Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoruilevatko miehet?

Vierailija
01.12.2019 |

Ja eroaako se jollain tavalla naisten juoruamisesta? Onko esim. lievempää/pahempaa?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmissa miehissä viisikymppisistä ylöspäin on paljon juoru-ukkoja, joiden juoruilu ei ole spekulointia vaan törkyturpaista mustamaalausta. Joskus tällaisen huoltsikkaringin juttuja kuunnellessa on tehnyt mieli kysyä, mitä pahaa tämä juoruilun kohteena oleva henkilö on oikein tehnyt, kun puhutte hänestä niin alatyylisellä tavalla.

Seitsemänkymppisen isäni ikäluokan miehille vaikuttaa olevan tyypillistä se, että kuulumisten vaihto on usein muiden ihmisten asioista puhumista. Ei niinkään sitä, että kerrottaisiin omia kuulumisia ja viime aikojen tapahtumia. En tiedä, koetaanko omista asioista puhuminen sitten liian henkilökohtaiseksi.

Nuoremman polven miehissä olen tavannut juoruilijoita selvästi harvemmin. Jos jonkun toisen asioita käydäänkin läpi, niin se menee yleensä tällä kaavalla:

"Kuuliksä, että Jere on muuttanut Helsinkiin?"

"E, mitä se siellä?"

"Löysi jonkun naisen."

"Aha, ok." Eli ovat paljon lyhytsanaisempia eivätkä mässäile ja paisuttele juttuja samalla tavalla.

Vierailija
62/75 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on muka peräisin se käsitys, että miehet eivät juoruilisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juoruavat ja puhuvat pahaa, mutta se on sellaista aika realististista pahanpuhumista eli jos joku on huono vaikka työssään niin hän oikeasti on luultavasti sitä ja siitä saatetaan puhua. Samalla ymmärretään että jossakin toisessa työssä voi olla ok mutta juuri kyseiseen työpaikkaan ei sovellu.

Itseasiassa miehet juoruilevat yllättävän paljon. 

Vierailija
64/75 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruille hihittelevä "mies" on suurin turn off ikinä.

Vierailija
65/75 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmissa miehissä viisikymppisistä ylöspäin on paljon juoru-ukkoja, joiden juoruilu ei ole spekulointia vaan törkyturpaista mustamaalausta. Joskus tällaisen huoltsikkaringin juttuja kuunnellessa on tehnyt mieli kysyä, mitä pahaa tämä juoruilun kohteena oleva henkilö on oikein tehnyt, kun puhutte hänestä niin alatyylisellä tavalla.

Seitsemänkymppisen isäni ikäluokan miehille vaikuttaa olevan tyypillistä se, että kuulumisten vaihto on usein muiden ihmisten asioista puhumista. Ei niinkään sitä, että kerrottaisiin omia kuulumisia ja viime aikojen tapahtumia. En tiedä, koetaanko omista asioista puhuminen sitten liian henkilökohtaiseksi.

Nuoremman polven miehissä olen tavannut juoruilijoita selvästi harvemmin. Jos jonkun toisen asioita käydäänkin läpi, niin se menee yleensä tällä kaavalla:

"Kuuliksä, että Jere on muuttanut Helsinkiin?"

"E, mitä se siellä?"

"Löysi jonkun naisen."

"Aha, ok." Eli ovat paljon lyhytsanaisempia eivätkä mässäile ja paisuttele juttuja samalla tavalla.

Juuri samaa mietin kun olin taannoin vanhuksilla käymässä ja kylän 60+ tietotoimisto mies raportoi heille kahvipöydässä kylän kuulumisia. Että mitä ihmettä kyseessä olevat ihmiset oikein oli tietotoimistolle tehneet ansaitakseen niin ilkeän puheen. Ja miten voikin puhua noin rumasti toisesta ihmisestä pohjimmiltaan ihan triviaalissa asiassa, vieläpä oman yhteisön ihmisistä joiden kanssa on olettävä joka päivä. Pisti myös miettimään oliko meidän kylässä jotenkin tavallista veemäisempi ilmapiiri koska tunnistin sävyn lapsuudesta yleisemminkin. Vai onko se ollut tuollaista kaikkialla maaseudulla.

Vierailija
66/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinola? 

Vierailija
67/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin juoruilee.

Vierailija
68/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juoruavat ja puhuvat muutakin selän takana. Itse yritän välttää niitä porukoita, koska sellainen ei oikein ole Raamatun mukaista.

Varsinkin kun ikää tulee, niin joillain juoruilu jää ainoaksi harrastukseksi.

T. Mies miesvaltaisella alalla

Vierailija
69/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät juorua, he puhuvat asioista.

Totta puhuen miehillä on käsittämättömät verkostot, joiden kautta tietoa tulee kuin huomaamatta!

Vierailija
70/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin juorutaan. Aina siitä kuka ei ole paikalla.

Vierailija
71/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat juoruillessaan ilkeämpiä ja enemmän pahansuopia kuin miehet. Miehet heittelee erilaisia juttuja ilmaan, mutta naiset oikein paneutuu juoruiluun. Mutta kyllä: miehetkin juoruilevat.

Vierailija
72/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset juoruavat, miehet vaihtavat tietoja.

Molemmat vaihtavat tietoja, molemmat juoruavat. Mitäpä sitä kaunistelemaan vain miesten suosimisen takia.

Vierailija
73/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin amis wt piireissä

Vierailija
74/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on muka peräisin se käsitys, että miehet eivät juoruilisi?

Miehet itse väittävät aina näin.

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
75/75 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja minua pidetän niin miesten kuin naisten keskuudessa täytenä mulkkuna, miesporukoissa enemmän. Minulle ei juoruta, minä en juorua ja kyrvän maineeni tulee koska puhun vain työasiaa. Tämä on tehnyt sen että minusta juorutaan todennäköisesti mielellään, ainakin on viitteitä. Suuri osa ei ilmeisesti tunne ulkonäöltä ja olen kolme kertaa kuullut kun huoltoaseman baarissa on minusta juoruttu vaikka olen sanomalehden takana viereisessä pöydässä. Toisinaan minulla on pitkä parta ja viikset, toisinaan ei. Toisinaan ajan pään kaljuksi ja toisinaan takana ponnari. Se on sitten eri asia pitääkö juoru paikkansa vai onko pakko ollut kertoa jokin muka tieto. Kaiken muun hyvän lisäksi olen siirtänyt tätä käyttäytymismalliani myös vapaa-ajalle, eli vältän pienemmällä paikkakunnalla turhia ihmiskontakteja. Oletan että molemmat sukupuolet juoruavat minkä ennättävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän