Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anna mun kaikki kestää, kliseet jouluavustuksia hakevista pitää sittenkin paikkaansa!

Vierailija
30.11.2019 |

Tällä palstalla näkee aina näitä aloituksia rahaa ja avustuksia krokotiilinkyyneleet silmissä kerjäävistä naisista, joilla kuitenkin varaa ripsipidennyksiin, tatuointeihin ja kynsihuoltoihin. Olen aina pitänyt tarinoita vahvasti liioiteltuina. Kunnes!

Törmäsin erääseen tuttavaan eilen kaupassa. Vuolaasti kiitollisuudesta kyynelehtien (hieno roolisuoritus) kertoi kuinka oli hakenut ja saanut ruoka- ja raha-avustuksia useammaltakin taholta, kun ei ollut rahaa ruokaan eikä mihinkään, vaikka koko vuoden kituutellut vähillä rahoilla ja myynyt mm. kodin irtaimistoa saadakseen kolmelle pienelle lapselleen puuroa pöytään. Lapsillekin oli selitetty, kuinka nyt ei ole varaa käydä missään, kesällä eivät päässeet edes huvipuistoon vaikka lapset niin olisivat toivoneet. Ja oli sydäntä särkenyt kieltää tämä huvi kun kaikki muut käyvät ulkomailla (ketkä muut, ei olla mekään käyty) Ja lasten toivoessa pääsyä Hesburgeriin hampurilaisille, oli tämä neuvokas äiti itse kotona tehnyt hampparit ja ranskikset tienpientareilta kerätyillä tyhien pullojen palautusrahoilla. Kun on niin raha tiukalla.

Kummasti on tällä äiteellä silti varaa käydä JUURI niissä kliseisissä kynsi- ja ripsihuolloissa (siis ihan oikeasti!) ja myös useammassa konsertissa käynyt itsekseen vuoden aikana (kyllä, kotiintultuani stalkkasin ja näkyi julkisia kuvia Facebookissa, juoma virrannut ja tupakka palanut, yhdessä kuvassa esittelee jopa uutta tatuointiaan, siis todella, en keksi näitä) Eikä mitkään ilmaiskonsertit kyseessä!

En voinut vastustaa kiusausta osoittaa pitkiä tekokynsiään ja ripsiään että eikö näihin palaneilla rahoilla olisi jo saanut puurot ja hampurilaisetkin, sain vastaukseksi itkua ja syyllistystä miksi köyhää kiusaan ja enkö suo minkäänlaista iloa hänelle kurjaan elämään vaan olisin viemässä tuhkatkin pesästä. Itkun, mulkoilun ja sättimisen säestämänä poistui paikalta huutaen että kai minulla on nyt hyvä mieli.

Ei ole, olen raivoissani tällaisista ihmisistä. Olisi varmaan avustuksille ollut parempikin kohde.

Ja tässä ehdotukseni: avustusten sijaan jonkinlaista taloustaito-opetusta ihmisille!!!

Kommentit (497)

Vierailija
21/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kyllä meillä asiansa hoitavilla pienituloisilla pää kestää oikein hyvin ilman päälle liimattuja muoveja ja ihoon hakattuja kuvia. Lapset on ruuassa ja vaatteissa ilman yhdenkään järjestön apua. Isompiin hankintoihin säästetään ja ne ei ikinä ole kenenkään tatuointi ja ryyppyilta.  Enkä tiedä yhtään sossupummia joka laittaisi kaverillaan kynnet. Ihan hoitoloista kuvansa laittaa, kun on uutta maalia laitettu ja volyymit huolletaan parin viikon välein. Halpa tavara pitää kuitenkin olla nätisti esillä jos vaikka jotain sattuisi kiinnostamaan elättäjäksi ryhtyminen.

Tässä vasta HALPA viesti.

Vierailija
22/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuntisin itseni huijatuksi, jos minun lapsille tarkoittamallani avustuksella olisi ostettu äidille hajuvettä ym, vaikka se olisikin halvinta marketlaatua.

Juuri tuosta syystä lahjoittaisin mieluummin laatikollisen leluja kuin lahjakortin.

Kouluissa ei taloustaitoja opeteta, vaan mm. yhteiskuntaopin tunneilla historianopettajat opettavat politiikkaa ym. Niitäkin nuoria on paljon, jotka eivät ole tienneet toimeentulotuen olemassaolosta vaan ovat ottaneet pikavippejä tiukassa tilanteessa.

Lapsille annettuja

lahjojakin myydään, jopa heti jouluaattona näkyy netissä ilmoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen avustusjärjestössä missä jaetaan jouluavustuksiakin ja tämä on tuttu ilmiö.

Jatkan vielä, että yksi äiti pyysi lapsille juuri joulurahaa ja yllättäen olin hänen kanssaan kassalla samaan aikaan, kun hän osti meiltä saadulla lahjakortilla meikkiä ja kalliin hajuveden.

Lapset oli pieniä, niin ei heidän lahjoista ollut kyse ja kortin tunnistin ulkonäöstä.

Eikö niihin lahjakortteihin voi laittaa mustaa valkoisella, että vain ruokaa? Ei tupakkaa, alkoholia, eikä meikkejä!

Vierailija
24/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuntisin itseni huijatuksi, jos minun lapsille tarkoittamallani avustuksella olisi ostettu äidille hajuvettä ym, vaikka se olisikin halvinta marketlaatua.

Juuri tuosta syystä lahjoittaisin mieluummin laatikollisen leluja kuin lahjakortin.

Kouluissa ei taloustaitoja opeteta, vaan mm. yhteiskuntaopin tunneilla historianopettajat opettavat politiikkaa ym. Niitäkin nuoria on paljon, jotka eivät ole tienneet toimeentulotuen olemassaolosta vaan ovat ottaneet pikavippejä tiukassa tilanteessa.

Kouluissa ei todellakaan opeteta tästä yhteiskunnasta mitään eikä miten se konkreettisesti toimii. Opiskelija poikani paikkautta hampaansa Mehiläisellä kun ei ollut koskaan kuullutkaan että meillä on julkinen ja yksityinen terveydenhuolto. Sitten soitti vihaisena minulle kun oli joutunut maksamaan kolmatta sataa euroa lohjenneesta hampaastaan paikanpäällä. Ei ollut ikinä tullutkaan mieleen että poikani ei tällaista asiaa olisi tiennyt. 

Vierailija
25/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kyllä meillä asiansa hoitavilla pienituloisilla pää kestää oikein hyvin ilman päälle liimattuja muoveja ja ihoon hakattuja kuvia. Lapset on ruuassa ja vaatteissa ilman yhdenkään järjestön apua. Isompiin hankintoihin säästetään ja ne ei ikinä ole kenenkään tatuointi ja ryyppyilta.  Enkä tiedä yhtään sossupummia joka laittaisi kaverillaan kynnet. Ihan hoitoloista kuvansa laittaa, kun on uutta maalia laitettu ja volyymit huolletaan parin viikon välein. Halpa tavara pitää kuitenkin olla nätisti esillä jos vaikka jotain sattuisi kiinnostamaan elättäjäksi ryhtyminen.

Tämä kai siinä loppujen lopuksi on takana, etsivät yksinhuoltaja ressukat elättäjää näillä tekokynsillä ja ripsillä. Kukaan järkevä ei lankea tuollaiseen naisenkuvatukseen. Ihan naurettavaa, itse miehenä kierrän kaukaa nämä tyypit.

Vierailija
26/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa, että nämä samat provot aina jaksaa kiinnostaa. Samaa tuubaaaaa uudestaan ja uudestaan. Luulisi, että joskus riittää. Mutta ei. Samat typerät vastaukset aina uudestaa.

Kuule, itse olen näitä myös lukenut täältä, ja todella luulin aina ennen että ovat liioiteltuja provoja. Mutta osuipa sitten omalle kohdalle omin silmin nähtäväksi, ihan kaikkine kliseineen (tatskat, tekoripset, kynnet, itkuvirret lapsiin vedoten). Olen hämmästynyt ja raivoissani. Hyväuskoinen hölmö olen ollut.

Ap

Vierailija
27/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemani "köyhä yh lähihoitaja", jolla ei ole koskaan mihinkään varaa on 50kg ylipainoinen, pitää useita kertoja vuodessa tupperi/partylite/mitä vaan kotikutsuja, leipoo lähes päivittäin kalliista aineksista jotain mussutettavaa (tyyliin banoffeeta, Kinder piirakkaa). Jännästi siihen krääsään ja mässyyn on aina varaa. Neljä lasta, joista kolme erityislapsia. Niin ja niitä lemmikkejäkin löytyy.

Osallistuu kaikkiin, ihan kaikkiin, fasessa vastaan tuleviin kilpailuihin, jos vaikka jotain sais ilmaiseksi.

Onhan se kauheeta! Lihava ja leipoo. Sitten vielä lemmikksejä. Ja kehtaakin osallistua kilpailuihin.

Erityislapsia vielä! Ja LÄHIHOITAJA. Sekin vielä.

Huono ihminen.

Vierailija
28/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa, että nämä samat provot aina jaksaa kiinnostaa. Samaa tuubaaaaa uudestaan ja uudestaan. Luulisi, että joskus riittää. Mutta ei. Samat typerät vastaukset aina uudestaa.

Kuules nyt loinen. Asioista saa keskustella ja varsinkin silloin kun ne on totta toisin kuin nämä teidän loisten antamat riipivät todellisuusvääristymät mitä julkisuuteen jaatte.

Vierailija
29/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, itse olen näitä myös lukenut täältä, ja todella luulin aina ennen että ovat liioiteltuja provoja. Mutta osuipa sitten omalle kohdalle omin silmin nähtäväksi, ihan kaikkine kliseineen (tatskat, tekoripset, kynnet, itkuvirret lapsiin vedoten). Olen hämmästynyt ja raivoissani. Hyväuskoinen hölmö olen ollut.

Ap

Ei vaan tiesit, että tämä aihe on varma provo. Aina löytyy paheksujia.

Vierailija
30/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa ei todellakaan opeteta tästä yhteiskunnasta mitään eikä miten se konkreettisesti toimii. Opiskelija poikani paikkautta hampaansa Mehiläisellä kun ei ollut koskaan kuullutkaan että meillä on julkinen ja yksityinen terveydenhuolto. Sitten soitti vihaisena minulle kun oli joutunut maksamaan kolmatta sataa euroa lohjenneesta hampaastaan paikanpäällä. Ei ollut ikinä tullutkaan mieleen että poikani ei tällaista asiaa olisi tiennyt. 

Totta ettei koulussa opeteta, mutta nuo kuuluu minusta oppia kotona.

Vierailija
31/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt loinen. Asioista saa keskustella ja varsinkin silloin kun ne on totta toisin kuin nämä teidän loisten antamat riipivät todellisuusvääristymät mitä julkisuuteen jaatte.

Miten minä olen loinen? Millaista riipivää todellisuusvääristymää minä olen jakanut.

Mielestäni ei ole keskustelua provota aina uudestaan samoja asioita.

Vierailija
32/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä teillä on puhuttu kotona? Eihän tuollaisia koulun kuulukaan opettaa vaan vanhempien.

Vierailija
33/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset saivat lähtiessään neuvon: Jos tulee jotain mitä et tiedä tai olet epävarma, aina saa soittaa kotiin ja kysyä. Puhelu tuli terveysasioista: käytä ensisijaisesti opiskelijaterveydenhuolto ja kysyä sieltä neuvoa. Sai ajan opiskelijalääkärille, joka sitten lähetti eteenpäin polille. Ei maksanut opiskelijalääkäri mitään. Talouasioita saa ja pitää opettaa myös kotona. Olen samaa mieltä, että koulussa pitäisi opettaa taloustaitoa, mutta myös sitä mieltä, että kaikkea vastuuta ei voi sysätä koululle. Meillä on opetettu pienestä pitäen. Toisella opiskelijalla pitkäaikaissairaus, silti hän pärjää hyvin, kun osaa käyttää rahaa. Toinen tienaa jo hyvin ja miettii ostaako osakkeita vai asunto. 

Vierailija
34/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon tarina-täti taas pistää parastaan.

Vierailija
35/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi koulua syyttää siitä, että olet onnistunut kasvattamaan lapsesta tuollaisen pösilön.

Vierailija
36/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa käydään ilmaiseksi kunnallisella hammaslääkärillä..

Vierailija
37/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olet päättänyt jääräpäisesti olla uskomatta, niin mikäs siinä, ole sitten.

Mielestäni on kuitenkin typerää sulkea silmät totuudelta, työntää pää pensaaseen ja kuvitella että se oma totuus on ainoa oikea totuus. Me ei asuta missään lintukodossa jossa kaikki ovat järkeviä, epäitsekkäästi lapsensa etusijalle laittavia, rehellisiä ja oikeudenmukaisia. Onhan se varmaan kyllä mukavaa ajatella niin. Onnea valitsemallasi tiellä.

Ap

Vierailija
38/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä kohta oli jäänyt huomioimatta. On isällään asunut niin en tiedä miten laajamittaisesti on asiat laiminlyönyt. Minä vain oletin kun kaikki muut asiansa on osannut hoitaa.

Vierailija
39/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemani "köyhä yh lähihoitaja", jolla ei ole koskaan mihinkään varaa on 50kg ylipainoinen, pitää useita kertoja vuodessa tupperi/partylite/mitä vaan kotikutsuja, leipoo lähes päivittäin kalliista aineksista jotain mussutettavaa (tyyliin banoffeeta, Kinder piirakkaa). Jännästi siihen krääsään ja mässyyn on aina varaa. Neljä lasta, joista kolme erityislapsia. Niin ja niitä lemmikkejäkin löytyy.

Osallistuu kaikkiin, ihan kaikkiin, fasessa vastaan tuleviin kilpailuihin, jos vaikka jotain sais ilmaiseksi.

Jotain voi olla vikana sen päässä periytyvää, kun lapsetkin kerta erityislapsia. Kuhan lapset ovat aikuisia, on vaikeuksissa noin monen erityislapsen ts. Jollainlailla kehitysvammaisen kanssa, vaikka olisikin lieviä vikoja heillä. Ei käy kateeks.

Vierailija
40/497 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olet päättänyt jääräpäisesti olla uskomatta, niin mikäs siinä, ole sitten.

Mielestäni on kuitenkin typerää sulkea silmät totuudelta, työntää pää pensaaseen ja kuvitella että se oma totuus on ainoa oikea totuus. Me ei asuta missään lintukodossa jossa kaikki ovat järkeviä, epäitsekkäästi lapsensa etusijalle laittavia, rehellisiä ja oikeudenmukaisia. Onhan se varmaan kyllä mukavaa ajatella niin. Onnea valitsemallasi tiellä.

Ap

Minähän en sanonut mitään valitsemastani tiestä. Sanoin, että provosi on mauton, samaaaaaa taas. Et kai oikeasti luule että nyt tulee jotain uutta, joka avaa ihmisten silmät, kun MINÄ olen tehnyt näin uraauurtavan havainnon.