Juoruilevatko miehet?
Ja eroaako se jollain tavalla naisten juoruamisesta? Onko esim. lievempää/pahempaa?
Kommentit (75)
Juoruilevat kyllä, mutta eivät yleensä itse luokittele sitä juoruamiseksi, vaan "kuulumisten vaihtamiseksi" tai "asioiden päivittämiseksi":
Vierailija kirjoitti:
Juoruilevat kyllä, mutta eivät yleensä itse luokittele sitä juoruamiseksi, vaan "kuulumisten vaihtamiseksi" tai "asioiden päivittämiseksi":
Olen niesvaltaisessa työpaikassa ja ikäni miesvaltaiselle alalla. Miehet pahimpia juoruilijoira, sitä kutsutaan juurikin noin. Ja myös pahimmat selkäänpuukottajat löytyvät miehistä. Miehet ovat niin pyrkyrwitä, kilpailuhaluisia ja testosteroni jyllää, niin kaikki keinot käyttöön, jotta itse menestyisi
Kyllä juoruilee. Ne miehet, jotka olen kuullut juoruilevan ovat juoruilleet hyvin avoimesti eikä välittäneet, vaikka ulkopuoliset kuulisi. Naisilla on tapana supista selän takana.
Kaksi tekniikan alan koulutusta käyneenä ja suurimman osan elämästä miesvaltaisella alalla työskenneellä sanon, että kyllä. Uskovaiset miehet kaikista pahimpia. Myös naiset, jotka eivät tule toimeen naisten kanssa, haukkuvat muita, erityisesti naisia paljon. Mutta heidän mielestään se on vain mielipiteen sanomista, kun äänensävy muuttuu naisellisesta pahan puhumisesta huutavaan haukkumistyyliin. Sisältö on kuitenkin kohtalaisen sama.
Miehet, jotka eivät tule keskenään toimeen on jo ihan järkyttävää. Siinä saa oikeesti pelätä, ottaako joku kohta puukon takataskusta. Nyrkkitappelut olen nähnyt. Insinöörinä joutuu tekemisiin myös duunareiden kanssa tällaisella suunnittelualalla ja harjoittelussa olin isossa paikassa duunareiden kanssa, kun halusin oppia käytäntöä. Se oli aika raaka paikka välillä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Myös naiset, joilla on kova tarve julistaa etteivät tule toimeen muiden naisten kanssa, kutsuvat omaa paskanjauhantaansa muista ihmisistä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että juoruileeko!
Pikkupaikkakunnalla äijät kiertää huoltsikan, sataman ja grillin kahvilat, pahimmat käy kerran päivässä jokaisessa, ja joka paikassa kerrataan ja väritetään samoja juoruja. Näitä ukkoja on parikymmentä, yhtään vastaavaa naisporukkaa kaupungissa ei ole. Aiheena on aina toiset ihmiset. Aina. Kuka Mitä Missä Milloin. Jollei riittävän mehukasta juttua ole keksitään itse. Päivästä toiseen. Vuodesta vuoteen. Ketään ei hävetä puhua paskaa ja jutuilla levittelystä ollaan ylpeitä. Kilpaillaan kuka "tietää" eniten ja saa sillä lailla statusta.
Juupajuu, ja naiset eivät tietenkään harrasta samaa.
Tosin voin uskoa että tässä ketjussa onkin juuri kaltaisiasi maalaisjunttimammoja suu ja värkki vaahdossa haukkumassa miehiä
No siis naiset ei todella harrasta samaa. Ei pienillä paikkakunnilla naiset keräänny huoltsikoille ja markettien auloihin juoruamaan vaan miehet. Lapsuudesta muistan kuinka isä lähti monta kertaa viikossa illalla miesten juorukerhoon paremman sanan puutteessa, ei kylän naisilla ollut vastaavaa tapaa. Muistan aiemmasta ketjusta kahvilayrittäjän kommentin että on vuosia kuunnellut heti aamusta tulevien miesporukoiden juoruilua ja että se on pahinta juoruilua mitä hän on ikinä kuullut.
Jotkut joo ja jotkut ei. Ihan niinkuin naisissakin on.
En tykkää juoruilijoista.
Jos ei muuta ole juteltavaa kuin juoruaminen, niin ei ehkä oo juteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun pienessä taloyhtiössä, jossa on kaksi kerroksisia kerrostaloja kolmisen kappaletta. Mun partsin alla on penkkejä, joissa kokoontuu pihan juoruporukat.
Naisia enemmän aamupäivällä, kun lapset telmii siinä pihalla. Lapsiperheen arkiin on perehtymässä myös pari eläköitynyttä naista.
alkuillasta sitten kokoontuu enemmän pihan miesväestö. Siinäkin sitten vanhuksia ja nuoria isäntiä.
Näitä seuroja kun on toisinaan siinä partsilla löhötessäni kuunnellut olen tullut siihen tulokseen, että naiset juoruilevat aika pinnallisia. Milloin Matikaisen pennuilla on liian vähän päällä ja hämmästellään, etteikö siellä koskaan vaatteita pestä? Salosen isäntä on sairaslomalla - vissiin päästään, kun ei liiku, pakkohan se on jotain mielenterveysjuttuja olla, kun ei pihalla näy.
Miehet taas ottavat asioista selvää enemmän, että tietävät, Matikaisten pesukoneen olleen rikki hetken aikaa, muttei ole ollut vielä varaa ostaa uutta.. Vaikka olishan taloyhtiössä pyykkitupakin käytettävissä. Salosen isäntä on pitkällä sairaslomalla, kun se katkas koipensa kaivinkoneonnettomuudessa.
Kaikki juoruavat siis, mutta miehet tietää enemmän. Naiset spekuloi.
Näin se on. Miehet ottavat asioista selvää ja "totuuksia" sitten vaan "keskustellaan". Naiset juurikin spekuloi selän takana. Jos kylillä tapahtuu jotain, niin juoru-ukkolauma on heti paikallisella huoltsikalla laukomassa "totuuksia" ja välittävät tietojaan eteenpäin. Naiset sitten taas kotona kahvittelun lomassa tai lenkillä mietiskelevät, että mikähän siinä mahtoi tapahtua ja se ja se on kyllä sellainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että juoruileeko!
Pikkupaikkakunnalla äijät kiertää huoltsikan, sataman ja grillin kahvilat, pahimmat käy kerran päivässä jokaisessa, ja joka paikassa kerrataan ja väritetään samoja juoruja. Näitä ukkoja on parikymmentä, yhtään vastaavaa naisporukkaa kaupungissa ei ole. Aiheena on aina toiset ihmiset. Aina. Kuka Mitä Missä Milloin. Jollei riittävän mehukasta juttua ole keksitään itse. Päivästä toiseen. Vuodesta vuoteen. Ketään ei hävetä puhua paskaa ja jutuilla levittelystä ollaan ylpeitä. Kilpaillaan kuka "tietää" eniten ja saa sillä lailla statusta.
Tosin voin uskoa että tässä ketjussa onkin juuri kaltaisiasi maalaisjunttimammoja suu ja värkki vaahdossa haukkumassa miehiä
Kirjoituksestasi päätellen kunnioitat ja arvostat naisia etkä puhu heistä mitään pahaa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Miesten juoruilu naisista voi olla todella kamalaa ja vahingollista. Klassinen on se, että pakit saatuaan naisesta tuleekin huo ra. Ja sitä oikeasti voidaan levittää oikein antaumuksella faktana.
Minä olin lesbo, koska naimisissa olevat miehet eivät - tietenkään - kiinnostaneet.
Ystäväni oli homo, joten tietenkin minä olin lesbo. Totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että juoruileeko!
No, itse en ole ainakaan törmännyt tuollaisiin naislaumoihin esimerkiksi huoltsikan kahvilassa klo 8 lauantaiaamulla. Olen joskus aikoinani työskennellyt siellä ja kuullut vaikka minkälaisia juttuja ihmisistä. Heillä oli siis tapana tulla viettämään sinne aikaa porukassa ja vaihtoivat kuulumisia eli juoruilivat muiden ihmisten asioista todella kovaan ääneen.
Samanlaisia juoruilevia ukkis-kerhoja on meidänkin kaupungin kahvilat ja kadunkulmat täynnä. Nehän niitä kahviloita taitaa yksinään pystyssä pitääkin. Ei näy naislaumoja samalla tavalla missään.
Nainen ei koskaan kerro sille kolmanelle naiselle sen toisen naisen salaisuuksia, koska me naiset osaamme pitää salaisuudet
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei koskaan kerro sille kolmanelle naiselle sen toisen naisen salaisuuksia, koska me naiset osaamme pitää salaisuudet
Kyllä kertoo. Asioita ei vaan lauota suureen ääneen koko kansan korville, vaan supistaan kautta rantain selän takana. "Älä nyt mitään mene sanomaan, mutta..." Naiset siis kieltävät kertomasta juoruja eteenpäin, mutta loppupeleissä se juoru on levinnyt joka paikkaan hiljaa ja lopulta se tavoittaa juoruilun kohteen. Miehet taas huutaa toisten asioita välittämättä siitä kuka kuulee eikä hiiskuta ja salailla. Tällaisen huomion minä olen tehnyt.
En juoruile ihan sen takia, kun se on toisille inhottavaa.
T: Nuori mies
Työpaikalla koetun mukaan. Juoruilevat enemmän kuin naiset. Joka työpaikalla on oms tietotoimistonsa
Naiset spekuloivat asioita syvällisemmin ja menevät helposti henkilökohtaisuuksiin. Miehet taas ovat mustavalkoisempia töksäyttäjiä eivätkä jaksa perehtyä juoruilun kohteen koko henkilökohtaiseen elämään.
Mä asun pienessä taloyhtiössä, jossa on kaksi kerroksisia kerrostaloja kolmisen kappaletta. Mun partsin alla on penkkejä, joissa kokoontuu pihan juoruporukat.
Naisia enemmän aamupäivällä, kun lapset telmii siinä pihalla. Lapsiperheen arkiin on perehtymässä myös pari eläköitynyttä naista.
alkuillasta sitten kokoontuu enemmän pihan miesväestö. Siinäkin sitten vanhuksia ja nuoria isäntiä.
Näitä seuroja kun on toisinaan siinä partsilla löhötessäni kuunnellut olen tullut siihen tulokseen, että naiset juoruilevat aika pinnallisia. Milloin Matikaisen pennuilla on liian vähän päällä ja hämmästellään, etteikö siellä koskaan vaatteita pestä? Salosen isäntä on sairaslomalla - vissiin päästään, kun ei liiku, pakkohan se on jotain mielenterveysjuttuja olla, kun ei pihalla näy.
Miehet taas ottavat asioista selvää enemmän, että tietävät, Matikaisten pesukoneen olleen rikki hetken aikaa, muttei ole ollut vielä varaa ostaa uutta.. Vaikka olishan taloyhtiössä pyykkitupakin käytettävissä. Salosen isäntä on pitkällä sairaslomalla, kun se katkas koipensa kaivinkoneonnettomuudessa.
Kaikki juoruavat siis, mutta miehet tietää enemmän. Naiset spekuloi.