Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Kukaan mies ei halua olla kotiäidin kanssa”

kotiäiti
04.12.2019 |

Taustatietona sen verran että ollaan alle 30v ja meillä on yksi puolivuotias lapsi. Puhutaan tosi avoimesti kaikesta niin hyvistä kuin huonoista jutuista ja tää on toiminut meillä hyvin.

Tänään mieheni oli vaisun oloinen ja kyselin tuttuun tapaan että mikä on hätänä. Mies alkoi kertomaan että suhteestamme on puuttunut lapsen saamisen jälkeen tietynlainen läheisyys ja kahdenkeskinen aika, mikä on tietty aivan normaalia pienen lapsen kanssa. Kertoi lyhyesti sanottuna, että ei ole tyytyväinen tähän, eikä todellakaan nauti tästä ajasta kun olen kotona vauvan kanssa, ja siitä kun oleskelen pääasiallisesti kotona ilman meikkiä kotivaatteissa. Sitten hän sanoi kyseisen lauseen ”puolustuksekseen” että kukaan mies ei halua olla kotiäidin kanssa... Ymmärsin pointin mutta jäi vaivaamaan tyyli millä mies halusi asiaa purkaa sydämeltään. Oon tosi loukkaantunut sillä kotiäidin ”työ” ei ole se mitä haluan tehdä pidempää kuin ns. pakko. Kotiäitinä olemisessa ei ole mitään vikaa, mutta ei oo vaan mun juttu vaikka lasta olen toivonutkin. Oisin valmis menemään töihin mutta mies ei itse halua kotiin jäädä...

Saadaan ihan ookoosti kahdenkeskistä aikaa, mutta ei tietenkään niin paljoa kuin tarvisi pitää parisuhdetta yllä samalla tavalla kuin aikaisemmin. Seksiäkin on mutta aina voisi varmasti olla enemmän.

Onko ratkaisu tähän se, että alan esim. meikkaamaan enemmän ja näyttämään edustavalta kotonakin vai pitääkö hyväksyä tosiasia että mies ei erityisemmin pidä minusta ennen kuin pääsen tästä kotiäidin roolista. Miten pitää parisuhdetta enemmän yllä?

Toivon että tähän ei tulis ”jätä se” kommentteja koska tää ei oo aikomuksena ja mieskin vielä korosti että haluu todellakin olla mun kanssa, mutta kerto asioita mitkä häiritsee.

Vertaistukea anyone?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kyllästynyt sinuun. Kohta häipyy, kun lapset ei ole hänen juttunsa.

Vierailija
2/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin nyt tiedät mitä asioita miehesi sinussa eniten arvostaa. Eli ulkonäköä ja seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on puolivuotias lapsi ja mies ei halua olla kotiäidin kanssa? Huh, huh, on kyllä melko lapsellinen mies. Ehkä teidän kannattaa vielä puhua lisää. Mitä miehes sussa arvostaa ja rakastaa? Sitä, että pukeudut ja meikkaat ja laitat hiukses? Mitenkähän ihmeessä entisaikojen maatalous- ja työläisyhteiskunnassa on miehet selvinneet, kun kaikkien vaimot on näyttäneet niin arkisilta. Minusta tuntuu, että miehelläs on oikeasti kasvu vielä pahasti kesken, pistä hänet nyt vähän ajattelemaan. Tuntuu vaikealta uskoa, että tuollaisia miehiä on edes olemassa. Anteeksi, ei ole tarkoitus pahoittaa sun mieltä enempää. 

Vierailija
4/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voithan sä sanoa sun miehelle,. että sä voit mennä töihin ja mies voi jäädä kotiin, Sitten sen ei tarvis olla kotiäidin kanssa. 

Vierailija
5/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko ratkaisu tähän se, että alan esim. meikkaamaan enemmän ja näyttämään edustavalta kotonakin"

Kertomasi perusteella - on. Olet valinnut ulkonakokeskeisen miehen. 

Oletan siis, ettet ole kotioloissakaan tukka kampaamatta ja sotkussa, pieruverkkarit jalassa ja viikon pidetty tahrainen t-paita paalla, ja suihkussakin olet kaynyt viimeksi kolme paivaa sitten? 

On mullakin kotivaatteet enka meikkaa ellei olla lahdossa ulos, mutta hiukset eivat ole koskaan sotkuiset tai rasvaiset, ja mun kotivaatteetkin on puhtaat ja siistit (yleensa tyyliin legginssit ja tunika/mekko). 

Vierailija
6/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minun mieheni on ollut tämän kotiäidin kanssa oikein tyytyväisenä jo iät ja ajat.

Mutta: nousen aina ennen miestäni ja laitan hänelle ja perheelle aamiaisen. Käyn joka päivä suihkussa, pukeudun siisteihin vaatteisiin, joilla voin lähteä mihin tahansa koska tahansa. Laitan kevyen meikin ja hiukseni.

Huolehdin myös, että koti on siisti ja ruoka aina ajallaan valmiina, pyykit pesty ja miehen paidat silitetty. Jne.

Ennen kuin saan p-myrskyn niskaani, niin sanonpahan vain, että tämä toimii meillä. Meillä on selkeä työnjako, ja katson kodin omaksi ”työpaikakseni”, josta huolehdin, koska mies tuo rahat taloon. En minä kodin ulkopuoliseen työpaikkaan lähtisi homssuisena leggareissa ja t-paidassa tai sotkuisin hiuksin ja naama harmaana. Miksi siis en kotona tekisi työtäni siistinä ja kivan näköisenä?

Enkä yksinkertaisesti kehtaisi vaatia miestäni osallistumaan peruskotiöihin oman työpäivänsä lisäksi, kun kerran olen kotona. Riittää, kun hän on hyvä isä lapsilleen ja heidän kanssaan työpäivänsä jälkeen. Hän kyllä osaa kaikki kotityöt tarvittaessa ja on astunut tehokkaasti remmiin esim. minun sairastaessani.

Vanhanaikaista? Niin varmaan, mutta toimii ja molemmat ollaan tyytyväisiä.

Vierailija
7/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee jotenkin mieleen että miehesi ei halua olla erityisesti juuri sinun kanssasi vaan jonkun sellaisen haavekuvan ja ulkokuoren kanssa jonka on sinusta itselleen rakentanut.

Itse en ole näin miehenä ja isänä koskaan oikein ymmärtänyt sitä miten jotkut miehet menettävät kiinnostuksensa naiseensa kun tästä tulee äiti. Mutta ei meillä ainakaan se vaimoni mihinkään ihmisenä kadonnut kun lapsi synty. Hän oli se sama ihana ihminen joka vain sattui nyt olemaan myös äiti ihan kuin minä satuin olemaan nyt myös isä. 

Vierailija
8/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totuus, että kotonaoleminen passivoittaa. Pukeutuminen muuttuu käytännöllisemmäksi. Ei hiekkalaatikon reunalla voi istua korkokengät jalassa. Meikkaaminen unohtuu, kun ei ole aikaa. Lapset sotkee meikit ja vaatteet.

Ihanaa, kun lapsi kasvaa, niin voi tuntea itsensä jälleen naiseksi.

Vierailija
9/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä mies taisi meinata että ei pidä siitä kun meillä on niin erilaiset elämäntilanteet. No shit? Toinen on normaalisti töissä ja mä vaan kotona.

En tiedä mitä hän minussa arvostaa, mutta ite arvostan sitä piirrettä hänessä että hän sanoo asiat suoraan, vaikka oiskin huonoja juttuja. Luulen että moni mies ajattelee ainakin osittain samoja asioita mutta ei vaan sano niitä ääneen...

Vierailija
10/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et huolehdi itsestäsi? Minusta tuntuu että mies koitti vihjata asiasta, että kipinä säilyisi paremmin teidän välillänne?

Vierailija
11/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ette ole enään mitään teinejä niin miehesi on tosi lapsellinen. Älä anna periksi vaan ole sellainen kuin olet ja lapsen hyvinvointi etusijalla.

Vierailija
12/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti ap kirjoitti:

No lähinnä mies taisi meinata että ei pidä siitä kun meillä on niin erilaiset elämäntilanteet. No shit? Toinen on normaalisti töissä ja mä vaan kotona.

En tiedä mitä hän minussa arvostaa, mutta ite arvostan sitä piirrettä hänessä että hän sanoo asiat suoraan, vaikka oiskin huonoja juttuja. Luulen että moni mies ajattelee ainakin osittain samoja asioita mutta ei vaan sano niitä ääneen...

Onhan se sinällään ihan hyvä piirre. Mutta ei se niitä itse asioita sen paremmiksi muuta.

Ja vaikka moni mies varmaan ajattelee samoja asioita, he tajuavat pitää suunsa kiinni koska tietävät ajatuksensa typeriksi koska on täysin epärealistista vaatia naista näyttämään kotiäitinä samalta kuin ennen äitiyttä.

Vierailija
13/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kotona alasti. Puemme vain ruokaillessa ja jos tulee vieraita. Lapsetkin ovat omaksuneet nyt aikuisina saman tavan :D

Vierailija
14/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan kotona alasti. Puemme vain ruokaillessa ja jos tulee vieraita. Lapsetkin ovat omaksuneet nyt aikuisina saman tavan :D

Eli emme todellakaan laittaudu kotona. Puutarhassa kiva kävellä pelkät kroksit jalassa. Puhtaita olemme, sauna lämpiää usein ja suihkussa joka päivä.

Vierailija
15/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et huolehdi itsestäsi? Minusta tuntuu että mies koitti vihjata asiasta, että kipinä säilyisi paremmin teidän välillänne?

Koen huolehtivani itsestäni. Käyn salilla 3-4krt viikossa, meikkaan välillä, käyn suihkussa joka päivä jne perusjuttuja. Tuntuu että kitisijävauvan kanssa tämä on paras mihin pystyn tällä hetkellä. Toki kontrasti entiseen on suuri kun olen ennen tykännyt laittautua ja pukeutua kivasti. Nyt tuntuu turhalta laittaa hienompia vaatteita päälle kun menee kuitenkin kuolaan.

Vinkkejä otetaan vastaan miten tästä voisin parantaa.

Vierailija
16/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tuskin alkoi seurustelemaan pieruverkkareissa löhnöttävän sohvaperunan kanssa. 

Vierailija
17/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo heitto mieheltä. Sano sille, ettet säkään enää halua olla sen kanssa. En mä ainakaan haluis jos oisin sä.

Vierailija
18/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen huolehtivani itsestäni. Käyn salilla 3-4krt viikossa, meikkaan välillä, käyn suihkussa joka päivä jne perusjuttuja. Tuntuu että kitisijävauvan kanssa tämä on paras mihin pystyn tällä hetkellä. Toki kontrasti entiseen on suuri kun olen ennen tykännyt laittautua ja pukeutua kivasti. Nyt tuntuu turhalta laittaa hienompia vaatteita päälle kun menee kuitenkin kuolaan.

Vinkkejä otetaan vastaan miten tästä voisin parantaa.

Ethän sä voi mitään tehdä. Miehesi on rakastunut ulkonäköösi ja on hyvin ulkonäkökeskeinen.

Vierailija
19/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin miehenä rakastun aina ihmiseen, en siihen mikä hänen elämäntilanteensa on tai siihen onko hän joka päivä täydessä tällingissä vai vaan silloin kun hän haluaa ja jaksaa. Varsinkin jos nainen uhraa aikaansa yhteisen lapsemme hoitamiseen pitäisi arvostuksen vain nousta.

Vierailija
20/85 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän keksityltä jutulta, anteeksi nyt vain.

Mutta puolivuotiaan kanssa kotona oleva ei ole kotiäiti tai -isä. Puolivuotias on vauva jonka kanssa jonkun on oltava kotona. Ja sen kotonaolijan aika ja energia menee yleensä aika 110% lapseen ja välttämättömyyksiin. Miehen on syytä ymmärtää tämä. Vauvavuosi ei ole se hetki, jona aletaan avautua kumppanin ulkonäön puutteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä