Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?

Vierailija
08.12.2019 |

Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.

Kommentit (876)

Vierailija
201/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihnettelen tätä ketjua. Niitä jotka ei ole kokeneet ahdistelua, heitä alapeukutetaan. Onko tuo nyt negatiivinen asia, vai eikö heidän kokemukset vain miellytä. Toiseksi kerroin oman ahdistelukokemukseni ja se on poistettu , koska tässä syytin tästä osittain itseäni. Annoin sanallisesti ymmärtää että kosketus on ok, vaikka tarkoitin erilaista kosketusta. Melkein väittäisin että osa porukasta vain mässäilee miesvihallaan.

Alapeukutan kommentteja, joissa epäillään että mitään ahdistelua edes on kun ei itselle ole tapahtunut.

Vierailija
202/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä humalaisten toimesta, keskellä kirkasta päivää huudeltu kadulla + sitten baarit tietysti erikseen. Toinen on sitten sosiaalinen media, mutta sitä en laskisi. Oma vika jos esimerkiksi laittaa paljastavia kuvia ja pitää tilinsä julkisena. Eikä niihin yhteydenottoihin ole pakko reagoida. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 50 vuotta oli päivittäistä huomion osoittamista. Siis ei-tervetullutta huomiota.

Nyt kuusvitosena on jo helpottanut.

Vierailija
204/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi olkapäällä, katse bussissa ja puhuminen ravintolassa. Jos nämä on jonkun mielestä oikeasti ahdistelua, niin ei naisten kokemalle "ahdistelulle" voi muuta kuin nauraa. Mutta naisethan rakastavat uhriutumista. 

Ja sinä rakastat ignoorata kaikki kourimiskertomukset ja TÖRKYpuheet, jopa lapsille.

Näin täällä yhden kommentin jossa läpällä puhuttiin "katseesta bussissa" ja siihen sitten tartuit.

Se on kuule juuri sellainen juttu että ihmisellä on tietty suojaetäisyys jonka sisälle saavat tulla vain läheiset ihmiset. On vieläpä listattu ne ruumiinosat jotka ovat yksityisempiä kuin toiset. Minä en halua että joku äijä työpaikalla laittaa kätensä olkapäilleni kun istun tuolissa.

Tuohan ei edes ole lähentelyä vaan selkeä alistusele. Laittaisivatko ihmettelijät kätensä pomon olkapäille? Eivät. Vähempiarvoista sen sijaan saa näköjään kosketella.

Kyllä todellakin olen laittanut. Mikä ihmeen alistusele? Täällä on taas niin hysteeristä porukkaa keskustelemassa, ettei tiedä, ketkä on trolleja ja ketkä tosissaan.

Vierailija
205/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää kertoo kyllä melkoisesta wt-taustasta. Toki perhettään ei voi valita, mutta muun seuran kyllä. Minun on vaikea kuvitella, että olisin ollut tuollaisen "tutun poikajoukon" kanssa missään tekemisissä.[/quote]

Minua on ahdisteltu paljon ja olen ylempää keskiluokkaa.

Työelämässä olen kohdannut jopa kaksi Suomen korkeimpaan eliittiin kuuluvaa minua ahdistellutta miestä.

Väittäisin ahdistelevien miesten olevan yleisempiä, mitä korkeammalle yhteiskunnan tasolle mennään. Tietty persoonallisuustyyppi hakeutuu ja pääsee niin korkeisiin asemiin ylipäätään. Toinen niistä miehistä oli tuttuni jo nuorena, silloin hän ei koskaan ahdistellut. On näköjään aloittanut vasta saatuaan valtaa ja korkeaa asemaa. Oli vaikea uskoa, että hän on ruvennut sellaiseksi ja en vieläkään meinaa pystyä sitä uskomaan. Se toinen taas on myös aika vakavalla tavalla parisuhdeväkivaltainen, satun tietämään.

Eli tämä ei ole todellakaan mikään alemman sosiaaliluokan ilmiö.

Vierailija
206/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti ne on aina niitä miesten perseitä nuolevia ja vähän vajaapäisempiä akkoja, joita ei kuulemma ole koskaan ahdisteltu tai puhuteltu törkeesti.Minulle huudeltiin jo teininä "h#oraa" ja "ritsap#llua" aikuisten miesten suusta, ennen kuin olin munaa edes koskenut. Jopa oma isä h#oritteli.

Neitsyyskin meni kun tuttu poikajoukko raiscasu ja poliisi toi nauhalla kotiin.

Tää kertoo kyllä melkoisesta wt-taustasta. Toki perhettään ei voi valita, mutta muun seuran kyllä. Minun on vaikea kuvitella, että olisin ollut tuollaisen "tutun poikajoukon" kanssa missään tekemisissä.

Ainakin minä osaan hyvin kuvitella, että jossain naapurustossa on voinut asua tuollainen poikajoukko. Ei siinä silloin paljon ole valinnanvaraa onko "tekemisissä" vai ei. 

Omassakin naapurustossa asui lähinnä poikia, onneksi ihan kunnon ihmisiä.

Vierailija
207/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Kyllä todellakin olen laittanut [käden pomoni olkapäälle]. Mikä ihmeen alistusele? Täällä on taas niin hysteeristä porukkaa keskustelemassa, ettei tiedä, ketkä on trolleja ja ketkä tosissaan.[/quote]

On muuten yllättävän yleistä tutkimusten mukaan, että miesalainen ahdistelee naispomoaan. Voin kuvitella hyvin elävästi, että naisesimiehen auktoriteettia yritetään murentaa esim laittamalla käsi hänen olkapäälleen.

Vierailija
208/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on sitten sosiaalinen media, mutta sitä en laskisi. Oma vika jos esimerkiksi laittaa paljastavia kuvia ja pitää tilinsä julkisena.

Eipä tarvitse mitään paljastavia kuviakaan laittaa. Jösses että vihaan tätä oma vika -asennetta muutenkin. 

Ettäs kehtaat olla olemassa, olla hyvännäköinen, olla nainen ja toimia kuten suurin osa muistakin, eli laittaa kuviasi mihinkään näkyville. Ihan oma vika että joku kokee sinut vapaaksi riistaksi!

Juu, en laita kuviani mihinkään, mutta sitähän pidetään nuorten keskuudessa epänormaalina. Toisaalta jos pistäisin ja saisin ikäviä kommentteja, sekin olisi sitten "oma vika".

Vierailija
209/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo törmänny missään jatkuvasti, se nyt puuttuis. Useimmat miehet on asiallisia, mutta ne muutama epäasiallinen on ollu liikaa. Parhaan kaverin isä, poikaystävän isä, oma velipuoli, yks koiraa ulkoiluttava pappa, kaupungilla ohi kulkeva mies... Ällistyttävästi just semmosia, joihin ei vois olla MITÄÄN kiinnostusta.

Vierailija
210/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen30wee kirjoitti:

Ihmettelen samaa:D en ole itsekään mikään ruma mut huutelua kummempaa en ole kokenut, kukaan ei ole käynyt käsiksi, puristellut tms

Niin, että kun sulle ei ole tapahtunut, kellekään muullekaan ei ole voinut tapahtua? Logiikka vähän ontuu.

Vierailija
211/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46-vuotias nainen ja en koskaan ole kokenut häirintää, kourimista, ahdistelua, ymv. ymv. Aina olen saanut olla rauhassa, niin baarissa, työpaikalla, kaduilla, kaupoissa jne... Olen pikemminkin täysin näkymätön kaikille kodin ulkopuolella. Myöskään minä en ole koskaan saanut alapääkuvia/alastonkuvia keneltäkään mieheltä, enkä kyllä naisiltakaan.

En koe häirintänä sitä, että töissä kahvitauoilla heitetään läppää vaikkapa seksistä tai että joku kommentoi että mahtaakohan Mirkku löytää itsensä pikkujoulujen jälkee jonkun työkaverin sängystä. Tämä on meillä ihan hyväntahtoista jutustelua.

Minä olen ikäisesi nainen ja minua on aina ahdisteltu baareissa, bileissä, jopa kadulla. Nykyisin ei enää, koska en käy enää baareissa tms. Olin aikuisiälläni vuoden ilman parisuhdetta ja kokeilin nettideittisovelluksia. Sain lukuisia kikkelinkuvia. En ole erityisen näköinen, lihavakin olen, en ole tosikko.

Vierailija
212/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Kyllä todellakin olen laittanut [käden pomoni olkapäälle]. Mikä ihmeen alistusele? Täällä on taas niin hysteeristä porukkaa keskustelemassa, ettei tiedä, ketkä on trolleja ja ketkä tosissaan.

On muuten yllättävän yleistä tutkimusten mukaan, että miesalainen ahdistelee naispomoaan. Voin kuvitella hyvin elävästi, että naisesimiehen auktoriteettia yritetään murentaa esim laittamalla käsi hänen olkapäälleen.

Lähteet ja tutkimukset esiin, kiitos. 

Ja tässä on taas malliesimerkki siitä, kuinka mt-ongelmaiset naiset väittävät kosketustakin ahdisteluksi. 

Vierailija
213/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Kyllä todellakin olen laittanut [käden pomoni olkapäälle]. Mikä ihmeen alistusele? Täällä on taas niin hysteeristä porukkaa keskustelemassa, ettei tiedä, ketkä on trolleja ja ketkä tosissaan.

Minä olen nainen ja pomoni myös. Ja todellakaan ei mistään ahdistelusta ole ollut kysymys. On niin ihme juttua taas, miten se auktoriteetti nyt murenee kosketuksesta?

Vierailija
214/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Lähteet ja tutkimukset esiin, kiitos. 

Ja tässä on taas malliesimerkki siitä, kuinka mt-ongelmaiset naiset väittävät kosketustakin ahdisteluksi. 

Onko kaikilla mt-ongelma jos ne ei halua vieraan ihmisen koskettelevan? Varmaan pitää viedä mun mies heti hoitoon.

Vierailija
215/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle on nuorena huudeltu hu-o-raa perään ihan kaupungilla kadulla. Vieraita miehiä olivat. Ja olin ihan farkkuihin ja huppariin pukeutunut.

Josku on auto jäänyt ajamaan viereen . Auto täynnä nuoria miehiä ja sieltä on huudeltu. Kyllä pelotti :(

Ja joskus tanssipaikalla on tungoksessa joku mies työntänyt kätensä haaroihini ohi mennessään. Tuntui inhottavalta. Olin varmaan jotakin 15-16v ja koko ilta meni pilalle, koska inhotti niin paljon. Olin täysin kokematon poikien/miesten suhteen ja  tuollainen tuntui tosi likaiselta.

Jokunen muukin kokemus on siitä, että aikuinen mies on tullut kourimaan . Yäk.

Joten kyllä joku voi joutua häirinnän kohteeksi, vaikka ap ei ole joutunutkaan.

Noista omista tapauksista on jo kauan aikaa, mutta muistan ne silti hyvin, koska ne oli niin inhottavia/pelottavia tilanteita.

Vierailija
216/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelu ei liity seksiin tai vonkaamiseen vaan se on vallankäyttöä. Sitä kohtaa näin viisikymppisenä työelämässä jopa enemmän kuin nuorena, kun kilpailee asemasta ja vaikutusvallasta miesten kanssa. Jos työssä kyseenalaistaa jonkun miehen näkemyksen, siitä voi tulla vastareaktiona hyvinkin alistavaa ahdistelua. Ei siis iskemistä, vaan pikemminkin verrattavissa jonkinlaiseen väkivaltaan. Kerran jopa eräs mies kävi minuun käsiksi kesken kokouksen tällälailla, kun en ollut yhdestä asiasta samaa mieltä hänen kanssaan. Muut katselivat suu auki/vaivaantuneina js osa varmaan luuli, että meillä olisi suhde.

Vierailija
217/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat homotelleet minua lukemattomia kertoja, eli naiset ovat siis ahdistelleet minua. 

Kun kerran huorittelukin on naisille ahdistelua. 

Vierailija
218/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa pomon kosketus on normaalia -tapauksissa: olette varmaan läheisiä? Suomessa ei ole tapana kosketella muita kuin läheisiä, saati jotain pomoa. Vähän vaikea kyllä uskoa että olisi vaikka Jenkeissäkään, vaikka presidenttinsä vastaavaa yrittikin meidän pressalle.

Vierailija
219/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti ne on aina niitä miesten perseitä nuolevia ja vähän vajaapäisempiä akkoja, joita ei kuulemma ole koskaan ahdisteltu tai puhuteltu törkeesti.Minulle huudeltiin jo teininä "h#oraa" ja "ritsap#llua" aikuisten miesten suusta, ennen kuin olin munaa edes koskenut. Jopa oma isä h#oritteli.

Neitsyyskin meni kun tuttu poikajoukko raiscasu ja poliisi toi nauhalla kotiin.

Tää kertoo kyllä melkoisesta wt-taustasta. Toki perhettään ei voi valita, mutta muun seuran kyllä. Minun on vaikea kuvitella, että olisin ollut tuollaisen "tutun poikajoukon" kanssa missään tekemisissä.

Tuo kyllä kertoo isästä paljon, jos hän huo-r-i-ttelee omaa tytärtään.

Mutta tuo "tuttu poikajoukko" voi olla vaikka vain samaa koulua käyvä, ei muuten "tuttu" tai kaveripiiriä.

Itsellä oli ala-asteella pitkä koulumatka(lähes 5km) ja samaan suuntaan meni ihan kamalia poikia.  Verenmaku suussa sai poikia juosta karkuun, etteivät saa kiinni, kun ei tiennyt mitä tekevät , jos kiinni saavat. Onneksi oltiin ala-asteella, niin eivät sentään alkaneet ra-is-kaamaam, mutta jos näin olisi käynyt, olisi siinäkin ollut "tuttu poikajoukko" rai-s-kaa-jina. Eikä minulla ollut oikeasti mitään muuta tekemistä tuon porukan kanssa, kuin yhteinen koulu ja kotimatka.

Rikollisia niistä taisi osasta tullakin ja osa on jo mananmajoilla huonojen elämän tapojensa vuoksi.

Vierailija
220/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä tuo vihamielinen asenne niitä kohtaan, jotka kertovat ahdistelusta.

Ketjuun on ilmeisesti pesiytynyt joku naisvihaajahyypiö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme