Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,
Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.
Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.
Kommentit (722)
" Kyllä lahjan antajakin vois vähän mietiskellä, minkälainen on saaja.
Minimalistinen / graafinen / maalaisromanttinen / retrotyylinen / talonpoikainen / scifi / kartanotyylinen "
Ei ristus.
Luojan kiitos oma vaimo on normaali ja kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin siksi aikaa esille, kun ovat käymässä, sen jälkeen antaisin seuraavalle.
Mieluummin noin.
Toisen mieltä ei tule pahoittaa kun voi olla fiksu ja toimia esim noin.
Mikä tää mielenpahoitusjuttu oikein on? Mikä tarve ihmisillä on miellyttää toisia ja pyrkiä olemaan toisten tossun alla? Minä päätin aikapäivää sitten, että nyt loppuu muiden miellyttäminen, olen paljon onnellisempi, kun en yritä miellyttää muita vain siksi, ettei se toinen pahottaisi mieltään. Sitä se elämä on, välillä joku pahoittaa mielensä. Kyllä ap:llä on oikeus kertoa mielipiteensä suoraan, vaikka anoppi siitä mielensä pahottaisikin. Anoppi kyllä pääsee yli siitä eikä tarvitse ostaa turhaa krääsää jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan miniälle vuohen ambomaalle. Siitä se ilahtuu varmasti.
Tää on ihana ajatus 💝
Toinen olisi, jos kyseessä lapsiperhe, niin rokotuksia lapsille afrikkaan.
Minäkin ilahtuisin todella.
Vierailija kirjoitti:
" Kyllä lahjan antajakin vois vähän mietiskellä, minkälainen on saaja.
Minimalistinen / graafinen / maalaisromanttinen / retrotyylinen / talonpoikainen / scifi / kartanotyylinen "
Ei ristus.
Luojan kiitos oma vaimo on normaali ja kiva.
Normaalia on miettiä lahja joka miellyttää saajaa. Ei antajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita turhat tavarasi jollekin haluamallasi kohteelle (esim. hyväntekeväisyyskirpputorit, hyväntekeväisyysmyyjäiset, hyväntekeväisyyshuutokaupat)!
Tämä on käsittämätön ajatus. Jos ei halua krääsää, ja se turha krääsä sit pitää omalla ajalla sit kuskata romuja ympäriinsä ettei vaan anoppi pahastu.
Toisekseen, millainen jälleenmyyntiarvo on Tokmanni-koristeilla?
Meillä on Turussa roskalava ryhmä. Siellä menee alle 5 minuutissa aivan kaikki. Itse olen 64v ,myös anoppi, ja nyt vihdoin eronneena mahdollisuus elää ja ostaa oman makuni mukaan kotiini tavarat. Joskus jotain jopa Tokmannilta,mutta muuten harkiten koska eläkkeeni hyvä. Ex täyttää vanhan kotimme kaikella mitä "irti saa" eli kun ihmiset haluavat jostain eroon niin kaikki kelpaa. Kohta ok:ssa taidetaan kulkea "polkuja" pitkin.
Eikö ap voisi ehdottaa, että nuori pari menisi anoppilaan jouluna kylään?
Jos kerran anopin mielestä poikansa kotona on vaisu joulu, niin anoppi voisi omaan kotiinsa tehdä kunnon tunnelman. Sen tokmannin pussinkin voisi antaa takaisin, jotta anoppi saa jotain uutta koristeluunsa.
En minäkään mielelläni viettäisi joulua ilman joulukoristeita, sen takia en joulunpyhiä tuhlaakkaan anoppilassa jossa koristeita ei ole kuin parvekevalot ja yksi tonttukoriste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita turhat tavarasi jollekin haluamallasi kohteelle (esim. hyväntekeväisyyskirpputorit, hyväntekeväisyysmyyjäiset, hyväntekeväisyyshuutokaupat)!
Tämä on käsittämätön ajatus. Jos ei halua krääsää, ja se turha krääsä sit pitää omalla ajalla sit kuskata romuja ympäriinsä ettei vaan anoppi pahastu.
Meillä on Turussa roskalava ryhmä. Siellä menee alle 5 minuutissa aivan kaikki. Itse olen 64v ,myös anoppi, ja nyt vihdoin eronneena mahdollisuus elää ja ostaa oman makuni mukaan kotiini tavarat. Joskus jotain jopa Tokmannilta,mutta muuten harkiten koska eläkkeeni hyvä. Ex täyttää vanhan kotimme kaikella mitä "irti saa" eli kun ihmiset haluavat jostain eroon niin kaikki kelpaa. Kohta ok:ssa taidetaan kulkea "polkuja" pitkin.
Iso riesa päivystää av ja yv ja noudot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnostuisi meillä! Takaisin lähtisi anopin matkaan hetkessä jokainen tavara minkä tuo.
Annatko muutenkin aina kaikki lahjat takaisin antajalle jos et pidä niistä? Miksi pahoittaa tahallaan toisen mieli, kun ajatellut vain hyvää?
Onneksi on olemassa hyviä tyyppejä miniöinä.
Tuollaiset miniät ovat surullinen juttu . Etsivät kaikesta syyn hermostua. Jopa mummeleiden joulukrääsästä josta mumskut ovat innoissaan kun on syy kierrellä Tokmannilla ja mainostaa kuinka tässä pojan /tytön perheelle . . .
Helkkarin sydämetöntä porukkaa noi naiset nykyään, ei ihme että ukot pysyy sinkkuina.
Ei se miniä ole vastuussa anopin tunteista.
Miehet , valitkaa nainen joka osaa käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa kuin hieno nainen.
Tulette onnellisiksi suhteessanne sellaisen naisen kanssa jolla on hieno luonne.
Nimittäin puupäitä ja salailkeitä hattarapäitä löytyy aina, ja valitettavasti ne paljastuu vasta silloin kuin äitisi muuttuu niiden anopeiksi. Silloin ne ei pysty enää luonnettaan pidättelemään.
T. Mies.
Sanotaan, että naiset valitsevat isänsä kaltaisen miehen. Ehkäpä miehet valitsevat äitinsä kaltaisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja idea että "voihan ne sitten viedä kirpputorille"... Niin. Jumalaton homma. Olen viimeiset kuusi vuotta raivannut huushollista kaikkea sitä turhaa roinaa.
No tuskin se nyt mikään anoppi on kuuden vuoden raivauksen tarpeet sulle tuonut. Mikä vaiva noissa nyt on. Minä ainakin tyrkkään kaikki miniän tuomat roinat Mersuni takapakkiin ja kaatopaikalle mentiin. Teen sen kerran vuodessa.
Eikös sulla onneton oo autoa? Vuokraa, niitähän saa edullisesti vuokrattua.Miksi miniäsi kantaa sinulle roinaa? Etkö uskalla kieltäytyä tai sanoa edes pojallesi, että lopettakaa niiden roinien tuonti? Oma anoppi on pari kertaa antanut meille samoin tein takaisin ostamamme lahjan saatesanoilla, että hänellä ei ikävä kyllä ole käyttöä tälle. Ainakin me opittiin tuosta ja nyt viemme lahjaksi sellaista, mille on käyttöä. Lahjakassillinen Presidentti-kahvia on kelvannut joka kerta ja näyttää olevan mieleinen lahja.
Missä maailmassa ihmiset elää? Kun ne viettää jotain tupareita, häitä tai 60v päiviä niin sanooko ne oikeesti ystävilleenkin että "vie pois, ei mulla tuolle ole mitään käyttöä"???
Hyytävän moukkamaista.
Niin on. En jaksa käsittää näitä. Mulle opetettiin kotona, että lahjasta kiitetään aina iloisesti hymyillen oli se mitä tahansa. Antajan mieltä ei saa pahoittaa.
Entä jos lahjan saaja pahoittaa mielensä täysin epäsopivasta lahjasta? Pitääkö silloinkin hymyssä suin kiitellä? Lahjan antajan mieltä ei saa pahoittaa, mutta lahjan saajan mielen pahoittaminen on ok?
Kyllä. Sitä kutsutaan käytöstavoiksi. Harvemmin ihmiset ihan varta vasten tarkoituksella pyrkivät lahjalla loukkaamaan. Ja siinäkin tapauksessa kiitos ja kaunis hymy on juurikin paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja idea että "voihan ne sitten viedä kirpputorille"... Niin. Jumalaton homma. Olen viimeiset kuusi vuotta raivannut huushollista kaikkea sitä turhaa roinaa.
No tuskin se nyt mikään anoppi on kuuden vuoden raivauksen tarpeet sulle tuonut. Mikä vaiva noissa nyt on. Minä ainakin tyrkkään kaikki miniän tuomat roinat Mersuni takapakkiin ja kaatopaikalle mentiin. Teen sen kerran vuodessa.
Eikös sulla onneton oo autoa? Vuokraa, niitähän saa edullisesti vuokrattua.Miksi miniäsi kantaa sinulle roinaa? Etkö uskalla kieltäytyä tai sanoa edes pojallesi, että lopettakaa niiden roinien tuonti? Oma anoppi on pari kertaa antanut meille samoin tein takaisin ostamamme lahjan saatesanoilla, että hänellä ei ikävä kyllä ole käyttöä tälle. Ainakin me opittiin tuosta ja nyt viemme lahjaksi sellaista, mille on käyttöä. Lahjakassillinen Presidentti-kahvia on kelvannut joka kerta ja näyttää olevan mieleinen lahja.
Missä maailmassa ihmiset elää? Kun ne viettää jotain tupareita, häitä tai 60v päiviä niin sanooko ne oikeesti ystävilleenkin että "vie pois, ei mulla tuolle ole mitään käyttöä"???
Hyytävän moukkamaista.
Niin on. En jaksa käsittää näitä. Mulle opetettiin kotona, että lahjasta kiitetään aina iloisesti hymyillen oli se mitä tahansa. Antajan mieltä ei saa pahoittaa.
Entä jos lahjan saaja pahoittaa mielensä täysin epäsopivasta lahjasta? Pitääkö silloinkin hymyssä suin kiitellä? Lahjan antajan mieltä ei saa pahoittaa, mutta lahjan saajan mielen pahoittaminen on ok?
Kyllä. Sitä kutsutaan käytöstavoiksi. Harvemmin ihmiset ihan varta vasten tarkoituksella pyrkivät lahjalla loukkaamaan. Ja siinäkin tapauksessa kiitos ja kaunis hymy on juurikin paikallaan.
Käytöstapoihin ei kuulu arvostella toisen kotia tai somistella toisen koti oman maun mukaiseksi. Eikä ostaa tavaraa joka ei ole saajalle mieleistä.
Hyvä lahja mielestäni on aina kukkakimppu. Jos on allerginen joillekin kukille, niin sitten sellainen joka ei allergisoi tai tekee havuista ja vihreistä leikko-oksista kauniin kimpun.
Toinen hyvä lahja on herkkukori, jossa erilaisia hilloja, säilykkeitä yms. Myös juustopakkaus on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lahja mielestäni on aina kukkakimppu. Jos on allerginen joillekin kukille, niin sitten sellainen joka ei allergisoi tai tekee havuista ja vihreistä leikko-oksista kauniin kimpun.
Havut saattaa allergisoida tosi paljon, mutta toisaalta sellanen kimppu säilyisi partsilla tai ovenpielessäkin 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso riesa päivystää av ja yv ja noudot.
Näin joulun alla monessa ryhmässä ihmiset kyselevät juuri kaikkea jouluksi ,myös kaikenlaisia koristeita ym. Itse olen lahjoittanut ilm. vähän tuohon roskalavaan verrattavissa olevassa ryhmässä ja päässyt vaivatta tavarasta eroon. Jos asut rivarissa tai ok-talossa niin nouto postilaatikolta,jos kerrostalossa niin rappukäytävästä oven ulkopuolelta. Jos joku muu ottaa niin ei voi mitään,hyvä kun kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan miniälle vuohen ambomaalle. Siitä se ilahtuu varmasti.
Ilahtuisin enemmän lahjoituksesta vaikka MLL:lle, mutta kyllä vuohi silti turhan tavaran voittaa.
t. miniä
Vierailija kirjoitti:
Toinen hyvä lahja on herkkukori, jossa erilaisia hilloja, säilykkeitä yms. Myös juustopakkaus on hyvä.
Ei, ei , ei ja vielä kerran ei! En tykkää tuosta herkkukori-lahjasta ollenkaan. Miniä toi semmosen viime jouluna ja saman tien kun auton perävalot oli himmentyneet heidän jälkeensä, kiikutin sen roskikseen. Mä en syö mitään valmishilloja, säilykkeitä, enkä eltaantuneita juustoja.
Mun vanhemmat ovat tuoneet kolmena vuonna 5-10 kpl alesta ostettua joulukynttelikköä tai valoja. En tajua mihin kuvittelevat, että minä laitan ne kaikki. Ikäluokka 60-80v ostavat kaikkea ihan vaan siksi, kun halvalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukkia eikä havuja kiitos. Ainoa "joulukukka" mitä just ja just siedän on tulilatva. Kaikki muut heitän vieraiden lähdettyä roskiin jos joku erehtyy semmosia tuomaan. Sama kynttilöille. Erityisesti tuoksukynttilät on vihoviimeisiä!
Eli siis anopilla on oikeus tuhlata rahaa turhaan romuun ja ostella muille omaksi ilokseen. Miniällä on velvollisuus ottaa ei-toivottu roina vastaan hymy huulilla, koska anopin mieltä ei saa pahoittaa. Miniällä on velvollisuus ripotella roinat pitkin kotia vaikka inhoaisi niitä, koska anopin mieltä ei saa pahoittaa. Jos miniä haluaa eroon tavaroista, hän saa heittää ne roskiin joulun jälkeen, koska anopin mieltä ei saa pahoittaa. Anoppi saa pahoittaa poikansa ja miniänsä mielen, anopin mieltä ei saa pahoittaa. Ja maailma kiittää muoviroskasta.
Kun ei ole miestä, ei ole anoppiakaan. Ja saa asua ja elää siististi eikä siivoojana testosteroniläävässä. Seksin- ja läheisyydentarve tyydyttyy ilman että luopuu omasta elämästä. Kokeilkaa kun saatte lapset isoiksi.