Uskotteko henkiin, suolejusenkeleihin tai vastaaviin?
En usko Jumalaan, mutta jostain syystä luulen, että minulla on jonkinlainen suojelusenkeli, joka varjelee kun on tarve.
Kommentit (123)
Justiinsajuu kirjoitti:
Te jotka solvaatte haukutte hihhuliksi ja mielenterveyttä epäilette niin kannattaisiko miettiä onko omassa mielenterveydessä vikaa, ei kannata kommentoida tai lukea tai purkaa pahaa oloaan haukkumalla toisi jos ei usko näihin asioihin
Onko sinusta sitten mielikuvitusolentoihin tosissaan uskominen tervettä?
Uskon, koska vastaan tullut muutama niin epäluonnollinen kokemus kahden vuoden aikana, etten voi todellakaan enää olla uskomatta.
Emme todellakaan ole täällä maan päällä yksin.
Ap, jokaisella ihmisellä on suojelusenkeli. Kaikki enkelit ovat Jumalan enkeleitä, joten voit kyllä uskoa Jumalaankin.
Vetis 17v kirjoitti:
Eräs sairaanhoitaja sanoi minulle hyvin jyrkästi ei, kun sanoin vitsillä, että haluaisin pelata spiritismiä. Hämmennyin, koska en usko tuollaiseen, mutta olen kuullut kaikenlaisia pelottavia juttuja tuosta pelistä. Liekö sitten totta vai ei. Haluaisin kyllä kokeilla.
Spiritismiä ei kannata kokeilla, koska siinä ei pysty hallitsemaan sitä, mihin henkiin saa yhteyden ja mihin ei. Edes kokeneet okkultistit ym., jotka muuten työskentelevät henkien kanssa, eivät monestikaan halua harrastaa spiritismiä, koska se on epäluotettava ja houkuttelee lähinnä alemman tason negatiivisiä henkiä tai entiteettejä. Sellaisia, jotka haluavat v'ittuilla ihmisille ja tykkäävät pelotella meitä, koska ne saavat energiaa ihmisten pelosta ja ahdistuksesta.
Niitä henkiä ei myöskään "sidota" spiritismin aikana mitenkään, joten ne voivat toimia vapaasti ja villinä ilman mitään rajoitteita. Spiritismilaudat todellakin toimivat portaaleina henkimaailman ja tämän meidän fyysisen ulottuvuuden välillä.
En minäkään suosittele spiritismin kokeilemista kenellekään, joka ei osaa suojautua ja hankkiutua tarpeen tullen eroon negatiivisista hengistä, jotka voivat aiheuttaa kaikenlaista ikävää elämässä, jos niille on antanut pääsyn tähän ulottuvuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Justiinsajuu kirjoitti:
Te jotka solvaatte haukutte hihhuliksi ja mielenterveyttä epäilette niin kannattaisiko miettiä onko omassa mielenterveydessä vikaa, ei kannata kommentoida tai lukea tai purkaa pahaa oloaan haukkumalla toisi jos ei usko näihin asioihin
Onko sinusta sitten mielikuvitusolentoihin tosissaan uskominen tervettä?
Oletko ajatellut sellaista juttua, että kaikki mitä juuri sinä et juuri nyt tiedä, näe, tai ymmärrä voi olla olemassa riippumatta sinun mielipiteestäsi?
Ne uskovat joiden sielut ovat ns vanhoja sieluja lähempänä 7-tasoa, sekä ne jotka ovat löytäneet soul matensa tai twin flamensa, tai jotka ovat kokeneet enkelin läsnäolon esimerkiksi onnettomuudessa tai muussa vakavassa tilanteessa ja pelastuneet "ihmeen kaupalla".
Ne joiden elämien sielut ovat alkutaipaleella, eivät käsitä tätä VIELÄ.
Vierailija kirjoitti:
Älkää oikeasti menkö noihin new age- juttuihin. Saatana osaa tekeytyä valon enkeliksi.
New agehan on viimeisen päälle kristittyä menoa. Pelottelua "paholaisella" ja kaiken pitäisi olla vain "rakkautta ja valoa". Erilaisuutta ja omilla aivoilla ajattelua ei hyväksytä.
Eli kyllä, kannattaa pysyä poissa new agesta tai pikemminkin siirtyä sen parista eteenpäin, sehän toimii usein porttina näihin juttuihin, mutta ei näiden abrahamilaisten uhkakuvien takia (tulimeri odottaa, Jeesus kieltää, joudut kadotukseen...). Ne ovat vain ihmisten pelottelu- ja hallintakeino.
Vierailija kirjoitti:
Vetis 17v kirjoitti:
Eräs sairaanhoitaja sanoi minulle hyvin jyrkästi ei, kun sanoin vitsillä, että haluaisin pelata spiritismiä. Hämmennyin, koska en usko tuollaiseen, mutta olen kuullut kaikenlaisia pelottavia juttuja tuosta pelistä. Liekö sitten totta vai ei. Haluaisin kyllä kokeilla.
Spiritismiä ei kannata kokeilla, koska siinä ei pysty hallitsemaan sitä, mihin henkiin saa yhteyden ja mihin ei. Edes kokeneet okkultistit ym., jotka muuten työskentelevät henkien kanssa, eivät monestikaan halua harrastaa spiritismiä, koska se on epäluotettava ja houkuttelee lähinnä alemman tason negatiivisiä henkiä tai entiteettejä. Sellaisia, jotka haluavat v'ittuilla ihmisille ja tykkäävät pelotella meitä, koska ne saavat energiaa ihmisten pelosta ja ahdistuksesta.
Niitä henkiä ei myöskään "sidota" spiritismin aikana mitenkään, joten ne voivat toimia vapaasti ja villinä ilman mitään rajoitteita. Spiritismilaudat todellakin toimivat portaaleina henkimaailman ja tämän meidän fyysisen ulottuvuuden välillä.
En minäkään suosittele spiritismin kokeilemista kenellekään, joka ei osaa suojautua ja hankkiutua tarpeen tullen eroon negatiivisista hengistä, jotka voivat aiheuttaa kaikenlaista ikävää elämässä, jos niille on antanut pääsyn tähän ulottuvuuteen.
Spiritismissä täytyy suojata itsensä ensin rukoilemalla, jotta esim. välille jääneet pahat sielut eivät tule veeettuilemaan laudan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää oikeasti menkö noihin new age- juttuihin. Saatana osaa tekeytyä valon enkeliksi.
New agehan on viimeisen päälle kristittyä menoa. Pelottelua "paholaisella" ja kaiken pitäisi olla vain "rakkautta ja valoa". Erilaisuutta ja omilla aivoilla ajattelua ei hyväksytä.
Eli kyllä, kannattaa pysyä poissa new agesta tai pikemminkin siirtyä sen parista eteenpäin, sehän toimii usein porttina näihin juttuihin, mutta ei näiden abrahamilaisten uhkakuvien takia (tulimeri odottaa, Jeesus kieltää, joudut kadotukseen...). Ne ovat vain ihmisten pelottelu- ja hallintakeino.
Siis sinä saat pitää omat (vääristyneet) näkemyksesi mutta eri asia palveleeko se ketään.
t. kristitty inessä skenessä (en lahkoporukoissa)
Vierailija kirjoitti:
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tuppavat uskoa kaikkeen huuhaahan, esim horoskoopit, hopeavesi, enkelihoidot ym. Myös omien tunteideiden pitäminen universaaleina totuuksina ei ole mitenkään harvinaista. Kuuhullujakin vielä.
Itseasiassa olen aika skeptinen joka asian suhteen. Uskon kuitenkin vauvana kuolleen pikkuveljeni pitävän minusta huolen.
En lyttää. Voit uskoa, kuten haluat. Mutta kerron vain, että kristinuskon mukaan kuollut menee odottamaan ylösnousemusta tiedottomassa tilassa.
Eli kuollut ei kristinuskon mukaan ole tietoinen tai enkeli tms. Enkelit on erikseen luotuja. Ehkä joku enkeli auttaa sua?
Äläs nyt sotke kristinuskontoa tähän asiaan!
Poikkeaville kokemuksille on monenlaisia luonnollisia selityksiä.
Mistään yliluonnollisesta ei ole todisteita.
Aihetta sivuten: Minä olen sielu. Keho on vaatteeni.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Aloitus pistää miettimään.
Yhä harvempi uskoo kirkkojen opetuksiin.
Johonkin iluonnolliseen kuitenkin monella on tarve uskoa.
Tähän saumaan iskevät henkioppaiden kauppiaat.
Todella, ala on hyvin kukoistava bisnes.
Bisnekset ovat vaan katoavaa. Sielun pelastus se minua kiinnostaa.
Mitä jos sielusi on aivotoimintasi?
Kun kuupa himmenee, menee sielukin saman tien.
En usko. Enkä ymmärrä, miksi naiset usein uskovat kaikenlaiseen huuhaahan. Olen itsekin nainen.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Aloitus pistää miettimään.
Yhä harvempi uskoo kirkkojen opetuksiin.
Johonkin iluonnolliseen kuitenkin monella on tarve uskoa.
Tähän saumaan iskevät henkioppaiden kauppiaat.
Todella, ala on hyvin kukoistava bisnes.
Mitä jos sielusi on aivotoimintasi?
Kun kuupa himmenee, menee sielukin saman tien.
Minulla on mieli joka pulputtaa, kelaa ja analysoi ja olen itseasiassa pyytänyt apua sen kanssa elämiseen Jumalalta. Uskon että sielu on sitten sielu.
Esim. sieluni kannalta olisi hyvä seurata Jeesusta mikä tarkoittaa asiaa x jossain tilanteessa, vaikka jonkin impulssin välttämistä. Mieli ajattelee sitä. Ehkä oivallan jotain. Ja vapaalla tahdolla teen päätöksen että toimin x tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetis 17v kirjoitti:
Spiritismissä täytyy suojata itsensä ensin rukoilemalla, jotta esim. välille jääneet pahat sielut eivät tule veeettuilemaan laudan kautta.
Ei se välttämättä riitä. Etenkään aloittelijalle!
Henkiäkin on olemassa monia, monia erilaisia, ei pelkästään vainajien tai ns. "demonien".
En edelleenkään suosittele spiritismiä kenellekään, joka ei osaa hankkiutua eroon ei-toivotuista entiteeteistä.
Mun pojan suojelusenkeli on ollut kiireinen. Se on tehnyt todella hyvää työtä.
Te skeptikot.Katsokaapa youtubesta Arlo Punk-käyttäjän Veera kertoo-videoita.
Vai väitättekö,että hän keksisi muka kaiken?