Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Kukaan mies ei halua olla kotiäidin kanssa”

kotiäiti
04.12.2019 |

Taustatietona sen verran että ollaan alle 30v ja meillä on yksi puolivuotias lapsi. Puhutaan tosi avoimesti kaikesta niin hyvistä kuin huonoista jutuista ja tää on toiminut meillä hyvin.

Tänään mieheni oli vaisun oloinen ja kyselin tuttuun tapaan että mikä on hätänä. Mies alkoi kertomaan että suhteestamme on puuttunut lapsen saamisen jälkeen tietynlainen läheisyys ja kahdenkeskinen aika, mikä on tietty aivan normaalia pienen lapsen kanssa. Kertoi lyhyesti sanottuna, että ei ole tyytyväinen tähän, eikä todellakaan nauti tästä ajasta kun olen kotona vauvan kanssa, ja siitä kun oleskelen pääasiallisesti kotona ilman meikkiä kotivaatteissa. Sitten hän sanoi kyseisen lauseen ”puolustuksekseen” että kukaan mies ei halua olla kotiäidin kanssa... Ymmärsin pointin mutta jäi vaivaamaan tyyli millä mies halusi asiaa purkaa sydämeltään. Oon tosi loukkaantunut sillä kotiäidin ”työ” ei ole se mitä haluan tehdä pidempää kuin ns. pakko. Kotiäitinä olemisessa ei ole mitään vikaa, mutta ei oo vaan mun juttu vaikka lasta olen toivonutkin. Oisin valmis menemään töihin mutta mies ei itse halua kotiin jäädä...

Saadaan ihan ookoosti kahdenkeskistä aikaa, mutta ei tietenkään niin paljoa kuin tarvisi pitää parisuhdetta yllä samalla tavalla kuin aikaisemmin. Seksiäkin on mutta aina voisi varmasti olla enemmän.

Onko ratkaisu tähän se, että alan esim. meikkaamaan enemmän ja näyttämään edustavalta kotonakin vai pitääkö hyväksyä tosiasia että mies ei erityisemmin pidä minusta ennen kuin pääsen tästä kotiäidin roolista. Miten pitää parisuhdetta enemmän yllä?

Toivon että tähän ei tulis ”jätä se” kommentteja koska tää ei oo aikomuksena ja mieskin vielä korosti että haluu todellakin olla mun kanssa, mutta kerto asioita mitkä häiritsee.

Vertaistukea anyone?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa vain niitä vauvoja, ne on niin söpöjä. Tosi harvinaista on, että on raskasta. Monilla elämä sujuu kuin tanssi. Vauvan kanssa voi tehdä kaikkea kivaa: käydä vauvamuskarissa, värikylvyssä, vauvatanssissa... Lista on loputon.

Vierailija
62/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee miehelle laskelma, että lastenhoitaja-kodinhoitaja maksaa tämän ja tämän verran tunnilta. Montako tuntia viikossa on valmis maksamaan, että teillä on kahdenkeskeistä aikaa? Lupaat, että ehdit kyllä sitä varten panostaa ulkonäköösi.

Ap olisi kannattaa mennä töihi. Se mieshän ei pidä että ap on kotona. Ja onhan se totta, että kun on vain kotona, on tylsät jutut kun ei ole sosiaalusia verkostoja.

Mihis ap sen 6 kk ikäisen vauvansa laittaa jos menee töihin? Ottaa mukaan, vai? Kun se mies ei suostu hoitamaan. Päiväkotiin ei tuon ikäisiä oteta ja oman lastenhoitajan palkkaamiseen ei taida rahat riittää. Jos riittäisi niin ap:n ihana mies olisi sen varmasti jo palkannut. Kun niin inhoaa kotiäitejä. Myös oman lapsensa äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehetkin voi sitten laiminlyödä vaimon huomioimisen, ulkonäkönsä ja hygieniansa välittömästi, kun lapsi on syntynyt. Tämä selvä. 

No harvemmin se mies sen vauvan kanssa valvoo yöt ja imettää päivät. Hygieniasta pitää huolehtia, mutta aika raskasta voi olla joka päivä näyttää supermallilta

Juu, jokainen nainenhan imettää ja valvoo 24 tuntia vuorokaudessa. Ilman muuta. 

Vauva perheissä tämä on täysin normaalia. Jos itse saa pari tuntia per vuorokausi nukuttua niin se on hyvä. Kokeile itse montako kuukautta jaksat valvoa putkeen.

Ja yhtään ei palstamammat liioittele taas. Ei niin yhtään. 

Noin minäkin ajattelin esikoisen vauvavuoden jälkeen. Oli niin helppo vauva ja alkoi nukkua 6 vkon ikäisestä öitä heräämättä. Tämä toinen on ihan erilainen. Herää vähintään kahdesti yössä vaikka on jo 10 kk. Oli n.kuukauden vaihe että nukkui jo yöt,mutta nyt tullut taas heräily.

Ekat 6 kk saattoi herätä tunnin välein yöllä. Muutenkin ollut "vaativa" vauva.

Jos minun mieheni tulisi tuosta ulisemaan niin lentäisi pihalle kuin leppäkeihäs. Saisi itse koettaa samaa. Ei ole tullut ja ehdottikin josko haluaisin olla KOTIÄITINÄ vielä ainakin siihen saakka että kuopus on 2 v.

Ja hänen mielestään kotiäiti tekee arvokasta työtä vaikka on itse "rahan perään" ja pitää uraa ja kunnianhimoa arvossa. Vielä enemmän kuitenkin arvostaa lastensa hyvinvointia.

On muuten totta että alallaan menestyneet miehet arvostaa kotiäitiyttä, ainakin omien lastensa äitien kohdalla. Sitten ne jotka eivät arvosta, ovat keskiverto duunareita tai köyhiä sossupummeja.

Taitaa selittyä ihan älyllä. Älykäs mies näkee mitä toinen tekee, ja osaa asettua toisen asemaan. Niin minun tohtorismiehenikin osasi, ei tosiaan tarvinnut tuollaista kuunnella. Tyhmä mies, kuten aloittajalla selvästikin on, ajattelee omia tarpeitaan, ei muuta.

Vierailija
64/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee miehelle laskelma, että lastenhoitaja-kodinhoitaja maksaa tämän ja tämän verran tunnilta. Montako tuntia viikossa on valmis maksamaan, että teillä on kahdenkeskeistä aikaa? Lupaat, että ehdit kyllä sitä varten panostaa ulkonäköösi.

Voi jeesus näitä palstamammojen passiivisaggressiivisia uhoamisia. Eiköhän se mies elätä aloittajaa jo ihan tarpeeksi

Vierailija
65/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et huolehdi itsestäsi? Minusta tuntuu että mies koitti vihjata asiasta, että kipinä säilyisi paremmin teidän välillänne?

Koen huolehtivani itsestäni. Käyn salilla 3-4krt viikossa, meikkaan välillä, käyn suihkussa joka päivä jne perusjuttuja. Tuntuu että kitisijävauvan kanssa tämä on paras mihin pystyn tällä hetkellä. Toki kontrasti entiseen on suuri kun olen ennen tykännyt laittautua ja pukeutua kivasti. Nyt tuntuu turhalta laittaa hienompia vaatteita päälle kun menee kuitenkin kuolaan.

Vinkkejä otetaan vastaan miten tästä voisin parantaa.

Mies voi ostaa sinulle kymmenittäin upeita asukokonaisuuksia ja järjestää pesulan kanssa, että sieltä haetaan sinun likapyykki ja palautetaan kaikki pestyinä ja huollettuina takaisin. Ei haittaa vaikka vaatteet vaatisivat kemiallisen pesun.

Vierailija
66/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus näitä palstamammojen passiivisaggressiivisia uhoamisia. Eiköhän se mies elätä aloittajaa jo ihan tarpeeksi

Suomessa naiset saavat äitiysvapaan ajalta ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa. Suomimiehet ei todellakaan elätä vaimojaan eikä oikein lapsiaankaan muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Sen sijaan miehet mielellään pitävät kotia viiden tähden hotellina, jossa on viiden tähden palvelu.

Vierailija
67/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset saavat äitiysvapaan ajalta ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa. Suomimiehet ei todellakaan elätä vaimojaan eikä oikein lapsiaankaan muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Sen sijaan miehet mielellään pitävät kotia viiden tähden hotellina, jossa on viiden tähden palvelu.

Ihan kaikki miehet, öliöööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö

Vierailija
68/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ette ole enään mitään teinejä niin miehesi on tosi lapsellinen. Älä anna periksi vaan ole sellainen kuin olet ja lapsen hyvinvointi etusijalla.

Tuohan se juuri on että pidetään itsestään selvänä että naisen pitää unohtaa itsensä kun on tullut äidiksi ja keskittyä vain lapsen hyvinvointiin. Naisellahan ei ole mitään väliä onko hän kunnossa tai onnellinen.

Mutta sitten naisen pitää kuitenkin olla kotonakin viimeisen päälle laitettu ja timmi ettei vaan miehen mielenkiinto mene. Miehen jossa yleensä hyvännäköistä on vain seisova kalu ja joka ei ikipäivänä mieti sitä onko naisensa silmisså haluttava.

Miehet nuo ikilapselliset vapaamatkustajat.

Vierailija
69/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikki miehet, öliöööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö

Suurin osa.

Vierailija
70/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vissiinkin yllätyksenä että kersat pilaa elämän ?!

Vierailija
71/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan se on ihan tyhmän suoran aggressiivinen asiasta josta itsekin tletää olevansa väärässå.

Olemme olleet miehen kanssa yhdesså tosi pitkään ja mies ei ole ikinä elättånyt minua, minä sitä vastoin olen häntä kun sai 0 euroa opintojensa loppuvaiheessa.

Vierailija
72/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko todeta että miehiä on joka lähtöön. Itse haluaisin olla kotiäidin kanssa siis silloin kun on omasta lapsesta. Toisaalta myös kiinnitän livenä niin kuin deitti palstoilla naisiin jotka ovat luonnonkauniita (=minimaalinen meikki).

Tietenkin vaatetus on tärkeää joten saattaisi olla että palautetta antaisin jos ois löysissä flanelli haalareissa kokoajan.

Vierailija
73/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua jäädä kotiin - miksi lapsi tälläisen miehen kanssa? Vai kertoiko vasta lapsen synnyttyä, että sinun on oltava kotona? Yhtä lailla kuuluu miehen nyt vuorostaan hoitaa lasta.

Vierailija
74/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä olen kyllä maksanut puolet kaikesta kun lapset ovat olleet 6kk. Silloin saa vanhempainpäivärahaa, joka on n 80% palkasta.

Vierailija
75/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua jäädä kotiin - miksi lapsi tälläisen miehen kanssa? Vai kertoiko vasta lapsen synnyttyä, että sinun on oltava kotona? Yhtä lailla kuuluu miehen nyt vuorostaan hoitaa lasta.

J..alauta. Tällä palstalla kun miehet kertoo että jäis kotiin mieluusti kotiin lapsen kanssa. Niin pissisnaiset alkaa huutelemaan että sellaista miestä oteta joka haluu pummilla elää..

Vierailija
76/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lähinnä että on olemassa joku toinen kiinnostavampi kuin se kotiäiti.

Vierailija
77/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vissiinkin yllätyksenä että kersat pilaa elämän ?!

Ei, ne saa vain ihmisistä esiin todellisen luonteen. Jos on mennyt yhteen ääliön kanssa, se selviää tässä vaiheessa. Valvotut yöt ja liian vähän omaa aikaa, se toimii kuin totuusseerumi.

Vierailija
78/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvata saattaa, ei tässäkään ketjussa kukaan ymmärrä miestä... Miehen tyytyväisenä pitäminen on niin helppoa, kun sen osaa. Naiset ovat nykyään menettäneet sen kyvyn, mikä on aiemmin toiminut. 

Vierailija
79/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvata saattaa, ei tässäkään ketjussa kukaan ymmärrä miestä... Miehen tyytyväisenä pitäminen on niin helppoa, kun sen osaa. Naiset ovat nykyään menettäneet sen kyvyn, mikä on aiemmin toiminut. 

Kyllä miehelle kieltämättä on helppoa, jos nainen on 24/7palvelija, lasten- ja kodinhoitaja sekä seksiorja. Miehestä vielä se kaikki, mitä nainen tekee miehen maatessa sohvalla tuntuu niin helpolta ja vaivattomalta.

Vierailija
80/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä kuule on jokaiselle jonossa tulossa, joten kyllä sen miehen on ponnisteltava, että saa muijansa pidettyä tyytyväisenä. AP on tehnyt väärän valinnan ja lisääntynyt Jonnen kanssa. Jätkä pellolle ja oikea mies tilalle. Turha näitä miesten ulinoita on noteerata mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi