Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tämä menee ohi (fiktiiviseen hahmoon rakastuminen)?

Vierailija
09.12.2019 |

Olen niin syvästi rakastunut uuteen Jokeriin / Arthur Fleckiin, että minua ihan sattuu fyysisesti sydämeen. En jotenkin osaa erottaa, että kyseessä on vain fiktiivinen hahmo, hän tuntuu niin todelliselta minulle. Olen nimenomaan rakastunut tähän Jokeriin, en näyttelijään. Olen käynyt katsomassa elokuvan useamman kerran, kerään kuvia kollaasiin, kuuntelen Jokerin soundtrackiä, kuvittelen hahmon vierelleni ja seurustelukumppanikseni.
Tämä on hieman kaksipiippuinen juttu.. Toisaalta rakkauteni Jokeria kohtaan saa minut tuntemaan itseni onnellisemmaksi ja vähemmän yksinäiseksi, mutta sitten taas olen musertunut kun ymmärrän, ettei tämä ole totta ja tosi asiassa olen yksin. :’(

Ajattelen Jokeria päivittäin, useita tunteja. Olen ihan pakkomielteinen hänestä.

N26

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi ajallaan. Siihen asti kannattaa nautiskella täysilllä rakastumisen tunteesta ja sen tuomasta energiasta, miettimättä että siinä olisi jotain vikaa että kohde on fantasiahahmo.

Itse olen tehnyt sen radikaalin päätöksen jo 20 vuotta sitten, että en harrasta tosielämän suhteita ollenkaan. Ei ne ole koskaan niin hyviä kuin fantasiasuhteet. Ja seksipuolenkin voi hoitaa itse. 

Jep ja sillä se seksipuoli on aina tyydyttävää! <3

Vierailija
22/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii suhteen välttämiskeinona.

Jep. Tämä on siitä hauska lause, että voi tarkoittaa toisille ihan eri asioita kuin toisille. Minulle se on positiivinen asia: en halua tosielämän parisuhteita tai seksiä, joten fantasiamaailma on loistava keino välttää sellaisiin sekaantumista. Toisaalta joku toinen voisi nähdä lauseen niin, että suhteen välttäjällä on jokin vakava ongelma, että ikään kuin kuuluisi haluta suhteeseen ja fantasialla suhteen korvaaminen on lähes sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino on ettet enää vilkasekkaan siihen näyttelijään päin. Et googlaile kuvia ym. Unohtuu alle kuukaudessa.

Itse jouduin aikanaan jättämään Housen ja Dexterin kesken niin hullulta kun se tuntukin. Housen viimisen kauden uskalsin katsoa vuosia myöhemmin eikä enää sydän särkynyt. Dexteriä en ole katsellut mutta näin Michael C Hallin The Crownissa eikä enää hetkauttanut.

Nykyään lyön heti pelinpoikki jos huomaan että meinaa kehittyä julkkisihastus. Täys nollatoleranssi, ovat meinaan niin ahdistavia!

Vierailija
24/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsit vaan itsellesi jonkun mukavan joukkoammujan joko vankilasta tai darknetin mutanttipalstoilta. Kyllä se siitä.

Kyllä minä lähtisin navetasta etsimään.

Vierailija
25/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvitusystävään ihastumisessa on myös hyvät puolensa. Hän on aina paikallaa, kun vain niin haluat. Hän antaa sinulle huomiota ja sinulla on ystävä, jonka kanssa voit jutella kaikesta ja viettää yhteistä aikaa. Win-win tilanne.  :D

Tämä. Ja aivan normaalia, kaikki me ihastumme mielikuvitusihmisiin.. ainakin jossain vaiheessa elämää.

Oikeestaan kaikki ihastumiset on mielikuvituksellisia, eikä realistisia.

Vierailija
26/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsit vaan itsellesi jonkun mukavan joukkoammujan joko vankilasta tai darknetin mutanttipalstoilta. Kyllä se siitä.

:D Hyvin bongattu, meni multa ihan ohi.

Vierailija
27/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinulle löydettäisiin oma jokeri? :)

Eiköhän noita pelimiehiä löydy.

Vierailija
28/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joiden mielestä sairasta, niin miksi?

Vierailija
29/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

::D eihän tuo Joker 2019 ole mikään pelimies ollenkaan!

Vierailija
30/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

::D eihän tuo Joker 2019 ole mikään pelimies ollenkaan!

Ei se ilmeiseti mikään naurattajakaan ole.

Vierailija
31/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Hyvin bongattu, meni multa ihan ohi.

Mutta rehut osu syöttökaukalon.

Vierailija
32/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii suhteen välttämiskeinona.

Jep. Tämä on siitä hauska lause, että voi tarkoittaa toisille ihan eri asioita kuin toisille. Minulle se on positiivinen asia: en halua tosielämän parisuhteita tai seksiä, joten fantasiamaailma on loistava keino välttää sellaisiin sekaantumista. Toisaalta joku toinen voisi nähdä lauseen niin, että suhteen välttäjällä on jokin vakava ongelma, että ikään kuin kuuluisi haluta suhteeseen ja fantasialla suhteen korvaaminen on lähes sairasta.

No niinpä tosiaan on. Tarkoitin sitä tuolla minkä mainitsit ensin. Itse aktiivisesti vältän parisuhdetta tuon avulla ja ihan tietoisesti käytän sitä hyödyksi. Voihan tätäkin pitää "sairaana", vähän syistä riippuen miksi toimii näin.

Jos valinta ei ole ollut tietoinen, hyödyllisintä olisi löytää ne juurisyyt taustalta. Ap:n syyhän taisi olla yksin olo, ja hän oli jo itsehuijauksen itsekin tiedostanut. Mielikuvitus poistaa yksinäisyyttä, mutta samalla se vähentää tarvetta lähteä hakemaan tietä pois yksinäisyydestä.

Vierailija
33/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut apn aloitukseen? Minulla on ollut mielikuvitusrakkauksia lapsesta asti ja olen jo reilusti yli aikuisiän. Olen aina ajatellut sen olevan täysin normaalia.

Vierailija
34/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvitusystävään ihastumisessa on myös hyvät puolensa. Hän on aina paikallaa, kun vain niin haluat. Hän antaa sinulle huomiota ja sinulla on ystävä, jonka kanssa voit jutella kaikesta ja viettää yhteistä aikaa. Win-win tilanne.  :D

Tämä. Ja aivan normaalia, kaikki me ihastumme mielikuvitusihmisiin.. ainakin jossain vaiheessa elämää.

Oikeestaan kaikki ihastumiset on mielikuvituksellisia, eikä realistisia.

Word.

Siitä, mitä ei alunperinkään ollut olemassa, sen tietää alusta lähtien. Todellisen ihmisen kohdalla on tarjolla yllätyksiä ja pettymyksiä. eri

Vierailija
35/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn samastumaan tähän, sillä olin itsekin "varattu" noin viiden vuoden ajan eräälle mielikuvitushahmolle. Se hiipui sitten vähitellen, kun elämään tuli liikaa henkistä painetta ja masennusta. Tunnemaailma kuoli. Mutta nautittava kokemus siitä huolimatta, ja kyllä nuo kaikilla muutenkin tasoittuvat ajan kanssa. Kannattaa vain nauttia tunteista ja "suhteesta" silloin kun ovat olemassa, sillä niistä tulee oikeasti hyvä olo.

Omalla kohdallani ihastumiskokemuksesta tekee ehkä hieman nolon se, että miesystäväni oli itse luomani hahmo. Kirjoitan fiktiota, ja rakkauteni kohde oli kokonaan oma luomukseni. Rakastuin häneen siinä vaiheessa, kun aloin kirjoittaa häntä enemmän tekstiin ja jouduin miettimään hänen persoonaansa ja historiaansa enemmän kuin ennen. Se tapahtui vaivihkaa aivan kuten tosielämässäkin, kun ihastuu sen seurauksena, että oppii tuntemaan jonkun paremmin ja viettää aikaa tämän henkilön seurassa. Tunteiden ollessa intensiivisimmillään en olisi voinut kuvitellakaan kehenkään tosielämän henkilöön ihastumista. Ikävuodet 25-30 menivätkin niin, että olin emotionaalisesti täysin sitoutunut tähän hahmooni kuin oikeaan miesystävään.

Itselläni tuohon vaikutti varmasti se, että olin tuolloin paljon yksin ja voin henkisesti huonosti. Opinnot olivat päättyneet, pitkä työttömyys ja sellaista. Tuohon ajautuminen oli varmasti jokin henkinen selviytymismekanismi. Ajoi kyllä asiansa, sillä sain suhteesta paljon lohtua ja motivaatiotakin jaksaa eteenpäin.

Kun näin jälkeenpäin olen lukenut niitä tekstinkohtia, joissa tuo hahmo esiintyy ja jotka olen kirjoittanut tunteiden ollessa päällä, on aina tullut lämmin olo. Teksti on todella vetävää ja siinä on innostunut flow. Tunteet selvästi myös kehittivät minua kirjoittajana.

Joka tapauksessa näitä sattuu ja tapahtuu aivan kaikenlaisille ihmisille eri elämäntilanteissa. Ihan normaalia. Kannattaa nauttia ja ottaa kaikki irti, kun osuu omalle kohdalle!

Vierailija
36/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen taas pahis kyseessä. Sairasta.

Vierailija
37/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mielestä ei ole sairasta jos on pahamieli ihastuttuaan johonkin satuhahmoon mutta se että nauttii siitä ja uhraa sille puolivuosikymmentä elämästään ja nuoruusvuosistaan ei ole enää normaalia.

Vierailija
38/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen taas pahis kyseessä. Sairasta.

:D oletko nähnyt Joker 2019 elokuvan?

Vierailija
39/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn samastumaan tähän, sillä olin itsekin "varattu" noin viiden vuoden ajan eräälle mielikuvitushahmolle. Se hiipui sitten vähitellen, kun elämään tuli liikaa henkistä painetta ja masennusta. Tunnemaailma kuoli. Mutta nautittava kokemus siitä huolimatta, ja kyllä nuo kaikilla muutenkin tasoittuvat ajan kanssa. Kannattaa vain nauttia tunteista ja "suhteesta" silloin kun ovat olemassa, sillä niistä tulee oikeasti hyvä olo.

Omalla kohdallani ihastumiskokemuksesta tekee ehkä hieman nolon se, että miesystäväni oli itse luomani hahmo. Kirjoitan fiktiota, ja rakkauteni kohde oli kokonaan oma luomukseni. Rakastuin häneen siinä vaiheessa, kun aloin kirjoittaa häntä enemmän tekstiin ja jouduin miettimään hänen persoonaansa ja historiaansa enemmän kuin ennen. Se tapahtui vaivihkaa aivan kuten tosielämässäkin, kun ihastuu sen seurauksena, että oppii tuntemaan jonkun paremmin ja viettää aikaa tämän henkilön seurassa. Tunteiden ollessa intensiivisimmillään en olisi voinut kuvitellakaan kehenkään tosielämän henkilöön ihastumista. Ikävuodet 25-30 menivätkin niin, että olin emotionaalisesti täysin sitoutunut tähän hahmooni kuin oikeaan miesystävään.

Itselläni tuohon vaikutti varmasti se, että olin tuolloin paljon yksin ja voin henkisesti huonosti. Opinnot olivat päättyneet, pitkä työttömyys ja sellaista. Tuohon ajautuminen oli varmasti jokin henkinen selviytymismekanismi. Ajoi kyllä asiansa, sillä sain suhteesta paljon lohtua ja motivaatiotakin jaksaa eteenpäin.

Kun näin jälkeenpäin olen lukenut niitä tekstinkohtia, joissa tuo hahmo esiintyy ja jotka olen kirjoittanut tunteiden ollessa päällä, on aina tullut lämmin olo. Teksti on todella vetävää ja siinä on innostunut flow. Tunteet selvästi myös kehittivät minua kirjoittajana.

Joka tapauksessa näitä sattuu ja tapahtuu aivan kaikenlaisille ihmisille eri elämäntilanteissa. Ihan normaalia. Kannattaa nauttia ja ottaa kaikki irti, kun osuu omalle kohdalle!

Tämä on itse asiassa aika ideaalinen, sillä kukaan muu ei voisi varastaa rakasta sinulta tai päättää hänen kohtalostaan. Ei tarvitsisi tuntea mustasukkaisuutta ja pelkoa.

Vierailija
40/76 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun mielestä ei ole sairasta jos on pahamieli ihastuttuaan johonkin satuhahmoon mutta se että nauttii siitä ja uhraa sille puolivuosikymmentä elämästään ja nuoruusvuosistaan ei ole enää normaalia.

Entä jos asialle ei voi mitään? Tai no, ehkä jos yhtäkkiä elämäni rakkaus ilmestyisi, mutta enpä usko..

- nuori nainen, jolla myös mielikuvitusrakas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi