Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?
Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.
Kommentit (876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat homotelleet minua lukemattomia kertoja, eli naiset ovat siis ahdistelleet minua.
Kun kerran huorittelukin on naisille ahdistelua.
Totta kai se on. Ja on sinuakin naiset ahdistelleet, jos kerran et ole ho-mo, mutta sinua on sellaiseksi haukuttu. Itse en koskaan ole kutsunut ketään miestä ho-moksi, eikä tuo sana ole minulle mikään haukkuma, vaan edustaa yhtä seksuuaali suuntaa. Mieheni sensiaan mielellään kutsuu muita miehiä ho-moksi. Jotakin iloa se siitä näyttää saavan. (ei siis kutsu näiden kuullen, mutta muuten. Miehelle ho-mo on selvästi haukkuma sana.)
Eri juttu on jos olet h-poika, silloinhan se on vain totuus,(ei minua ainakaan loukkaa, jos joku huutaa perääni "hetero") mutta tuota hu-o-r-aa on ainakin minun perään huudeltu nimenomaan silloin, kun olen vielä ollut neitsyt, enkä edes alastonta miestä nähnyt. En ymmärrä, mikä oikeus miehillä on huudella vieraiden naisten/tyttöjen perään huo-raa esim kadulla?
Ja oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että sinullakin on oikeus tehdä niin, eikä siinä ole mitään pahaa/ahdistelua?
Huorittelu ei ole ahdistelua. Se on nimittelyä. Onko kusipääksi kutsuminen ahdistelua? Niinpä
Huo-ri-ttelu EI ole nimittelyä vaan ahdistelua. Seksuaalista ahdistelua.
Se on keino alistaa ja väheksyä , halventaa naista. ja kun näin tehdään aivan ventovieraalle ihmiselle esim kadulla, on se ahdistelua.
Jotakin ku-sipään huutamista nyt ei kukaan pidä minään, vaikka ihmettelen kyllä mikä into sinulla on huudella vieraiden ihmisten perään?
Voisitko kertoa, miksi teet niin? Esim huutelet vieraan naisen perään huo-raà? Miksi haluat "nimitellä" vieraita ihmisiä, siis lähinnä vieraita naisia. Vai huuteletko vieraiden miestenkin perään huo-raa?
Ja jos ne siitä ahdistuu, sanot vain, ettei saa ahdistua, kun sinä vaan nimittelet.
Kerro, miksi nimittelet sinulle täysin tuntemattomia, kadulla kulkevia ihmisiä? (naisia). Saatko siitä jotakin kiksejä?
Sellaiset harhat siellä. Olisiko kenties niiden lääkkeiden aika?
Vierailija kirjoitti:
Noissa pomon kosketus on normaalia -tapauksissa: olette varmaan läheisiä? Suomessa ei ole tapana kosketella muita kuin läheisiä, saati jotain pomoa. Vähän vaikea kyllä uskoa että olisi vaikka Jenkeissäkään, vaikka presidenttinsä vastaavaa yrittikin meidän pressalle.
Mahtoikohan paljon korkeammassa asemassa oleva miespuolinen työkaveri saada traumoja, kun taputin häntä reidelle baarissa, kun tuli hänen karaokevuoro...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppinen ja kävelin kaikessa rauhassa töihin, päälläni oli normaali kesätoppi. Vastaan tuli mies, joka yhtäkkiä mitään sanomatta tarttui toiseen rintaani kiinni ja väänsi sitä kivuliaasti. Huusin että mitä helvettiä, mutta hän jatkoi matkaansa. Ympärillä olevat ihmiset eivät tehneet mitään, eivät ehkä nähneet tai tajunneet tilannetta.
Ja tässä nyt vaan yksi esimerkki, koska en jaksa kirjoittaa lukuisia muita. Niitä on ollut ihan lapsesta saakka.
Vissiin aikamoiset bosat? En usko että kukaan kävis mun aa-kuppeihin ikinä kiinni eikä kyllä ole käynytkään.
Entäs sitten, vaikka olisivat? Onko se syy käydä ihmiseen kiinni?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Minua ovat naiset ahdistelleet aina. Pyytävät siirtämään esi kaappia ja kehuvat treenattuja käsivarsiani. Jopa naispuolinen lääkäri sanoi yläkroppaa lihaksikkaaksi ja katseli rintalihaksiani. Sitten rannalöa naiset huutelevat perään vaikka mitä. Baarissa vanhat naiset tuppautuvat syliin ja näin joulun aikaan haluavat esittää pukille lahjatoiveen. Miehet kokevat tätä myös, mutta sitä jos jotakin vähätellään.
Miehet itse vähättelevät ja vääristelevät näitä häirintä juttuja. Esim nuo lihasjutut. Jos ihminen on lihaksikas, niin lääkäri voi siitä mainita. itse olen kuntoutuksessa töissä ja kuuluu oikeastaan ammattitaitoon nähdä, missä kunnossa potilaan lihakset on. En ole koskaan ajatellut sitä seksuaalisena häirintänä, vaan kuntoutuksena. Alussa testataan lihaskunto ja sama tehdään kuntoutusjakson lopussa. Kurjaa, jos joku luulee, että se on häirintää. Koska jos potilas on tehnyt kuntoutussuunnitelman mukaan tehtävänsä, voi olla, että lihaksia/lihaskuntoa pääsee kehumaan. Mutta täytyy se varmaan sitten lopettaa, ettei tule väärin käsityksiä.
Ja jos olet baarissa pukkina, niin totta kai ihmiset tulee pukin syliin kertomaan lahjatoiveitaan. Ja ymmärrät varmaan, ettei siellä baarissa ole Tuija 5v niitä kertomassa, vaan Tuija 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi olkapäällä, katse bussissa ja puhuminen ravintolassa. Jos nämä on jonkun mielestä oikeasti ahdistelua, niin ei naisten kokemalle "ahdistelulle" voi muuta kuin nauraa. Mutta naisethan rakastavat uhriutumista.
Ahaa, eli joku, mahdollisesti trolli, sanoo jotain ja se on sinulle tarpeeksi iso syy todeta, että koko naisten kokema laajamittainen ahdistelu on yksi iso läppä.
Syö kaiken uskottavuuden naisten kertomuksista. Ja nämä samat vastaajat ilmoittaa kyselyissä tulleensa ahdistelluiksi. Mitään laajamittaista ahdistelua ei ole mitenkään todistettu.
Lisäksi väität, että vain naiset kokevat ahdistelua. Kertoo kaiken tarpeellisen asenteestasi miehiä kohtaan
En kyllä ole väittänyt, vai voitko osoittaa kohdan jossa olen?
Puhuttiin naisten kokemasta ahdistelusta, en ole kommentoinut miesten kokemaa mitenkään tai sen olemassaoloa kieltänyt.
Jos itse haluatte tulla jotenkin vakavasti otetuiksi, lakatkaa laittamasta sanoja muiden suuhun.Jaa ei ole laajamittaista ahdistelua todistettu? Niin no, jos naisten omat kertomukset eivät riitä, tuskin ne ahdistelijatkaan tulevat teoistaan kertomaan. Näinhän se aina, naisia ei tietenkään tarvitse uskoa tai ottaa tosissaan.
Puolissakaan tämän ketjun kirjoituksista ei ole määritelty millään tavalla ahdistelua.
Missä on kiistattomat tutkimukset aiheesta? Ei missään. Nykypäivän kiihkoileva ahdistuminen kaikesta on se syy, miksi en ota naisten tarinoita tosissani. Tällaiset ketjut kun vielä keräävät kaikki ne miesvihaajat satuilemaan tarinoitaan. Kuka tahansa voi satuilla mitä tahansa, eikä tällaiset ketjut ole millään muotoa oikeita indikaattoreita kertomaan mistään. Miehiä ahdistelllaan ihan yhtä lailla, ihan vain tiedoksesi.
Jatka ihmeessä uhriutumistasi
Ystävä hyvä.
Viestisi on ylemmän tason uhriutumista. Kirjoitin omista kokemuksistani aiemmin, mutten kokemani jälkeenkään vihaa miehiä, kuten tuossa oletat. Olen onnekseni löytänyt rinnalleni todella hyvä miehen.
Mätämunia löytyy niin miehistä kuin naisistakin, tämä sinunkin olisi hyvä sisäistää. Ei ole olemassa 'kaikkia miehiä' tai 'kaikkia naisia'. Miehiä varmasti ahdistellaan myös, mutta olepa hyvä ja lue vielä keskustelun otsikko.Hyvinpä onnistuu sinultakin miesten kokeman ahdistelun vähättely.
Voisitko hieman tarkentaa?
Hei, mihin katosit?
Millä tavalla vähättelin miesten kokemaa ahdistelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ovat naiset ahdistelleet aina. Pyytävät siirtämään esi kaappia ja kehuvat treenattuja käsivarsiani. Jopa naispuolinen lääkäri sanoi yläkroppaa lihaksikkaaksi ja katseli rintalihaksiani. Sitten rannalöa naiset huutelevat perään vaikka mitä. Baarissa vanhat naiset tuppautuvat syliin ja näin joulun aikaan haluavat esittää pukille lahjatoiveen. Miehet kokevat tätä myös, mutta sitä jos jotakin vähätellään.
Miehet itse vähättelevät ja vääristelevät näitä häirintä juttuja. Esim nuo lihasjutut. Jos ihminen on lihaksikas, niin lääkäri voi siitä mainita. itse olen kuntoutuksessa töissä ja kuuluu oikeastaan ammattitaitoon nähdä, missä kunnossa potilaan lihakset on. En ole koskaan ajatellut sitä seksuaalisena häirintänä, vaan kuntoutuksena. Alussa testataan lihaskunto ja sama tehdään kuntoutusjakson lopussa. Kurjaa, jos joku luulee, että se on häirintää. Koska jos potilas on tehnyt kuntoutussuunnitelman mukaan tehtävänsä, voi olla, että lihaksia/lihaskuntoa pääsee kehumaan. Mutta täytyy se varmaan sitten lopettaa, ettei tule väärin käsityksiä.
Ja jos olet baarissa pukkina, niin totta kai ihmiset tulee pukin syliin kertomaan lahjatoiveitaan. Ja ymmärrät varmaan, ettei siellä baarissa ole Tuija 5v niitä kertomassa, vaan Tuija 50v.
Onko muka jossain baareissa oikeasti tällaisia joulupukkeja? Kuulostaa aivan älyttömältä idealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vähättele. En ole baarissa pukkina, vaan omana itsenäni, enkä näytä tai muistuta pukkia, en eläintä enkä hahmoa. Lopeta vähättely ole hyvä, muuten toimit itseäsi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.
Olisin otettu tuollaisesta jos nainen tulisi ehdottelemaan kun olen juoksulenkillä.
Olisitko todella, jos ehdottelija olisi fyysisesti vastenmielinen, sinua 30 vuotta vanhempi ylipainoinen ruma nainen? Jotenkin näissä miesten kuvitelmissa ei tajuta yhtään, että ei ne ahdistelijat ole välttämättä suinkaan mitään adoniksia tai kaunottaria, vaan sellaisia ihmisiä joihin ei tee mieli sormellakaan koskea. Olisitko otettu, jos kesken juoksulenkin joku 100kg 50v Pirjo alkaisi hiippailla takanasi, seuraisi kenties kotiovellesi ja kysyisi että läheks n-ussimaan? Kun et suostuisi, Pirjo haukkuisi sinut pihtariksi? Juu, imartelevaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat homotelleet minua lukemattomia kertoja, eli naiset ovat siis ahdistelleet minua.
Totta kai se on. Ja on sinuakin naiset ahdistelleet, jos kerran et ole ho-mo, mutta sinua on sellaiseksi haukuttu. Itse en koskaan ole kutsunut ketään miestä ho-moksi, eikä tuo sana ole minulle mikään haukkuma, vaan edustaa yhtä seksuuaali suuntaa. Mieheni sensiaan mielellään kutsuu muita miehiä ho-moksi. Jotakin iloa se siitä näyttää saavan. (ei siis kutsu näiden kuullen, mutta muuten. Miehelle ho-mo on selvästi haukkuma sana.)
Eri juttu on jos olet h-poika, silloinhan se on vain totuus,(ei minua ainakaan loukkaa, jos joku huutaa perääni "hetero") mutta tuota hu-o-r-aa on ainakin minun perään huudeltu nimenomaan silloin, kun olen vielä ollut neitsyt, enkä edes alastonta miestä nähnyt. En ymmärrä, mikä oikeus miehillä on huudella vieraiden naisten/tyttöjen perään huo-raa esim kadulla?
Ja oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että sinullakin on oikeus tehdä niin, eikä siinä ole mitään pahaa/ahdistelua?
Huorittelu ei ole ahdistelua. Se on nimittelyä. Onko kusipääksi kutsuminen ahdistelua? Niinpä
Se on keino alistaa ja väheksyä , halventaa naista. ja kun näin tehdään aivan ventovieraalle ihmiselle esim kadulla, on se ahdistelua.
Jotakin ku-sipään huutamista nyt ei kukaan pidä minään, vaikka ihmettelen kyllä mikä into sinulla on huudella vieraiden ihmisten perään?
Voisitko kertoa, miksi teet niin? Esim huutelet vieraan naisen perään huo-raà? Miksi haluat "nimitellä" vieraita ihmisiä, siis lähinnä vieraita naisia. Vai huuteletko vieraiden miestenkin perään huo-raa?
Ja jos ne siitä ahdistuu, sanot vain, ettei saa ahdistua, kun sinä vaan nimittelet.
Kerro, miksi nimittelet sinulle täysin tuntemattomia, kadulla kulkevia ihmisiä? (naisia). Saatko siitä jotakin kiksejä?
Mitä harhaa tuossa nyt on? Sinä puolustat vieraiden ihmisten perään huutelua ja huo-ri-ttelua ja minä kysyn, mikä sinut saa luulemaan, että se on ok?
Koska ilmeisesti se sinulle on ok, kun kerran sitä puolustelet.
Ja vaikka sinulle tuo huo-rittelu olisi vain "nimittelyä", niin kysyn silti, miksi haluat nimitellä vieraita ihmisiä? Ja huudella heidän peräänsä huo-raa?
Sillä siitähän tässä ketjussa on puhe. Naisten perään on huudeltu huo-raa ja sinusta se on ihan ok, koska se on "vain " nimittelyä. Miksi vieraan ihmisen nimittelykään on sinusta ok?
Voisitko vastata,
Ps ei ole harhoja eikä lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.
Olisin otettu tuollaisesta jos nainen tulisi ehdottelemaan kun olen juoksulenkillä.
Minulle on näin käynyt, ei juoksulenkillä, vaan ihan kadulla. Kyllä se oli erittäin ahdistava kokemus, en voi ymmärtää miehiä jotka väittävät, että tykkäisivät yllättäen päällekäyvistä naisista.
Ehkä miehillä siihen ei liity pelkoa siitä, että mitä jos tuo ei jätä rauhaan, mitä jos se tekee minulle jotain....
En kyllä koe mitenkään kovasti saaneeni osaksi seksuaalista häirintää. Nuorena joku tuli kerran makaamaan päälleni keskellä päivää ja joku ei hetkeen päästänyt ohitse, koska kertoi minun olevan seksikäs. En kokenut noita mitenkää erityisen ahdistavina, sillä ne olivat yksittäistapauksia, enkä muutaman tollon takia voi syyttää kaikkia miehiä.
Nyt aikuisena olen ara bimaissa saanut vaaleana kaikenlaista kohtelua. Nekin on oma lukunsa, joten niistäkään en ole erityisemmin välittänyt. Baarissa joku saattaa tulla taputtamaan peppua tai liu'uttaa kättä vartaloa pitkin. Niitäkään en koe ahdistavana, sillä voin aina kääntyä ja kertoa, että lopettaa heti. Kukaan ei ole jatkanut pidempään.
Se, mikä itseäni ahdistaa, on vanhempien miesten taipumus kokea oikeudekseen kommentoida sivusta kaikenlaista. Ihan hyväntahtoisesti luulevat sen tekevän, mutta kun sitä kokee kerta toisensa jälkeen, alkaa kyllästyttää. Esimerkkinä kun viimeksi tilasin juoman ja baarimikko sai mut hetkeksi nolostumaan, joku sivullinen kommentoi, että "tuon haluan nähdä uudelleen" tai joku tulee hetkeksi kommentoimaan tanssityyliäni tai joku alkaa neuvomaan, miten oikeasti pitäisi pelata biljardia. Nuo ahdistaa itseäni paljon enemmän kuin fyysinen tarttuminen minuun. Jotenkin koen sen tosi loukkaavana, että aina joku katsoo oikeudekseen kommentoida sivullisena, mitä tai miten teen asioita. Kommentoijat ovat aina miehiä.
En ole koskaan kuullut, että kukaan nainen olisi sanonut tulevansa JATKUVASTI ahdistelluksi. Kyllä se on liikaa, vaikka harvemminkin tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vähättele. En ole baarissa pukkina, vaan omana itsenäni, enkä näytä tai muistuta pukkia, en eläintä enkä hahmoa. Lopeta vähättely ole hyvä, muuten toimit itseäsi vastaan.
Mistä sitä tiesi, että et esittänyt siellä pukkia, kun kirjoitit, että naiset tulee pukin syliin istumaan.
Ihmeellisiä kertomuksia teillä. Siihen aikaan kun itse joskus kävi baarissa, ei siellä vanhat naiset ahdistelleen nuoria miehiä. Mutta niin ne naiset on sitten ottaneet mallia miehistä ja alkaneet tekemään samaa. Eli vanhat naiset ahdistelee nuoria miehiä. Ennen vain vanhat miehet ja joskus vähän nuoremmatkin ahdisteli nuoria naisia. Tasa-arvo on sitten tullut tähänkin asiaan ja varmaan hyvä niin, koska sitten miehetkin oppii,(oman kokemuksen kautta) ettei se todellakaan ole kivaa.
Naisille se on vielä pahempaa, kun siinä monesti on vielä fyysisesti alakynnessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä harhaa tuossa nyt on? Sinä puolustat vieraiden ihmisten perään huutelua ja huo-ri-ttelua ja minä kysyn, mikä sinut saa luulemaan, että se on ok?
Koska ilmeisesti se sinulle on ok, kun kerran sitä puolustelet.
Ja vaikka sinulle tuo huo-rittelu olisi vain "nimittelyä", niin kysyn silti, miksi haluat nimitellä vieraita ihmisiä? Ja huudella heidän peräänsä huo-raa?
Sillä siitähän tässä ketjussa on puhe. Naisten perään on huudeltu huo-raa ja sinusta se on ihan ok, koska se on "vain " nimittelyä. Miksi vieraan ihmisen nimittelykään on sinusta ok?
Voisitko vastata,
Ps ei ole harhoja eikä lääkitystä.
Huorittelu on nimittelyä, ei ahdistelua. Ja kyllä, olet harhainen.
Esimerkkipaikkoja: 1. Internetissä. 2. Nuorempana yökerho /baari vaikken usein käynyt. 3. Deittikumppani (aiemmin) tai keskustelukumppani. 4. Kioski, kerran. 5. Mieslekurit. 6. Nuorempana ulkona lenkillä, jos oli yhtään lähempänä paikan keskustaa. 7. Ranta-alue, joku hiippari tulee juttelemaan - aika harvoin. 8. Ulkona lenkillä, hiukan vanhemmat miehet kovassa humalassa. Alkavat karjua jos ei kiinnosta ja juostaan perässä, vaan heidän jalat eivät kanna. 9. Rappukäytävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.luokalla nuorisotalon diskossa 20-vuotias poika suuteli väkisin ja työnsi kätensä housuuni ja sormet sisääni.
Baarissa joskus joku kourinut takapuolesta.
Töissä olen pari kertaa kokenut ahdistelua, ihan fyysistä. Olen miesvaltaisella alalla ja huumori on ronskia jonka kyllä kestän mutta en sitä että käydään käsiksi.
Viimeksi viime viikolla pikkujouluissa eräs mies kyhnytti itseään minua vasten drinkkijonossa. Nykyään osaan äänekkäästi torjua nämä siat jotka tulevat liian likelle ja koskettelevat. Toivoisin että myös teini-ikäinen minä olisi uskaltanut tehdä niin.
Se, että työnnetään sormet väkisin sisään, on raiskaus. Kaiken lisäksi olet ollut lapsi ja tekijä aikuinen. Tuo tyyppi olisi pitänyt tuomita lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja raiskauksesta.
Monet luulevat, että rikos tapahtuu vasta, kun työnnetään penis sisään ja hakataan. Kaikki muu pitäisi vain sietää.
Mutta näin tämä menee. Tytöt ja naiset ovat tottuneet siihen, että tällainen vain kuuluu naisena olemiseen ja on turha valittaa. Muutenhan sitä on tiukkapipoinen nillittäjä.
Jotkut mieltävät tuon rikokseksi vain, jos tekijä ei ole kantasuomalainen.
Itse en ollut kokenut seksuaalista häirintää enää vuosiin ja oikeasti kuvittelinkin sen olevan omalla kohdallani mennyttä aikaa, mutta nyt itsenäisyyspäivänä (vai oliko jo seuraavan vuorokauden puolella) lävähti ilman ennakkovaroitusta naisen rinta näkökenttääni.
Jotenkin tuo oli kaikessa yllättävyydessään paljon inhottavampaa kuin jonkun rasvasormen hiukan liian pitkä katse.
N44
Välillä töissä asiakkaiden toimesta. Eräs harrastusporukan mies kävi kourimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.luokalla nuorisotalon diskossa 20-vuotias poika suuteli väkisin ja työnsi kätensä housuuni ja sormet sisääni.
Baarissa joskus joku kourinut takapuolesta.
Töissä olen pari kertaa kokenut ahdistelua, ihan fyysistä. Olen miesvaltaisella alalla ja huumori on ronskia jonka kyllä kestän mutta en sitä että käydään käsiksi.
Viimeksi viime viikolla pikkujouluissa eräs mies kyhnytti itseään minua vasten drinkkijonossa. Nykyään osaan äänekkäästi torjua nämä siat jotka tulevat liian likelle ja koskettelevat. Toivoisin että myös teini-ikäinen minä olisi uskaltanut tehdä niin.
Se, että työnnetään sormet väkisin sisään, on raiskaus. Kaiken lisäksi olet ollut lapsi ja tekijä aikuinen. Tuo tyyppi olisi pitänyt tuomita lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja raiskauksesta.
Monet luulevat, että rikos tapahtuu vasta, kun työnnetään penis sisään ja hakataan. Kaikki muu pitäisi vain sietää.
Mutta näin tämä menee. Tytöt ja naiset ovat tottuneet siihen, että tällainen vain kuuluu naisena olemiseen ja on turha valittaa. Muutenhan sitä on tiukkapipoinen nillittäjä.
Jotkut mieltävät tuon rikokseksi vain, jos tekijä ei ole kantasuomalainen.
Missä hlvetin todellisuudessa sormien (tai vaikka kaljapullon) sisään työntäminen väkisin ei ole rikos?!
Toisaalta missä hlvetin porukoissa jengi oikein liikkuukaan, jos tuollainen on ihan normia ja sitä pitää vaan sietää?
Mä en kanssa ymmärrä tätä.
Mua tuijotti kaupassa joku tumma ulkkismies ja mä huomasin sen ja katsoin sitä takaisin kiukkuisesti ja se käänsi katseensa vähän äkkiä pois.
Minulle on näin käynyt, ei juoksulenkillä, vaan ihan kadulla. Kyllä se oli erittäin ahdistava kokemus, en voi ymmärtää miehiä jotka väittävät, että tykkäisivät yllättäen päällekäyvistä naisista.