Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?

Vierailija
08.12.2019 |

Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.

Kommentit (876)

Vierailija
841/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin kyseli viisikymppisten kokemuksia. Monenlaista varmaan tapahtui, mutta ei niitä kaikkia lääppimisiä, puristeluja ja seksiaiheisia huuteluita mieleensä painanut, kun kuului silloin 80-luvulla enemmänkin maan tapaan. Jotain jäi kuitenkin takaraivoon, kun olivat tavallista ahdistavampia tapauksia.

Lapsena en kohdannut kuin muutaman itsensäpaljastajan, mutta yksi heistä jäi erityisesti mieleen: r•nkkaili syrjäisen uimarannan reunapusikossa, kun olin kaverini kanssa aurinkoa ottamassa. Silloin kyllä pelotti, kun paikalla ei ollut ketään muita. Oltiin tuolloin jotain 10-vuotiaita.

Toinen pelottava tapaus oli teini-ikäisenä, kun kävelin illalla hiljaista laitakaupungin katua kotiin päin. Rinnalle jäi junnaamaan iso amerikanrauta täynnä humalaisia miehiä, jotka alkoivat houkutella kyytiin. Eivät lopettaneet vaikka kieltäydyin, ja lopulta kiilasivat eteen ja yksi tyypeistä nousi autosta siihen tielle. Olin aivan kuolemankauhun vallassa, mutta onneksi siihen tuli joku lenkkeilevä mies joka kyseli että mikä juttu, ja ne äijät kaasuttelivat sitten pois renkaat ulvoen ja kovasti kiroillen. Silloin meni kauan, ennen kuin uskalsin lähteä yksin kotoa minnekään.

Aikuisena en ole enää juurikaan törmännyt ahdisteluun, mikä johtunee siitä, että en juuri missään liikukaan. Töissä meillä ei tuollaista kukaan harrasta, ja kaupassakin saa tällä pikkukylällä ihan rauhassa käydä, kun kaikki tuntevat kaikki.

Mutta kyllä minä tytärtäni varoittelin ja valistin, kun hän oli nuori ja alkoi liikkua kavereiden kanssa kylillä. Ja vannotin, että kertoo, jos jotain tapahtuu. Ei ole kertonut - joko mitään ei ole tapahtunut, tai sitten ei halua huolestuttaa vanhaa äitimuoriaan. Nyt hän on jo nuori aikuinen ja elää omillaan.

Vierailija
842/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että se joka menee rajan yli toiseen ihmiseen nähden tavalla tai toisella on myös potentiaalinen /tai On raiskaajakni/pedofiili - ja toteuttaessaan asiaa kerran se yleensä johtaa toiseen jossa taas mennään pikkuisen pitemmälle jne.

Siksi ILMOITTAKAA JOKAIKINEN häirintä alkutekijöissään aina! Poliisille vaan ja heti se nauha että saa vartija merkata ajankohdat ja muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla aiemmin kyseli viisikymppisten kokemuksia. Monenlaista varmaan tapahtui, mutta ei niitä kaikkia lääppimisiä, puristeluja ja seksiaiheisia huuteluita mieleensä painanut, kun kuului silloin 80-luvulla enemmänkin maan tapaan. Jotain jäi kuitenkin takaraivoon, kun olivat tavallista ahdistavampia tapauksia.

Lapsena en kohdannut kuin muutaman itsensäpaljastajan, mutta yksi heistä jäi erityisesti mieleen: r•nkkaili syrjäisen uimarannan reunapusikossa, kun olin kaverini kanssa aurinkoa ottamassa. Silloin kyllä pelotti, kun paikalla ei ollut ketään muita. Oltiin tuolloin jotain 10-vuotiaita.

Toinen pelottava tapaus oli teini-ikäisenä, kun kävelin illalla hiljaista laitakaupungin katua kotiin päin. Rinnalle jäi junnaamaan iso amerikanrauta täynnä humalaisia miehiä, jotka alkoivat houkutella kyytiin. Eivät lopettaneet vaikka kieltäydyin, ja lopulta kiilasivat eteen ja yksi tyypeistä nousi autosta siihen tielle. Olin aivan kuolemankauhun vallassa, mutta onneksi siihen tuli joku lenkkeilevä mies joka kyseli että mikä juttu, ja ne äijät kaasuttelivat sitten pois renkaat ulvoen ja kovasti kiroillen. Silloin meni kauan, ennen kuin uskalsin lähteä yksin kotoa minnekään.

Aikuisena en ole enää juurikaan törmännyt ahdisteluun, mikä johtunee siitä, että en juuri missään liikukaan. Töissä meillä ei tuollaista kukaan harrasta, ja kaupassakin saa tällä pikkukylällä ihan rauhassa käydä, kun kaikki tuntevat kaikki.

Mutta kyllä minä tytärtäni varoittelin ja valistin, kun hän oli nuori ja alkoi liikkua kavereiden kanssa kylillä. Ja vannotin, että kertoo, jos jotain tapahtuu. Ei ole kertonut - joko mitään ei ole tapahtunut, tai sitten ei halua huolestuttaa vanhaa äitimuoriaan. Nyt hän on jo nuori aikuinen ja elää omillaan.

Amerikanrautahan liitettiin myös Raisa Räsäsen tapaukseen ainakin yhtenä mahdollisuutena. Missä päin voitko osapuilleenkaan kertoa-oliko Pirkanmaalla siis?

Vierailija
844/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa nyt hakea niitä kohtia, joissa vähätellään ja jopa huo ritellaan. Mutta kyllä niitä on.

Mutta ilmeisesti jotkut lukevat vain ne mieleisensä kohdat ja ohittavat nämä ivailevat kommentit täällä.

Tai ovat samaa mieltä. Ei kait silloin niitä "huomaa tai näe".

Loukkasiko sinua tuo edellinen viesti? Miksi? Tarkoitus ei siis ollut mitenkään loukata ketään. Siinähän vain ihan ihan vilpittömästi ihmeteltiin, tapahtuuko tuollaista muka todella - aivan kuten ap ihmetteli avausviestissään...

Vierailija
845/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikanrautahan liitettiin myös Raisa Räsäsen tapaukseen ainakin yhtenä mahdollisuutena. Missä päin voitko osapuilleenkaan kertoa-oliko Pirkanmaalla siis?

Ei ollut Pirkanmaalla. Noita rasseja liikkui paljon 80-luvulla. Amisviikset viritteli niitä töikseen, olivat kovin muodikkaita tuolloin.

Vierailija
846/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut Pirkanmaalla. Noita rasseja liikkui paljon 80-luvulla. Amisviikset viritteli niitä töikseen, olivat kovin muodikkaita tuolloin.

Mitä tarkoitat rassella? Anteeksi en tunne termiä...tarkoitatko amerikanrautaa? Raisaahan myös sanottiin Rasseksi.

Vierailija
847/876 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoamiseen syyllistyy rikoslain mukaan se, joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta.

Seksuaaliseen ahdisteluun syyllistyy rikoslain mukaan se, joka koskettelemalla tekee toiselle seksuaalisen teon.

Jos joku kehuu sinua kauniiksi ja pyytää treffeille niin se ei ole ahdistelua. Se on varsin luonnollista toimintaa terveeltä ihmiseltä. Ottakaa ensi kerralla kohteliaisuutena.

Vierailija
848/876 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat rassella? Anteeksi en tunne termiä...tarkoitatko amerikanrautaa? Raisaahan myös sanottiin Rasseksi.

rassi

1. ark. piipun, aseen tms. puhdistuspuikko.

2. slg. auto. Jenkkirassi.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/

.

Vierailija
849/876 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kehuu sinua kauniiksi ja pyytää treffeille niin se ei ole ahdistelua. Se on varsin luonnollista toimintaa terveeltä ihmiseltä. Ottakaa ensi kerralla kohteliaisuutena.

Kun kuulisikin tällaista joskus niin olisin iloinen. Mutta kun se on aina sitä suoraan asiaan ”haluun n*ssia sua takaapäin” tekstiä ihan pyytämättä ja yllätyksenä jossain missä sitä osaat vähiten odottaa.

Vierailija
850/876 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypuron metroasemalla mies tuli yhtäkkiä suutelemaan, kun olin kävelemässä ulos asemalta. Alkoi seuraamaan kun lähdin kotiin. Menin kauhuissani kauppaan piiloon, onneksi ei enää lähtenyt seuraamaan. Olin ehkä 15v. Rautatieasemalla mies tuli ja tarttui toisesta tissistäni kiinni. Metrossa eräs mies laittoi jalan penkille jalkojeni väliin ja alkoi pikkuhiljaa vaivihkaa hieroa jalkoväliäni jalallani. Kuvottavaa! Kaikki nuo olleet ulkomaalaisia miehiä.

Niin, ja kerran luulin taas ulkkiksen tulevan Keskuskadulla ahdistelemaan, sanoin vaan nyrppänä että leave me alone, seuraavassa hetkessä bussiasemalla huomasin, ettei puhelimeni ole enää taskussani.

Vierailija
851/876 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikainen luokkakaveri kertoi, kun oli töissä Iittalan tai vastaavan kaupassa, miten asiakas kysyi jotain tuotetta mitä kaverini joutui ottamaan hyllyjen alla olevasta laatikosta. Samaan aikaan miessiakas kaivoi elimensä esiin. Kaverini nousi seisomaan ja kuuluvasti käskytti asiakkaan ulos.. Muut asiakkaat kuulemma hämmästelivät, kunnes kuulivat ulosheittämisen syyn.

Vierailija
852/876 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kaikille , jotka ette ole ikinä nähneet perseen kourimista https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000006340356.html

Vierailija
853/876 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on työpaikan naiset tulleet usein hieromaan hartioista täysin yllättäen. -EN kokenut tulleeni ahdistelluksi.

Olen saanut naisilta kommentteja ulkonäöstäni ja seksuaalista vihjailua. -EN koe tulleeni ahdistelluksi.

Heitämme työporukassa todella roisia läppää. -Koskaan EI OLE tullut tunnetta kenenkään seksuaalisesta alistamisesta.

Kaikki em. asiat ovat tuntuneet positiivisilta.

Eiköhän kyse ole useimmiten henkilökohtaisesta tunteesta, jos kokee tulleensa ahdistelluksi, vaikka kukaan ei ole niin tarkoittanut tehdä. Kyllä normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen osaa erottaa huumorin, flirtin ja hyvän mielen tuottamisen oikeasta alistamisesta ja mitätöinnistä. Kyllä minäkin olen joutunut niitä kokemaan.

Ja EN tarkoita väheksyä oikeita ahdistelutapauksia. Nykyään vain ylitulkitaan ja ahdistutaan mitättömimmistäkin asioista. Nähdään peikkoja siellä missä niitä ei ole.

M39

Jos mies näyttää minulle kadulla sukupuolielimensä, niin en usko ylitulkitsevani, jos pidän sitä ahdisteluna.

Vierailija
854/876 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vastakysymyksiä: Miksi sinulla(kin) on tarve kyseenalaistaa muiden kanssanaisten kokemukset ja tunteet?

Miksi kysyt? Mitä teet tiedolla "MISSÄ" tätä tapahtuu? Oletko kateellinen epätoivotusta ahdistelusta/häirinnästä?

Vierailija
855/876 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kohtaan sitä ihan asuintalossani jatkuvasti, lähes päivittäin. Juoppo ystävineen soittelee poskeaan.

Tai sitten kun sillä juopolla on kavereita paljon ja sitten se vehtaan kakaroitten kanssa, niin ihan siis vaikka ulkoillessa saattaa joku hullu olla jostain päin taas äänessä.

Semmosta!

Vierailija
856/876 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut rakennsutyömailla, jotka kuuluivat pakollisren harjoitteluuni insinööriksi. Lähes joka päivä. 

Vierailija
857/876 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle vastakysymyksiä: Miksi sinulla(kin) on tarve kyseenalaistaa muiden kanssanaisten kokemukset ja tunteet?

Miksi kysyt? Mitä teet tiedolla "MISSÄ" tätä tapahtuu? Oletko kateellinen epätoivotusta ahdistelusta/häirinnästä?

Miksi nostit näin hirveen vanhan jutun?

Vierailija
858/876 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on työpaikan naiset tulleet usein hieromaan hartioista täysin yllättäen. -EN kokenut tulleeni ahdistelluksi.

Olen saanut naisilta kommentteja ulkonäöstäni ja seksuaalista vihjailua. -EN koe tulleeni ahdistelluksi.

Heitämme työporukassa todella roisia läppää. -Koskaan EI OLE tullut tunnetta kenenkään seksuaalisesta alistamisesta.

Kaikki em. asiat ovat tuntuneet positiivisilta.

Eiköhän kyse ole useimmiten henkilökohtaisesta tunteesta, jos kokee tulleensa ahdistelluksi, vaikka kukaan ei ole niin tarkoittanut tehdä. Kyllä normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen osaa erottaa huumorin, flirtin ja hyvän mielen tuottamisen oikeasta alistamisesta ja mitätöinnistä. Kyllä minäkin olen joutunut niitä kokemaan.

Ja EN tarkoita väheksyä oikeita ahdistelutapauksia. Nykyään vain ylitulkitaan ja ahdistutaan mitättömimmistäkin asioista. Nähdään p

Kyllä tällä minäminäminäainaoikeassatyhjentävästikaikkienpuolesta väheksyt/alistat auttamatta _kaikki naiset tunteineen, joita sinä et vain voi heidän suullaan miesselittää_.

Vierailija
859/876 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut pojittelua, mutta en ole siitä juttua nostanut.

Vierailija
860/876 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myllypuron metroasemalla mies tuli yhtäkkiä suutelemaan, kun olin kävelemässä ulos asemalta. Alkoi seuraamaan kun lähdin kotiin. Menin kauhuissani kauppaan piiloon, onneksi ei enää lähtenyt seuraamaan. Olin ehkä 15v. Rautatieasemalla mies tuli ja tarttui toisesta tissistäni kiinni. Metrossa eräs mies laittoi jalan penkille jalkojeni väliin ja alkoi pikkuhiljaa vaivihkaa hieroa jalkoväliäni jalallani. Kuvottavaa! Kaikki nuo olleet ulkomaalaisia miehiä.

Niin, ja kerran luulin taas ulkkiksen tulevan Keskuskadulla ahdistelemaan, sanoin vaan nyrppänä että leave me alone, seuraavassa hetkessä bussiasemalla huomasin, ettei puhelimeni ole enää taskussani.

Poistoon!!!!! Terveisin VIHERVASSARIRALLAA