Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
241/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lahja mielestäni on aina kukkakimppu. Jos on allerginen joillekin kukille, niin sitten sellainen joka ei allergisoi tai tekee havuista ja vihreistä leikko-oksista kauniin kimpun.

Huom! Sun mielestä.

Mä olen menossa ensi viikonloppuna kylään ekaa kertaa yhden naisen luo, jonka tytär juuri kertoi, ettei joulukukkia ja älä ainakaan mitään kukkakimppua vie, heidän äidin mielestä se kukkien leikkaaminen on ihan tarpeetonta kasvien murhaamista.

Joo, vähän mietityttää mitä sinne uskaltaa viedä...

No ei ainakaan tuollaiseen paikkaan kukkia! Kysy mitä voi viedä.

No kun kuulemma ei ole allergioita kuin keliakia ja suklaa niin ajattelin viedä jotain hedelmiä, oliiviöljyä, pähkinöitä yms.

Alkoholi lähes ventovieraalle on minusta mauton lahja, kun en hänen (mahdollisista) traumoistaan tiedä.

Oma isä oli alkoholisti joten vaikkakaan en ole absolutisti en osaa arvostaa sitä vinkkupulloa.

Voi v**** hedelmät, oliiviöljyt ja pähkinät. Tunge ne nyt jo hanuriis.

Kuka mies sitäpaitsi tuommoista kantaa kenellekään? Ettet vaan ole ihan nainen ja esitä miestä täällä?

Vie kuule ihan vaikka kahvipaketti ja suklaalevy!

Ei suklaata! Monet on allergisia sille

Vierailija
242/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INHOAN sitä että joku tulee sisustelemaan kotiini. Siskoni kantaa tänne koko ajan jotain ja kerran kun olin kovassa kuumeessa, hän oli säätänyt koko olohuoneen uusiksi. Ripotellut just kaikkea mautonta joka paikkaan. Inhoan erityisesti koriste-esineitä ja kaikkea pikkusievää.

Olen kieltäytynyt ottamasta niitä niin nyt hän kantaa niitä lapsilleni. Mitä 1,5-vuotias tekee posliinikoiralla? Niin rikkoo sen ja sitten saa imuroida ja luututa koko lattian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini maalasi meille häälahjaksi jouluisen taulun, taulussa on tonttu ja joulukuusi. Aika ison taulun kaikenlisäksi. Mentiin joulukuussa siis naimisiin aikoinaan. Ja se sitten pitäisi olla paraatipaikalla olohuoneen seinällä läpi vuoden. No eihän se ole, mutta samassa kaupungissa asuva anoppi vierailee meillä noin kerran kuussa, ja aina muistaa kysyä että miksi taulu ei ole seinällä.

Otan osaa.

Vierailija
244/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lahja mielestäni on aina kukkakimppu. Jos on allerginen joillekin kukille, niin sitten sellainen joka ei allergisoi tai tekee havuista ja vihreistä leikko-oksista kauniin kimpun.

Huom! Sun mielestä.

Mä olen menossa ensi viikonloppuna kylään ekaa kertaa yhden naisen luo, jonka tytär juuri kertoi, ettei joulukukkia ja älä ainakaan mitään kukkakimppua vie, heidän äidin mielestä se kukkien leikkaaminen on ihan tarpeetonta kasvien murhaamista.

No kun kuulemma ei ole allergioita kuin keliakia ja suklaa niin ajattelin viedä jotain hedelmiä, oliiviöljyä, pähkinöitä yms.

Alkoholi lähes ventovieraalle on minusta mauton lahja, kun en hänen (mahdollisista) traumoistaan tiedä.

Oma isä oli alkoholisti joten vaikkakaan en ole absolutisti en osaa arvostaa sitä vinkkupulloa.

Kuka mies sitäpaitsi tuommoista kantaa kenellekään? Ettet vaan ole ihan nainen ja esitä miestä täällä?

Luetun ymmärtäminen ja "ymmärtäminen"

En ole missään väittänyt olevani mies.

Olen kertonut meneväni kylään naisen luokse - en ole väittänyt olevani mies joka on menossa naisen luokse treffeille.

Olen siis nainen, ja olen menossa poikani tyttöystävän äidin luokse kylään.

Joten sen suklaalevyn (ja kahvinkin, hän ei sitä juo) voit kyllä ihan itse tunkea omaan hanuriisi, kun jo aiemmin kerroin että hän nimenomaan ON allerginen suklaalle 🙄

Vierailija
245/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän saa vaikka mitä joulun herkkukoreja kaupoista. Vie semmonen

Vierailija
246/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan sama asia mutta.. Oma anoppi tuo aina kaapit täyteen kaikkea teollista sokeri mössöä ja kokkaa pakasteet täyteen mauttomia, hirveitä mössöruokia. En ole nirso mut ne ruoat on oikeasti kauheita ja anopin keittiö hygienia vähän niin ja näin. Saattaa tuoda esim kotoaan kalaa ja kuskata sen 5h ajomatkan päähän meille ja laittaa pakkaseen.. Ei auta kieltää. Käy Karjalasta kyläilemässä pari kertaa vuodessa ja aina meidän työpäivän aikana on tehty vähän taikoja keittiössä. Ei auta miehen ei eikä minun ei. Ruoat lentää aina roskiin kun anoppi lähtee. Avaamattomat pakkaukset laitan Facebookin hävikkiruokaryhmään.

Samalla tavalla tuo omia vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä vaikkei tarvita. Haisevat ihan homeelle. Ja joo varmaan huomaa että anoppi on taas täällä kolmatta päivää, onneksi lähtee huomenna.

Mun anoppi tuo mm. voita, kananmunia, kalaa ja mätitahnaa. Olemme vegaaneja, minkä hän on vuosia ”unohtanut”.

OMG!!!!! Laittaisi jääkaapin oveen muistutuksen isoilla kirjaimilla että vegaaneille EI voita, kananmunia, kalaa eikä mätitahnaa.

Vierailija
247/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Sun mielestä.

Olen kertonut meneväni kylään naisen luokse - en ole väittänyt olevani mies joka on menossa naisen luokse treffeille.

Joten sen suklaalevyn (ja kahvinkin, hän ei sitä juo) voit kyllä ihan itse tunkea omaan hanuriisi, kun jo aiemmin kerroin että hän nimenomaan ON allerginen suklaalle 🙄

No hitostako tuon nyt olis voinut tietää kun et kertonut!

Suklaa - allergia meni ohi.

Vierailija
248/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Sun mielestä.

Monet on allergisia pähkinöille

Jotkut on, mutta tämä nainen kuulemma vain suklaalle ja keliakia.

Vierailija
249/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää mitä voi tuoda jouluyllätyksenä, viemisinä, mistä asianomainen tykkää.

Joku tykkää erikoiskahveista, toinen ei voi sietää niitä. Joku tykkää kukista, joku ei. Joku tykkää niistä Tokmannin pikkuhilpetööreistä, joku ei. Jne. Jos ihminen sanoo, ei tavaraa, se silloin tarkoittaa sitä. Eli sitten voi kysyä entä jotain herkkua? Ja mitä. Konvehteja, hedelmiä, tms?

Vierailija
250/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minua V######a joulu ja tulevat ”lahjat” jo valmiiksi niin paljon, että pää meinaa räjähtää."

Yhdellä psyko-miniällä siinä jo meinaa pää räjähtää etukäteen moisesta kamaluudesta.

Vierailija
251/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Sun mielestä.

No hitostako tuon nyt olis voinut tietää kun et kertonut!

Suklaa - allergia meni ohi.

Juu, rauhaa ja hyvää mieltä, en tajunnut pitää omaa sukupuoltani tai vierailun tarkoitusta mitenkään keskeisenä asiana, mutta näin se vain tässä nähdään miten ja miksi täällä ja muuallakin asioista tulee aina väärinkäsityksiä :)

Mukavaa iltaa av-palstalla sullekin :)

Vierailija
252/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötavaraa joo kannattaa viiä ja esim kauniita kynttilöitä mitä voi sitten poltella pois ja ei jää nurkkiin pyörimään.. Oliiviöljyjä ja semmoisia en veisi, kun ei voi tietää pitääkö ihminen semmoisista.

Kynttilöitä, makeisia..

Vierailija
253/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan sama asia mutta.. Oma anoppi tuo aina kaapit täyteen kaikkea teollista sokeri mössöä ja kokkaa pakasteet täyteen mauttomia, hirveitä mössöruokia. En ole nirso mut ne ruoat on oikeasti kauheita ja anopin keittiö hygienia vähän niin ja näin. Saattaa tuoda esim kotoaan kalaa ja kuskata sen 5h ajomatkan päähän meille ja laittaa pakkaseen.. Ei auta kieltää. Käy Karjalasta kyläilemässä pari kertaa vuodessa ja aina meidän työpäivän aikana on tehty vähän taikoja keittiössä. Ei auta miehen ei eikä minun ei. Ruoat lentää aina roskiin kun anoppi lähtee. Avaamattomat pakkaukset laitan Facebookin hävikkiruokaryhmään.

Samalla tavalla tuo omia vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä vaikkei tarvita. Haisevat ihan homeelle. Ja joo varmaan huomaa että anoppi on taas täällä kolmatta päivää, onneksi lähtee huomenna.

Mun anoppi tuo mm. voita, kananmunia, kalaa ja mätitahnaa. Olemme vegaaneja, minkä hän on vuosia ”unohtanut”.

OMG!!!!! Laittaisi jääkaapin oveen muistutuksen isoilla kirjaimilla että vegaaneille EI voita, kananmunia, kalaa eikä mätitahnaa.

Miksi se anoppi tuon kirjoitettuna ymmärtäisi, kun ei ymmärrä sanottunakaan?

Oikeastihan tuossa ei ole kysymys ymmärtämisestä lainkaan, vaan toisia kunnioittamattomasta käytöksestä.

Vierailija
254/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain anopilta jouluruokia varten tosi tyylikkäitä Le Creuset uunivuokia. Mutta se onkin varakas, ja sillä on hyvä maku.

Minä sain anopilta Orthexin pakasterasioita kolme ja käytettyjä minigrip-pusseja. Mutta mä rakastan sitä ja se tietää sen.

Vierailija
255/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttötavaraa joo kannattaa viiä ja esim kauniita kynttilöitä mitä voi sitten poltella pois ja ei jää nurkkiin pyörimään.. Oliiviöljyjä ja semmoisia en veisi, kun ei voi tietää pitääkö ihminen semmoisista.

Kynttilöitä, makeisia..

Meitä on niin moneksi - kynttilät, servietit, makeiset ja alkoholi olisi mulle ihan ei-toivottujen kärkipäässä. Oliiviöljystä taas olisin tosiaan itse kiitollinen.

Ei ole helppoa, ei.

Vierailija
256/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tykkää erikoiskahveista, toinen ei voi sietää niitä. Joku tykkää kukista, joku ei. Joku tykkää niistä Tokmannin pikkuhilpetööreistä, joku ei. Jne. Jos ihminen sanoo, ei tavaraa, se silloin tarkoittaa sitä. Eli sitten voi kysyä entä jotain herkkua? Ja mitä. Konvehteja, hedelmiä, tms?

Kuka niitä hedelmiä pitää herkkuina? Ihan oikeastiko kuskaatte joillekin hedelmiä viemisinä? Siis hedelmiä?

Kaikilla varmaan tänäpäivänä on varaa ostaa itse omat banaaninsa ja kiiwinsä.

Voi herra varjele.

Vierailija
257/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mä ostan miniälle vuohen ambomaalle. Siitä se ilahtuu varmasti."

Niin se vuohi ilahtuu varmasti ku pääsee aurinkoon.

Vai asuuko sun miniä ambomaalla.

Vierailija
258/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niitä hedelmiä pitää herkkuina? Ihan oikeastiko kuskaatte joillekin hedelmiä viemisinä? Siis hedelmiä?

Voi herra varjele.

Kaipa kaikilla on varaa ostaa myös glöginsä, kynttilänsä. Kahvipakettinsa ja suklaakonvehtinsa itse? Miksi siis vain hedelmät on huono?

Vierailija
259/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan ihan kysyä, mutta enpä nyt itse ole ikinä loukkaantunut mistään lahjasta. Kaikki otan kiitollisin mielin vastaan!

Eikä kyllä tule edes mieleen mitään semmoista kamalaa.. Aina on ollut kivoja lahjoja ja tuliaisia.

Vierailija
260/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herra varjele.

Niih, tässä sulle banaani hyvää jouluu...

No herkkukorissa tietenkin!