Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Touhulan päiväkodin työntekijä retuutti pikkulapsia Vantaalla

Kommentit (709)

Vierailija
401/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nousi kyyneleet silmiin tuosta videosta vaikka lapseton olenkin :( Kamala miten pelokkailta nuo pienet näyttävät ja miltä heistä on tuntunut kun (heidän näkökulmastaan) iso ihminen raivoaa noin.

Vierailija
402/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin ala-arvoista käytöstä hoitajalta, mielestäni tarpeeksi "iso" syy potkuille. Kuka tonne enää haluaa lastaan viedä?

Huoh, arvostellaanko sitten seuraavaksi sinun työtäsi samoilla kriteereillä? Taidat olla ulkona duunistasi ennen puoltapäivää jos yksikin virhe johtaa heti potkuihin. Lisäksi lapsi kyllä kestää hihasta vetämisen joten voisiko ylihysteeriset nettikaakattajat olla vaikka hiljaa.

Ohis, mutta aika monella alalla tahallinen sääntöjen rikkominen tai vahingoittaminen on riittävä peruste potkuille. Ei kukaan normaali työntekijä tahallisesti vahingoita/ pahoinpitele toisia työntekijöitä tai asiakkaita (asiakkaisiin nuo lapset kai on rinnastettavissa) tai tahallisesti riko sääntöjä. Jos näin tekee niin ansaitseekin potkut. Vrt. esim. taannoinen Finnair-case, jossa lentoemot oli surffanneet asiakkaiden wifeillä. Potkuthan siitä tuli.

Surffaat wifillä vs vedät hihasta suojatiellä hidastelevan kakaralauman tien yli. Joo, ihan sama juttu.

Tarkoitit kai sanoa, että oikein tahallaan hidastelevan kakaralauman?

Joo, taisi hoitaja tulla paikalle räähkäämään. Mene nyt jo v***uun siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire kahvitauolle, niin äkkiähän sitä on päästävä. xD

Vierailija
404/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies katsoi hetken videota ja sanoi: Voi helkkari. Eihän tuota voi edes katsoa. Vie pois...

Vierailija
405/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti monet kirjoittaja ovat itse robottimaisen lehmänhermoisia, kannustan heitä hakeutumaan lastenhoitoalalle.

Videossa nähdyllä tavalla ei tietenkään saisi toimia, ja muutamat sananparret olivat hermonsa menettäneen ihmisen töksäytyksiä. Lapsille vaarallisin osuus taisi kuitenkin olla tienylitys.

Äänen korottamista en kuitenkaan pidä rikollisena. Vaikuttaa siltä, että porukalla oli kiire syömään tai muuta vastaavaa, tuskin sitä vauhtia muuten niin olisi tarvittu.

Minun mielestäni pitää ymmärtää, että hoitajat ovat ihmisiä. Ihmisellä saattaa hermo joskus mennä.

Perheenäitejä ja -isiä katsellessa ja kuunnellessa voi päätellä, että se hermo menee aika useinkin. Ei ole kauan siitä, kun kuulin äidin kutsuvan lastaan idiootiksi. Hoitoalan ihmisten pitäisi toki olla tätä parempia, mutta ihmishirviöksi nimittely tässä kohtaa on kyllä liioittelua.

Vierailija
406/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon tuollaista hoitajien/opettajien epäasiallista käytöstä jää piiloon? Lapset ovat todella puoöustuskyvyttömiä.

Vierailija
407/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen haluaisin vastauksen, että jos lasta ei saa "töniä" eikä ottaa vaatteista kiinni, niin mitä sitten saa tehdä, jos 4 taaperoa jumittaa eikä suostu kävelemään? Haluan vastauksen, koska kauhistelu on aina helppoa, mutta vaihtoehtoista toimintatapaa ei kukaan kuitenkaan esitä.

Enkä puolustele tuota hoitajaa, tuo nyt teki väärin jo siinä että tiuskii eikä ohjeista selkeästi lapsia, eli toimii epäreilusti, tässä nyt vain yleisesti kielletty ettei lasta saa ottaa hihasta kiinni ja vetää oikeaan suuntaan.

Odotan ja odotan, mutta taitaa olla niin, ettei kukaan osaa sanoa parempaa vaihtoehtoa tähän ongelmaan?

Jännä juttu, että valtaosa ihmisistä minä mukaan lukien olemme aina ihan puhumalla tai hellällä ohjaamisella pärjänneet lasten kanssa. Sitten on tuollaisia kuin sinä ja tuo hoitaja, joilta se ei tunnu luonnistuvan jostain syystä.

Ikinä ei lapsi laita vastaan? Koskaan ei joudu pakottamaan? Huuto ja rimpuilu ovat täysin tuntemattomia käsitteitä?

Katsottiinko me sama video?? En minä vaan nähnyt siinä huutavia tai rimpuilevia lapsia. Mulla on mennyt kyllä nyt jotakin ohi tai sulla..

Vierailija
408/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on semmoinen ajatus että tämä hoitaja ajattelee olevansa esimerkillinen työntekijä. Pitää lapset kurissa talvisota hengessä. Hän on saanut semmoisen käsityksen, että tämä on sitä, mitä tämä yhteiskunta odottaa. 

Hoitaja ehkä salaa odottaa, että muut aikuiset näkisi, että hän ei ole "lepsu" lasten kanssa.

Hoitaja on ehkä av-palstan vakiokävijä ja on imenyt täältä metodinsa, missä lapsi ei saa olla lapsi. Ei saa olla aikuisten tiellä kaupassa, ravintolassa, ja missään muuallakaan. 

Nämä on näitä, jotka on itse pelolla kasvatettuja ja jääneet siitä traumat päälle ja myötätunto kehittymättä.

Vierailija
409/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nousi kyyneleet silmiin tuosta videosta vaikka lapseton olenkin :( Kamala miten pelokkailta nuo pienet näyttävät ja miltä heistä on tuntunut kun (heidän näkökulmastaan) iso ihminen raivoaa noin.

Muistelen hullua äitiäni, joka raivoissaan vaati minua pienenä lapsena tekemään jonkin aikuisten työn, mitä en osannut. Seisoin vain jähmettyneenä pelätän lyöntejä.

Vierailija
410/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen haluaisin vastauksen, että jos lasta ei saa "töniä" eikä ottaa vaatteista kiinni, niin mitä sitten saa tehdä, jos 4 taaperoa jumittaa eikä suostu kävelemään? Haluan vastauksen, koska kauhistelu on aina helppoa, mutta vaihtoehtoista toimintatapaa ei kukaan kuitenkaan esitä.

Enkä puolustele tuota hoitajaa, tuo nyt teki väärin jo siinä että tiuskii eikä ohjeista selkeästi lapsia, eli toimii epäreilusti, tässä nyt vain yleisesti kielletty ettei lasta saa ottaa hihasta kiinni ja vetää oikeaan suuntaan.

Odotan ja odotan, mutta taitaa olla niin, ettei kukaan osaa sanoa parempaa vaihtoehtoa tähän ongelmaan?

Jännä juttu, että valtaosa ihmisistä minä mukaan lukien olemme aina ihan puhumalla tai hellällä ohjaamisella pärjänneet lasten kanssa. Sitten on tuollaisia kuin sinä ja tuo hoitaja, joilta se ei tunnu luonnistuvan jostain syystä.

Ikinä ei lapsi laita vastaan? Koskaan ei joudu pakottamaan? Huuto ja rimpuilu ovat täysin tuntemattomia käsitteitä?

Katsottiinko me sama video?? En minä vaan nähnyt siinä huutavia tai rimpuilevia lapsia. Mulla on mennyt kyllä nyt jotakin ohi tai sulla..

Kirjoitit, että ei saa koskaan muuta kuin puhua tai ohjata hellästi. Tuo "koskaan" pitää sisällään paljon muutakin kuin vain kyseisen videon.

Vierailija
411/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon tuollaista hoitajien/opettajien epäasiallista käytöstä jää piiloon? Lapset ovat todella puoöustuskyvyttömiä.

Tuommoisia elämäänsä kyllästyneitä väsyneitä akkoja on päiväkodit täynnä. Ajatelkaa omalle kohdalle kun pitäis päivästä toiseen kattoa hapanta naamaa ja vihaista ilmettä, kestää tiuskimista ja mielivaltaisuutta.Ja pakoon et pääse koska olet vain lapsi.

Vierailija
412/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selität sen, että puolustuskyvytön lapsi kuitenkin kykenee kaappaamaan vallan?

Hyvin monessa tilanteessa lapsi on se joka pomottaa aikuista, ja ihan vaan siitä syystä, että koska lapsi on leimattu puolustuskyvyttömäksi uhriksi, niin aikuisella ei ole mitään menetelmää pakottaa lasta tottelemaan itseään.

Vierailija
413/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit, että ei saa koskaan muuta kuin puhua tai ohjata hellästi. Tuo "koskaan" pitää sisällään paljon muutakin kuin vain kyseisen videon.

Jos tuossa kommenttiketjussa on vain kaksi kommentoijaa, niin sinä itsehän käytit sanaa "koskaan", ei tuo joka sulle on vastannut. t. ohis

Vierailija
414/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selität sen, että puolustuskyvytön lapsi kuitenkin kykenee kaappaamaan vallan?

Hyvin monessa tilanteessa lapsi on se joka pomottaa aikuista, ja ihan vaan siitä syystä, että koska lapsi on leimattu puolustuskyvyttömäksi uhriksi, niin aikuisella ei ole mitään menetelmää pakottaa lasta tottelemaan itseään.

Mene pois trolli. Hus hus.

Vierailija
415/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö oikeuttaa sinua nimittämään ks. työntekijää lihavaksi?

Vierailija
416/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuossa kommenttiketjussa on vain kaksi kommentoijaa, niin sinä itsehän käytit sanaa "koskaan", ei tuo joka sulle on vastannut. t. ohis

Sana "aina" tarkoittaa tässä käytännössä samaa kuin "koskaan". Eli aina pärjää = koskaan ei tarvitse jotain muuta.

Vierailija
417/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene pois trolli. Hus hus.

Argumenttisi loppuivat näemmä, kun jouduit turvautumaan nimittelyyn.

Vierailija
418/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisia elämäänsä kyllästyneitä väsyneitä akkoja on päiväkodit täynnä. Ajatelkaa omalle kohdalle kun pitäis päivästä toiseen kattoa hapanta naamaa ja vihaista ilmettä, kestää tiuskimista ja mielivaltaisuutta.Ja pakoon et pääse koska olet vain lapsi.

Ja sen lisäksi siellä on lisääntyviin vaatimuksiin ja jatkuviin ryhmäkokojen ylityksiin väsyneitä työntekijöitä myös. Myös siihen väsyy, että et voi tehdä työtä niin hyvin, kun toivoisit. Päivät vaan koitetaan selvitä, illat ( ja yöt mietit) mitenhän taas huominen selvitään.

Onneksi itse tajusin lähteä pois.

Vierailija
419/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kahlata lävitse kaikkia kommentteja. En tiedä ovatko ihmiset sokeita vai eivätkö tahdo uskoa asioita. Se mitä tapahtui tuossa ko videossa, tapahtuu joka päivä... uskaltaisin sanoa, lähes jokaisessa toisessakin päiväkodissa.

Olen itse niissä työskennellyt, en siis tuulesta ole mielipidettäni tähän tempaissut. Kukaan ei tee yhtään mitään näille hoitajiksi soveltumattomille ihmisille. Ei yhtään mitään, eikä ikinä.

Ehkä ikävää, että videossa esiintyvän ihmisen oletetaan olevan poikkeuksen ja toimii nyt varoittavana esimerkkinä muille. Näitä samanlaisia on niin paljon... En usko, että teistä kenenkään lapsi on välttynyt jonkinlaiselta sopimattomalta käytökseltä, sikäli kun päiväkodissa on tai on ollut.

Jaa minä seuraan ikkunastani (ja kuulen asuntooni) lähes päivittäin erään toisen päiväkodin arkea ja ulkoiluhetkiä. En ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa että lapsille karjuttaisiin tai heitä riuhdottaisiin liikkeellä. Lapset toki kiukutteleeja välillä pistää liikkuvan jonon seisomaan, mutta tuolla hoitajat ottavat lapsia syliin, juttelevat tai työntävät selästä kevyesti jotta lapsi kävelee itse oikeaan suuntaa. Mutta selitä toki, että tämä minun kokemus on vain poikkeuksellinen yksittäistapaus.

Jos lapsi heittäytyy maahan ja kieltäytyy nousemasta, niin silloinkin varmaan vaan työnnetään kevyesti selästä?

Voi pyhä sylvi tätä järjen juoksua. Tuossa ryhmässä nuorin on n.1v ja vanhimmat 2-3v ja sen ikäiseltä ei voi odottaa moitteetonta käytöstä, kun lapsi ei ymmärrä, mikä tien reuna on tai suojatie, kun sanavarasto on vain muutama sana. Ja jos tuon ikäinen heittäytyy maahan suojatiellä, hänet nostetaan viipymättä syliin. Järjen käyttökin on sallittua.

Tai jos kysymyksessä olisi vanhus, tuossa tilanteessa vanhuksen töniminen tai karjuminen ei auta mitään.

Vierailija
420/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö oikeuttaa sinua nimittämään ks. työntekijää lihavaksi?

Sulla on kyllä joku lukihäiriö.. Missä siinä luki että "lihava"? Ei missään, vaan että ISO ihminen, siis lapsiin verrattuna eli AIKUINEN. Torvi.