Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko henkiin, suolejusenkeleihin tai vastaaviin?

30.11.2019 |

En usko Jumalaan, mutta jostain syystä luulen, että minulla on jonkinlainen suojelusenkeli, joka varjelee kun on tarve.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tuppavat uskoa kaikkeen huuhaahan, esim horoskoopit, hopeavesi, enkelihoidot ym. Myös omien tunteideiden pitäminen universaaleina totuuksina ei ole mitenkään harvinaista. Kuuhullujakin vielä.

Itseasiassa olen aika skeptinen joka asian suhteen. Uskon kuitenkin vauvana kuolleen pikkuveljeni pitävän minusta huolen.

En lyttää. Voit uskoa, kuten haluat. Mutta kerron vain, että kristinuskon mukaan kuollut menee odottamaan ylösnousemusta tiedottomassa tilassa.

Eli kuollut ei kristinuskon mukaan ole tietoinen tai enkeli tms. Enkelit on erikseen luotuja. Ehkä joku enkeli auttaa sua?

Ei tiedottomassa tilassa (toisen tulkinnan mukaan) vaan tuonelassa tai paratiisissa. Maan päälle vainajilla ei ole yhteyttä.

Vierailija
82/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tuppavat uskoa kaikkeen huuhaahan, esim horoskoopit, hopeavesi, enkelihoidot ym. Myös omien tunteideiden pitäminen universaaleina totuuksina ei ole mitenkään harvinaista. Kuuhullujakin vielä.

Itseasiassa olen aika skeptinen joka asian suhteen. Uskon kuitenkin vauvana kuolleen pikkuveljeni pitävän minusta huolen.

Se ON juurikin näin. Olen lukenut asiasta, läheisistä kuolleista tulee monestikin juuri sinulle se tärkeä ohjaava, suojaava enkeli.

Mieheni lapsena kuollut veli auttaa jopa minua joskus, ei pelkästään miestäni. Olen joskus tuntenut sen niin vahvasti. Olemme olleet pahassa paikassa esim. Liikenteessä ja kuitenkin selvinneet. Tällöin tuo pikkuveli tuli ihan täysillä mieleen, kun olin hädässä.

Ihminen ei muutu kuoltuaan enkeliksi, ei ikinä. Jumalalla on kyllä suojelusenkeleitä, mutta he eivät ole ihmisiä. On myös pahoja henkiä, eli Jumalasta pois langenneita enkeleitä. Osaavat tekeytyä kuolleiksi läheisiksi halutessaan.

Meikämanne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ON juurikin näin. Olen lukenut asiasta, läheisistä kuolleista tulee monestikin juuri sinulle se tärkeä ohjaava, suojaava enkeli.

Mieheni lapsena kuollut veli auttaa jopa minua joskus, ei pelkästään miestäni. Olen joskus tuntenut sen niin vahvasti. Olemme olleet pahassa paikassa esim. Liikenteessä ja kuitenkin selvinneet. Tällöin tuo pikkuveli tuli ihan täysillä mieleen, kun olin hädässä.

Ihminen ei muutu kuoltuaan enkeliksi, ei ikinä. Jumalalla on kyllä suojelusenkeleitä, mutta he eivät ole ihmisiä. On myös pahoja henkiä, eli Jumalasta pois langenneita enkeleitä. Osaavat tekeytyä kuolleiksi läheisiksi halutessaan.

Meikämanne

Nimityksistä on ihan turhaa vängätä!

Vierailija
84/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku keksis monimutkaisia syitä ja systeemejä henkiolentojen olemassaololle ja toiminnalle, niin minä en kerta kaikkiaan pysty uskomaan mihinkään "suojelusenkeleihin" tai semmosiin niin kauan kuin yksikin viaton lapsi joutuu jonkun hirvittävän pahantekijän käsiin.

On semmonen sanonta jonka mukamas pitäis auttaa ihmisiä päättämään mitä niiden pitäis tehdä jossain tilanteessa, ja ne kysyy että mitä Jeesus tekis?

No ei se tekis mitään, onhan se nähty moneen kertaan.

Pitääkö ihmisen seurata semmosta tumput suorana seisovaa henkiolentoa sitten, mitä hyötyä siitä mukamas on.

Vierailija
85/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon.

Vierailija
86/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lyttää. Voit uskoa, kuten haluat. Mutta kerron vain, että kristinuskon mukaan kuollut menee odottamaan ylösnousemusta tiedottomassa tilassa.

Eli kuollut ei kristinuskon mukaan ole tietoinen tai enkeli tms. Enkelit on erikseen luotuja. Ehkä joku enkeli auttaa sua?

Ei tiedottomassa tilassa (toisen tulkinnan mukaan) vaan tuonelassa tai paratiisissa. Maan päälle vainajilla ei ole yhteyttä.

Kyllähän luterilaisen teologian mukaan kuolleet ovat tiedottomassa tilassa, kunnes heidät herätetään viimeiselle tuomiolle ja sieltä kyörätään loppusijoituspaikkaan.

Perusteet löytyvät Raamatusta, mutta toisinkin voi asiaa tulkita.

Skeptikkpja useinkin kehotetaan lukemaan se ja se kirja, katsomaan sen ja sen youtubekanava jne. ennen kuin lyö kantansa lukkoon.

Tuonpuoleisesta on kirkoiteltu maailman sivu.

Paranormaaleja ilmiöitä tutkittiin tieteellisesti 70- luvulla.

Skeptisesti tai torjuvasti yliluonnolliseen suhtautuvillla on ollut runsaasti aineistoa, jonka perusteella muodostaa kantansa.

Olen uskonut yliluonnolliseen, ollut kiinnostunut ufoista ja uskonut koulun uskonnonopetuksen mukaiseen luterilaisuuteen, sitten tutkinut Raamattua,

päätynyt johonkin toisenlaiseen uskoon, kunnes kaikki yliluonnollinen lakkasi olemasta minulle totta.

Ihmisten toiveet, pelot, halu hallita elämäänsä, halu heittäytyä korkeamman voiman huomaan, muuntuneet tajunnantilat,

usein silkka huijaus...

Kaikki tuo luo loputtomasti materiaalia ihmisten yliluonnollisista kokemuksista.

Kuinka siihen kaikkeen ikinä voisi perehtyä?

Vierailija
87/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko koska esimerkiksi Jumala (Niitäkin olemassa satoja, mistä tiedämme mikä on oikea?) antaa meidän rikkaiden länsimaalaisten elää herroiksi ja heittää syömäkelpoista ruokaa roskiin kun taas samaan aikaan Afrikkalaiset kuolee nälkään/janoon. Miksi siis Jumalan enkelit suojelisi meitä enemmän? Eikös hänen pitäisi olla kaikkia kohtaan hyvä?

Vierailija
88/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon niihin "tai vastaaviin". Shadow people, skin walkers, jne. Ihmisillä on melkoinen mielikuvitus, mitä perusteettomiin pelkoihin tulee. 

Vierailija
89/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko koska esimerkiksi Jumala (Niitäkin olemassa satoja, mistä tiedämme mikä on oikea?) antaa meidän rikkaiden länsimaalaisten elää herroiksi ja heittää syömäkelpoista ruokaa roskiin kun taas samaan aikaan Afrikkalaiset kuolee nälkään/janoon. Miksi siis Jumalan enkelit suojelisi meitä enemmän? Eikös hänen pitäisi olla kaikkia kohtaan hyvä?

Miksi pitäisi olla yhtä hyvä kaikkia kohtaan? Jo Raamatussa Jumalalla on omat suosikkinsa, muilla saattaa olla hyvinkin kova kohtalo.

Miksi enkelien pitäisi suojella niitä, jotka eivät niihin edes usko? Miksi kuvittelet, että enkelit ovat joitain cute and fluffy -tyyppisiä olentoja? Oletko tietoinen Raamatun enkelikuvauksista?

Miksi ei voisi olla tuhansia jumalia yhtä aikaa?

Mitä jos uudelleensyntymä on totta, ja ihmisten erilaiset olot johtuvat muun muassa edellisten elämien teoista ja karmasta?

Hirveän yksinkertaisia ajatuskulkuja monilla ketjuun vastanneilla.

Vierailija
90/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän luterilaisen teologian mukaan kuolleet ovat tiedottomassa tilassa, kunnes heidät herätetään viimeiselle tuomiolle ja sieltä kyörätään loppusijoituspaikkaan.

Skeptikkpja useinkin kehotetaan lukemaan se ja se kirja, katsomaan sen ja sen youtubekanava jne. ennen kuin lyö kantansa lukkoon.

Skeptisesti tai torjuvasti yliluonnolliseen suhtautuvillla on ollut runsaasti aineistoa, jonka perusteella muodostaa kantansa.

Olen uskonut yliluonnolliseen, ollut kiinnostunut ufoista ja uskonut koulun uskonnonopetuksen mukaiseen luterilaisuuteen, sitten tutkinut Raamattua,

päätynyt johonkin toisenlaiseen uskoon, kunnes kaikki yliluonnollinen lakkasi olemasta minulle totta.

Ihmisten toiveet, pelot, halu hallita elämäänsä, halu heittäytyä korkeamman voiman huomaan, muuntuneet tajunnantilat,

usein silkka huijaus...

Kaikki tuo luo loputtomasti materiaalia ihmisten yliluonnollisista kokemuksista.

Niin ei kai se tieto itsessään uskoa korvaa. Pyydä Jumalalta Pyhää Henkeä, Jeesus sanoi että jos pahat ihmisetkin osaavat antaa lapsillensa leivän kun hän tätä pyytää, eikä esim. kiveä, niin kuinka paljon enemmän Jumala sitten antaa hyvää sille joka häneltä pyytää.

Vierailija
91/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne enkelit ovat,kun pieniä lapsia livahtaa kotoaan vanhempen huomaamatta ja hukkuu tai tippuu?Kun pieni vauva lakkaa päivunilla hengittämästä?Kun pe""fiili alkaa seurata pientä tyttöä metsäpolulla ja raahaa ojaan? Älkääkä vetäkö esiin "kaikki on jumalan suunnitelmaa"-korttia. 

92/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne enkelit ovat,kun pieniä lapsia livahtaa kotoaan vanhempen huomaamatta ja hukkuu tai tippuu?Kun pieni vauva lakkaa päivunilla hengittämästä?Kun pe""fiili alkaa seurata pientä tyttöä metsäpolulla ja raahaa ojaan? Älkääkä vetäkö esiin "kaikki on jumalan suunnitelmaa"-korttia. 

Niin en tiedä, nämä asiat on juuri niitä, miksi en helposti usko Jumalaan. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että joku minua suojelee. On pakko olla niin, olen niin monta kertaa ollut lähellä tuhoutumista.

Vierailija
93/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. En tiedosta nähneeni suoraan esim. enkeliä. Siitä olen kuitenkin vakuuttunut, että joku on välillä katsonut perääni, ettei minulle tapahdu pahoja asioita. Nuorempana olin varsin villi ja pahoja asioita olisi voinut tapahtua minulle.

Jotkut ihmiset ovat niin järkeviä, että eivät joudu tekemisiin asioiden kanssa tai mene paikkoihin, jotka eivät ole turvallisia. Ymmärrän, miksi he eivät koe tarvetta uskoa korkeampaan voimaan. He selvittävät itse asiat elämässä. Minä taas koen, että olen heikko ja välillä ajelehdin kuin lastu virran vietävänä. Minua suojellaan ja autetaan, kun sitä muistan pyytää. En pärjäisi tässä maailmassa ilman suojelua.

Aina hädän hetkellä ihan vaistomaisesti turvaudun rukoukseen. Minua on kuultu ja autettu.

Koen, että usko korkeampaan on syvälle rakennettu sisimpääni. Kävin lapsena pyhäkoulussa, tietysti tuollaiset kokemukset vaikuttavat käsitykseen Jumalasta.

Enkelit ovat jumalan apulaisia, näin näen asian. Pitää muistaa kiittää ja rukoilla enkeleitä ja Jumalaa säännöllisesti.

Uskossa on myös kysymys rehellisyydestä itseään ja muita kohtaan. Ja nöyryydestä ja ymmärryksestä, kuinka ohut loppujen lopuksi on yhden ihmisen elämänlanka maailmassa.

Vierailija
94/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

usein silkka huijaus...

Niin ei kai se tieto itsessään uskoa korvaa. Pyydä Jumalalta Pyhää Henkeä, Jeesus sanoi että jos pahat ihmisetkin osaavat antaa lapsillensa leivän kun hän tätä pyytää, eikä esim. kiveä, niin kuinka paljon enemmän Jumala sitten antaa hyvää sille joka häneltä pyytää.

Raamattu sanoo myös tiedon katoavan. Itse en ollut kiinnostunut Raamatusta ennen yhtä kokemusta jonka luokittelen hengelliseksi. Israelin kansan vaellus ei kiinnostanut ennen kuin aloin uskoa sillä olevan yhtymäkohtia omaan elämään hengellisessä mielessä.

Vierailija
95/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Vaikea on tuollaista ymmärtää.

On olemassa teoria, että maailmassa on aina hyvä ja paha tasapainossa. Mitä enemmän esim. hyviä asioita kehitetään tai tiede ratkoo ongelmia, sitä mukaa tulee uusia ongelmia.

Vierailija
96/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kukaan ei ole katsonut heidän peräänsä tai rukoillut heidän puolestaan tässä maailmassa, he ovat ”unohdettuja lapsia”.

Jonkun uskomuksen mukaan keskenmenneet lapset ovat lähellä Jumalaa, siksi he ovat päässeet taivaaseen jo ennen syntymäänsä.

97/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa teoria, että maailmassa on aina hyvä ja paha tasapainossa. Mitä enemmän esim. hyviä asioita kehitetään tai tiede ratkoo ongelmia, sitä mukaa tulee uusia ongelmia.

Varmasti uskoisin Jumalaan, jos näin kamalia asioita ei maailmassa tapahtuisi. Mutta kristinuskon mukaan on olemassa Saatana, joka on yhtä voimakas kuin Jumala. Tiedä sitten mikä on totuus.

Vierailija
98/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmiset usko mitä Jumala sanoo, rakastakaa lähimmäistä, ÄLKÄÄ TEHKÖ PAHAA onnistuuko sieltä lukea rivien välistä. Millä tavoin, jos ihminen ei lotkauta korvaansa tuolle TAI himo vie ihmistä (sillekin naureskellaan, jäykkä ja puritaaninen kristinusko, lol) Jumala on syyllinen? Luodessaan ihmisen joka ei tottele? Vai? Mitä hänen pitäisi tehdä?

Vierailija
99/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka haluat asiasta kokemuksen, laita sähköposti osoitteesi?

Vierailija
100/123 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti uskoisin Jumalaan, jos näin kamalia asioita ei maailmassa tapahtuisi. Mutta kristinuskon mukaan on olemassa Saatana, joka on yhtä voimakas kuin Jumala. Tiedä sitten mikä on totuus.

Miellän sen Jumalan vastavoimaksi. Eikö Saatana ole langennut enkeli raamatun mukaan? Eli ei ole voimakas, niinkuin Jumala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi