Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,
Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.
Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.
Kommentit (722)
Vierailija kirjoitti:
Käyttötavaraa joo kannattaa viiä ja esim kauniita kynttilöitä mitä voi sitten poltella pois ja ei jää nurkkiin pyörimään.. Oliiviöljyjä ja semmoisia en veisi, kun ei voi tietää pitääkö ihminen semmoisista.
Kynttilöitä, makeisia..
EI mitään kynttilöitä eikä karkkeja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykää mitä voi tuoda jouluyllätyksenä, viemisinä, mistä asianomainen tykkää.
Joku tykkää erikoiskahveista, toinen ei voi sietää niitä. Joku tykkää kukista, joku ei. Joku tykkää niistä Tokmannin pikkuhilpetööreistä, joku ei. Jne. Jos ihminen sanoo, ei tavaraa, se silloin tarkoittaa sitä. Eli sitten voi kysyä entä jotain herkkua? Ja mitä. Konvehteja, hedelmiä, tms?
Kuka niitä hedelmiä pitää herkkuina? Ihan oikeastiko kuskaatte joillekin hedelmiä viemisinä? Siis hedelmiä?
Kaikilla varmaan tänäpäivänä on varaa ostaa itse omat banaaninsa ja kiiwinsä.
Voi herra varjele.Niih, tässä sulle banaani hyvää jouluu...
No herkkukorissa tietenkin!
Niin, mä olin ajatellut enemmän tyyliin viikunoita, pitaija-hedelmiä ja muita eksoottisempia 'makusteltavia' mutta Huoh, enpä nyt sitten enää tiedäkään.
Voisko viedä jotain vähän parempaa saippuaa kauniissa pullossa.. No sit sillä on joku saatanan hajusteallergia tai atooppinen ihottuma.. 🙄
Kyllä on vaikeata tänäpäivänä kun ihmisillä on niin helppoa että keksitään ongelmia joka asiasta.
Anopille samantien palautetta, että sinä ja miehesi päätätte kotinne sisustuksesta, ei hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tykkää erikoiskahveista, toinen ei voi sietää niitä. Joku tykkää kukista, joku ei. Joku tykkää niistä Tokmannin pikkuhilpetööreistä, joku ei. Jne. Jos ihminen sanoo, ei tavaraa, se silloin tarkoittaa sitä. Eli sitten voi kysyä entä jotain herkkua? Ja mitä. Konvehteja, hedelmiä, tms?
Kuka niitä hedelmiä pitää herkkuina? Ihan oikeastiko kuskaatte joillekin hedelmiä viemisinä? Siis hedelmiä?
Niin, mä olin ajatellut enemmän tyyliin viikunoita, pitaija-hedelmiä ja muita eksoottisempia 'makusteltavia' mutta Huoh, enpä nyt sitten enää tiedäkään.
Se on kiva idea! Pakkaat vaan jotenkin nätisti ne eksoottiset hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä uskalla syödä tuommosia kun olen niin allerginen. Tuo ennemmin perushedelmiä. Joku muu syö ne sitten jos mä en. Mutta ei karkkeja, säilykkeitä, hilloja, kynttilöitä, pähkinöitä, suklaata ikä kahvia eikä teetä eikä glogejä eikä tietenkään alkoholia
Antakaa anopille vastaiskuksi matto olohuoneeseen, verhot, ruokaryhmä, sohvaryhmä, sängyn peitto, sängyt, taulut. Kaiken hamstraatte roskalavalta ja tori.fi:n annetaan palstalta, kierrätyskeskuksesta. Sanotte että nyt tulee kunnon joulu kun tulette vierailulle Tapaninpäivänä. Kyllä joulu tuntuu niin kodikkaalta uusissa kalusteissa ja näin sen sisustuksen tulee olla, että on viihtyisää!! Tietenkin sen tyylisiä huonekaluja yms, joita anoppi inhoaa!
Ei ole tullut mieleenikään, että me anopit ollaankin noin kamalia! Itse olen ostanut poikani tyttöystävälle jouluisin aina jonkun nuorelle naiselle sopivan pikkulahjan - kirjan, kosmetiikkaa, Marimekon pussukan tai muuta sellaista, mistä tällainen vanha eukonkuvatus kuvittelee poikansa rakkaan pitävän.
No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleenikään, että me anopit ollaankin noin kamalia! Itse olen ostanut poikani tyttöystävälle jouluisin aina jonkun nuorelle naiselle sopivan pikkulahjan - kirjan, kosmetiikkaa, Marimekon pussukan tai muuta sellaista, mistä tällainen vanha eukonkuvatus kuvittelee poikansa rakkaan pitävän.
No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.
Et sitten voi kysyä pojaltasi mistä miniä pitää? Tai katsoa ympärillesi?
Vie lahjana jättipaketin pehmeää wc-paperia, sille on käyttöä joka taloudessa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.Et sitten voi kysyä pojaltasi mistä miniä pitää? Tai katsoa ympärillesi?
Et sitten ymmärtänyt tekstin satiiria?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä mäkin tästä ryöpytyksestä otin sen verran herneen nokkaan, että pitää miettiä viitsinkö ottaa lapsia välipäiviksi hoitoon ollenkaan. Mä olen oikeastaan aika väsynyt ja töissäkin on raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.Et sitten voi kysyä pojaltasi mistä miniä pitää? Tai katsoa ympärillesi?
Et sitten ymmärtänyt tekstin satiiria?
Eri
Marttyyrimärinä peitti sen tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Rahansa saa jokainen laittaa mihin haluaa. Ei siitä tarvitse mesota. Se on jokaisen oma asia.
Miniäsi pärjää varmasti ilman sinun lahjojasi ja hyvän joulun toivotuksiasi. Jossain vaiheessa itsekäs ja epämiellyttävä luonteesi olisi kuitenkin paljastunut ja miniäsi olisi joutunut ottamaan etäisyyttä. Säästyypä miniältäsi sekin vaiva ja hän pystyy keskittymään mukaviin ihmissuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset siinä vaiheessa sanonut suoraan mielipidettäsi, että ette tarvitse niitä, kiitos vaan? Jos aina otat kaikkea krääsää avosylin vastaan "oi että, kiitos paljon, ihanaa!", niin silloin sitä myös saat, koska anoppisi luulee, että tulet niistä onnelliseksi.
Mä en tiedä miten mä anopille sanoisin ettei hän pahoittaisi mieltään. En mä sanonut mitenkään sillain että "oi että kiitos paljon..." vaan kiitos, mutta meillä on jo joulukoristeet ja nämä ovat meille kyllä ylimääräisiä. Siihen anoppi sanoi että pitäähän sitä teilläkin olla tällaisia. ap
Tätä asiaa ei ole mahdollista tehdä selväksi muuta kuin anopin mielen pahoittamalla. Jos ihminen on niin itsekeskeinen että tuo toisen tyyliin sopimatonta krääsää, asia ei herkin keinoin jakeluun mene.
Minun kälyni on ratkaissut anopin krääsäntuontiongelmat sanomalla viileästi: "Tuo kukkaruukku ei jää tänne." Anoppi siis sai kantaa jokaisen tuomansa krääsän mennessään mukanaan. Taisi oppia kolmella kerralla. Kyläilee kyllä edelleen ja kerjää lapsia hoidettavakseen.
Tämä itsekeskeisyys tässä nyt kolahti (anoppi ja itsekeskeisyys hänessä). Sitä tämä juuri on! Hän on ollut milloin mitäkin sisustusta aiemminkin meillä muuttamassa, kuten verhoja vaihtamassa makunsa mukaiseksi ja mattojakin. Jos hän olisi halunnut oikeasti ilahduttaa nyt, niin olisi kuunnellut toiveemme eikä tuollain vaan tullut jouluyllätyskassinsa kanssa. ap
Lahjan antaja on itsekeskeinen, niinkö se menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset siinä vaiheessa sanonut suoraan mielipidettäsi, että ette tarvitse niitä, kiitos vaan? Jos aina otat kaikkea krääsää avosylin vastaan "oi että, kiitos paljon, ihanaa!", niin silloin sitä myös saat, koska anoppisi luulee, että tulet niistä onnelliseksi.
Mä en tiedä miten mä anopille sanoisin ettei hän pahoittaisi mieltään. En mä sanonut mitenkään sillain että "oi että kiitos paljon..." vaan kiitos, mutta meillä on jo joulukoristeet ja nämä ovat meille kyllä ylimääräisiä. Siihen anoppi sanoi että pitäähän sitä teilläkin olla tällaisia. ap
Tätä asiaa ei ole mahdollista tehdä selväksi muuta kuin anopin mielen pahoittamalla. Jos ihminen on niin itsekeskeinen että tuo toisen tyyliin sopimatonta krääsää, asia ei herkin keinoin jakeluun mene.
Minun kälyni on ratkaissut anopin krääsäntuontiongelmat sanomalla viileästi: "Tuo kukkaruukku ei jää tänne." Anoppi siis sai kantaa jokaisen tuomansa krääsän mennessään mukanaan. Taisi oppia kolmella kerralla. Kyläilee kyllä edelleen ja kerjää lapsia hoidettavakseen.
Tämä itsekeskeisyys tässä nyt kolahti (anoppi ja itsekeskeisyys hänessä). Sitä tämä juuri on! Hän on ollut milloin mitäkin sisustusta aiemminkin meillä muuttamassa, kuten verhoja vaihtamassa makunsa mukaiseksi ja mattojakin. Jos hän olisi halunnut oikeasti ilahduttaa nyt, niin olisi kuunnellut toiveemme eikä tuollain vaan tullut jouluyllätyskassinsa kanssa. ap
Lahjan antaja on itsekeskeinen, niinkö se menee?
Tämä anoppi on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.Joo kyllä mäkin tästä ryöpytyksestä otin sen verran herneen nokkaan, että pitää miettiä viitsinkö ottaa lapsia välipäiviksi hoitoon ollenkaan. Mä olen oikeastaan aika väsynyt ja töissäkin on raskasta.
Parempi ettet ota. Normaalit isovanhemmat haluavat viettää omasta tahdosta aikaansa lastenlastensa kanssa, koska nauttivat siitä.
Toivottavasti ne äidit opettavat poikansa laistamaan tuollaisia miniäntekeleitä. Ne pahastuu, jos saavat lahjoja. Puuttuu aimo annos nöyryyttä elämän edessä. Mutta kyllä vielä saavat turpiinsa (kuvainnollisesti). Siperia... jne.
Miksi sinun vastuullesi jää niiden joulutavaroiden pois vienti? Etkö voi käskeä miestäsi viemään niitä pois, kun kerran hänen äitinsä ne toikin?
Ihme uhriutumista taas kerran.
Tai sanot sille anopille, kun tulevat jouluna, että vie koristeet lähtiessään mukanaan. Tai käsket miehen siis sanoa. Miehen äitihän se on.
Hedelmät on peruselintarvikkeita. Siksi.
Niitä syödään päivittäin. Herkkuja ei.