Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "mitään ei saa sanoa"

Vierailija
05.03.2023 |

Essayah kiteyttää hyvin mielestäni:

-Suomessa on viime aikoina ollut havaittavissa ns. cancel-kulttuuria ja sitä, että suvaitsevaisuus määritellään samanmielisyydeksi itsensä kanssa ts. olet suvaitsevainen, jos olet minun tavallani suvaitsevainen. Ihmisten tulee kuitenkin voida olla myös eri mieltä asioista tavalla, jossa ei tarkoituksellisesti loukata toista, Essayah kirjoittaa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7d57c125-c2a3-4993-80fd-46c8fb020…

Jutussa näkyvä äänestystulos kertoo mielestäni hyvin myös sen, että mitään ei saa sanoa, jos on väärällä puolen aitaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiset johtaa tätä maata.

Vierailija
2/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tekee teille neurotyypillisille ihan hyvää välillä koittaa miltä tuntuu elää autistina kun kaikki mitä sanot on väärin ja ehdoton ei, ei. Aina on joku loukkantumassa ja elämä pilalla. Mitään et osaa ikinä sanoa niin että ei ole neurotyypillinen vääntämässä itkua tai raivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki kommentista ja sen sisällöstä, jota ei kuitenkaan voi verhoilla sananvapauden taakse. Käsittääkseni meillä ei ole johdossa yhtään kehitysvamma-diagnoosin saanutta.

Vierailija
4/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan asia on ollut noin. Ennen uskovaiset konservatiivit yrittivät määritellä, mitä saa sanoa ja nyt heidän paikkansa on ottanut vihrvasemmisto. Ei se tosin ole koskaan minua estänyt sanomasta mielipidettäni.

Vierailija
5/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värillä ei ole väliä, kunhan on punainen

Vierailija
6/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki kommentista ja sen sisällöstä, jota ei kuitenkaan voi verhoilla sananvapauden taakse. Käsittääkseni meillä ei ole johdossa yhtään kehitysvamma-diagnoosin saanutta.

Mielestäni heidät tulisi kyllä tutkia.

Vierailija
7/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni heidät tulisi kyllä tutkia.

Hlvettiäkö työ niitä vammasia sit äänestätte sinne vuos toisensa jälkeen.

Vierailija
8/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari kirjoitti:

Ainahan asia on ollut noin. Ennen uskovaiset konservatiivit yrittivät määritellä, mitä saa sanoa ja nyt heidän paikkansa on ottanut vihrvasemmisto. Ei se tosin ole koskaan minua estänyt sanomasta mielipidettäni.

Saathan sinä sanoa, eri asia jos yrität kirjoittaa mielipiteesi jonnekin.

Se sensuroidaan kaikissa medioissa jos se ei ole vallitsevan ideologian mukainen.

Monissa työpaikoissakaan ei voi sanoa mitä tahansa, esimerkkinä vaikkapa Kääryläinen, joka joutui maalittamisen kohteeksi pelkästään seuraamiensa sivustojen johdosta.

Vierailija
9/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se tekee teille neurotyypillisille ihan hyvää välillä koittaa miltä tuntuu elää autistina kun kaikki mitä sanot on väärin ja ehdoton ei, ei. Aina on joku loukkantumassa ja elämä pilalla. Mitään et osaa ikinä sanoa niin että ei ole neurotyypillinen vääntämässä itkua tai raivoa.

Ja millähän tapaa tämä tekisi hyvää? Muuten kuin silleen että sulle tulis parempi mieli kun et oo niin yksin asian kans?

Vierailija
10/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää saada sanoa että olen perussuomalainen pieniegoinen reppana ja minulla on pieni kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä

Vierailija
11/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada sanoa ilman mitään käytöstapoja vaikka olisi surkea raśisti mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku mvlkku

Vierailija
12/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitää saada sanoa että olen perussuomalainen pieniegoinen reppana ja minulla on pieni kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä kvrpä

Te vihervasemmistolaiset annatte aina itsestänne niin älykkään vaikutelman. 😂

Vierailija
13/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvari kirjoitti:

Saathan sinä sanoa, eri asia jos yrität kirjoittaa mielipiteesi jonnekin.

Se sensuroidaan kaikissa medioissa jos se ei ole vallitsevan ideologian mukainen.

Monissa työpaikoissakaan ei voi sanoa mitä tahansa, esimerkkinä vaikkapa Kääryläinen, joka joutui maalittamisen kohteeksi pelkästään seuraamiensa sivustojen johdosta.

Voi vähän miettiä, mitä sanoo.

Vierailija
14/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari kirjoitti:

Ainahan asia on ollut noin. Ennen uskovaiset konservatiivit yrittivät imääritellä, mitä saa sanoa ja nyt heidän paikkansa on ottanut vihrvasemmisto. Ei se tosin ole koskaan minua estänyt sanomasta mielipidettäni.

Suurempi ongelma mielestäni on se että nykyään pitäisi huutaa mielipidettään ympäri ämpäri. Jos on hiljaa eikä sano mielipidettään joka ristuksen asiaan, niin molemmat ääripäät huutaa kuorossa että olet siis tätä mieltä kun olet hiljaa!!! Viimeksi nyt käärijä, joka on venäjämyönteinen erään mielestä vain siksi, kun ei ole huutanut kurkku suorana mieli idettään asiasta.

En minä ole mitään mieltä monestakaan asiasta, mutta tämä ei kelpaa.

Monesti oikein nyhdetään mielipiteitä muista irti, jotta voidaan sitten raivota ja caceloida.

Vierailija
15/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvari kirjoitti:

Ainahan asia on ollut noin. Ennen uskovaiset konservatiivit yrittivät imääritellä, mitä saa sanoa ja nyt heidän paikkansa on ottanut vihrvasemmisto. Ei se tosin ole koskaan minua estänyt sanomasta mielipidettäni.

Suurempi ongelma mielestäni on se että nykyään pitäisi huutaa mielipidettään ympäri ämpäri. Jos on hiljaa eikä sano mielipidettään joka ristuksen asiaan, niin molemmat ääripäät huutaa kuorossa että olet siis tätä mieltä kun olet hiljaa!!! Viimeksi nyt käärijä, joka on venäjämyönteinen erään mielestä vain siksi, kun ei ole huutanut kurkku suorana mieli idettään asiasta.

Monesti oikein nyhdetään mielipiteitä muista irti, jotta voidaan sitten raivota ja caceloida.

Ja entäs sitten, jos Käärijä olisikin sanonut, että kannatam Venäjää ja VKK:ta sydämeni kyllyydestä? Sehän olisi hänen oikeus, olla mitä mieltä mistäkin mitä haluaa, mutta nyt Käärijä olisi canceloitu täysin "väärän" aatteen puolesta, kuten etuktäeen tehtiinkin.

Vierailija
16/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluille huutista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te vihervasemmistolaiset annatte aina itsestänne niin älykkään vaikutelman. 😂

Kyllä vain, varsinaista valiojoukkoa... not.

Vierailija
17/17 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvari kirjoitti:

No tämä! Vastenmielistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme