ihmisen seksuaaliset halut vaihtelee valtavasti elämän aikana. Joskus on aktiivisempi ja joskus passiivisempi kausi. Kun on kumppani, sen kanssa pitää pystyä puhumaan ja myös joustamaan kompromisseja.

Korjaan sen verran, että mieheni ei nalkuta eikä se ole syy haluttomuuteeni. En mielestäni sanonut tuollaista.

Minua nykyään siis ahdistaa oma haluttomuuteni, koska haluan tietenkin, että mieheni on onnellinen ja saa tarpeensa tyydytetyksi. Minua vaivaa se, etten itse jaa hänen seksuaalisia tarpeitaan enkä ymmärrä, miksi.

AP

Vierailija
38/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ehkä tavanomaisesti 3-4 krt/kk. Se on molemmille ihan ok.

En itse oikein jaksaisi enempää.

Seksissä yhteensopivuus on ehkä parisuhteen kriittisimpiä asioita. Jos se toimii menee kyllä usein aika hyvin, mutta jos ei, on ihan helvetin vaikeaa.

Vierailija
39/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vieraisiin niin ei tarvitse sinun kärvistellä.

Ei se mikään ihme ole, jos mies on etäinen tuossa tilanteessa.

Jos vaikka yrittäisit hakea apua haluttomuuteesi.

En pysty mitenkään kuvittelemaan avointa suhdetta, että mies harrastaisi seksiä muiden naisten kanssa. Ajatuskin aiheuttaa pahoinvointia.

Millaista apua suosittelisit? Terapia tms?

AP

Vierailija
40/79 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan sen verran, että mieheni ei nalkuta eikä se ole syy haluttomuuteeni. En mielestäni sanonut tuollaista.

Minua nykyään siis ahdistaa oma haluttomuuteni, koska haluan tietenkin, että mieheni on onnellinen ja saa tarpeensa tyydytetyksi. Minua vaivaa se, etten itse jaa hänen seksuaalisia tarpeitaan enkä ymmärrä, miksi.

AP

Et nyt ymmärtänyt. Tämä on mammapalsta, joten kaikkien ongelmien on aina oltava miehen syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä