Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
301/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Minua V######a joulu ja tulevat ”lahjat” jo valmiiksi niin paljon, että pää meinaa räjähtää."

Yhdellä psyko-miniällä siinä jo meinaa pää räjähtää etukäteen moisesta kamaluudesta.

Näitä psyko-miniöitä kun riittää, valitettavasti. Voi rassukoita. Nykyisin tuntuu elämä vaikealta.

Vierailija
302/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenikään, että me anopit ollaankin noin kamalia! Itse olen ostanut poikani tyttöystävälle jouluisin aina jonkun nuorelle naiselle sopivan pikkulahjan - kirjan, kosmetiikkaa, Marimekon pussukan tai muuta sellaista, mistä tällainen vanha eukonkuvatus kuvittelee poikansa rakkaan pitävän.

No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.

Joo kyllä mäkin tästä ryöpytyksestä otin sen verran herneen nokkaan, että pitää miettiä viitsinkö ottaa lapsia välipäiviksi hoitoon ollenkaan. Mä olen oikeastaan aika väsynyt ja töissäkin on raskasta.

Aina näissä keskusteluissa on näitä "en kyllä enää hoida lapsenlapsia, kun ei tehdä kaikkia asioita just tasan tarkkaan niin kuin haluan" marttyyreja. Älä ihmeessä ota niitä lapsia hoitoon. Ne kyllä vaistoavat, ettet oikeasti halua niiden kanssa olla vaan he ovat vain vallankäyttösi välineitä. Möllötä tiukasti yksin kotona ja hauku sitä kauheaa miniää, joka ei päästä sua määräämään omaa elämäänsä. Kaikki voittaa :). (Tai sitten voisit ajatella, että ehkä paras lahja, jonka voit kaikille antaa on viettää sitä aikaa niiden lasten kanssa. Luoda heille ihania muistoja mummosta ja unohtaa se pyytämättömän tavaran vieminen.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenikään, että me anopit ollaankin noin kamalia! Itse olen ostanut poikani tyttöystävälle jouluisin aina jonkun nuorelle naiselle sopivan pikkulahjan - kirjan, kosmetiikkaa, Marimekon pussukan tai muuta sellaista, mistä tällainen vanha eukonkuvatus kuvittelee poikansa rakkaan pitävän.

No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.

Tätä asennetta mä en voi kuin ihmetellä!! Vedetään heti asia niin että "en toivota edes hyvää joulua etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni". Ihme touhua! Mikä viiraa tuota vähän vanhempaa sukupolvea, miksi ei voi asioista keskustella, kuunnella?! Ollaan heti vetämässä hernettä nenään, jos toisen esittämä mielipide ei miellytä, ja toinen esittää omat toiveensa. Eli ei suostuta kuuntelemaan sitä toisen ihmisen mielipidettä.

It Takes two to tango...

Kyllä näitä tyyppejä Om ihan kaikissa ikäluokissa, enpä nyt ole varma, miten kuulevia nuoretkaan ovat vanhojen mielipiteille...Eli ei kannata kovasti yleistää ja 'niitä toisia' mollata isona yhtenäisenä ryhmänä.

"It Takes two to tango..." Mä niin näen aina punaista tämän ajatuksen kohdalla! Tottakai syntyy hankauksia jos toinen laittaa vastaan, osoittaa mielipiteensä, eikä vedä rajoja asioihin.

Jos henkilö A antaisi kaiken tehdä sillain kuin henkilö B vaan määrää, niin ei hankauksia syntyisi, mutta silloinhan henkilö A vaan alistuisi ja se itsekkäämpi henkilö B  saisi tehdä mitä lystää ja jyräisi minkä ehtisi!

Vierailija
304/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua hoitoon jos muutamasta mukista ja tontusta menee elämä pilalle.

Vierailija
305/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakeutua hoitoon jos muutamasta mukista ja tontusta menee elämä pilalle.

Mun mielestä toi anoppi nimenomaan pitäisi laittaa hoitoon!

Vierailija
306/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anopilla tosiaan oikeutta alkaa sisustamaan toisen kotia ja vaatimaan koristeluja että sitten kun tulee kylään, niin on jouluista. Miksi ANOPILLE ei kelpaa ja riitä pelkistetty joulutunnelmasisustus? Kunhan mietin.

Vierailija
307/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä. Me annetaan yhdessä mieheni kanssa noi roinat anopille takaisin ennen joulua. Juttelin mieheni kanssa myöhään illalla asiasta ja hän oli samaa mieltä että toi krääsä ei meille jää ja jos nyt ei tee stoppia, tuo meno vaan jatkuu joka vuosi. Me pyydetään anopilta, että jos hän haluaa jonkun joulumuistamisen tuoda, niin tuo kukkia, suklaata, glögiä tai hedelmiä. Neljä vaihtoehtoa mistä valita.

Vierailija
308/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äiti saa jyrätä nyt kaikkien mielipiteet? Luulee omaavansa hyvän maun ja erikoisen stailin kun on heittänyt viltin lattialle ja ostanut peikonlehden bambukoriin?

Mieheltähän tämän upean, ainutlaatuisen sisustuksen kohdista ei ole keskusteltu. Mies seisoo tapettina vilttihullun vieressä ja lapsi on onneksi tyttö niin sopii asusteeksi.

Kyllä tonttumuki saa raiteiltaan osarinaisen kuin toisenkin.

Vierailija
309/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äiti saa jyrätä nyt kaikkien mielipiteet? Luulee omaavansa hyvän maun ja erikoisen stailin kun on heittänyt viltin lattialle ja ostanut peikonlehden bambukoriin?

Mieheltähän tämän upean, ainutlaatuisen sisustuksen kohdista ei ole keskusteltu. Mies seisoo tapettina vilttihullun vieressä ja lapsi on onneksi tyttö niin sopii asusteeksi.

Jos osaisit lukea niin ap:n mies se on halunnut sen minimalistisen kodin.

Ja kyllä sillä äidillä nyt omaan kotiinsa on suurempi oikeus kuin isoäidillä joka on ulkopuolinen sukulainen.

Vierailija
310/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka on vastaava anoppi tietää, että on kaksi vaihtoehtia:

A) ottaa vastaan, laittaa esille ja saada jatkossakin kaikenlaista tavaraa kotiinsa tai

B) olla laittamatta koristeita esille ja kun anoppi kysyy asiasta, kertoa etteivät ne sovi kodin tyyliin.

En itse näe sitä vaihtoehtoa tällaisten ihmisten kanssa, että suoraan palauttaisi, sillä se saattaa laukaista hirveän riidan, joka saattaa kestää vuosia. Kaikista parasta on vain laittaa tavarat kiertoon, ja vuosien myötä anoppi kyllä oppii, että on turha tuoda tavaraa. Aina kannattaa myös muistuttaa, ettei tarvitse tuoda mitään ja jos nyt jotain välttämättä haluaa niin jotain syötävää.

Vierailija
311/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies osallistuu nykypäivänä sisustamiseen ja haluaa olla vaikuttamassa millainen kodin sisustus on. Jotkut miehet toki ei piittaa muusta kunhan on jääkaappi, sohva ja tv. Mutta mun tuttavapiirissä lähestulkoon jokainen mies haluaa olla sisustamisessa mukana: valitsemassa seinäpintojen värejä, keittiötä, huonekaluja, yms.

Vierailija
312/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pitäisi siitä, jos joku toisi meille roinaa. En tahdo enää yhtäkään turhaketta täyttämään vähäistä säilytystilaa. Vituttaa kun anoppi raahaa suuremmasta asunnostaan meille kaikkea paskaa tai "unohtaa" kakkuvatinsa yms muut meille. Pitäkööt roinansa siellä.

Minäkään en tykkää roinasta enkä paskasta. Minä niin pelkään, jos meille tulee sellainen (roina/paska) miniä , kuten nää sisäisesti likaiset miniän kutaleet täällä. Kyllä se sitten vituttais rankasti.

Vierailija
313/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä mäkin tästä ryöpytyksestä otin sen verran herneen nokkaan, että pitää miettiä viitsinkö ottaa lapsia välipäiviksi hoitoon ollenkaan. Mä olen oikeastaan aika väsynyt ja töissäkin on raskasta.

Aina näissä keskusteluissa on näitä "en kyllä enää hoida lapsenlapsia, kun ei tehdä kaikkia asioita just tasan tarkkaan niin kuin haluan" marttyyreja. Älä ihmeessä ota niitä lapsia hoitoon. Ne kyllä vaistoavat, ettet oikeasti halua niiden kanssa olla vaan he ovat vain vallankäyttösi välineitä. Möllötä tiukasti yksin kotona ja hauku sitä kauheaa miniää, joka ei päästä sua määräämään omaa elämäänsä. Kaikki voittaa :). (Tai sitten voisit ajatella, että ehkä paras lahja, jonka voit kaikille antaa on viettää sitä aikaa niiden lasten kanssa. Luoda heille ihania muistoja mummosta ja unohtaa se pyytämättömän tavaran vieminen.)

Mä olen oikeasti väsynyt ja työssä on raskasta. En mä enää mikään ihan nuori ole. Hyvää hyvyyttäni olen hoitoon ottanut. Olen halunnut nuorta perhettä tukea ja auttaa mutta en mäkään jaksa jos palkaksi tulee tuommosta kiittämättömyyttä.

Miettikää kuulkaa ihan tykönänne millaista yhteiskuntaa te itsekin olette rakentamassa tuolla ainaisella anoppivalituksella ja haukkumisella. Nämä ketjut ei ole yhtään kivoja lukea. Nämä salakavalasti vaikuttaa myös sinänsä toimiviin miniä-anoppisuhteisiin. 

Ei mulla muuta tähän.

Vierailija
314/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap tässä. Me annetaan yhdessä mieheni kanssa noi roinat anopille takaisin ennen joulua. Juttelin mieheni kanssa myöhään illalla asiasta ja hän oli samaa mieltä että toi krääsä ei meille jää ja jos nyt ei tee stoppia, tuo meno vaan jatkuu joka vuosi. Me pyydetään anopilta, että jos hän haluaa jonkun joulumuistamisen tuoda, niin tuo kukkia, suklaata, glögiä tai hedelmiä. Neljä vaihtoehtoa mistä valita.

Antakaa vaan takaisin, jos siltä tuntuu. Jos mitään ette ihmissuhteista ymmärrä, välitä.

Mutta ETTE JUMALAVITA VAADI MITÄÄN UUTTA LAHJAA TILALLE!

Vierailija
315/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen oikeasti väsynyt ja työssä on raskasta. En mä enää mikään ihan nuori ole. Hyvää hyvyyttäni olen hoitoon ottanut. Olen halunnut nuorta perhettä tukea ja auttaa mutta en mäkään jaksa jos palkaksi tulee tuommosta kiittämättömyyttä.

Miettikää kuulkaa ihan tykönänne millaista yhteiskuntaa te itsekin olette rakentamassa tuolla ainaisella anoppivalituksella ja haukkumisella. Nämä ketjut ei ole yhtään kivoja lukea. Nämä salakavalasti vaikuttaa myös sinänsä toimiviin miniä-anoppisuhteisiin. 

Ei mulla muuta tähän.

Älä lue sitten näitä. Jessus.

Vierailija
316/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka on vastaava anoppi tietää, että on kaksi vaihtoehtia:

A) ottaa vastaan, laittaa esille ja saada jatkossakin kaikenlaista tavaraa kotiinsa tai

B) olla laittamatta koristeita esille ja kun anoppi kysyy asiasta, kertoa etteivät ne sovi kodin tyyliin.

En itse näe sitä vaihtoehtoa tällaisten ihmisten kanssa, että suoraan palauttaisi, sillä se saattaa laukaista hirveän riidan, joka saattaa kestää vuosia. Kaikista parasta on vain laittaa tavarat kiertoon, ja vuosien myötä anoppi kyllä oppii, että on turha tuoda tavaraa. Aina kannattaa myös muistuttaa, ettei tarvitse tuoda mitään ja jos nyt jotain välttämättä haluaa niin jotain syötävää.

Mä olen eri mieltä tosta että vuosien myötä anoppi kyllä oppii, että on turha tuoda tavaraa. Olen nähnyt niin monessa kodissa että ei pidä paikkaansa ja moni tuskailee saman asian kanssa.

"Pitäähän sitä olla, pitäähän sitä lapsen lapsille olla ja tulihan siitä varmasti hänen lempilelunsa jne. Toin lisää leluja, kun niin lapsi ilahtui niistä viimekin kerralla ja miten nätisti uusi maljakko asettuikaan teidän pöytään ja tykkäsikö mies (poikansa!!!) paidasta... " Joo o. Luultavasti ei tykännyt, koska ei ole laittanut kertaakaan vuoden aikana päällensä ja kysyisi prkl pojaltaan itseltä... Voi jösses sentään.

Vierailija
317/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta tähän.

Ja vuoden valittaja marttyyri on löytynyt...

Vierailija
318/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahansa saa jokainen laittaa mihin haluaa. Ei siitä tarvitse mesota. Se on jokaisen oma asia.

Miniäsi pärjää varmasti ilman sinun lahjojasi ja hyvän joulun toivotuksiasi. Jossain vaiheessa itsekäs ja epämiellyttävä luonteesi olisi kuitenkin paljastunut ja miniäsi olisi joutunut ottamaan etäisyyttä. Säästyypä miniältäsi sekin vaiva ja hän pystyy keskittymään mukaviin ihmissuhteisiin.

Osui ja upposi. He, heh.

Vierailija
319/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vaan takaisin, jos siltä tuntuu. Jos mitään ette ihmissuhteista ymmärrä, välitä.

Mutta ETTE JUMALAVITA VAADI MITÄÄN UUTTA LAHJAA TILALLE!

Just tämä seuraava viiraus: ETTE JUMALAVITA VAADI MITÄÄN UUTTA LAHJAA TILALLE!

Ihan kuin noi olisi vaatimassa mitään. Sehän kirjoitti että jos hän haluaa jonkun joulumuistamisen tuoda, niin jne.... Haloo!!!! Eli jos anoppi haluaa. Tässäkin se että jos anoppi haluaa!!!! Mennään prkl anopin mukaan siinäkin!

Vierailija
320/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko anopilla tosiaan oikeutta alkaa sisustamaan toisen kotia ja vaatimaan koristeluja että sitten kun tulee kylään, niin on jouluista. Miksi ANOPILLE ei kelpaa ja riitä pelkistetty joulutunnelmasisustus? Kunhan mietin.

Sisustaako anoppi myös muiden kodit, vai rajoittuuko tuo ”viihtyvyyden maksimointi” vain omien lasten kotiin? Onko ok viedä omat koristeet mukana myös kälyn, omien vanhempien sekä pikkuserkun kotiin, jotta oikeanlainen tunnelma on taattu?

Kunhan pohdin. Oma koti on pyhä, eikä sinne tule kenenkään tuoda turhaa tavaraa.