Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko henkiin, suolejusenkeleihin tai vastaaviin?

30.11.2019 |

En usko Jumalaan, mutta jostain syystä luulen, että minulla on jonkinlainen suojelusenkeli, joka varjelee kun on tarve.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko noissa lasten kuolema -jutuissa olevan syynä vanhempien negatiivinen energia. Ihmisille vaan sattuu pahoja asioita, vaikka eivät sitä olisi millään tavalla ”ansainneet”.

Ja helppoa tietysti on ajatella positiivista, jos on kaunis ja on kavereita, elämässä rakkautta yms. Jos taas olet ollut koulukiusattu, työtön ja kaiken lisäksi et mikään haluttu kumppani, on helpompaa tuntea katkeruutta, vaikka se ei olisi täysin omaa ansiota.

Lapsen kuolemassa voi olla myös kyse siitä että häntä tarvitaan jossain muualla päin maailmaa uudelleen syntyneenä, tekemään jotain suurta ja mullistavaa kuten pelastaa ihmishenkiä.

Vierailija
122/138 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Atlantikseen.

Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Jumalaan, Isään Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan luojaan ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herramme joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas Tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksi antamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

Vierailija
124/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon Atlantikseen.

Muita?

Mielikuvituspaikka.

Vierailija
125/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko noissa lasten kuolema -jutuissa olevan syynä vanhempien negatiivinen energia. Ihmisille vaan sattuu pahoja asioita, vaikka eivät sitä olisi millään tavalla ”ansainneet”.

Ja helppoa tietysti on ajatella positiivista, jos on kaunis ja on kavereita, elämässä rakkautta yms. Jos taas olet ollut koulukiusattu, työtön ja kaiken lisäksi et mikään haluttu kumppani, on helpompaa tuntea katkeruutta, vaikka se ei olisi täysin omaa ansiota.

Lapsen kuolemassa voi olla myös kyse siitä että häntä tarvitaan jossain muualla päin maailmaa uudelleen syntyneenä, tekemään jotain suurta ja mullistavaa kuten pelastaa ihmishenkiä.

Ihminen elää vain yhden elämän.

Vierailija
126/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, enkeleihin ja henkimaailmaan.

Vierailija
127/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkiin, mutta enkelit ja jeesukset yms ovat pelkkää satua ja keksittyä p#skaa.

Onpas erikoinen näkemys. Voisiko tästä saada lisää tietoa?

Vierailija
128/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Mistään yliluonnollisesta ei ole pienintäkään näyttöä. Kaikki on luonnollista.

Olisiko yliluonnollinenkin kuitenkin luonnollista?

Vierailija
129/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta jostain syystä luulen, että minulla on jonkinlainen suojelusenkeli, joka varjelee kun on tarve."

Miksi juuri sinulla olisi mutta vaikka naapurin Pirjolla ei ole kun jäi viime vuonna auton alle?

Vierailija
130/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mutta jostain syystä luulen, että minulla on jonkinlainen suojelusenkeli, joka varjelee kun on tarve."

Miksi juuri sinulla olisi mutta vaikka naapurin Pirjolla ei ole kun jäi viime vuonna auton alle?

Suojelusenkeli ei pelasta elämänkokemuksilta vaan suojelusenkeli kulkee rinnallamme koko elämämme ajan siihen asti kun kuolemme.

Vierailija
131/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tuppavat uskoa kaikkeen huuhaahan, esim horoskoopit, hopeavesi, enkelihoidot ym. Myös omien tunteideiden pitäminen universaaleina totuuksina ei ole mitenkään harvinaista. Kuuhullujakin vielä.

Itseasiassa olen aika skeptinen joka asian suhteen. Uskon kuitenkin vauvana kuolleen pikkuveljeni pitävän minusta huolen.

En lyttää. Voit uskoa, kuten haluat. Mutta kerron vain, että kristinuskon mukaan kuollut menee odottamaan ylösnousemusta tiedottomassa tilassa.

Eli kuollut ei kristinuskon mukaan ole tietoinen tai enkeli tms. Enkelit on erikseen luotuja. Ehkä joku enkeli auttaa sua?

Jehovan todistajien harhaoppi. Kuollut on samantein Jumalan luona viimeisellä tuomiolla ja sitten joko helvetissä tai taivaassa.

Vierailija
132/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojelusenkeli ei pelasta elämänkokemuksilta vaan suojelusenkeli kulkee rinnallamme koko elämämme ajan siihen asti kun kuolemme.

Suojelusenkelit yms. Eivät ole raamatullisia.

Vierailija
133/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä jotkut selittää aborttejaan tuolla samalla logiikalla. Sekopäitä.

Vierailija
134/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tuppavat uskoa kaikkeen huuhaahan, esim horoskoopit, hopeavesi, enkelihoidot ym. Myös omien tunteideiden pitäminen universaaleina totuuksina ei ole mitenkään harvinaista. Kuuhullujakin vielä.

No mutta, uskoohan miehetkin poliitikoihin, se vähän tasoittaa tilannetta kun molemmat uskoo huuhaaseen tahollaan. 

Vierailija
135/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojelusenkelit yms. Eivät ole raamatullisia.

Ovat. Mutta eivät sen näköisiä kuin ihmiset kuvittelee. Olen nähnyt suojelusenkeleitä kun narsisti uhkais tappaa lapseni, ne olivat koko huoneen korkuisia ja lukivat jotain kirjaa valkoisissa pitkissä asuissa siis todella pitkiä, sellaisia 2-3 metrisiä. Narsisti sitten kysyi, että missä se sun Jeesus nyt on ja nauroi silleen pirullisesti. Onneksi paska lähti, eikä tappanut lasta. Olin sitä ennen kyllä rukoillut lasteni puolesta, että en tiedä oliko rukous vastaus. En ole sen jälkeen enkeleitä nähnyt. Mutta ovat tietysti pienelle ihmiselle vaikuttava näky. 

Vierailija
136/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs meille kertoo Raamattu?

Matteus 18:10 "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa." Voimme lukea että lapsilla on enkeleitä lähellään. Ja tästä minulla on oma kokemukseni. Kun oli 4-vuotias, näin enkelin joka istui äitini pyörän tarakalla kun itse istuin isäni pyörän tarakalla. Siinä se oli mukana pyörämatkallamme.

Elämämme varrella voi olla useita läheltä piti - tilanteita tai muita tapahtumia, joista emme ole tietoisia, kuinka lähellä jokin onnettomuus olikaan. Paholainen itse siteerasi Raamattua Jeesukselle yrittäessään saada Jeesuksen tanssiman oman pillinsä mukaan ja tekemään niin kuin paholainen sanoo. 

Matteus 4:5-6 "Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle 
ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."

Paholainen on olemassa. Enkelit ovat olemassa. Jeesus on olemassa. Paholainen on muuten parempi Raamatuntuntija, kuin monet ihmiset tänä päivänä. Se on oikein erikoistunut vääntämään sen sanaa nurinperin.

Vierailija
137/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on tullut joskus pohdittua, että eikö se ole kuitenkin aika kamala jos joutuu elämään ikuisesti työtä raataen, sairauksia sotia ym. Eikö teistä uudelleen syntyminen tähän maailmaan tunnu aika pelottavalta ajatukselta? Eikö ole  mitään parempaa kuin tämä. 

Vierailija
138/138 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä jotkut selittää aborttejaan tuolla samalla logiikalla. Sekopäitä.

Ei ole tarvetta nälviä eikä haukkua  muita ihmisiä sekopääksi, vaikutat itse siltä sekopäältä jos kovin kiusaat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä