”Kukaan mies ei halua olla kotiäidin kanssa”
Taustatietona sen verran että ollaan alle 30v ja meillä on yksi puolivuotias lapsi. Puhutaan tosi avoimesti kaikesta niin hyvistä kuin huonoista jutuista ja tää on toiminut meillä hyvin.
Tänään mieheni oli vaisun oloinen ja kyselin tuttuun tapaan että mikä on hätänä. Mies alkoi kertomaan että suhteestamme on puuttunut lapsen saamisen jälkeen tietynlainen läheisyys ja kahdenkeskinen aika, mikä on tietty aivan normaalia pienen lapsen kanssa. Kertoi lyhyesti sanottuna, että ei ole tyytyväinen tähän, eikä todellakaan nauti tästä ajasta kun olen kotona vauvan kanssa, ja siitä kun oleskelen pääasiallisesti kotona ilman meikkiä kotivaatteissa. Sitten hän sanoi kyseisen lauseen ”puolustuksekseen” että kukaan mies ei halua olla kotiäidin kanssa... Ymmärsin pointin mutta jäi vaivaamaan tyyli millä mies halusi asiaa purkaa sydämeltään. Oon tosi loukkaantunut sillä kotiäidin ”työ” ei ole se mitä haluan tehdä pidempää kuin ns. pakko. Kotiäitinä olemisessa ei ole mitään vikaa, mutta ei oo vaan mun juttu vaikka lasta olen toivonutkin. Oisin valmis menemään töihin mutta mies ei itse halua kotiin jäädä...
Saadaan ihan ookoosti kahdenkeskistä aikaa, mutta ei tietenkään niin paljoa kuin tarvisi pitää parisuhdetta yllä samalla tavalla kuin aikaisemmin. Seksiäkin on mutta aina voisi varmasti olla enemmän.
Onko ratkaisu tähän se, että alan esim. meikkaamaan enemmän ja näyttämään edustavalta kotonakin vai pitääkö hyväksyä tosiasia että mies ei erityisemmin pidä minusta ennen kuin pääsen tästä kotiäidin roolista. Miten pitää parisuhdetta enemmän yllä?
Toivon että tähän ei tulis ”jätä se” kommentteja koska tää ei oo aikomuksena ja mieskin vielä korosti että haluu todellakin olla mun kanssa, mutta kerto asioita mitkä häiritsee.
Vertaistukea anyone?
Kommentit (85)
Lupaavalta kuullostaa teidän tulevaisuus. Sitä kohti.
Jos ei halua olla kotiäidin kanssa niin jää itse kotiin että saa sitten sen laittautuneen uranaisen. Sano miehellesi että joskus täytyy itsekin tehdä asioiden eteen jotain muutakin kuin valittaa. Lapsellinen äijä.
Huoh ja sinun miehesikin on tietysti tukka kammattuna pyhäpuvussa kellon ympäri? Olen itse Kotiäiti kolmen alle 5 vuotiaan kanssa ja ekana ei ole meikit ja kotelomekot mielessä. Perus hygienia on kunnossa ja vaatteet ovat ainakin aamulla puhtaat (1 vuotiaan ruokailu on sotkuista) ja tukan harjaan. Ihan huppari /gollari meiningillä kotona ja kun lähden ovesta ulos (muuallekin kuin puistoon) sipaisen kevyen meikin naamaan ja vaihdan jotain siistimpää päälle. Ei kotona tarvitse näyttää lapsen kanssa miltään, eri asia jos ei peseydy ja kylille lähtee pieruverkkareissa. Eipä mies ole ainakaan valittanut kun suhde toimii muuten hyvin ja asiat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, minun mieheni on ollut tämän kotiäidin kanssa oikein tyytyväisenä jo iät ja ajat.
Mutta: nousen aina ennen miestäni ja laitan hänelle ja perheelle aamiaisen. Käyn joka päivä suihkussa, pukeudun siisteihin vaatteisiin, joilla voin lähteä mihin tahansa koska tahansa. Laitan kevyen meikin ja hiukseni.
Huolehdin myös, että koti on siisti ja ruoka aina ajallaan valmiina, pyykit pesty ja miehen paidat silitetty. Jne.Ennen kuin saan p-myrskyn niskaani, niin sanonpahan vain, että tämä toimii meillä. Meillä on selkeä työnjako, ja katson kodin omaksi ”työpaikakseni”, josta huolehdin, koska mies tuo rahat taloon. En minä kodin ulkopuoliseen työpaikkaan lähtisi homssuisena leggareissa ja t-paidassa tai sotkuisin hiuksin ja naama harmaana. Miksi siis en kotona tekisi työtäni siistinä ja kivan näköisenä?
Enkä yksinkertaisesti kehtaisi vaatia miestäni osallistumaan peruskotiöihin oman työpäivänsä lisäksi, kun kerran olen kotona. Riittää, kun hän on hyvä isä lapsilleen ja heidän kanssaan työpäivänsä jälkeen. Hän kyllä osaa kaikki kotityöt tarvittaessa ja on astunut tehokkaasti remmiin esim. minun sairastaessani.
Vanhanaikaista? Niin varmaan, mutta toimii ja molemmat ollaan tyytyväisiä.
Kuulostaa tosi kivalta, juuri noin.
kotiäiti ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et huolehdi itsestäsi? Minusta tuntuu että mies koitti vihjata asiasta, että kipinä säilyisi paremmin teidän välillänne?
Koen huolehtivani itsestäni. Käyn salilla 3-4krt viikossa, meikkaan välillä, käyn suihkussa joka päivä jne perusjuttuja. Tuntuu että kitisijävauvan kanssa tämä on paras mihin pystyn tällä hetkellä. Toki kontrasti entiseen on suuri kun olen ennen tykännyt laittautua ja pukeutua kivasti. Nyt tuntuu turhalta laittaa hienompia vaatteita päälle kun menee kuitenkin kuolaan.
Vinkkejä otetaan vastaan miten tästä voisin parantaa.
Potkaisrmalla keskenkasvuisten miehen elämästäsi pellillinen ole. Lapsi tietysti viikko-viikko systeemiin.
kotiäiti ap kirjoitti:
No lähinnä mies taisi meinata että ei pidä siitä kun meillä on niin erilaiset elämäntilanteet. No shit? Toinen on normaalisti töissä ja mä vaan kotona.
En tiedä mitä hän minussa arvostaa, mutta ite arvostan sitä piirrettä hänessä että hän sanoo asiat suoraan, vaikka oiskin huonoja juttuja. Luulen että moni mies ajattelee ainakin osittain samoja asioita mutta ei vaan sano niitä ääneen...
Erilaiset elämäntilanteet? Se on teidän molempien elämäntilanne se lapsi!
Mitä v.ttua mä luen täällä??? Vaikutatte molemmat vähän yksinkertaisilta.
Vierailija kirjoitti:
kotiäiti ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et huolehdi itsestäsi? Minusta tuntuu että mies koitti vihjata asiasta, että kipinä säilyisi paremmin teidän välillänne?
Koen huolehtivani itsestäni. Käyn salilla 3-4krt viikossa, meikkaan välillä, käyn suihkussa joka päivä jne perusjuttuja. Tuntuu että kitisijävauvan kanssa tämä on paras mihin pystyn tällä hetkellä. Toki kontrasti entiseen on suuri kun olen ennen tykännyt laittautua ja pukeutua kivasti. Nyt tuntuu turhalta laittaa hienompia vaatteita päälle kun menee kuitenkin kuolaan.
Vinkkejä otetaan vastaan miten tästä voisin parantaa.
Korjattu.Potkaisemalla keskenkasvuisen miehen elämästäsi pellolle. Lapsi tietysti viikko-viikko systeemiin. Sitten vaan etsit lapsettomalla viikolla oikean aikuisen kumppanin itsellesi.
Eli miehetkin voi sitten laiminlyödä vaimon huomioimisen, ulkonäkönsä ja hygieniansa välittömästi, kun lapsi on syntynyt. Tämä selvä.
Voi vttu! Antakaa adoptioon se lapsi, sitä ukkos selkeesti haluaa. Vai pitääkö vauva jättää hoitamatta??
Vierailija kirjoitti:
Eli miehetkin voi sitten laiminlyödä vaimon huomioimisen, ulkonäkönsä ja hygieniansa välittömästi, kun lapsi on syntynyt. Tämä selvä.
No harvemmin se mies sen vauvan kanssa valvoo yöt ja imettää päivät. Hygieniasta pitää huolehtia, mutta aika raskasta voi olla joka päivä näyttää supermallilta
Vierailija kirjoitti:
Voi vttu! Antakaa adoptioon se lapsi, sitä ukkos selkeesti haluaa. Vai pitääkö vauva jättää hoitamatta??
Sellainen olkiukko sieltä. Lapsi ei ole mikään tekosyy elää paskaisena ja roskiksesta revityn näköisenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen olkiukko sieltä. Lapsi ei ole mikään tekosyy elää paskaisena ja roskiksesta revityn näköisenä
No onko ap elänyt?? Tai kuka on? Eukkos varmaan? Apn mieshän ei halua olla apn kanssa niin kauan kun tämä hoitaa heidän yhteistä lasta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harvemmin se mies sen vauvan kanssa valvoo yöt ja imettää päivät. Hygieniasta pitää huolehtia, mutta aika raskasta voi olla joka päivä näyttää supermallilta
Juu, jokainen nainenhan imettää ja valvoo 24 tuntia vuorokaudessa. Ilman muuta.
Tässä ei tainnut olla kyse siitä, että ap ei pitäisi ulkonäöstään huolta vaan siitä että se ei riitä miehelle. On tottunut täyteen tällinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan heti kun synnyttävät , imettävät ja hoitavat sen lapsensa 24/7. Ja kaiken yövalvomisen päälle kuuntelevat jatkuvaa ruukusta seksistä ja muusta paskasta.
Ap, neuvoja sinulle. Käy joka päivä salilla, meikkaa, pukeudu seksikkäästi, anna miehelle seksiä joka päivä. Mene töihin pikaisesti ettei juttusi ole kotiäiti tasoa. Tällä saat miehesi pidettyä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei tainnut olla kyse siitä, että ap ei pitäisi ulkonäöstään huolta vaan siitä että se ei riitä miehelle. On tottunut täyteen tällinkiin.
Tällöin hän AP on mennyt väärän ihmisen kanssa lisääntymään. Mikäli miehelle ulkonäkö on noin tärkeää , kannattaa jättää sika jo samantien.
Vierailija kirjoitti:
Ap, neuvoja sinulle. Käy joka päivä salilla, meikkaa, pukeudu seksikkäästi, anna miehelle seksiä joka päivä. Mene töihin pikaisesti ettei juttusi ole kotiäiti tasoa. Tällä saat miehesi pidettyä.
Tuollaisessa mutta ehessä ei ole pitämistä. Jätkä pellolle vaan ja kunnon elarit.
No eipä tule vertaistukea, en edes jaksanut lukea loppuun. Tuo on teidän kahdenvälinen asia. Olen myös kotona lasten kanssa kun nuorin on vielä vauva. Meillä on joka päivä jonkin verran (useampi tunti) kahdenkeskeistä aikaa kun lapset nukkuvat. Yhden vauvan vanhemmat ovat usein sopeutumattomia ja tietyllä tavalla avuttomia kun eivät osaa järjestää asioita. Joskus se vauvakin on tehty ihan väärän ihmisen kanssa. Turha kuitenkaan yleistää tuolla tavalla, sinun miehesi on tyytymätön ja toivoo sinun ratkaisevan hänen tyytymättömyytensä. Ei se tarkoita, että kukaan mies ei haluaisi olla omien lastensa äidin kanssa kun äiti pitää lapsista huolen. :D ja itsestäsi sinun kannattaa pitää huoli jo itsesi vuoksi, mutta tietysti se vaikuttaa parisuhteeseenkin jos ei ikinä jaksa laittaa puhtaita vaatteita ja tehdä vähän kyykkyjä. Sano miehelle, että lopettaa kitinän ja panosta itsekin vähän enemmän suhteeseen. Ei se ole mitenkään vaikeaa yhden vauvan kanssa, aikaa riittää, arvotuskysymys.