Joululahjainhokit
Mikä on se kammotus, joka saa niskavillasi pystyyn?
.
Marmelot vai villasukat?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhokkini olisi saada jokin ostettu lahja. Tiedän lähipiirini olevan sen verran vähävaraisia, että en halua mitään.
Eri asia jos vaikka ovat tehneet itse jotain pientä, esim. kortin, niin ilahdun. :)
Halvemmaksi tulee ostaa 5-10 euron lahja kuin kartonkia/korttipohjia, liima, sakset, kimalleliimaa, hopeatussi ja kivoja tarroja. Ja näistä monet joutuu ostamaan joka joulu kun kuivahtavat vuoden aikana, saati jos ei ole koskaan omistanutkaan eikö muuten askartele.
T. Köyhä
Noh, jos mielikuvitus ei riitä askartelemaan ilman hopeatusseja ja kimalleliimoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhokkini olisi saada jokin ostettu lahja. Tiedän lähipiirini olevan sen verran vähävaraisia, että en halua mitään.
Eri asia jos vaikka ovat tehneet itse jotain pientä, esim. kortin, niin ilahdun. :)
Halvemmaksi tulee ostaa 5-10 euron lahja kuin kartonkia/korttipohjia, liima, sakset, kimalleliimaa, hopeatussi ja kivoja tarroja. Ja näistä monet joutuu ostamaan joka joulu kun kuivahtavat vuoden aikana, saati jos ei ole koskaan omistanutkaan eikö muuten askartele.
T. Köyhä
Noh, jos mielikuvitus ei riitä askartelemaan ilman hopeatusseja ja kimalleliimoja...
No ei kyllä riitä. Kaikilla ei ihan oikeasti ole mitään materiaaleja kotona. Itseltäni löytyy kyllä tusseja ja sakset, mutta ei mitään muuta. En omista liimaa, teippiä tai mitään millä kiinnitetään mitään. Ainoa paperini mitä löytyy on kouluvihkot. Vessapaperirullastako sen korttipohjan saa tehtyä, vai mitä ehdotat?
Mutta kerro ihmeessä mikä on se kotoa löytyvä materiaali jota voi käyttää kortin tekoon? Tietysti voisin maitopurkin huuhdella ja siihen piirtää ja purkalla kiinnittää kaupungilta haetusta (kotiin ei tule) ilmaisjakelulehdestä revittyjä kuvia, mutta vähempikin ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Köyhä
No ei kyllä riitä. Kaikilla ei ihan oikeasti ole mitään materiaaleja kotona. Itseltäni löytyy kyllä tusseja ja sakset, mutta ei mitään muuta. En omista liimaa, teippiä tai mitään millä kiinnitetään mitään. Ainoa paperini mitä löytyy on kouluvihkot. Vessapaperirullastako sen korttipohjan saa tehtyä, vai mitä ehdotat?
Mutta kerro ihmeessä mikä on se kotoa löytyvä materiaali jota voi käyttää kortin tekoon? Tietysti voisin maitopurkin huuhdella ja siihen piirtää ja purkalla kiinnittää kaupungilta haetusta (kotiin ei tule) ilmaisjakelulehdestä revittyjä kuvia, mutta vähempikin ällöttää.
Ostin juuri eurolla 5 kpl A4-kartonkia, eli 20 korttipohjaa. Ja vaikka nyt jotain tarroja tai muuta pientä ostaisi siihen lisäksi, sen yhden 5-10 euron lahjan hinnalla tekee jo melkoisen korttinipun.
Omia inhokkilahjoja on turhat muoviset härpäkkeet. Sellaiset koriste esineet joista tietää heti että ei tule käytettyä ja jotka vievät vaan tilaa. Omatekemät lahjat on kivoja jos ovat oikeasti kauniita tai hyvänmakuisia. Olisi itsestäkin kiva lahjoittaa toisille jotain omatekemää mutta en vaan osaa tehdä niistä kauniita joten jätän tekemättä.
Kaikki erikoissuklaat, erikoislakritsit ym jää syömättä. Ennemmin syön just näitä perus konvehteja tai ässämixejä jos tulee joulupaketeista. Kaikki kallis ja spessu ei välttämättä oo just sitä parasta.
Kirjat on aivan turhia. Kuuntelen kaiken Bookbeatista joten en tarvitse kirjoja hyllyyni.
Kaikista paras on, jos lahjan antaja kysyy mille on tarve. Näin pyrin itsekin toimimaan.
Minulle kelpaa kaikki, ei ole mitään inhokkilahjaa. En osaa arvostella toisten anteliaisuutta. Tarpeettomat häviää luonnollisesti
Jokavuotinen Axe-monipakkaus. Onneksi niiden saaminen loppui hajusteaineallergiadiagnoosiin.
Oikeastaan kaikki. Olen jo vuosia sanonut, etten tarvitse lahjoja, tai jos jotain ehdottomasti haluaa antaa, niin vaikka lippupisteen tai lippupalvelun lahjakortti, kun tykkään käydä keikoilla. Mutta ei, niitä juhlapöydän konvehteja (en syö suklaata), jouluteetä (en juo teetä), viinipulloja (olen absolutisti) vaan tulee. Viinit voi lahjoittaa eteenpäin, mutta teet ja suklaat menee yleensä lopulta roskiin, vaikka laitan niitä aina tarjolle kun tulee vieraita. En kehtaa itse antaa seuraavana jouluna suklaita, missä pe-päiväys on kuukauden päästä.
Tämän päivän ihmiset on kiittämättömiä pas......... olisitte kiitollisia siitä että teitä muistetaan odotetaan kalliita lahjoja vaikka itse ei muisteta ollenkaan.
sillä ei ole merkitystä että ajatus on kaunis , naiset halveksivat kaikkea mitä tulee anopilta . Vielä te itsekkin olette jotkut teistä anoppeja toivotaan että saatte samaa pas,,,,, niskaan jota nyt itse jaatte.
Vierailija kirjoitti:
Mulle joku hemmotteluhoitolahjakortti ( mitkä tuntuvat olevan suosittuja) olisi ihan turha ja sen joutuisin antamaan kiertoon.
Kokisin todella suurta ahdistusta tuollaisissa paikoissa ( vaikka olo onkin todella kiittämätön, kun joutuu jonkun tuollaisen kiertoon laittamaan)
Ja hyvä lahjaha tuo silloin on, kun saaja kyseisiä juttuja rakastaa.
Mulla sama. Mies osti näitä yhteen aikaan. Lahjakortti kasvohoitoon oli kaikista pahin kun se ei vaan ole mun juttu. Toki aina käytin ne lahjakortit.
Oma inhokkini lapsena oli kerrastot. Ne olisi voinut antaa käyttäjälleen sellaisenaan, eikä naamioida joululahjaksi. Niiden sijasta olisin mieluummin ottanut lahjaksi monien inhoamat villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikki. Olen jo vuosia sanonut, etten tarvitse lahjoja, tai jos jotain ehdottomasti haluaa antaa, niin vaikka lippupisteen tai lippupalvelun lahjakortti, kun tykkään käydä keikoilla. Mutta ei, niitä juhlapöydän konvehteja (en syö suklaata), jouluteetä (en juo teetä), viinipulloja (olen absolutisti) vaan tulee. Viinit voi lahjoittaa eteenpäin, mutta teet ja suklaat menee yleensä lopulta roskiin, vaikka laitan niitä aina tarjolle kun tulee vieraita. En kehtaa itse antaa seuraavana jouluna suklaita, missä pe-päiväys on kuukauden päästä.
Muuten tätä olisi voinut yläpeukuttaakin, mutta hyvien tavaroiden laittaminen roskiin nostaa karvat pystyyn. Ei sovi minun pirtaan semmoinen.
Voisitko ehdottaa anopillesi, että mikäli kuitenkin saat teetä, olisi kiva maistaa jotain uutta ja erilaista tai jotain hyvää tuttua makua?
Hyvä rakas anoppi! Jos luet tätä ketjua, niin
ethän osta minulle: alusvaatteita (bokserit, breefit, kalsarit...) tai pyjamasettiä
koko menee ihan varmasti väärin.
Jos on pakko ostaa vaatteita, niin joku tylsän värinen aamutakki ja/tai reinot.
Itse en enää edes saa lahjoja, kun oikeastaan ei ole läheisiä. Syntymäpäiväkin tulossa ja ei sitä muista kuin vanhemmat, mutta lahjoja en saa ( olen yksinäinen nuori muutenkin). Kuitenkin ehkä pahimmat lahjat ovat olleet jotain vaatteita, joita en siis ole toivonut ja niiden malli, väri, kuosi ja jopa koko ollut väärä. Kun kuitenkin niitä ylimääräisiä vaatteita on aina kaapissa joista yrittää päästä eroon kirppiksillä niin ei niitä enää kaipaisi. Eri asia on toivoa jotain tiettyä esim hupparia, josta koko ja väri selvä. Jotkut yöpaidat vielä menevät, kun se on nyt melkein sama mitä käyttää. Villasukkia arvostan todella, mutta niitäkin on toisaalta paljon jo ennestään. Alkoholia on käytä joten ne viinit jäävät aina juomatta, vaikka kuinka olen yrittänyt tottua niiden makuun.
Oikeastaan eniten ärsyttää sellaiset lahjat joiden antaja ei ole tavallaan yhtään miettinyt mikä minkälaisen lahjan voisi antaa.Lahjan ei tarvi olla kallis, mutta jotenkin sen pitäisi sopia saajalle. Sellaiset lahjat yleensä hyviä oli sitten kyseessä kirjat, vaatteet, jotkin syötävät tai melkein mikä vaan. Kaikista eniten kaipaisin silti sitä, että olisi ihmisiä joille ostaa lahja tai eniten viettää aikaa heidän kanssaan. Sitä, kun ei korvaa mikään lahja. Toisaalta olen aika köyhä, joten en voi osallistua mihinkään joulupuun keräyksiin, vaikka aina tekisi mieli ostaa jotain ja muistaa niitä, jotka eivät välttämättä lahjoja saa.
Arvostan kyllä ajatusta kaikkien lahjojen takana, mutta kyllä tarpeettomimpia ovat kaikki koriste-esineet, jotka jäävät vain pölyttymään nurkkiin. Huvittavaa, että ne lahjat, joita inhosi lapsena ovat nykyään parhaita: villasukat, konvehtit, käsisaippuat/shampoot ja lämpimät kerrastot. Itse tykkään myös kynttilöistä ja lukutoukkana kirjoista.
Mä yritän tässä miettiä, mutta en ole tainnut koskaan saada yhtään lahjaa, josta en olisi ilahtunut.
Tosin joku sellainen silikoninen juureslastujentekohärpäke tms on jäänyt kertakokeilun jälkeen Käyttämättä. Mut en sitäkään inhoa, ajatus oli ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Konvehtirasiat, yöks... Lentää aina joulun jälkeen suoraan roskiin. Ja niitä tulee silti, vaikka kaikille sanon etten niitä halua.
Voi herranjumala sinä ja kaikki muut suklaanvihaajat. Eikö niitä rasioita voi viedä työpaikalle tai antaa naapurille tai tuttaville? Vai tuleeko siitä jotenkin hyvä mieli kun voi oikein kaaressa lennättää huonot lahjat roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Joulutee! Jää käyttämättä ja on seuraavana jouluna vanhaa. Jos annatte jouluteetä lahjaksi niin antakaa se pikkujoululahjaksi niin on käyttöaikaa. Kuusen alle ei tartte sujauttaa.
Usein joulutee on = talvinen tee. Mikä ihme sitä estää juomasta joulun jälkeen jos teetä juo? :D minusta on ihana saada teelajitelma josta riittää pidemmäksi aikaa, hyvää suklaata tai muuten arvokkaampia / ekologisia herkkuja joita ei tule ihan niin usein ostettua, kuten paremmat lakritsit, marjamehut / glögit, kahvi, oliiviöljy jne. Ja kirjat ja villasukat kelpaa aina. Tai kiva pöytäkalenteri tai suihku/vartalosetti esim. Rituals / Bodyshop. Käyttöjutut minusta parempia kuin koriste-esineet tai tavara. Kirjat voi laittaa kiertoon jos ei kotona halua säilyttää.
T. Köyhä