Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntoutustuki hylätty

Vierailija
15.10.2024 |

En saanut kuntoutustukea vaikka olen sairas ja kuntoutusrahakin lopetettiin kun opinnot ei edenneet tarpeeksi. Opiskelen edelleen, mutta opinnot etenee hitaasti. En tiedä miten jaksan joka kuukausi kela rumban toimeentulotuen kanssa. Oon tosi pettynyt ja vihainenkin :( 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani. tuo rumba on raskasta, ja yleensä silloin kun sen läpi joutuu tarpomaan on muutenkin voimat jo vähissä. voiko päätöksestä valittaa? jos ei, niin laita uusi hakemus. 

Vierailija
2/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole vähän oma vika jos opinnot ei etene ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KuntoutusTUKI vai kuntoutusRAHA?

Vierailija
4/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä parempi lääkäri, se on lausunnosta kiinni! 

Vierailija
5/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KuntoutusTUKI vai kuntoutusRAHA?

Luetun ymmärtäminen on sulle vaikeaa näköjään.

Vierailija
6/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutustukea on vaikeaa saada. Valitettavasti monet ovat väliinputoajia: liian huonokuntoisia opiskeluun/työelämään, mutta liian toimintakykyisiä kuntoutustuelle. Sitten taas pysyvälle eläkkeelle on vaikeaa päästä kuntoutustuelta, vaikka olisi hyvin huonokuntoinen. Itse olen kuntoutustuella kolmatta vuotta enkä ole vuosikausiin kyennyt asumaan lainkaan itsenäisesti. Hygieniasta huolehtiminenkin on ollut vuosia puutteellista. Jos pystyt opiskelemaan vähäisessäkin määrin, tulee herkästi hylätty päätös kuntoutustuesta, ellei sitten ole jo ennen opintojen alkamista ollut kuntoutustuella.

Vierailija
7/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onko sinulle tehty toimintakyvyn arviointi ja psykologin testit? Niistä voi olla apua, jos niissä ilmenee kognitiivisia vaikeuksia. 

Vierailija
8/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen pahoillani. tuo rumba on raskasta, ja yleensä silloin kun sen läpi joutuu tarpomaan on muutenkin voimat jo vähissä. voiko päätöksestä valittaa? jos ei, niin laita uusi hakemus. 

Kai siitä aina voi mutta en usko että valittamisesta olisi mitään hyötyä

Vierailija
9/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti opinnot voivat olla syynä että hylättiin. Arvoivat että toimintakykyä on tarpeeksi. Opinnot olisi ollut syytä laittaa tauolle. Kuntoutustuki on tilapäinen eläke, ja uskoisin ettei myönnetä jos kykenee opiskelemaan. 

Lääkärisi olisi pitänyt tietää tämän. 

Parempaa onnea ensi kerralla Ap. Vaihda lääkäriä, jos mahdollista!

Vierailija
10/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin väärin. Päihdeongelmaiset taas palkitaan työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
11/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nykypäivänä. Tk eläkkeelle on äärettömän vaikeata päästä. Kriteerit ovat tiukentuneet tosi paljon.

Vierailija
12/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustukea on vaikeaa saada. Valitettavasti monet ovat väliinputoajia: liian huonokuntoisia opiskeluun/työelämään, mutta liian toimintakykyisiä kuntoutustuelle. Sitten taas pysyvälle eläkkeelle on vaikeaa päästä kuntoutustuelta, vaikka olisi hyvin huonokuntoinen. Itse olen kuntoutustuella kolmatta vuotta enkä ole vuosikausiin kyennyt asumaan lainkaan itsenäisesti. Hygieniasta huolehtiminenkin on ollut vuosia puutteellista. Jos pystyt opiskelemaan vähäisessäkin määrin, tulee herkästi hylätty päätös kuntoutustuesta, ellei sitten ole jo ennen opintojen alkamista ollut kuntoutustuella.

Kuntoutustuelta pääsee eläkkeelle lähes automaattisesti, kun on tarpeeksi kuntoutustukivuosia vyön alla. Alle 10 riittää.

Vierailija
13/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt kyse kelan ammatillisesta kuntoutuksesta? Jos kerta lopettivat tuen kun opinnot eivät edenneet?

Vierailija
14/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti opinnot voivat olla syynä että hylättiin. Arvoivat että toimintakykyä on tarpeeksi. Opinnot olisi ollut syytä laittaa tauolle. Kuntoutustuki on tilapäinen eläke, ja uskoisin ettei myönnetä jos kykenee opiskelemaan. 

Nojoo mutta ei sitä opiskeluksikaan oikein voi kutsua kun vuodessa saa ehkä yhden tai kaksi kurssia käytyä. Tauolla olivatkin tuon sairausloman ajan, en siis silloin mitään tehnyt. Mulle on vaan tärkeää että saisin edes jonkun tutkinnon käytyä, vuosia roikkunut noissa opinnoissa ja vaikeaa ollut

Vierailija
15/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pääse hekään

Vierailija
16/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kuntoutustukea 5 kertaa yliopistossa opiskellessani. Epäilen teoriaasi.

Vierailija
17/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siitä aina voi mutta en usko että valittamisesta olisi mitään hyötyä

No jos pidät päätöstä oikeana, niin ei tietenkään kannata valittaa. Vain väärät päätökset oikaistaan.

Vierailija
18/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojoo mutta ei sitä opiskeluksikaan oikein voi kutsua kun vuodessa saa ehkä yhden tai kaksi kurssia käytyä. Tauolla olivatkin tuon sairausloman ajan, en siis silloin mitään tehnyt. Mulle on vaan tärkeää että saisin edes jonkun tutkinnon käytyä, vuosia roikkunut noissa opinnoissa ja vaikeaa ollut

Näin on, ja näin pitäisi olla. Kela ja eläkeyhtiöt ovat taas toista mieltä, valitettavasti.

Voimia!

Vierailija
19/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustuelta pääsee eläkkeelle lähes automaattisesti, kun on tarpeeksi kuntoutustukivuosia vyön alla. Alle 10 riittää.

Juu, pääsee helposti, jos on ollut kauan. Osa on kuntoutustuella kuitenkin vain pari vuotta ja sitten ei enää myönnetä sitä lisää.

Vierailija
20/60 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kuntoutustukea 5 kertaa yliopistossa opiskellessani. Epäilen teoriaasi.

Onko kauan sitten? Nämä kriteerit ovat tiukentuneet radikaalisesti muutamissa vuosissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä