Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?

Vierailija
08.12.2019 |

Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.

Kommentit (876)

Vierailija
821/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilöudalla oli joskus ehkä vuosi pari sitten nainen joka aneli kikkelikortteja miehiltä ja jopa ahdistelua  tms. Halusi kokea sellaistakin ja itsensä hyväksytyksi makunsa kullakin kyllä. Vapaa maa.

Tai sitten se oli miespuolinen trolli, jota otti metoo päähän ja tahtoi näin halventaa kampanjaa ja osoittaa mieltään.

Tuo oli nainen ja on ihan totta, saattaa löytyä vieläkin jostain.

Miten tämä todistettiin? Eikä niin, että joku mies ei esiintynyt jonkun tuttavansa tiedoilla?

Se nainen puhui itse omalla naamallaan siinä. Totta se on. Se oltiin poimittu ilkuttavaksi siihen jotenkin, koska kerää siinä kikkelinkuvia jne.

Olet jo tämä siis video?

Videota se oli, en kylläkään minä, vaan ihan suomalainen nainen. Hitsi en muista nimeäkään mutta erikoinen tapaus oli sen muistan.

Vierailija
822/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilöudalla oli joskus ehkä vuosi pari sitten nainen joka aneli kikkelikortteja miehiltä ja jopa ahdistelua  tms. Halusi kokea sellaistakin ja itsensä hyväksytyksi makunsa kullakin kyllä. Vapaa maa.

Tai sitten se oli miespuolinen trolli, jota otti metoo päähän ja tahtoi näin halventaa kampanjaa ja osoittaa mieltään.

Miten tämä todistettiin? Eikä niin, että joku mies ei esiintynyt jonkun tuttavansa tiedoilla?

Se nainen puhui itse omalla naamallaan siinä. Totta se on. Se oltiin poimittu ilkuttavaksi siihen jotenkin, koska kerää siinä kikkelinkuvia jne.

Tämä video oli tosiaan YouTube ssa. En muista millä nimellä se löytyi mutta kyllä siinä nuori nainen mureksi ihan tosissaan sitä ettei hänelle lähetetä dickpicejä. Se jäi kyllä mieleen. Oli se sen verran diippiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä nyt on monenlaisia. Suurin osa kykenee lähestymään naisia "ihan tavallisesti" ilman ahdisteluja tai muuta. Läpänheittoonkin osaavat suhtautua tilannetajuisesti, eli eivät tuntemattomille esittele ensimmäisellä tapaamisella koko rivoa arsenaaliaan. 

Ongelmaksi muodostuvat siis vain he, jotka eivät osaa, eivät kunnioita toisen tilaa ja kehoa, jne. Jos se lohduttaa, niin ovat samanlaisia myös toisille miehille, naureskelevat olemusta tai muuta.

Kysymys siitä, miksi jotkut joutuvat näiden miesten kohteiksi ja toiset eivät, on myös aika selvä. Ensinnäkin, suurin osa naisista joutuu. On vain pienempi osa, joka sivuutetaan ja jonka annetaan olla. Ikävähän se on sanoa ääneen, mutta kyllä nämä naiset, joita ei ikinä ahdistella, todennäköisesti tulevat sivuutetuksi monella muullakin tapaa. Eli heidän ohitse puhutaan muille naisille jne. NImittäin vaikka nainen olisi päällisin puolin kuinka objektiivisesti ajatellen ihan kaunis ja oikeastaan hyvännäköinen vaalea pitkätukkainen kurvitar, hänessä nyt sitten vain on jotain, mikä ei miehissä herätä kipinää. Ei kiinnitä huomiota. Sitä, mikä tämä ominaisuus on, en osaa paremmin kuvailla, mutta olen nähnyt sen usein. 

Meinaat nyt sitten kuitenkin, että se ahdistelu onkin seksuaalista eikä vallankäyttöä.

Kun on naisia, jotka eivät kohtaa ahdistelua, niin heistäkö sitten puuttuu se seksuaalinen kipinä ja luulet heidän olevan joitain seinäruusuja, joiden yli kävellään menen tullen. Ei pidä paikkaansa.

Voi myös olla niin, että on naisia, jotka huokuvat ulospäin niin hyvää itsetuntoa ja tasapainoa, että nämä miehet eivät koe heidän seurassaan impulsseja alkaa puristella heitä epäkunnioittavasti. Joitakin ihmisiä kunnioitetaan.

Se on aivan sama kunnioitetaanko joitakin ihmisiä enemmän kuin toisia KOSKA LAKI SANOO AHDISTELUSTA JA KÄHMIMISESTÄ SAMOIN molempien kohdalla.

Ymmärrätkö? Kenenkään ei tarvitse olla kunnioitettu saadakseen oikeuden olla koskemattomana. Kenenkään ei tarvitse Suomessa olla muuta kuin mitä on naisena jne MUTTA kukaan ei saa puuttua henkisesti eikä fyysisesti toiseen rajatta.

Perustuslaissa on asiat joita ei tarvitse ansaita tässä suhteessa vaan ne ovat lakejamme jo.

Juuri näin. Jotenkin tämä vähän joka paikassa kääntyy siihen, että jos osaat pitää puolesi, jos olet kunnioitettu, jos osaat vaatia, että rajojasi kunnioitetaan, jos osaat napakasti sanoa takaisin yms...., niin ei ahdistella/niin todennäköisesti ahdistella.

Ahdistelija/väkivallan tekijä voi valita kohteen täysin sattumanvaraisesti. Raiskaaja sanoi haastattelussa, että hän oli päättänyt, että hän raiskaa seuraavan puistoon tulevan naisen. Aivan sama, millainen nainen oli. 

Nopeat haaroistakouraisut tungoksessa, kassajonossa tms. ovat yleensä ohi ja tekijä voi olla monen metrin päässä, ennenkuin uhri tajuaa hämmennykseltään, mitä tapahtui. Tilannetta ei ehdi mitenkään "hoitaa" napakasti, vaan uhrille jää ainoastaan pöllämystynyt, nöyryytetty olo, että mitä hittoa juuri tapahtui. Ja sitten joku sanoo, että siinä uhri tumput suorana seisoi eikä edes puolustautunut. 

Jos on tilassa, jossa pitää ahdistelun/käpälöinninuhkaa suurempana, reagointinopeus on suurempi, koska tilanteeseen on virittäytynyt. Kukaan ei kuitenkaan pysty koko aikaa olemaan ylivirittyneessä tilassa, koska tällöin kuolisi stressiin. 

Täällä joku kirjoitti, että häntä ei ole kourittu, mutta jos kourittaisiin, hän sanoisi napakasti ja katsoisi tiukasti silmiin. Jos hän kassalla ostoksia hihnalle latoessa yhtäkkiä tuntisi vieraat kädet haarojensa välissä, otaksuisin, että hän jähmettyisi. 

Eri asia on hitaammin kehittyvät tai pitkäkestoisemmat tilanteet ja/tai usein saman ahdistelijan toistuvat teot. Niissä uhri ehtii reagoida ja voi joskus saada käytöksellään teon loppumaan ja/tai tilanteen päättymään siten, että hän saa mahdollisimman pienet vauriot. Uhrin toiminnalla ei välttämättä ole mitään merkitystä. Joskus uhrin puolustautuminen voi maksaa hänen henkensä. 

Ahdistelu/häirintä/väkivalta on aina yksinomaan tekijän syy ja välttämättä mikään naisen ominaisuus ei siltä suojaa.

Vierailija
824/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on sitten Helsingissä yleisempää, olen siis pikkukaupungissa ja ei ole suuremmin ruuhkaa liikennevaloissa ja jalkakäytävällä.

Kyllä täällä huomaisi jos joku kouraisee, ehkä sen takia ei näitä sitten tapahdu.

Se on myös, että suurin osa tuntee toisensa, olisihan se noloa joutua kiinni tämänkaltaisesta toiminnasta.

Pikkupaikkakunnan etuna on siis se, että saa melko rauhassa kulkea naisena ainakin päivisin.

Itse kasvoin pikkukylässä Pohjanmaalla ja siellä kiersi tarinaa luokan poikien kesken uimahallissa pukuhuoneessa olevasta runkkarista. Sillä oli joku oma lempinimikin, kaikki lapset siitä tiesi. Aikuiset ei vissiin, kukaan meistä ei tajunnut edes kertoa.

Ja eniten ahdistelua olen kokenut Vaasassa, ei mikään kauhean iso paikka sekään. Siellä tuli monta kertaa joku seuraamaan ja kyselemään onko poikaystävää, vaatinut puhelinnumeroa eikä meinannut uskoa kun sanoin etten annan numeroani tuntemattomille. Lopulta opin valehtelemaan että oli poikaystävä. Ei sekään auttanut kyllä.

Kerran yksi kertoi tulevansa kotiini kuin asia olisi itsestään selvä (täysin tuntematon tyyppi siis, tuli samalla bussilla, jäi samalla pysäkillä ja ilmoitti tuon).

Bussipysäkillä kerjätty pusua monesti vanhempien alkoholistien toimesta.

Kerran Kuopiossa huoltoasemalla kavereiden kanssa. Oltiin jo melkein kolmekymppisiä, kuulin viereisestä autosta "Hei tyttö kato tänne" ja kun vaistomaisesti käännyin katsomaan oli siellä mies runkkaamassa autossaan. Katsoin nopeasti pois, sanoin kavereille että älkää kattoko tonne. Jäkikäteen harmitti etten nauranut ja ottanut rekisterinumeroa talteen.

Vierailija
825/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli aikoinaan tanhutunti, luokalla oleva poika kävi sorkkimaan rintamusta. Tytöt pitivät tyyppiä ällöttävänä ja luultavasti olisivat halunneet olla rauhassa /erillään koko tyypistä. Sellaisia mahtuu aina joukkoon, ellei opettaja tee asialle jotain.

Vierailija
826/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tänne aiemmin ahdistelukokemuksistani, mutta sen lisäksi alakouluikäisenä asuinalueellani kierteli auto, jossa aurinkolasipäinen mies yritti saada nuoria tyttöjä kyytiinsä. Se oli yleisesti alueen tyttöjen tiedossa. Minultakin kysyi "ajo-ohjeita" pari kertaa. Pysähtyi siis kysymään neuvoa ja olisi halunnut että neuvoja nousee auton kyytiin opastamaan. Hulluinta on, ettei kukaan ilmoittanut kai poliisille! Arvatkaa miksi. Sitä pidettiin ihan normaalina! Että sellaisia pahoja ihmisiä vain on. Elettiin myös aikaa ennen nettiä.

Vierailija
827/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen niinkin, että jos ihminen, kuka tahansa aikuinen ja ei ihan nuori, alkaisi ihan juuresta jaksaen miettiä mitä kaikkea huonoa hänelle on elämänsä aikana tapahtunut niin ei sekään hyvä olisi.

Jokaiselle, nyt sanon näin, on lapsena tapahtunut joku traumasoiva asia, vaikka olisi ollut kuinka hyvä lapsuus. Mutta kuitenkin suurin osa on ollut hyvää tai tavallista.

Samoin ihmissuhteissa, työelämässä, ystävyyssuhteissa jne.

Miksi ihmeessä pitää oikein kaivamalla nyt täälläkin oikein vuodesta miekka ja sirppi miettiä, että ai niin silloinkin siellä vuonna xxxx oli sellainen kurja juttu kun...mitä ihmettä siitä on hyötyä? Ja miksi?

Mieluummin ajattelen niinpä on, että onhan niitä kaikkia sattunut, mutta onneksi on selvitty ja niitä hyviä asioita on kuitenkin paljon enemmän.

En edes muista millään mitä minulle on joku joskus sanonut tai tehnyt, ellei se sitten ole todella kamalaa. Ja niitä on aika vähän kuitenkin, onneksi aika kultaa muistot.

Tuntuu, että jotkut oikein hekumoivat kenellä on pitempi rimpsu noita ahdistelutapauksia kertynyt.

Sä varmaan menet joka keskusteluun meuhkaamaan, että mitä ihmettä te täällä keskustelette tästä aiheesta josta aloitus on tehty? Ja herranen aika vastaatte vielä ap:n suoraan kysymykseen! Jo on aikoihin eletty, että keskusteluketjussa puhutaan siitä aiheesta, josta ketjun aloittaja halusi puhua!

Vierailija
828/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä video oli tosiaan YouTube ssa. En muista millä nimellä se löytyi mutta kyllä siinä nuori nainen mureksi ihan tosissaan sitä ettei hänelle lähetetä dickpicejä. Se jäi kyllä mieleen. Oli se sen verran diippiä.

Juu Youtubelta se olikin Ylilöydälle siirretty, pitääkin etsiä se avautuminen, oli senverran hurjaa settiä. Kiitokset suuret.

Vierailija
829/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti olemassa näin yksinkertaisia aikuisia ihmisiä, että jos jotain ei ole henkilökohtaisesti kokenut niin sitä ei ole tapahtunut?

Kaikkea sitä näkee.

Vierailija
830/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerää  kieroutunutta mielihyvää siitä mitä näkee toisten naisten kokeneen. Siksihän aloittikin koko "keskustelun". No nyt saat keskustelua aloituksesi motiiveista ja omasta mielenterveydestäsi.

Vierailija
831/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen niinkin, että jos ihminen, kuka tahansa aikuinen ja ei ihan nuori, alkaisi ihan juuresta jaksaen miettiä mitä kaikkea huonoa hänelle on elämänsä aikana tapahtunut niin ei sekään hyvä olisi.

Jokaiselle, nyt sanon näin, on lapsena tapahtunut joku traumasoiva asia, vaikka olisi ollut kuinka hyvä lapsuus. Mutta kuitenkin suurin osa on ollut hyvää tai tavallista.

Samoin ihmissuhteissa, työelämässä, ystävyyssuhteissa jne.

Miksi ihmeessä pitää oikein kaivamalla nyt täälläkin oikein vuodesta miekka ja sirppi miettiä, että ai niin silloinkin siellä vuonna xxxx oli sellainen kurja juttu kun...mitä ihmettä siitä on hyötyä? Ja miksi?

Mieluummin ajattelen niinpä on, että onhan niitä kaikkia sattunut, mutta onneksi on selvitty ja niitä hyviä asioita on kuitenkin paljon enemmän.

En edes muista millään mitä minulle on joku joskus sanonut tai tehnyt, ellei se sitten ole todella kamalaa. Ja niitä on aika vähän kuitenkin, onneksi aika kultaa muistot.

Tuntuu, että jotkut oikein hekumoivat kenellä on pitempi rimpsu noita ahdistelutapauksia kertynyt.

Kysehän on siitä, että tuodaan ilmiö esille ja saadaan naisten ääni kuuluviin. Moni on täällä kertonut, että asiasta ei ole puhuttu, sitä on pidetty normaalina tai sille on jopa naureskeltu. Tarkoitus on saada tällainen loppumaan, eikä suinkaan kilpailla siitä, ketä on eniten ahdisteltu.

En haluaisi, että kukaan pikkutyttö joutuisi samanlaisiin tilanteisiin, joihin itse jouduin lapsena, tai kukaan nuori nainen joutuisi tilanteisiin, joihin itse olen joutunut, ihan vain sen vuoksi, että olen keskellä päivää kävellyt koulusta kotiin. Jos ei muuta, niin naisten tulisi saada ympäristön tuki puolelleen, jos tällaista tapahtuu. Olisi edes kanssaihmiset, joihin voisi luottaa, jotka puuttuisivat ja auttaisivat, eivätkä vain ignooraisi.

Vierailija
832/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tottakai me kilpaillaan kenellä on eniten ahdistelukokemuksia :D. Voi hyvä ihme tuotakin taas.

Me kilpaillaan korkeintaan siitä kuka MUISTAA kaikki ne ahdistelluksitulemiset ja autamme toisiamme muistamaan niitä. Sillä niitä putkahtelee muistista tajuton määrä kokonaisuutena kun puheeksi otetaan.

Tulkintasi on väärä, ne ovat niin inhottavia kokea.

Vierailija
833/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten jos äijät heittelevät noita "Onko pakkanen pannut tänään"- juttujaan niin nuo voi ampua alas vastaamalla:

-Voi, älä ole huolissaan siitä, kaikillahan teillä kutistuu  SE kylmässä. Ei se mitään...kyllä minä ymmärrän...

Vierailija
834/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/78741fb1-214f-403c-89d8-49047b367470

Työpaikoilla naiset kokevat ahdistelua ja häirintää. Ei ole iästä tai pukeutumisesta kiinni. Toi iltalehden juttu muistuttaa kovasti eräästä kesätyöpaikasta jossa olin nuorena. Hautausmaata nimittäin. Yksi työmies ilmeili suihinottoeleillä ja puhui härskejä joka ikinen päivä  ja kuolasi kaikkien naisten perään jotka hautausmaalla liikkui.  kehui että hänellä on kylän isoin kypärä ym. vajaata.  Ihan tunnettu tapaus tässä kunnassa kun vuosikaudet siellä kesätyöntekijöille puhui rasvaisia. Nyt ovat kesätyöntekijät aikuisia ja täällä kommentoimassa.

Vierailija
835/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kuulostaa kyllä ahdistelua ja häirintää kokeneiden vähättelyltä.

Yhtä hyvin voisit kysyä, että missä koulussa muka jotakuta kiusataan, ei minua ainakaan ole koko elämäni aikana kiusattu, eikä ole kavereitanikaan. Ihmettelen aidosti teitä jotka väitätte että teitä on koulussa kiusattu. Missä muka?

Vierailija
836/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tulee off-topicina mieleen ranskalainen lyhyt "elokuva"; entä, jos miesten ja naisten roolit ja heille hyväksytty käyttäytyminen olisivat päinvastoin maailmassa? Kun me naiset kohtaamme sitä, mitä mieshenkilö tässä lyhytelokuvassa kokee, sitä ei pidetä mitenkään outona ja epänormaalina. Kun roolit vaihdetaan, nousee esiin (miehissä varsinkin), että ei tommosta voi olla, liioiteltua.

Sanokaas ladyt, onko liioiteltua? Tekstitys englanniksi.

Vierailija
837/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kyllä väärin sekin, että niitä naisia jotka täällä sanovat, uskon, että rehellisesti, että heitä ei ole ahdisteltu, ainakaan siinä määrin kuin monia muita, niin sitten heille ilkeillään ja nimitetään h...oriksi tms.

Ihan kuin ne, joita ahdistellaan ylpeilisivät ja oikein heittävät vielä vettä myllyyn, että ihan varmaan kaikkia muitekin on vaan pakko olla ahdisteltu, eivät vaan itse sitä ymmärrä.

Se on alentavaa, tottakai ihminen itse ymmärtää ja tietää onko ahdisteltu vai ei. Vai eikö sitten ymmärrä, onko kuitenkin oletettavaa tällä heidän itse tarjoamalla ajatuksella, että osin itse kuvittelevatkin tapahtuneen?

Jos siis syyttää, että ei-ahdisteltu ymmärrä, että on ahdisteltu, niin sitten ei-ahdisteltu voi myöskin ajatella, että ne ahdistellut ovat ymmärtäneet väärin sen kokemansa ahdistelutilanteen.

Molempien ajatukyvyn pitäisi olla samanarvoisia, vai mitä?

Ne joita ei ahdistella olisivat sitten heidän silmissään jotenkin kuin huonompia tai siitä syystä heille saa sitten olla ilkeä? Ja aliarvioida heidän käsityskykyään. Ja oma käsityskyky on jotenkin parempi.

Onhan tämäkin nyt jotenkin ihan ihmeellistä.

Erittäin hyvin kirjoitettu! Juuri näin olen itsekin yrittänyt ilmaista asiaa, tulematta kuitenkaan ymmärretyksi. Mutta joo, tyhjentävästi sanottu kaikin puolin, kiitos!

Ap

Missä sinä ap koko ajan muka kohtaat sitä ymmärtämättömyyttä ja ilkeilyä?

Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaali/hyväkäytöksinen ja 50v.

En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa toisten naisten taholta ilkeilyä ja nimittelyä h...oriksi tms. Ihan vilpittömästi kysyn, missä sinä ja te muut naiset kohtaatte sitä paljon puhuttua syyttelyä?

Ihan rauhassa olen saanut palstoille kirjoitella ilman pelkoakaan siitä, että joku nainen olisi alentanut ja vähätellyt. Suomessa varsinkin saa tehdä avauksia keskutelupalstoille ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, naiset ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.

Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat toisten naisten taholta nettikiusaamista ja alapeukuttelua? Itse en ole asiallisesti kommentoivana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.

Saat jakaa kokemuksiasi.

Vierailija
838/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nyt hakea niitä kohtia, joissa vähätellään ja jopa huo ritellaan. Mutta kyllä niitä on.

Mutta ilmeisesti jotkut lukevat vain ne mieleisensä kohdat ja ohittavat nämä ivailevat kommentit täällä.

Tai ovat samaa mieltä. Ei kait silloin niitä "huomaa tai näe".

Vierailija
839/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran iltapäivällä kaupassa ottamassa paistopistetuotteita, kun joku puristi kovaa perseestäni. Hämmennyin pahasti, ja tuntematon mies kipitti juomaosastolle karkuun. Oli homssuisen näköinen. Siinä sitten koetin paniikkikohtauksenomaisessa tilassa pyöriä kaupassa vältellen kyseistä miestä, ahdistuksen määrä oli sanoin kuvaamaton. Muutama ihminen taisi tämän nähdä mutta olivat yhtä hämmentyneitä kuin itsekin.

Vierailija
840/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääsmarket kirjoitti:

Olin kerran iltapäivällä kaupassa ottamassa paistopistetuotteita, kun joku puristi kovaa perseestäni. Hämmennyin pahasti, ja tuntematon mies kipitti juomaosastolle karkuun. Oli homssuisen näköinen. Siinä sitten koetin paniikkikohtauksenomaisessa tilassa pyöriä kaupassa vältellen kyseistä miestä, ahdistuksen määrä oli sanoin kuvaamaton. Muutama ihminen taisi tämän nähdä mutta olivat yhtä hämmentyneitä kuin itsekin.

Kulle käyppäs huomenna vartijan luona niillä on nauha siitä äijästä. Toimikaa. Saat hyvät rahat tuosta vielä päälle. Saattaa maksaa hädissäänkin, mutta vie vaan poliisille.