Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
221/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja idea että "voihan ne sitten viedä kirpputorille"... Niin. Jumalaton homma. Olen viimeiset kuusi vuotta raivannut huushollista kaikkea sitä turhaa roinaa.

No tuskin se nyt mikään anoppi on kuuden vuoden raivauksen tarpeet sulle tuonut. Mikä vaiva noissa nyt on. Minä ainakin tyrkkään kaikki miniän tuomat roinat Mersuni takapakkiin ja kaatopaikalle mentiin. Teen sen kerran vuodessa.

Eikös sulla onneton oo autoa? Vuokraa, niitähän saa edullisesti vuokrattua.

Miksi miniäsi kantaa sinulle roinaa? Etkö uskalla kieltäytyä tai sanoa edes pojallesi, että lopettakaa niiden roinien tuonti? Oma anoppi on pari kertaa antanut meille samoin tein takaisin ostamamme lahjan saatesanoilla, että hänellä ei ikävä kyllä ole käyttöä tälle. Ainakin me opittiin tuosta ja nyt viemme lahjaksi sellaista, mille on käyttöä. Lahjakassillinen Presidentti-kahvia on kelvannut joka kerta ja näyttää olevan mieleinen lahja.

Missä maailmassa ihmiset elää? Kun ne viettää jotain tupareita, häitä tai 60v päiviä niin sanooko ne oikeesti ystävilleenkin että "vie pois, ei mulla tuolle ole mitään käyttöä"???

Hyytävän moukkamaista.

Niin on. En jaksa käsittää näitä. Mulle opetettiin kotona, että lahjasta kiitetään aina iloisesti hymyillen oli se mitä tahansa. Antajan mieltä ei saa pahoittaa.

Entä jos lahjan saaja pahoittaa mielensä täysin epäsopivasta lahjasta? Pitääkö silloinkin hymyssä suin kiitellä? Lahjan antajan mieltä ei saa pahoittaa, mutta lahjan saajan mielen pahoittaminen on ok?

Kyllä. Sitä kutsutaan käytöstavoiksi. Harvemmin ihmiset ihan varta vasten tarkoituksella pyrkivät lahjalla loukkaamaan. Ja siinäkin tapauksessa kiitos ja kaunis hymy on juurikin paikallaan.

Ja on hyvää käytöstä täyttää toisen koti turhilla tavaroilla?

Vierailija
222/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tätä vois ottaa huumorilla? Antaa anopin touhuta kun selkeästi on innokas. Hän osoittaa sillä rakkautta. Kiitollisuutta enemmän!

Ja ehkäpä voisi myös muistaa, että se anoppi tai oma vanhempi on n 18v vähintään sallinut omassa kodissaan kaikenlaista 'sisustusta' mikä ei ehkä ole silmää suoranaisesti miellyttänyt... Koska lapsi on sen tehnyt/omin vähin rahoin hankkinut. Puhumattakaan niistä teini-iän sotkuista ja harrastevälinekasoista.

Peace!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sun miehesi tulee tehdä selväksi äitinsä kanssa, millaisista lahjoista tykkäätte ja mitä voi tuoda. Ei toi anoppi noin vain voi tuollain tehdä. Ei himskatti soikoon joulu ei ole teidän näköinen, jos siellä teidän kodissa on jotain krääsää ja pöytäliinoja, joulumukeja yms ja itte tykkäätte ihan erilaisesta!

Eiköhän tämä ole vain ap:n ongelma. Miehensä sanoi, että asia on okei.

Eli ap:n kotona HÄN Yksin päättää ja määrää, miltä kotona saa näyttää.

Joulu on rakkauden ja antamisen juhlaa. Ap:lla on ihan väärä asenne.

Ap saa elää rauhassa minimalistisessa asunnossaan sitten taas joulun jälkeen.

Okei?

Minä elän asunnossani rauhassa ennen joulua, sen aikana ja sen jälkeen. Kodissani ei järjestetä mitään jonkun ulkopuolisen halujen mukaan - ikinä. Okei?

Vierailija
224/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sun miehesi tulee tehdä selväksi äitinsä kanssa, millaisista lahjoista tykkäätte ja mitä voi tuoda. Ei toi anoppi noin vain voi tuollain tehdä. Ei himskatti soikoon joulu ei ole teidän näköinen, jos siellä teidän kodissa on jotain krääsää ja pöytäliinoja, joulumukeja yms ja itte tykkäätte ihan erilaisesta!

Eiköhän tämä ole vain ap:n ongelma. Miehensä sanoi, että asia on okei.

Eli ap:n kotona HÄN Yksin päättää ja määrää, miltä kotona saa näyttää.

Joulu on rakkauden ja antamisen juhlaa. Ap:lla on ihan väärä asenne.

Ap saa elää rauhassa minimalistisessa asunnossaan sitten taas joulun jälkeen.

Okei?

Minä elän asunnossani rauhassa ennen joulua, sen aikana ja sen jälkeen. Kodissani ei järjestetä mitään jonkun ulkopuolisen halujen mukaan - ikinä. Okei?

Sama täällä, suuttuipa, loukkaantuipa tai hermostuipa anoppi kuinka.

Vierailija
225/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää se tarkoittaa. Koristeet onneks on aika pieniä kuitenkin! 

Meille anoppi raahaa kierrätyskeskuslöytöjään, pöytiä, toimistotuoleja, rikkinäinen skanneri, vanha jääkaappi.. olen vienyt ne pois. Ei meille mahdu. Kotimme on jo kalustettu!! Joo ja hyvää munkin anoppi varmaan tarkoittaa. Mutta on kyllä käsittämätöntä touhua.

Siis joudutte raahaamaan tuon kaiken kaatopaikalle? Tuo hamstraaminen ei ole hyvää tarkoittavaa vaan sairaus. Käsittämätöntä on se, että lähdette tuohon pelleilyyn mukaan.

Vierailija
226/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lahja mielestäni on aina kukkakimppu. Jos on allerginen joillekin kukille, niin sitten sellainen joka ei allergisoi tai tekee havuista ja vihreistä leikko-oksista kauniin kimpun.

Huom! Sun mielestä.

Mä olen menossa ensi viikonloppuna kylään ekaa kertaa yhden naisen luo, jonka tytär juuri kertoi, ettei joulukukkia ja älä ainakaan mitään kukkakimppua vie, heidän äidin mielestä se kukkien leikkaaminen on ihan tarpeetonta kasvien murhaamista.

Joo, vähän mietityttää mitä sinne uskaltaa viedä...

Vierailija
227/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tätä vois ottaa huumorilla? Antaa anopin touhuta kun selkeästi on innokas. Hän osoittaa sillä rakkautta. Kiitollisuutta enemmän!

Ja ehkäpä voisi myös muistaa, että se anoppi tai oma vanhempi on n 18v vähintään sallinut omassa kodissaan kaikenlaista 'sisustusta' mikä ei ehkä ole silmää suoranaisesti miellyttänyt... Koska lapsi on sen tehnyt/omin vähin rahoin hankkinut. Puhumattakaan niistä teini-iän sotkuista ja harrastevälinekasoista.

Peace!

Vanhempien koti on myös lasten oma koti tuon 18 vuoden ajan.

Aikusten lasten koti taas ei ole anopin koti missään vaiheessa.

Vierailija
228/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi anoppi ei voi ottaa huumorilla sitä että hänen lahjansa ei nyt mennyt ihan nappiin? Viskataan krääsä roskalaatikkoon ja nauretaan makeasti yhdessä. Rakkautta on suora puhe ja rehellisyys, ei rihkamaan tyrkyttäminen.

Vierailija
229/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lahja mielestäni on aina kukkakimppu. Jos on allerginen joillekin kukille, niin sitten sellainen joka ei allergisoi tai tekee havuista ja vihreistä leikko-oksista kauniin kimpun.

Huom! Sun mielestä.

Mä olen menossa ensi viikonloppuna kylään ekaa kertaa yhden naisen luo, jonka tytär juuri kertoi, ettei joulukukkia ja älä ainakaan mitään kukkakimppua vie, heidän äidin mielestä se kukkien leikkaaminen on ihan tarpeetonta kasvien murhaamista.

No ei ainakaan tuollaiseen paikkaan kukkia! Kysy mitä voi viedä.

Vierailija
230/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi osasin aikanaan sanoa anopille, että meille ei tuoda yhtään mitään krääsää, ei mitään sellaista, mihin en ole etukäteen antanut lupaa. Hänkin halusi ilahduttaa meitä tonttukrääsällä ja enkelikynttilänjaloilla.

Nykyisin hän antaa tyttärelleen 200 e "joulumielen hankintaan" eli tarpeettoman krääsän ostoon. Meille ei euroakaan, kun anopin sanoin "ette niin arvosta joulua". Käly ostaa sillä rahalla mieleistään tavaraa eikä anoppi muista, onko ovikoriste uusi vai vanha.

Taitaa olla muutenkin mukava ja tasapuolinen tapaus tuo anoppi.

Miksi sen anopin pitäisi olla tasapuolinen?

Eikö tuon miniän äiti (ja isä) voi vastaavasti antaa omalle lapselleen shoppailurahaa?

(Ja tässäkään tapauksessa me emme taas tiedä, antaako anoppi pojalleen sen saman 200€ hurvitteluun...)

Vierailija
231/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan sama asia mutta.. Oma anoppi tuo aina kaapit täyteen kaikkea teollista sokeri mössöä ja kokkaa pakasteet täyteen mauttomia, hirveitä mössöruokia. En ole nirso mut ne ruoat on oikeasti kauheita ja anopin keittiö hygienia vähän niin ja näin. Saattaa tuoda esim kotoaan kalaa ja kuskata sen 5h ajomatkan päähän meille ja laittaa pakkaseen.. Ei auta kieltää. Käy Karjalasta kyläilemässä pari kertaa vuodessa ja aina meidän työpäivän aikana on tehty vähän taikoja keittiössä. Ei auta miehen ei eikä minun ei. Ruoat lentää aina roskiin kun anoppi lähtee. Avaamattomat pakkaukset laitan Facebookin hävikkiruokaryhmään.

Samalla tavalla tuo omia vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä vaikkei tarvita. Haisevat ihan homeelle. Ja joo varmaan huomaa että anoppi on taas täällä kolmatta päivää, onneksi lähtee huomenna.

Vierailija
232/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Sun mielestä.

No kun kuulemma ei ole allergioita kuin keliakia ja suklaa niin ajattelin viedä jotain hedelmiä, oliiviöljyä, pähkinöitä yms.

Alkoholi lähes ventovieraalle on minusta mauton lahja, kun en hänen (mahdollisista) traumoistaan tiedä.

Oma isä oli alkoholisti joten vaikkakaan en ole absolutisti en osaa arvostaa sitä vinkkupulloa.

Vierailija
233/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvää se vain tarkoittaa." Siihen sopii jatkoksi anoppini kommentti, että hän kyllä tuntee poikansa paremmin kuin minä ja tietää mitä hänelle hankkii.

Vierailija
234/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan sama asia mutta.. Oma anoppi tuo aina kaapit täyteen kaikkea teollista sokeri mössöä ja kokkaa pakasteet täyteen mauttomia, hirveitä mössöruokia. En ole nirso mut ne ruoat on oikeasti kauheita ja anopin keittiö hygienia vähän niin ja näin. Saattaa tuoda esim kotoaan kalaa ja kuskata sen 5h ajomatkan päähän meille ja laittaa pakkaseen.. Ei auta kieltää. Käy Karjalasta kyläilemässä pari kertaa vuodessa ja aina meidän työpäivän aikana on tehty vähän taikoja keittiössä. Ei auta miehen ei eikä minun ei. Ruoat lentää aina roskiin kun anoppi lähtee. Avaamattomat pakkaukset laitan Facebookin hävikkiruokaryhmään.

Samalla tavalla tuo omia vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä vaikkei tarvita. Haisevat ihan homeelle. Ja joo varmaan huomaa että anoppi on taas täällä kolmatta päivää, onneksi lähtee huomenna.

Mun anoppi tuo mm. voita, kananmunia, kalaa ja mätitahnaa. Olemme vegaaneja, minkä hän on vuosia ”unohtanut”.

Vierailija
235/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, miten monelle on ok, että anoppi tulisi huseeraamaan omaan kotiinne. Teillä luultavasti on sattunut fiksu anoppi, jonka kanssa ei voi edes kuvitella, mitä ne toisenlaiset anopit on. Itselläni on myös fiksu anoppi, mutta oma äitini taas... On ollut pakko ottaa reilusti etäisyyttä, kun ei vaan voi olla puuttumatta aikuisten lastensa ja lastensa puolisoiden elämään.

Vierailija
236/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin anopin härrätä joulujutskineen mielin määrin huushollissa niin paljon kuin sielu sietää.

Sanoisin että anna palaa anoppi ja pistä joulukoristeet suhisemaan jos siitä saat hyvän mielen.

Pelkästä rakkaudesta mieheeni.

Ja joulu on kerran vuodessa vaan.

Koristeet otetan sitten pois kuin joulu on ohi.

Ihana!!!! :D

Vierailija
237/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei naurata katsoa rumaa krääsää omassa kodissa. Toisen kodin koristamisessa oman maun mukaan ei ole kyse anteliaisuudesta, vaan vallankäytöstä ja rajattomuudesta. Rakkaudenosoituksena tämä on samaa sukua sen rakkauden kanssa, missä lapsenlapset työnnetään varoituksista piittaamatta niin täyteen makeaa, että oksentavat (koettu on). Kiitollisuus ei tosiaankaan tule ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
238/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Sun mielestä.

No kun kuulemma ei ole allergioita kuin keliakia ja suklaa niin ajattelin viedä jotain hedelmiä, oliiviöljyä, pähkinöitä yms.

Alkoholi lähes ventovieraalle on minusta mauton lahja, kun en hänen (mahdollisista) traumoistaan tiedä.

Oma isä oli alkoholisti joten vaikkakaan en ole absolutisti en osaa arvostaa sitä vinkkupulloa.

Voi v**** hedelmät, oliiviöljyt ja pähkinät. Tunge ne nyt jo hanuriis.

Kuka mies sitäpaitsi tuommoista kantaa kenellekään? Ettet vaan ole ihan nainen ja esitä miestä täällä?

Vie kuule ihan vaikka kahvipaketti ja suklaalevy!

Vierailija
239/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, miten monelle on ok, että anoppi tulisi huseeraamaan omaan kotiinne. Teillä luultavasti on sattunut fiksu anoppi, jonka kanssa ei voi edes kuvitella, mitä ne toisenlaiset anopit on. Itselläni on myös fiksu anoppi, mutta oma äitini taas... On ollut pakko ottaa reilusti etäisyyttä, kun ei vaan voi olla puuttumatta aikuisten lastensa ja lastensa puolisoiden elämään.

Sama minun äitini kanssa. Harmittaa, ettei voida olla läheisiä, mutta kun haukutaan häiriintyneeksi, jos on mielipiteitä itseä koskevissa asioissa (tyyliin kun valitsee lapsensa nimen itse), on vaan pakko.

Vierailija
240/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Sun mielestä.

Monet on allergisia pähkinöille