Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
201/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä selviää vain sanomalla että päätimme että emme ota lahjoja emmekä anna niitä enää jouluisin.

Vierailija
202/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kodin kauneus on tärkeää. Joulun tärkein juttu on se kaunis koti ja joulun odotus siellä. En tod haluaisi sinne mitään random koristeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua mistä näitä tarinoita riittää ihmisistä jotka tuhlaavat rahojaan (ilmeisesti vielä vähiä) kiittämättömiin ja nyrpeisiin ihmisiin.

Nämä on näitä anoppiprovoja. En usko, että oikeasti on ihmisiä, jotka antavat liikaa tavaraa kenellekään. Ei ole todellisessa elämässä tullut koskaan vastaan. Mun anoppipuoli toi joskus jotakin mutta muutaman tavaran korkeintaan. Ne oli helppo heittää pois jos en tykännyt.

Valitettavasti näitä äitejä ja anoppeja oikeasti on. Myös meillä. Tavaran määrällä ei ole näille mitään ylärajaa, ekologisuudesta ei piitata pätkääkään. On niin ihana YLLÄTTÄÄ (saajan tarpeista, toiveista tai mausta viis) ja antaa vielä mahdollisimman MONTA pakettia. Minulle ja sukupolvelleni liika tavara edustaa luonnonvarojen ylikulutusta ja visuaalista saastetta. Vaikka kuinka yrittää selittää, rajoja ei kunnioiteta yhtään, ei haluta ymmärtää sieltä omasta omakotitalosta käsin esim. meitä Helsingin hintojen takia ahtaammin asuvia lapsiperheitä . V######a joulu ja tulevat ”lahjat” jo valmiiksi niin paljon, että pää meinaa räjähtää.

Vierailija
204/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua mistä näitä tarinoita riittää ihmisistä jotka tuhlaavat rahojaan (ilmeisesti vielä vähiä) kiittämättömiin ja nyrpeisiin ihmisiin.

Nämä on näitä anoppiprovoja. En usko, että oikeasti on ihmisiä, jotka antavat liikaa tavaraa kenellekään. Ei ole todellisessa elämässä tullut koskaan vastaan. Mun anoppipuoli toi joskus jotakin mutta muutaman tavaran korkeintaan. Ne oli helppo heittää pois jos en tykännyt.

Valitettavasti näitä äitejä ja anoppeja oikeasti on. Myös meillä. Tavaran määrällä ei ole näille mitään ylärajaa, ekologisuudesta ei piitata pätkääkään. On niin ihana YLLÄTTÄÄ (saajan tarpeista, toiveista tai mausta viis) ja antaa vielä mahdollisimman MONTA pakettia. Minulle ja sukupolvelleni liika tavara edustaa luonnonvarojen ylikulutusta ja visuaalista saastetta. Vaikka kuinka yrittää selittää, rajoja ei kunnioiteta yhtään, ei haluta ymmärtää sieltä omasta omakotitalosta käsin esim. meitä Helsingin hintojen takia ahtaammin asuvia lapsiperheitä . V######a joulu ja tulevat ”lahjat” jo valmiiksi niin paljon, että pää meinaa räjähtää.

Kyllä! Ja aina mahdollisimman suurta, äänekästä ja helpoiten hajoavaa!

Vierailija
205/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini maalasi meille häälahjaksi jouluisen taulun, taulussa on tonttu ja joulukuusi. Aika ison taulun kaikenlisäksi. Mentiin joulukuussa siis naimisiin aikoinaan. Ja se sitten pitäisi olla paraatipaikalla olohuoneen seinällä läpi vuoden. No eihän se ole, mutta samassa kaupungissa asuva anoppi vierailee meillä noin kerran kuussa, ja aina muistaa kysyä että miksi taulu ei ole seinällä.

Vierailija
206/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää se tarkoittaa. Koristeet onneks on aika pieniä kuitenkin! 

Meille anoppi raahaa kierrätyskeskuslöytöjään, pöytiä, toimistotuoleja, rikkinäinen skanneri, vanha jääkaappi.. olen vienyt ne pois. Ei meille mahdu. Kotimme on jo kalustettu!! Joo ja hyvää munkin anoppi varmaan tarkoittaa. Mutta on kyllä käsittämätöntä touhua.

Vierailija
207/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarjoaisin jatkossa anopille kaffet siitä joulumukista, myös juhannuksena. Saatesanoilla että käytä sä tätä kun ei oikein ole meidän maun mukainen. Ja muille kata nätisti sitä hillitympää.

Vierailija
208/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää se tarkoittaa. Koristeet onneks on aika pieniä kuitenkin! 

Meille anoppi raahaa kierrätyskeskuslöytöjään, pöytiä, toimistotuoleja, rikkinäinen skanneri, vanha jääkaappi.. olen vienyt ne pois. Ei meille mahdu. Kotimme on jo kalustettu!! Joo ja hyvää munkin anoppi varmaan tarkoittaa. Mutta on kyllä käsittämätöntä touhua.

Ei tarkoita, jos asiasta on puhuttu monesti ennenkin.

Vierailija
209/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lapsille, jos haluaisivat koristella huonetta. Muutoin valitsisin yhden kelvollisen ja etsisin sille paikan. Loput pussiin ja vaikka anopin matkaan kiittäen, että nämä tosiaan jäivät yli.

Vierailija
210/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on perherauhan takia parempi vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... tässä tapauksessa toisesta ovesta sisään ja toisesta ulos. ;-)

Jos anoppi ei järki puhetta ymmärrä, niin sitten sijoitat aatoksi ( anopin vierailun ajaksi) koristeet esille ja tarjoat mukeista glögit.

Sitten pakkaat tavarat samaiseen muovikassiin missä tulivat ja viet kassin 27.12. Fidalle. Jos anoppi kyselee mukien perään, niin toteat, että ne ei kestäneet konepesua ja vaihdat puheenaihetta. Koristeita jos kaipailee, niin lainasit ne ystävälle/harrasteseuralle pikkujoulu koristeiksi. Eivät ole vielä palautuneet ;-) Pitääkin muistella kysellä...

Vierailija
211/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on perherauhan takia parempi vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... tässä tapauksessa toisesta ovesta sisään ja toisesta ulos. ;-)

Jos anoppi ei järki puhetta ymmärrä, niin sitten sijoitat aatoksi ( anopin vierailun ajaksi) koristeet esille ja tarjoat mukeista glögit.

Sitten pakkaat tavarat samaiseen muovikassiin missä tulivat ja viet kassin 27.12. Fidalle. Jos anoppi kyselee mukien perään, niin toteat, että ne ei kestäneet konepesua ja vaihdat puheenaihetta. Koristeita jos kaipailee, niin lainasit ne ystävälle/harrasteseuralle pikkujoulu koristeiksi. Eivät ole vielä palautuneet ;-) Pitääkin muistella kysellä...

Minkä perherauhan? Ap ja miehensähän on samaa mieltä kodin sisustuksesta. Miten se rauhaa uhkaa jos he jatkavat samalla linjalla?

Vierailija
212/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten samanlainen kassillinen tulee seuraavana vuonna. Ja sitä seuraavana ja sitä seuraavana. Oletan, että anoppi on ns. normaali aikuinen, joten häntä ei tarvitse kohdella silkkihansikkain siinä vaiheessa, kun epäkohtelias käytös on pyynnöistä huolimatta toistuvaa.

Vierailija
213/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja idea että "voihan ne sitten viedä kirpputorille"... Niin. Jumalaton homma. Olen viimeiset kuusi vuotta raivannut huushollista kaikkea sitä turhaa roinaa.

No tuskin se nyt mikään anoppi on kuuden vuoden raivauksen tarpeet sulle tuonut. Mikä vaiva noissa nyt on. Minä ainakin tyrkkään kaikki miniän tuomat roinat Mersuni takapakkiin ja kaatopaikalle mentiin. Teen sen kerran vuodessa.

Eikös sulla onneton oo autoa? Vuokraa, niitähän saa edullisesti vuokrattua.

Miksi miniäsi kantaa sinulle roinaa? Etkö uskalla kieltäytyä tai sanoa edes pojallesi, että lopettakaa niiden roinien tuonti? Oma anoppi on pari kertaa antanut meille samoin tein takaisin ostamamme lahjan saatesanoilla, että hänellä ei ikävä kyllä ole käyttöä tälle. Ainakin me opittiin tuosta ja nyt viemme lahjaksi sellaista, mille on käyttöä. Lahjakassillinen Presidentti-kahvia on kelvannut joka kerta ja näyttää olevan mieleinen lahja.

Missä maailmassa ihmiset elää? Kun ne viettää jotain tupareita, häitä tai 60v päiviä niin sanooko ne oikeesti ystävilleenkin että "vie pois, ei mulla tuolle ole mitään käyttöä"???

Hyytävän moukkamaista.

Hyvin moni juhlia viettävä osaa sanoa, että ei lahjoja, kiitos. Siitä ei kukaan pahastu.

Mitä jos joku aloittajan anopin kaltainen saa itse pyöreiden synttäreiden lahjaksi vaikka 15 jättikokoista pehmonallea? Tykkäisikö? Varsinkin, kun jokainen vieras seuraavalla kerralla käydessään haluaa nähdä antamansa nallen, kun se on niin suloinen. Lahjastahan ei saanut pahastua.

No mun äiti, 80jarisat kyllä säästää aarteinaan kaikki lahjat, kaikki hirvityksetkin. Viimeksi juuri yritin hänelle ehdottaa, voisiko jotain juttuja vaikkapa laittaa kierrätykseen mutta ei voinut, koska ne tietyt kupit olivat hänen 50v lahja kollegoilta ja jonkun keraamisen hahmon oli keskikouluystävä 'Maire' omin pikku kätösin askarrellut keramiikkapajalla ja tuonut hänelle muistoksi (ja Maire oli jo kuollut...) Jne. Joten jos hän saisi 15 maxinallea niin varmasti niille raivattaisiin tilaa hyllyn päältä, sohvalta, sängynpäädystä jne ja hän katselisi niitä ja ajattelisi hyviä muistoja niiden antajista.

Mitta toki minäkin olen sitä mieltä, ettei ole kovin ajattelevaista täyttää toisen elintilaa kaikenlaisella vain itsensä mielestä tarpeellisella tavaralla.

Vierailija
214/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin anopin härrätä joulujutskineen mielin määrin huushollissa niin paljon kuin sielu sietää.

Sanoisin että anna palaa anoppi ja pistä joulukoristeet suhisemaan jos siitä saat hyvän mielen.

Pelkästä rakkaudesta mieheeni.

Ja joulu on kerran vuodessa vaan.

Koristeet otetan sitten pois kuin joulu on ohi.

Onko anoppi koditon vai minkä takia hän ei pistä niitä joulukoristeita suhisemaan omassa kodissaan kuten normaalit ihmiset?

Vierailija
215/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppihan on aikuinen ihminen. Miksi ihmeessä tuollaista teatteria pitäisi alkaa esittämään?

Vierailija
216/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin lapsille, jos haluaisivat koristella huonetta. Muutoin valitsisin yhden kelvollisen ja etsisin sille paikan. Loput pussiin ja vaikka anopin matkaan kiittäen, että nämä tosiaan jäivät yli.

Minunkin anopillani oli aikoinaan viheliäinen tapa hamstrata joululahjoja ja juurikin tytöt saivat aina kymmenittäin jotain Yves Rocher -kynsienhoitosettejä ja rihkamakoruja, tuikkukippoja yms 'tilaajalahjaa' poika taas esim pankin kuulakärkikyniä, kuorimaveitsiä, Vöitä, pullonavaajia - mitä Hän nyt sattuikin käsiinsä saamaan.

Ja tietenkin myös kaikenlaisia Tokmannin led-enkeleitä ja Lidlin tonttuja.

Lähes kaikki meni roskiin. Jotain edes hieman siedettävää joulukrääsää säästin - ja nyt kun anoppia ei enää ole, haluavat nuoret aikuiset lapsemme aina ne mamman-joulukoristeet esiin. Ne tuovat heille lapsuuden joulun :)

Vierailija
217/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on, aika kulunut vielä. Itse voisin laittaa anopin lahjat niiksi muutamaksi joulun päiväksi esille hyvillä mielin.

Vierailija
218/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tätä vois ottaa huumorilla? Antaa anopin touhuta kun selkeästi on innokas. Hän osoittaa sillä rakkautta. Kiitollisuutta enemmän!

Vierailija
219/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tätä vois ottaa huumorilla? Antaa anopin touhuta kun selkeästi on innokas. Hän osoittaa sillä rakkautta. Kiitollisuutta enemmän!

Sinäkö ripustat kiitollisena seinälle vaikka täytetyn hirvenpään, jos anoppisi keksii osoittaa rakkauttaan sellaisen avulla?

Vierailija
220/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Eikö se anoppi voi omaa kotiaan sisustaa mieleisekseen, ja ap omaansa. Ei kai aikuisten ihmisten sisustus muille kuulu kuin asunnossa asuville henkilöille?

Joku kollektiivinen rajattomuus noita 60+ naisia tuntuu vaivaavan. Siihen ei auta muu kuin napakat omat rajat ja tarvittaessa pieni välimatka.