Joululahjainhokit
Mikä on se kammotus, joka saa niskavillasi pystyyn?
.
Marmelot vai villasukat?
Kommentit (94)
Kaikki muu on ok, paitsi pahat (itäeurooppalaiset tms.) suklaakonvehdit.
Konvehtirasiat, yöks... Lentää aina joulun jälkeen suoraan roskiin. Ja niitä tulee silti, vaikka kaikille sanon etten niitä halua.
Joulukukat. Ei muuten, mutta niissä on käytännössä aina pieniä hyttysiä, jotka sitten tunkevat naamalle.
Lapsena inhosin näitä villasukkia kun koulussa kuuskytluvulla opettaja pakotti kertomaan kuka oli saanut lahjaksi mitäkin niin sanoin että sukat kun muuta en ollut saanut. Minun mies ei ollut saanut edes sukkiakaan kun olimme niin köyhistä perheistä. Tätä yltäkylläisyyttä, tuhlailua ja saastuttamista me ihmettelemme. Tuleeko siitä oikeasti onnelliseksi kun masennuspillereitä napostellaan kuin karkkeja.
Inhokkini olisi saada jokin ostettu lahja. Tiedän lähipiirini olevan sen verran vähävaraisia, että en halua mitään.
Eri asia jos vaikka ovat tehneet itse jotain pientä, esim. kortin, niin ilahdun. :)
Pandan levysuklaat ovat kuraa, mutta Pandan konvehdit peittoaa monet muut, esim. Fazerin vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena inhosin näitä villasukkia kun koulussa kuuskytluvulla opettaja pakotti kertomaan kuka oli saanut lahjaksi mitäkin niin sanoin että sukat kun muuta en ollut saanut. Minun mies ei ollut saanut edes sukkiakaan kun olimme niin köyhistä perheistä. Tätä yltäkylläisyyttä, tuhlailua ja saastuttamista me ihmettelemme. Tuleeko siitä oikeasti onnelliseksi kun masennuspillereitä napostellaan kuin karkkeja.
Nykyajan tuhlailu ja tavaravuoret on kyllä jotain niin turhaa. Itse arvostaisin kovasti pelkästään itse piirrettyä korttia, tai kirjoitettua runoa jos jotenkin tahtoo muistaa. Tykkäisin myös saada kirpparilta ostettuja lahjoja, tai kierrätettyjä, sekä antaa siitä toisille (siis sellaisia joista tietää että toinen on toivonut), mutta niissä on jotenkin vielä stigma.
Sukulaislasten lahjavuoria olen katsonut kauhulla, ja sitä lasten suhtautumista lahjoihin. Hirveällä kiireellä vaan revitään kaikki auki, puuskahdetaan etteikö ole enempää lahjoja, ja ehkä yhdellä tavaralla leikitään ja loput jää pyörimään roskien sekaan.
Enemmän minusta joulussa saisi olla kyse läheisyydestä. Niinkuin sinunkin tarinassasi sait vain villasukat, mutta tuntuu että läsnä saattoi olla myös läheisyyden puutetta. Minulla lapsuuden jouluista ei ole muistona läheisyyttä vaikka lahjoja saikin, ja nyt aikuisena on jäänyt kaipaamaan sellaista romantisoitua kuvaa joulusta, jossa kokoonnutaan rakkaiden kanssa yhteen, pelataan vaikka lautapelejä ja tehdään joulun rituaaleja (haudalla käynnit, joulurauhan julistukset yms) ja syödään jouluruokia. Sellainen olisi paras joululahja. :)
-Minimalisti
Mulle joku hemmotteluhoitolahjakortti ( mitkä tuntuvat olevan suosittuja) olisi ihan turha ja sen joutuisin antamaan kiertoon.
Kokisin todella suurta ahdistusta tuollaisissa paikoissa ( vaikka olo onkin todella kiittämätön, kun joutuu jonkun tuollaisen kiertoon laittamaan)
Ja hyvä lahjaha tuo silloin on, kun saaja kyseisiä juttuja rakastaa.
Konvehtirasiat on kyllä turhista turhimpia.
Vierailija kirjoitti:
Itse arvostan villasukkia todella paljon. Pidän niitä lähes paskan läppärin arvoisena. Paska läppäri on hinnaltaan noin 500e ja suunniteltu paskaksi.
Villasukat taas on suunniteltu niin että ne kestää jopa kaksikymmentäkin vuotta.
Tykkään villasukista lokakuusta aina toukokuun alkuun asti.
Sanoit itsekin että villasukat kestää 20 vuottakin. Teehän laskutoimitus, millainen pitää olla sukkalaatikon koko kun pari kestää 20 vuotta, ja joka joulu saat 1-6 paria lisää?
Kaikki uskonnollinen krääsä. Kauniisti ajateltu mutta en todellakaan tahdo mitään enkelifiguureja ja jeesustauluja kotiini.
Ne halpiskonvehdit, joissa on suurimmassa osassa konvehdeista sokerikuorruteraitoja päällä, on luokattoman pahoja.
Olen iloinen mistä tahansa lahjasta. Onhan minua joku silloin ajatellut. Miksi kantaa stressiä siitä, jos lahja ei ole mieluisa. Ajatushan se on tärkein.
Käyttötavaralahjat. Minua ainakin ärsyttää se, että lahjaksi tulee summamutikassa ostettuja dödöjä, hammastahnoja, -harjoja, palasaippuoita, tiskiharjoja, keittiötarvikkeita, halvimpia mahdollisia mausteita sun muuta, joita minun luullaan tarvitsevan.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen mistä tahansa lahjasta. Onhan minua joku silloin ajatellut. Miksi kantaa stressiä siitä, jos lahja ei ole mieluisa. Ajatushan se on tärkein.
Jos ainoa ajatus on lahjan antaminen, niin silloin kannattaa lopettaa se ajatteleminen kokonaan...
Mua ärsyttää kaikki lahjat, paitsi fyffe 😈
Vierailija kirjoitti:
Karmeat halpissuklaat jotain uppo-outoa merkkiä.
Täysin ohis, mutta luin "halpissukat", ja ihmettelin miksi sukkien pitäisi olla jotain tunnettua merkkiä.
Minun inhokkejani ovat tilaa vievät tavarat, joille ei keksi käyttöä, paikkaa tms, mutta ei kehtaa antaa poiskaan - ainakaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, että vastaan nyt päinvastoin kyssäriisi, mutta kun mä en saa lahjoja ollenkaan. Olen yksin ja leski, niin se yhdistelmä karkoittaa aivan kaikki lähituntumasta. Asia ei ole mulle elämää suurempi juttu ja kaupasta voi ostaa tavaraa, jos haluan, mutta jos nyt jotakin inhokkiasiaa joulussa haluan mainita on se miten tutut ihmiset eivät osaa toivotella toisilleen hyvää joulun aikaa. Ja miten hautuumailla kiljutaan kurkut suorina, kun minäkin valitettavasti vielä itken mieheni haudalla. Se kiljuminen särkee korvat ja etenkin, jos nyt nähdään että joku smuidu pillittää naama vääränä haudan äärellä-
Anteeksi nyt vain, mutta jos olet yksin ja leski ja aivan sairaan kiva ihminen, yhdistelmä ei ole mikään ongelma. Joko olet tekosyyratsastaja tai toivot väärien ihmisten huomiota.
Tästä keskustelustahan saa hyviä vinkkejä sukulaisille, jotka eivät ole olleet niin kovin kilttejä kuluneen vuoden aikana. :D