Uskotteko henkiin, suolejusenkeleihin tai vastaaviin?
En usko Jumalaan, mutta jostain syystä luulen, että minulla on jonkinlainen suojelusenkeli, joka varjelee kun on tarve.
Kommentit (123)
Minäkin tiedän,että henkimaailma on olemassa,siitä ei ole epäilystäkään.Kaikkien niiden kokemusten jälkeen en voi epäillä,ettei olisi.
Älkää eksykö. Jeesus tulee takaisin päivänä jonka Luoja tietää.
Älkää oikeasti menkö noihin new age- juttuihin. Saatana osaa tekeytyä valon enkeliksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju. Voi kuinka te ihmiset olette oikeasti sekaisin. Yhdistelette tiedettä ja uskomuksia pseudotieteeksi. Teiltä olisi helppo nyhtää viimeisetkin pennoset reiki/enkeli/yksisarvis/energiaterapioilla.
Meille joille henkimaailman esirippu on auennut te kuljette laput silmillä. Tuntuu hassulta kuunnella kieltämistä ja uhoamista. Naurettavaa epäuskoa. Ihan kuin väittäisit, että ihmisen kämmenessä on neljä sormea, vaikka me kaikki tiedetään että niitä on viisi.
Ps. Penniäkään en laita humpuukiin. Minulla ei ole tarvetta näihin hoitoihin tai terapioihin. Minä näen henkimaailman maksamattakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju. Voi kuinka te ihmiset olette oikeasti sekaisin. Yhdistelette tiedettä ja uskomuksia pseudotieteeksi. Teiltä olisi helppo nyhtää viimeisetkin pennoset reiki/enkeli/yksisarvis/energiaterapioilla.
No minä uskon näin. En todellakaan väitä tietäväni kaikkea. Ei tämä usko ole yhtään sen kummempaa kuin vaikka kristinusko tai hindulaisuus. Kyllähän ateistienkin mielipide, että kaikki on sattumaa, kuulostaa aika uksomattomalta. Alkulimasta syntyi mm. tämä vauvapalsta, jonka kautta vaihdamme toistemme kanssa ajatuksia ;) (Olin siis itsekin ennen ateisti, mutta se alkoi jossain vaiheessa tuntua vielä hullumalta ajatukselta kuin se että on jokin meitä isompi voima.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille joille henkimaailman esirippu on auennut te kuljette laput silmillä. Tuntuu hassulta kuunnella kieltämistä ja uhoamista. Naurettavaa epäuskoa. Ihan kuin väittäisit, että ihmisen kämmenessä on neljä sormea, vaikka me kaikki tiedetään että niitä on viisi.
Ps. Penniäkään en laita humpuukiin. Minulla ei ole tarvetta näihin hoitoihin tai terapioihin. Minä näen henkimaailman maksamattakin.
Just näin. Ja mäkään en ole siis aina ollut perillä henkimaailman asioista. Kyllä ennen kuin esirippu nousi ja koin omakohtaisesti näitä asioita pidin näihin uskovia kaheleina...
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä Jumalaan, Jeesukseen ja myös enkeleihin. Joskus siinäkin tulee erilaisia vaiheita, mutta usko on myös päätös ja vaikka ei tuntuisi miltään niin toimin uskon mukaan, siis valintoja elämässä.
Mäkin uskon, omalla tavallani mutten ole uudestisyntynyt ylhäältä joten en voi nähdä Jumalan valtakuntaan vaan joudun kadotukseen (eli en ole saanut syntejä anteeksi)
joskus aikoinaan rukoilin ja olin kiinnostunut lukemaan raamattua ja youtubesta eri puhujia, mut mitään ei tapahtunut enkä ole saanut rukouksiin vastausta joten oletan et olen kanssa yksi niistä miljardeista jotka joutuu kadotukseen
Korkeampaan voimaan uskon, rukoiluun ja suojelusenkeleihin.
Te jotka solvaatte haukutte hihhuliksi ja mielenterveyttä epäilette niin kannattaisiko miettiä onko omassa mielenterveydessä vikaa, ei kannata kommentoida tai lukea tai purkaa pahaa oloaan haukkumalla toisi jos ei usko näihin asioihin
Kkkkkk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä Jumalaan, Jeesukseen ja myös enkeleihin. Joskus siinäkin tulee erilaisia vaiheita, mutta usko on myös päätös ja vaikka ei tuntuisi miltään niin toimin uskon mukaan, siis valintoja elämässä.
Mäkin uskon, omalla tavallani mutten ole uudestisyntynyt ylhäältä joten en voi nähdä Jumalan valtakuntaan vaan joudun kadotukseen (eli en ole saanut syntejä anteeksi)
joskus aikoinaan rukoilin ja olin kiinnostunut lukemaan raamattua ja youtubesta eri puhujia, mut mitään ei tapahtunut enkä ole saanut rukouksiin vastausta joten oletan et olen kanssa yksi niistä miljardeista jotka joutuu kadotukseen
Jumala ei ihan varmasti halua sinua kadotukseen. Tiedän tuon tunteen, ja epäilyksen kun et ymmärrä jotain ja pelkäät että tulet hylätyksi jos mikään ei näytä etenevän. Minulla on ollut myös aikoja jolloin olen vaan toivonut ja mennyt eteenpäin vaikka tuntunut pahalta. Ja jonain päivänä asiat selkiintyy. Jeesuksen sanojen lukeminen on tuonut lohtua myös. Muistan kun pystyin melkein tuntemaan helvetin tulen, makasin lattialla (olin etsinyt Jumalaa mutta yrittänyt omalla hyvyydellä) ja ainoa happireikä siihen oli Jeesuksen sanat : joka tulee minun luokseni, sitä minä en heitä pois. Jonka päätin uskoa aivan yhtä todeksi kuin kadotuksen olemassaolon.
Eräs sairaanhoitaja sanoi minulle hyvin jyrkästi ei, kun sanoin vitsillä, että haluaisin pelata spiritismiä. Hämmennyin, koska en usko tuollaiseen, mutta olen kuullut kaikenlaisia pelottavia juttuja tuosta pelistä. Liekö sitten totta vai ei. Haluaisin kyllä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Kkkkkk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ihan varmasti halua sinua kadotukseen. Tiedän tuon tunteen, ja epäilyksen kun et ymmärrä jotain ja pelkäät että tulet hylätyksi jos mikään ei näytä etenevän. Minulla on ollut myös aikoja jolloin olen vaan toivonut ja mennyt eteenpäin vaikka tuntunut pahalta. Ja jonain päivänä asiat selkiintyy. Jeesuksen sanojen lukeminen on tuonut lohtua myös. Muistan kun pystyin melkein tuntemaan helvetin tulen, makasin lattialla (olin etsinyt Jumalaa mutta yrittänyt omalla hyvyydellä) ja ainoa happireikä siihen oli Jeesuksen sanat : joka tulee minun luokseni, sitä minä en heitä pois. Jonka päätin uskoa aivan yhtä todeksi kuin kadotuksen olemassaolon.
Ja mitä tulee siihen kun sanot ettet ole saanut syntejäsi anteeksi. Anteeksianto on siinä että Jeesus kuoli ristillä ja osti verellään meidät.
1.Joh. 1:7-9: Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Vetis 17v kirjoitti:
Eräs sairaanhoitaja sanoi minulle hyvin jyrkästi ei, kun sanoin vitsillä, että haluaisin pelata spiritismiä. Hämmennyin, koska en usko tuollaiseen, mutta olen kuullut kaikenlaisia pelottavia juttuja tuosta pelistä. Liekö sitten totta vai ei. Haluaisin kyllä kokeilla.
Usko sitä sairaanhoitajaa.
"Peli"...
Väärä nimitys, se on väline yhteydenottamiseksi henkimaailmaan.
Quija- lauta.
Mutta saako sillä todella yhteyden henkimaailmaan.
Ei.
Istunnon osanottajat tai joku heistä ohjaa tilannetta tietentahtoen tai tiedostamattaan.
Jos mm. Paholaiselta kysytään asioita, hän vastaa. Pelottavaa.
Jos istuntoon osallistujien silmät peitetään, piru mykistyy tai suoltaa siansaksaa.
Eipä ole häävi pelsepuupi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskotte johonkin mitä ei ole? Onhan se tietenkin eräänlainen pakokeino.
Defenssi. Ihmisen mieli ei kestä ajatusta, että kaikki mitä on, on nyt ja tässä, ja kun kuolee niin kaikki vain loppuu. Niin kuin muillakin eläimillä.
Vierailija kirjoitti:
Jo on hihhulit vauhdissa. Mielen.terveys.
Milloinkohan koittaa sellainen aika, että hih.huleille saataisiin lääkitys kuntoon. Loppuis se olemattomiin uskominen.
Aloitus pistää miettimään.
Yhä harvempi uskoo kirkkojen opetuksiin.
Johonkin iluonnolliseen kuitenkin monella on tarve uskoa.
Tähän saumaan iskevät henkioppaiden kauppiaat.
Todella, ala on hyvin kukoistava bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän,että henkimaailma on olemassa,siitä ei ole epäilystäkään.Kaikkien niiden kokemusten jälkeen en voi epäillä,ettei olisi.
Oma mieli voi myös kehitellä kaikenlaista, mikä on todennäköisempi selitys.