IL: "mitään ei saa sanoa"
Essayah kiteyttää hyvin mielestäni:
-Suomessa on viime aikoina ollut havaittavissa ns. cancel-kulttuuria ja sitä, että suvaitsevaisuus määritellään samanmielisyydeksi itsensä kanssa ts. olet suvaitsevainen, jos olet minun tavallani suvaitsevainen. Ihmisten tulee kuitenkin voida olla myös eri mieltä asioista tavalla, jossa ei tarkoituksellisesti loukata toista, Essayah kirjoittaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7d57c125-c2a3-4993-80fd-46c8fb020…
Jutussa näkyvä äänestystulos kertoo mielestäni hyvin myös sen, että mitään ei saa sanoa, jos on väärällä puolen aitaa.
Kommentit (17)
Ehkä se tekee teille neurotyypillisille ihan hyvää välillä koittaa miltä tuntuu elää autistina kun kaikki mitä sanot on väärin ja ehdoton ei, ei. Aina on joku loukkantumassa ja elämä pilalla. Mitään et osaa ikinä sanoa niin että ei ole neurotyypillinen vääntämässä itkua tai raivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vammaiset johtaa tätä maata.
Tässä hyvä esimerkki kommentista ja sen sisällöstä, jota ei kuitenkaan voi verhoilla sananvapauden taakse. Käsittääkseni meillä ei ole johdossa yhtään kehitysvamma-diagnoosin saanutta.
Ainahan asia on ollut noin. Ennen uskovaiset konservatiivit yrittivät määritellä, mitä saa sanoa ja nyt heidän paikkansa on ottanut vihrvasemmisto. Ei se tosin ole koskaan minua estänyt sanomasta mielipidettäni.
Värillä ei ole väliä, kunhan on punainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä esimerkki kommentista ja sen sisällöstä, jota ei kuitenkaan voi verhoilla sananvapauden taakse. Käsittääkseni meillä ei ole johdossa yhtään kehitysvamma-diagnoosin saanutta.
Mielestäni heidät tulisi kyllä tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni heidät tulisi kyllä tutkia.
Hlvettiäkö työ niitä vammasia sit äänestätte sinne vuos toisensa jälkeen.
Porvari kirjoitti:
Ainahan asia on ollut noin. Ennen uskovaiset konservatiivit yrittivät määritellä, mitä saa sanoa ja nyt heidän paikkansa on ottanut vihrvasemmisto. Ei se tosin ole koskaan minua estänyt sanomasta mielipidettäni.
Saathan sinä sanoa, eri asia jos yrität kirjoittaa mielipiteesi jonnekin.
Se sensuroidaan kaikissa medioissa jos se ei ole vallitsevan ideologian mukainen.
Monissa työpaikoissakaan ei voi sanoa mitä tahansa, esimerkkinä vaikkapa Kääryläinen, joka joutui maalittamisen kohteeksi pelkästään seuraamiensa sivustojen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se tekee teille neurotyypillisille ihan hyvää välillä koittaa miltä tuntuu elää autistina kun kaikki mitä sanot on väärin ja ehdoton ei, ei. Aina on joku loukkantumassa ja elämä pilalla. Mitään et osaa ikinä sanoa niin että ei ole neurotyypillinen vääntämässä itkua tai raivoa.
Ja millähän tapaa tämä tekisi hyvää? Muuten kuin silleen että sulle tulis parempi mieli kun et oo niin yksin asian kans?
Minun pitää saada sanoa että olen perussuomalainen pieniegoinen reppana ja minulla on pieni kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä
Pitää saada sanoa ilman mitään käytöstapoja vaikka olisi surkea raśisti mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää saada sanoa että olen perussuomalainen pieniegoinen reppana ja minulla on pieni kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä
Te vihervasemmistolaiset annatte aina itsestänne niin älykkään vaikutelman. 😂
Vierailija kirjoitti:
Porvari kirjoitti:
Saathan sinä sanoa, eri asia jos yrität kirjoittaa mielipiteesi jonnekin.
Se sensuroidaan kaikissa medioissa jos se ei ole vallitsevan ideologian mukainen.
Monissa työpaikoissakaan ei voi sanoa mitä tahansa, esimerkkinä vaikkapa Kääryläinen, joka joutui maalittamisen kohteeksi pelkästään seuraamiensa sivustojen johdosta.
Voi vähän miettiä, mitä sanoo.
Porvari kirjoitti:
Ainahan asia on ollut noin. Ennen uskovaiset konservatiivit yrittivät imääritellä, mitä saa sanoa ja nyt heidän paikkansa on ottanut vihrvasemmisto. Ei se tosin ole koskaan minua estänyt sanomasta mielipidettäni.
Suurempi ongelma mielestäni on se että nykyään pitäisi huutaa mielipidettään ympäri ämpäri. Jos on hiljaa eikä sano mielipidettään joka ristuksen asiaan, niin molemmat ääripäät huutaa kuorossa että olet siis tätä mieltä kun olet hiljaa!!! Viimeksi nyt käärijä, joka on venäjämyönteinen erään mielestä vain siksi, kun ei ole huutanut kurkku suorana mieli idettään asiasta.
En minä ole mitään mieltä monestakaan asiasta, mutta tämä ei kelpaa.
Monesti oikein nyhdetään mielipiteitä muista irti, jotta voidaan sitten raivota ja caceloida.
Vierailija kirjoitti:
Porvari kirjoitti:
Ainahan asia on ollut noin. Ennen uskovaiset konservatiivit yrittivät imääritellä, mitä saa sanoa ja nyt heidän paikkansa on ottanut vihrvasemmisto. Ei se tosin ole koskaan minua estänyt sanomasta mielipidettäni.
Suurempi ongelma mielestäni on se että nykyään pitäisi huutaa mielipidettään ympäri ämpäri. Jos on hiljaa eikä sano mielipidettään joka ristuksen asiaan, niin molemmat ääripäät huutaa kuorossa että olet siis tätä mieltä kun olet hiljaa!!! Viimeksi nyt käärijä, joka on venäjämyönteinen erään mielestä vain siksi, kun ei ole huutanut kurkku suorana mieli idettään asiasta.
Monesti oikein nyhdetään mielipiteitä muista irti, jotta voidaan sitten raivota ja caceloida.
Ja entäs sitten, jos Käärijä olisikin sanonut, että kannatam Venäjää ja VKK:ta sydämeni kyllyydestä? Sehän olisi hänen oikeus, olla mitä mieltä mistäkin mitä haluaa, mutta nyt Käärijä olisi canceloitu täysin "väärän" aatteen puolesta, kuten etuktäeen tehtiinkin.
Hulluille huutista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te vihervasemmistolaiset annatte aina itsestänne niin älykkään vaikutelman. 😂
Kyllä vain, varsinaista valiojoukkoa... not.
Vierailija kirjoitti:
Porvari kirjoitti:
No tämä! Vastenmielistä.