Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys: sukulaisteini joka ei ikinä kiitä lahjoista...

Argh
05.12.2019 |

Eli lähisukulainen, teinityttö, kyseessä ja ikinä ei tule kiitosta syntymäpäivä- eikä joululahjoista, ei siis edes tekstiviestiä. Lahjat menevät siis perille pistilkactai toisen henkilön välityksellä, kortti mukana. Mitä mieltä olette, jatkanko lahjojen ostoa? Itseäni ärsyttää, kyllä tuon ikäisen pitäisi osata jo kiittää vaikka vanhemmat eivät edes muistuttaisi.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halunnut lahjoja keneltäkään joten en kiittänytkään. Edelleen tulee villasukkaa joltakin sukulaiselta, mutta ei taida olla edes numeroa. Miksi joku, jonka kanssa minulla ei ole mitään suhdetta, haluaa antaa minulle lahjoja? En ymmärrä. Ja sitten pitäisi teennäisesti kiitellä? Vaikka ei ole minkään näköistä yhteyttä tämän kiusallisen lahjomisperinteen lisäksi tulossa?

Jättäisivät vaan rauhaan jos kiitoksen takia niitä lahjoja lähettelevät. Mutta mä veikkaan, että nää laittaa lahjat ihan omaksi ilokseen, kun edelleen niitä tulee vaikken ole kiittänyt.

Ihme marttyyritouhua tuollainen, että vuodesta toiseen annetaan lahjoja ja vingutaan kun ei ikinä kiitetä. Lopeta jo hyvä ihminen niiden lahjojen ostelu! Todella kiusallista kaikkien puolesta.

Minä en ole koskaan ostanut lahjoja kenellekään. Jos jonkun joskus olen, niin läheiselle ihmiselle, ja kiitos tulee lahjaa ojennettaessa. Minun ajatukseni lahjasta on se, että jos se ilahduttaa saajaa, se on tarpeeksi. Minä en kruunuani kiillota sillä, että annan lahjoja.

Vierailija
82/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoista kiittämättömyys on alkanut vähitellen ärsyttää. Synttäreillä siskontyttö repii lahjapaketit tulijan käsistä ennen kuin takkia saa pois päältä, avaa paketin ja heittää lahjan nurkkaan. Nyt isompana lahjakortit yms. pistää sentään laatikkoon, mut ei ynähdä edes kiitosta. Joululahjoista ei ole koskaan tullut kiitosta. Ei ole juurikaan inspiraatiota ostaa mitään, kun lahjoja ei arvosteta.

Kummipojan perheessä puolestaan lahjat avataan yksi kerrallaan ohjelmanumerona, ja jokaista lahjaa arvostetaan. Siitä tulee lahjan antajallekin hyvä mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä marttyyreita :D Todella perinteinen "yhyy yhyy teen kaiken kaikkien puolesta eikä kukaan kiitä" ja muut ovat lähinnä kiusaantuneita kun kukaan ei ole halunnut tältä marttyyriltä mitään.

Vierailija
84/91 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinonyleistä. Ei kuulemma kuulu enää käytöstpoihin koska pappa betalar muutoinkin ja ei tartteta teiän lahjoi.. jne.

Vierailija
85/91 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halunnut lahjoja keneltäkään joten en kiittänytkään. Edelleen tulee villasukkaa joltakin sukulaiselta, mutta ei taida olla edes numeroa. Miksi joku, jonka kanssa minulla ei ole mitään suhdetta, haluaa antaa minulle lahjoja? En ymmärrä. Ja sitten pitäisi teennäisesti kiitellä? Vaikka ei ole minkään näköistä yhteyttä tämän kiusallisen lahjomisperinteen lisäksi tulossa?

Jättäisivät vaan rauhaan jos kiitoksen takia niitä lahjoja lähettelevät. Mutta mä veikkaan, että nää laittaa lahjat ihan omaksi ilokseen, kun edelleen niitä tulee vaikken ole kiittänyt.

Ihme marttyyritouhua tuollainen, että vuodesta toiseen annetaan lahjoja ja vingutaan kun ei ikinä kiitetä. Lopeta jo hyvä ihminen niiden lahjojen ostelu! Todella kiusallista kaikkien puolesta.

Minä en ole koskaan ostanut lahjoja kenellekään. Jos jonkun joskus olen, niin läheiselle ihmiselle, ja kiitos tulee lahjaa ojennettaessa. Minun ajatukseni lahjasta on se, että jos se ilahduttaa saajaa, se on tarpeeksi. Minä en kruunuani kiillota sillä, että annan lahjoja.

Taidat olla juuri näitä 90 luvun pesnkoja jolle kaikki on annettu käteen ja vähän enemmänkin. Kiitollisuutta eimole koskaan opetettu, koska ei tarvi. Kun koska sä oot sä ja sullon iskän ja äiskän massit muutenkin. Että te olette yököttävä sukupolvi, ei voi muuta sanoa. Toivon mukaan se elämä opettaa sinutkin nöyremmäksi. Hävytön.

Vierailija
86/91 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lopetraa kaikkien lahjomisen myös tästä eteenpäin, koska käyrös on niin öykkärimöistä ja loukkaavaa. Edestäpäin nuokin nuoriso kiittämättömyytensä löytävät.

Vierailija
87/91 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siit, että vanhemmat ovtf opettaneet kiittämättömiksi ylilahjoen nämä kullanpuput. Ja voi olla, että jotain kostonhimoa omiin sukulaisiin kateuttaan, että omia lapsia ei opeteta perustapoja.

Toki se tarttuu, josnon moukat vanhemmat.

Vierailija
88/91 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 90-luvulla syntyneet lapseni laitoin kirjoittamaan kiitoskortit postissa tulleista lahjoista, ja kaikista joululahjoista kun niitä ei antaja koskaan ojenna itse.

Ja kyllä vielä teinejäkin muistuttelin että ovathan varmasti kiittäneet.

Ei ole iso vaiva.

Vierailija
89/91 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetimme miehen siskon tyttöjen lahjomisen kun ei meille lapsettomalle pariskunnalle tullut koskaan joulukukkaa, punkkupulloa tai edes kiitostekstaria. Ihan älytöntä. Synttäreille ei kehtaa mennä tyhjin käsin mutta silloinkin viedään vaan ihan jotain pientä, koska tarjottavat on tyyliin keksejä ja kiitosta ei silloinkaan tule. Ihan rahastamisen meininki. 

Oman lapseni kohdalla emme ole koskaan pitäneet ristiäisiä tai synttärikahveja, ihan turhaa ja vanhanaikaista. Niiden sukulaisten näkeminen riittää keiden kanssa ollaan muutenkin tekemisissä ja synttäreinä saa paljon lahjoja meiltä ja tehdään yhdessä jotain kivaa. Kaverisynttärit tottakai saa. 

N30

Semmosta se on. Nuori sukupolvi omaa napaa täynnä.

Vierailija
90/91 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 90-luvulla syntyneet lapseni laitoin kirjoittamaan kiitoskortit postissa tulleista lahjoista, ja kaikista joululahjoista kun niitä ei antaja koskaan ojenna itse.

Ja kyllä vielä teinejäkin muistuttelin että ovathan varmasti kiittäneet.

Ei ole iso vaiva.

No sinä oletkin sitten esimerkillinen.

Vierailija
91/91 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitä ei.... Ja jos joskus oon lähettänyt esim. valokuvia kirjeessä.....niin EI kuulu viestiä, EI soittoo ei mitään ! Nolottaa kysellä kirjeen perään, että tuliko perille 🤔...🤦‍😦...

Ei mitään ihme kun yhteydenpito harvenee... En minä ainakaan jatka yhteyden pitämistä muutenkaan.