Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?
Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.
Kommentit (876)
olet möykännyt jollekkin miehelle ongelmiasi ja ruikkinut perässä, ja sitten tämä puuttuu siihen.
- se on sika, kus.pää,jne.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.
Olisin otettu tuollaisesta jos nainen tulisi ehdottelemaan kun olen juoksulenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat homotelleet minua lukemattomia kertoja, eli naiset ovat siis ahdistelleet minua.
Kun kerran huorittelukin on naisille ahdistelua.
Okei.
En ole mieltänyt lesbottelua (siis homottelun, EI huorittelun, vastinetta) suoranaisesti ahdisteluksi, mutta kaipa se sitten pitää tästä lähtien.
Nimittely ei ole ahdistelua. Eli huorittelu ei ole ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat homotelleet minua lukemattomia kertoja, eli naiset ovat siis ahdistelleet minua.
Totta kai se on. Ja on sinuakin naiset ahdistelleet, jos kerran et ole ho-mo, mutta sinua on sellaiseksi haukuttu. Itse en koskaan ole kutsunut ketään miestä ho-moksi, eikä tuo sana ole minulle mikään haukkuma, vaan edustaa yhtä seksuuaali suuntaa. Mieheni sensiaan mielellään kutsuu muita miehiä ho-moksi. Jotakin iloa se siitä näyttää saavan. (ei siis kutsu näiden kuullen, mutta muuten. Miehelle ho-mo on selvästi haukkuma sana.)
Eri juttu on jos olet h-poika, silloinhan se on vain totuus,(ei minua ainakaan loukkaa, jos joku huutaa perääni "hetero") mutta tuota hu-o-r-aa on ainakin minun perään huudeltu nimenomaan silloin, kun olen vielä ollut neitsyt, enkä edes alastonta miestä nähnyt. En ymmärrä, mikä oikeus miehillä on huudella vieraiden naisten/tyttöjen perään huo-raa esim kadulla?
Ja oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että sinullakin on oikeus tehdä niin, eikä siinä ole mitään pahaa/ahdistelua?
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta nämä naiset ovat ahdistelleet sinua. Tässä ketjussa on kuitenkin kyse naisten kokemasta ahdistelusta, ei miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli luetellaan nyt tänne. Mitkä piirteet saa ahdistelijat vauhtiin?
En ymmärrä, mikä minussa on kun olen näin näkymätön vaikka olen näyttävä ja söpö?
Eikö kukaan ole koskaan ottanut sinua takaapäin kiinni rinnoista tai pepusta tai jalkovälistä? Eikö kukaan ole laittanut kättään reidellesi julkisessa liikennevälineessä? Eikö missään työpaikassa ole ollut rasittava hioltomies, joka jaksaa heittää läppää rinnoistasi tai muusta mikä liittyy normaalisti seksiin? Eikö millään työpaikalla ole pomosi ylittänyt sopivuuden rajaa selkeä taka-ajatus mielessään?
Tämä on pakko olla tapahtunut jokaiselle: humalainen mies tulee ja heittää seksiläppää kaupungilla tai vihjailee tai pyytää suoraan sänkyynsä. Ilman esittelyä tai muuta keskustelua? Sänkyyn saa pyytää, mutta odotan ensin edes itsensä esittelyä ja keskustelua säästä tms.Miksi tämä on pakko olla tapahtunut jokaiselle? Ei ainakaan mulla ole. Täällä on aika monet jo sanoneet ettei niille ole tapahtunut mitään
Tuo on yllättävää minulle. Uskon koska sanotte niin. Tuossa epäilin, että ahdistelun kokemus ei ole kaikille sama. Joku tuntee läpän loukkavan ja toinen ottaa sen kehuna. Siksi latelin esimerkkejä joita kaikki tuttuni ovat läpi käyneet.
Minua on ahdisteltu aina. Se alkoi muuttua pahemmaksi ollessani n. 13-vuotias. varsinkin yksin kulkeminen Helsingin keskustasta kotiin Etu- Töölöseen oli aika mahdotonta. Nopeasti hankin poikakaverin joka aina saatto kotiin. Jos joskus kuljin ratikalla, aina lähti pysäkillä joku perää kunnes jouduin juoksemaan ja avain piti olla valmiina kädessä. Hankin heti auton kun sain kortin. Olen jo useamman lapsen isoäiti ja edelleen kummalliset miehet seuraavat , tyydyttävät itseän parkkihallissa autoni takana. Joskus joku on iltakävelyllä tullut aivan päin ja yrittäyt kähmiä. Pimeällä en kulje yksin. Eräs vanha koulusta tuttu tunnusti nyt asiakkana minulle, että minä olin hänen nuoruudesaan haave, joka antoi hänelle voimaa. Se hyöty on ollut että aina joku mies kantaa kauppakassit autoon. Muuallakin tungetaan ihan iholle. Ulkkarit luulevat kai nuoremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se on. Ja on sinuakin naiset ahdistelleet, jos kerran et ole ho-mo, mutta sinua on sellaiseksi haukuttu. Itse en koskaan ole kutsunut ketään miestä ho-moksi, eikä tuo sana ole minulle mikään haukkuma, vaan edustaa yhtä seksuuaali suuntaa. Mieheni sensiaan mielellään kutsuu muita miehiä ho-moksi. Jotakin iloa se siitä näyttää saavan. (ei siis kutsu näiden kuullen, mutta muuten. Miehelle ho-mo on selvästi haukkuma sana.)
Eri juttu on jos olet h-poika, silloinhan se on vain totuus,(ei minua ainakaan loukkaa, jos joku huutaa perääni "hetero") mutta tuota hu-o-r-aa on ainakin minun perään huudeltu nimenomaan silloin, kun olen vielä ollut neitsyt, enkä edes alastonta miestä nähnyt. En ymmärrä, mikä oikeus miehillä on huudella vieraiden naisten/tyttöjen perään huo-raa esim kadulla?
Ja oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että sinullakin on oikeus tehdä niin, eikä siinä ole mitään pahaa/ahdistelua?
Huorittelu ei ole ahdistelua. Se on nimittelyä. Onko kusipääksi kutsuminen ahdistelua? Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Kyllä todellakin olen laittanut [käden pomoni olkapäälle]. Mikä ihmeen alistusele? Täällä on taas niin hysteeristä porukkaa keskustelemassa, ettei tiedä, ketkä on trolleja ja ketkä tosissaan.
On muuten yllättävän yleistä tutkimusten mukaan, että miesalainen ahdistelee naispomoaan. Voin kuvitella hyvin elävästi, että naisesimiehen auktoriteettia yritetään murentaa esim laittamalla käsi hänen olkapäälleen.
Lähteet ja tutkimukset esiin, kiitos.
Ja tässä on taas malliesimerkki siitä, kuinka mt-ongelmaiset naiset väittävät kosketustakin ahdisteluksi.
No se voi olla ihan harmiton ele, mutta yleensä kannattaa olla varovainen, koska ihmisillä on erilaisia reviirejä. Jos miesesimies tai -nainen toistuvasti lähestyy takaapäin ja koskettelee työskentelevää alaistaan niin ei ole ok. Alaisella ei ole edes mahdollisuutta sanoa kovin selvästi, että lopeta tai ongelmia seuraa. Eli esimiehellä on tässä aina selvä velvollisuus ja vastuu käyttäytyä kunnolla.
Tuleehan näitä mieleen, kun alkaa miettiä. Olen 28v eli nuori vielä.
Jo ala-asteella oli ihan normaalia, että pojat kähmivät tyttöjä sopimattomista paikoista. Eivät lopettaneet, vaikka kiellettiin. Tätä tapahtui ihan luokkahuoneessa eikä opettaja reagoinut koskaan mitenkään. Muutenkaan koskaan ei puhuttu mistään oman ja toisten kehon kunnioittamisesta. Omalle lapselleni puhuttiin aiheesta jo päiväkodissa, ja hyvä niin.
Ylipäätään se ilmapiiri, että jos jollekin kähmijälle menee sanomaan vastaan ja kieltämään, niin leimataan tiukkapipoiseksi ämmäksi. Jos muut naiset puolustavat, se kuitataan akkojen mäkätyksenä. Ainoa mikä auttaisi, on toisten miesten puuttuminen asiaan. Miesten tulisi puuttua ahdistelijoiden epäasialliseen käytökseen ja tehdä selväksi, ettei sellaista hyväksytä. Mutta miehet, nämä normaalistikin käyttäytyvät, kieltävät mieluummin koko ilmiön olemassaolon ja syyttävät naisia liioittelusta ja huumorintajuttomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus aloittajan kysymykseen: Huomiohakuisten naisten mielikuvitusmaailmassa.
Mikään määrä mielikuvitusta EI KOSKAAN tule muuttamaan menneisyyden tapahtumia. Jokainen huomiokipeän miehen tekemä rikos (naisiin kohdistuva seksuaalinen häirintä, raiskaus, pahoinpitely) tulee aina säilymään tosiasiana, vaikka miehet kuinka yrittäisivät valehdella että "uhri kuvitteli kaiken".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.
Olisin otettu tuollaisesta jos nainen tulisi ehdottelemaan kun olen juoksulenkillä.
Totta kai olisit. Koska sinä tiedät, ettei tuo nainen luultavasti olisi sinulle uhka. Sinä pärjäisit hänelle, jos nainen kävisi muniisi kiinni, etkä sitä haluaisi. Voisit juosta pois ja jatkaa elämääsi. naiselle tuossa vastaavassa tilassa voi käydä todella huonisti ja pahimmassa tapauksessa mennä henki.
Ei minuakaan pelottaisi, jos pikku-petteri 5v tulisi ehdottelemaan minulle jotakin. Tiedän, ettei hän voisi olla minulle uhka.
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on taas malliesimerkki siitä, kuinka mt-ongelmaiset naiset väittävät kosketustakin ahdisteluksi.
Suomen lain mukaan jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Miehellä ei ole mitään oikeutta kosketella naisia ilman lupaa.
Mielenterveysongelma löytyy SINUN korviesi välistä, koska en osaa noudattaa Suomen lakia, naisten fyysistä koskemattomuutta ja itsemääräämisoikeutta.
Minua ovat naiset ahdistelleet aina. Pyytävät siirtämään esi kaappia ja kehuvat treenattuja käsivarsiani. Jopa naispuolinen lääkäri sanoi yläkroppaa lihaksikkaaksi ja katseli rintalihaksiani. Sitten rannalöa naiset huutelevat perään vaikka mitä. Baarissa vanhat naiset tuppautuvat syliin ja näin joulun aikaan haluavat esittää pukille lahjatoiveen. Miehet kokevat tätä myös, mutta sitä jos jotakin vähätellään.
Työpaikoilla. Kesätöissä nuorena esimies ”hieroi hartioita”, heitettiin vitsiä ”laitetaan hämähäkki sen paitaan ni se joutuu riisumaan” (hämähäkkipelko puheenaiheena..) ja nyt työpaikallani vaateliikkeessä asiakkaat. Ja nämä eivät siis ole nuoria miehiä vaan 50+. ”Tule vaan sovituskoppiin auttamaan” ja etsitään facesta kun kuitissa lukee etunimi ja laitetaan jotain ”kuis töissä sujuu”-viestiä. Näistä jutuista ois voinut nostaa äläkän mut suoraansanottuna pelkäsin töiden puolesta. Ja se on väärin.
Enkä ole edes näyttävä nainen, olen lyhyt, perussievä, omasta mielestäni erittäin epäseksuaalinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen lain mukaan jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Miehellä ei ole mitään oikeutta kosketella naisia ilman lupaa.
Mielenterveysongelma löytyy SINUN korviesi välistä, koska en osaa noudattaa Suomen lakia, naisten fyysistä koskemattomuutta ja itsemääräämisoikeutta.
Eli jokainen poikalapsi on väkisinmaattu naisten toimesta jo lastentarhassa. Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huorittelu ei ole ahdistelua. Se on nimittelyä. Onko kusipääksi kutsuminen ahdistelua? Niinpä
Huo-ri-ttelu EI ole nimittelyä vaan ahdistelua. Seksuaalista ahdistelua.
Se on keino alistaa ja väheksyä , halventaa naista. ja kun näin tehdään aivan ventovieraalle ihmiselle esim kadulla, on se ahdistelua.
Jotakin ku-sipään huutamista nyt ei kukaan pidä minään, vaikka ihmettelen kyllä mikä into sinulla on huudella vieraiden ihmisten perään?
Voisitko kertoa, miksi teet niin? Esim huutelet vieraan naisen perään huo-raà? Miksi haluat "nimitellä" vieraita ihmisiä, siis lähinnä vieraita naisia. Vai huuteletko vieraiden miestenkin perään huo-raa?
Ja jos ne siitä ahdistuu, sanot vain, ettei saa ahdistua, kun sinä vaan nimittelet.
Kerro, miksi nimittelet sinulle täysin tuntemattomia, kadulla kulkevia ihmisiä? (naisia). Saatko siitä jotakin kiksejä?
Kerran pyysin harrasteporukassa tapaamani miehen treffeille, oli ihan kivat treffit ravintolassa siihen asti kunnes mies katsoi asiakseen koskettaa ilman lupaa käsivarteen. Treffit päättyi siihen ja portsari heitti miehen pihalle.
Yläasteella jo alettiin kourimaan perseestä ruokajonossa. Baarissa tullaan käsiksi, kaduilla tööttäillään ja huudellaan, on jopa ammuttu sellaisella kuulapistoolilla takapuoleen 8ei se minusta niin ihmeellinen ole?). Olen asiakaspalveluammatissa, ja todella moni mies haluaa kertoa mulle jotain, eli "sulla on muuten tosi ihanat muodot" "tuo sun nimikyltti on just hyvällä paikalla" "mä olen nähnyt sut farkuissa, meinasin kävellä seinään" tai jotain vastaavaa olen kuullut jo 10v.
En pukeudu paljastavasti, olen ihan ujo perus typykkä, farkut ja huppari tyyppiä, melko tasapaksu enkä edes meikkaa.
Okei.
En ole mieltänyt lesbottelua (siis homottelun, EI huorittelun, vastinetta) suoranaisesti ahdisteluksi, mutta kaipa se sitten pitää tästä lähtien.